Ervaringen met Xanax

alprazolam

Nervositeit (9 meningen)

09-02-2019 | Vrouw | 54
alprazolam (0,25mg)
Omdat oxazepam (10mg) afdoende werkte, overgestapt op xanax. Een tablet van 0,25 mg genomen rond 23.00, uit bed moeten gaan vanwege onrust en zwaar geirriteerd gevoel. Uiteindelijk tegen drie uur in slaap gevallen. Ochtend daarna nog steeds de irritatie en onrust, met daarbij zware hoofdpijn. Niet het medicijn voor mij dus.

21-04-2018 | Vrouw | 59
alprazolam (0,25mg)
Ik slik nu al 25 jaar xanax (alprazolam) 0.25mg. Ik begon met 3 tot 4 per dag plus seroxat. Nu sinds 3 jaar bij erge paniekaanval en angst neem ik een halve en dat doet ook prima zijn werk. Voordat ik naar bed ga ook een halve om rustiger te kunnen slapen. Ik vind het een top medicijn en wil geen andere of zwaardere. Die halve maakt me niet 100 procent angstvrij maar helpt[lees meer...] me wel met relativeren en logisch denken waarom ik die angst heb. Dat helpt ook heel goed.

18-11-2017 | Vrouw | 27
alprazolam (0,5mg)
Ik slik nu 4x0.5mg alprazolam voor ik ga slapen, omdat ik 's nachts altijd paniekaanvallen kreeg. Ik was ook hypochonder.. Het is zeer verslavend, als ik ze vergeet te bestellen en niks kan innemen voor t slapen, ben ik de volgende dag doodziek en wil alleen maar slapen. Extreem levendige enge dromen, zweten, duizelig, verwijdde pupillen en angst. Je kan dus zeggen dat het[lees meer...] zeer zeker rommel is voor je lijf. Dus als je het niet nodig hebt: NIET aan beginnen. Voor mij is het een uitkomst en neem de verslaving voorlopig nog voor lief. Alles beter dan de constante paniekaanvallen en denken dat je dood gaat. Dit is dus mijn mening.

20-10-2017 | Vrouw | 31
alprazolam (2mg)
Hartstikke effectief maar mega verslavend. Dit merkte ik pas toen ik het medicijn niet op gehaald had. Ik werd ziek en heel erg bang bijna in psychose stand. Dit zakte weer weg na nemen medicijn, is echt een sluipmoordenaar. Dus ik raad het iedereen af! Ik zit nu n of met afbouwen op 0.5 mg, was 2. Ik ben zo blij als ik van deze zooi af ben. Deze zooi heeft mij een verslaa[lees meer...]fde gemaakt zonder dat ik dit wist.

20-08-2017 | Vrouw | 34
Angst
Beste mensen, ik heb gisteren bij het avondmaal een eerste tablet Xanax Retard 0.5mg ingenomen. Is het normaal dat ik van zo een lage dosis toch zo moe ben? Of moet mijn lichaam hieraan gewoon worden? Normaal gezien moest ik deze ochtend opnieuw een tabletje nemen, maar ik wacht tot vanavond terug. Is die vermoeidheid van voorbijgaande aard? Groetjes, An

03-08-2017 | Vrouw | 44
Psychische klachten
door een traumatische ervaring kreeg ik mijn hoofd niet rustig. Deze medicijnen hebben me door deze dip geholpen.

02-12-2016 | Vrouw | 26
alprazolam (1mg)
Lang verhaal kort: Soms kun je niet anders dan je tot dit geneesmiddel te wenden, laat je niet afschrikken, soms heeft de rust prioriteit maar bespreek dit goed met de dokter en wees op de hoogte van de verslavende eigenschappen. Ga verstandig om met de hoeveelheden en gebruik het enkel in nood. Probeer zoveel mogelijk te vermijden om het consequent om de zoveel tijd te ga[lees meer...]an gebruiken, toch zeker in hoge dosissen. Afbouwen kan inderdaad heel moeilijk zijn, Retard versies kunnen een hulp bieden. Laat je begeleiden door de dokter en eventueel ook door een psycholoog, dit maakt echt een verschil. Zowel te traag als te snel afbouwen kan gevolgen hebben dus houd je aan je afbouwschema. Iedereen reageert verschillend op medicatie dus luister niet te veel naar anderen, maar enkel naar jou lichaam en het advies van de dokter. Veel hangt af van je eigen situatie (bij mij: langdurige stress), je persoonlijkheid (bij mij: overgevoelig), je omgeving (bij mij: ik mag dankbaar zijn voor mijn stevig opvangnet en goede man) en de oorzaak waarom je exact Alprazolam/Xanax nodig hebt (bij mij: stress/reactie op epilepsie medicatie). Het is oké om soms eens helemaal niet oké te zijn, maar geef de moed niet op en geloof in jezelf. Lang verhaal: Begin mei ben ik in het ziekenhuis beland wegens epilepsie-aanvallen. Ik had veel stress op het werk en was psychisch en fysiek vermoeid. Uiteindelijk zat ik drie maand thuis wegens nasleep hiervan en ben ik twee keer moeten overschakelen van epilepsie-medicatie. De eerste medicatie (Keppra) kon ik niet verdragen en bezorgde mij serieuze angst-aanvallen, volgens mij was ik hier gevoelig aan wegens de langdurige stress op het werk. Ik had het gevoel dat ik mijn verstand aan het verliezen was, ik had constant angst dat ik opnieuw het bewustzijn zou verliezen om in het ziekenhuis wakker te worden of helemaal niet, ik liep de muren op en de onrust in mijn hoofd werd zo hevig dat ik tot 2x toe in paniek bij de dokter terechtkwam. De eerste keer kreeg ik een valium spuit en het advies om hulp te zoeken zonder meer. Daar had ik helaas weinig aan want ik wist niet wat er mij overkwam en ik wist dan ook niet hoe ik het moest aanpakken. Bij de tweede serieuze angst-aanval was ik gelukkig niet alleen, want ik was zodanig overgenomen door angstgevoelens dat ik geen uitweg meer zag. Uiteindelijk kreeg ik toen te horen dat de angst-aanvallen waarschijnlijk uitgelokt werden door de Keppra en kreeg ik het advies om te veranderen naar iets anders en voorlopig Alprazolam te nemen tegen de bijwerkingen van Keppra. De rust in mijn hoofd keerde terug en ik was opgelucht: ik ben niet gek aan het worden en het lukt opnieuw om te functioneren. Helaas was ik allergisch aan de tweede epilepsie-medicatie (Lamictal) en duurde de periode dat ik Alprazolam nam –die ik al snel opgebouwd had naar 3mg per dag- langer dan voorzien. Toen ik uiteindelijk volledig overgeschakeld was naar de derde medicatie (Trileptal), voelde ik de Alprazolam plots hard aankomen en ik vond het eng om te voelen hoe sterk dit mij werkelijk verdoofde: ik zakte in elkaar als een hoopje miserie. Toen ik de Keppra nog nam had ik dit nooit zo ervaren. Ik vond dit zodanig eng, dat ik zo snel mogelijk volledig wou stoppen met Alprazolam en dan opnieuw een tegenslag... Hoe hard ik ook mijn best deed, ik werd nerveus, angstig en bijna paranoïde als ik de inname uitstelde. Het was mij duidelijk dat ik op deze manier niet aan het werk kon, maar ik vond het moeilijk om dit over te brengen naar de dokters omdat ik al zo lang thuis zat. Die periode heb ik op eigen houtje 1mg Alprazolam afgebouwd op 4dagen tijd met de nodige gevolgen nadien: alles kwam op mij af, ik kon niet buiten komen maar ik kon ook niet alleen zijn omdat ik zodanig angstig was, mijn lichaam beefde,... Dit heeft een maand geduurd en dan ben ik in overleg met de dokter en neuroloog met een afbouwschema begonnen: 0.25mg afbouwen om de 3weken. Eerst gebruikte ik Xanax Retard 1mg in combinatie met Alprazolam omdat de Retard versie (vertraagde opname) niet in Aprazolam bestaat en dit hielp mij om steeds meer tijd tussen de verschillende innames te laten. Zo kon ik terug starten op het werk in het systeem van progressieve tewerkstelling en ik bouwde stilaan terug mijn zelfvertrouwen op met begeleiding van een psycholoog. Het afbouwen verloopt met vallen en opstaan, veel frustraties en vraagt veel energie. Elk afbouwmoment verloopt moeizaam en heb ik mijn emoties nauwelijks onder controle. Soms is het moeilijk om de zaken in perspectief te zien en heb ik het gevoel dat alles zwaar op mijn schouders weegt. De eerste afbouwmomenten gebeurde met combinaties van Xanax Retard 1mg en Alprazolam 0.5mg om nadien langzaam over te schakelen op combinaties van Xanax Retard 0.5mg en Alprazolam 0.25mg. Momenteel zit ik aan 3x per dag 0.25mg Alprazolam en is het mij gelukt om de Retard achterwege te laten. Voor mij was terug aan het werk gaan (eerst 2 maanden halftijds, momenteel 75%) een belangrijke stap om op een rustig tempo te starten en een hulp om mij af te leiden van het negatieve van de medicatie en het afbouwen. Nogmaals, iedere situatie is anders en ik wens iedereen veel sterkte toe.

11-09-2016 | Vrouw | 51
alprazolam (1mg)
Na mijn aanranding, in ons eigen dorp nog wel, sliep ik niet meer, had ik erge nachtmerries... Daarbij ook nog een zoon die zichzelf echt in nesten heeft gewerkt en waar mijn man niet met mij wil over praten ... Ben ook bijna letterljk gecrasht op het werk.... Alles moet ik zelf regelen ...toen heeft de huisarts Xanax retard 1mg en zolpidem 10mg voorgeschreven .. Voel mij [lees meer...]er redelijk goed mee en ik slaap ook weer redelijk goed zonder nachtmerries maar als ik dit hier allemaal lees weet ik niet of ik er wel goed aan doe... Moet ik mij weer slecht gaan voelen en weer niet meer slapen of toch maar blijven gebruiken ook al lijkt het zo verslavend te zijn ......

25-07-2016 | Vrouw | 39
alprazolam (1mg)
ik neem xanax retard al 17 jaar en al geprobeerd af te bouwen, zeer moeilijk. Angstfalen kreeg ik en paniekaanvallen, terug naar de dokter geweest, terug nemen, zou zo graag stoppen met dat middel, want het is verslavend.

20-07-2016 | Vrouw | 60
goed !

15-02-2016 | Vrouw | 54
alprazolam (0,5mg)
Xanax retard voorgeschreven gekregen, nadat een ad me niet hielp. In het begin een wondermiddel, na 3 maanden tolerantie, toen begon het gedoe: omhoog, omlaag, omhoog, omlaag enz. Achteraf heeft de huisarts me dit veel te lang voorgeschreven (ruim 7 mnd).. Hij heeft een soort junk van me gemaakt. Afbouwen van Xanax retard is erg moeilijk. Nu alles omgezet in diazepam en da[lees meer...]n dit afbouwen. Waarschuwing: gebruik dit niet lang, want ervan af komen, duurt langer dan de tijd dat je er goed bij voelt... Voor mij NOOIT meer.

30-12-2015 | Vrouw | 54
alprazolam (1mg)
ik heb last van erg gespannen spieren, pijnlijk dus eerst sertraline geslikt, maar daar kon ik helemaal niet tegen. Arts heeft Xanax retard voorgeschreven: de eerste 2 maanden werkte het geweldig, daarna kwamen de klachten langzaam terug. Tegen kerst ook heel veel nervositeit op mn maag, arts heeft dosis verhoogt, omdat ik ook weer ging trillen. nu ben ik bang dat ik er no[lees meer...]oit meer afkom (arts zegt van wel), al met al: Ik vind het moeilijk dit "nodig"te hebben.

28-10-2015 | Vrouw | 46
alprazolam (1mg)
Wat een drugs! Ik vind het fout spul. Helpt niet eens en je voelt je een zombie. Ik wilde dood. Zelfmoord of anderen meppen. Echt slecht!

07-10-2015 | Vrouw | 49
alprazolam (0,5mg)
ik heb een angstoornis en ook adhd en hooggevoelig, dat wil zeggen dat ik ook alles opslorp van andere mensen, ik ben echt moegestreden van het vechten tegen mijn angststoornis, ik heb nu xanax en moet dit nemen, geen enkele antidepressivum helpt. Ook ben ik niet depressief, maar gewoon op nu. Natuurlijk voel ik me zo moe met de xanax. Nu over verslaving iedere medicijn i[lees meer...]s verslaafd, het is hoe je er mee om gaat. nu ik hoop dat die moeheid over gaat, ook vitamines erbij en uit de diepste van mijn hart hoop ik dat ik weer de oude word, voor de rest kan ik zeggen geen bijwerkingen behalve de vermoeidheid.

21-09-2015 | Vrouw | 54
alprazolam (1mg)
na een paar maanden sertraline geprobeerd te hebben, ben ik op advies vd huisarts overgegaan op xanax retard 1 mg. heb veel last van spanningen (ben hoog sensitief, dus pik ze ook op van andere mensen om me heen). Nu gaat het weer heel goed met me: de scherpste kantjes zijn ervan af, kan weer "normaal" leven. kortom zeer tevreden!! (en dat het verslavend zou zijn: jammer d[lees meer...]an, beter een wat relaxter bestaan, dan constant onder hoogspanning staan).

26-05-2015 | Vrouw | 41
alprazolam (0,5mg)
de psychiater adviseerde mij, omdat oxazepam niet meer genoeg doet, nu alprazolam te starten, 3 keer per dag 0,5. Om zo een handvat te hebben acuut. Nu ben ik benieuwd of jullie alprazolam net zo goed vinden als de originele xanax. Ik heb namelijk toch maar tegen bijbetaling gekozen voor xanax. ik heb continu de angst om dood te gaan en drukkend gevoel in me hoofd en hart [lees meer...]en hoofd die in conclaaf staan met elkaar, heel erg zwaar gewoon zo, vooral de nachten. Is er iemand die me wat info kan verschaffen hoe t jullie vergaat en of t snel helpt en ook t verschil tussen deze twee soorten medicaties aub. alvast bedankt, groetjes imelda.