Nervositeit (3 meningen)

27-11-2012 | Vrouw | 23
Paniekaanvallen
Voor xanax nam ik anti-depressiva, eerst sipralexa en daarna seroxat. Ik bleef paniekaanvallen krijgen en kreeg na een tijd xanax. De dosis is vrij snel gestegen naar 1 mg 's morgens en 1 mg 's avonds (xanax retard). Maar ik moet zeggen dat het me wel heel erg helpt en heb bijna nooit meer een aanval meer heb gehad. Ik heb ook geen bijwerkingen ondervonden, alleen als ik t[lees meer...]e lang geen xanax neem voel ik agitatie optreden.

29-10-2012 | Vrouw | 50
alprazolam
Voor mij is deze medicatie mijn redding geweest, kwam in een grote depressie terecht met zware angstaanvallen , durfde de straat niet meer op ( en dit jaren ) totdat een arts me xanax voorschreef 3 x per dag 0,50 mg en dat is het begin geweest van mijn genezing , ik heb daardoor ook mijn fobie kunnen overwinnen . Ben niet verslaafd geraakt heb langzaam afgebouwd naar 0, 2[lees meer...]5 mg en dan steeds wat minder en is perfect gelukt . Ik gebruik het nu alleen nog als ik extra moe ben en over mijn grens ben geweest .

03-09-2012 | Vrouw | 45

31-08-2012 | Vrouw | 53
alprazolam
Ik ben 17 jaar geleden een keer depressief geweest. Een jaar lang. Heb er antidepressiva tegen gehad, maar kreeg paniekaanvallen. Dus kreeg ik er Xanax bij. Dit hielp geweldig! Na 17 jaar, heel veel problemen met kinderen (terwijl ik zelf heel sterk en stabiel ben, 33 jaar op de operatiekamer gewerkt, dus best wel wat gewend) preventief gevraagd om antidepressiva. Om een v[lees meer...]oorbeeld te geven van de problemen: man ligt op intensive care, zoon belt dat hij zelfmoord gaat plegen. Ondertussen nog een eigen zaak runnen, die vanwege de crisis ook nauwelijks te redden is... Dochter die studeert, waardoor ik (vrijwillig en ontzetten leuk, maar ook belastend) 3 dagen op onze kleinzoon pas. En, last but not least... ik ben in de overgang. Wat me, waar ik pas na maanden achter kwam, 's nachts als ik een opvlieger kreeg een ontzettend naar gevoel bezorgde. Paniek..., ow, hoe moet het nu verder, hoe met ons leven, ben ik wel gezond, de zaak is niet meer van de ondergang te redden, mijn familie gaat vast snel dood, of ik, enz. Sinds ik Xanax slik is dat weg. Als ik alcohol drink, (meer dan 4 glazen) sla ik de xanax over. Soms gaat dat goed, maar soms krijg ik dan rond 5.00 uur 's nachts mijn 'paniekaanvallen'. Ik probeer vaak de xanax te laten staan, maar langer dan 1 dag lukt dat niet. Dat vind ik ook helemaal niet erg. Ik weet dat wanneer ik weer sterker ben dit af kan bouwen. Dat is de vorige keer ook gelukt. Dus eigenlijk snap ik niet waar iedereen zich zo druk over maakt. Een fantastisch middel, wanneer je het nodig hebt. En probeer gewoon niet te vroeg af te bouwen. Als je het niet meer nodig hebt... dan gaat dat vanzelf. Dat is mijn ervaring uit het verleden! En ook van nu.

24-03-2012 | Vrouw | 40
alprazolam
Ik heb 10 jaar lang alprazolam geslikt op aanraden van mijn neuropsychiater. Bijwerkingen ?? Sterke oncontroleerbare cyclische aanvallen, geheel verlies van bewustzijn, abnormale agressiviteit, zelfmoordpogingen.... Ik had een lichaam vol met littekens. Nu ben ik gestopt met alprazolam en mijn leven en dat van mijn familie is compleet veranderd. Geen angst meer, ge[lees meer...]en aanvallen, ik verwond mezelf niet meer. Als ik hier iets van geleerd heb is het dat dit medicijn GEVAARLIJK is! Het zorgde dat ik oncontroleerbare gewelddadige reacties vertoonde. Ondanks al mijn artsen, psychiaters, neuropsychiaters, niemand, maar dan ook NIEMAND heeft me gezegd dat mijn aanvallen door deze medicijnen kwamen. Het is walgelijk. Dus, pas op en neem dit niet.

08-03-2012 | Vrouw | 40
alprazolam
ik heb dit middel 6jaar dagelijks gebruikt en raakte steeds meer vervreemd vam mijn omgeving. na vele malen geprobeerd te hebben om te stoppen ben ik vorig jaar in een afkickkliniek terecht gekomen. ik heb hier 3 maanden een heel intensief programma gevolg en ben in november 2011 clean de kliniek uitgegaan, nu 4 maanden later ben ik nog steeds van de xanax af maar heb er w[lees meer...]el 20 kilo aan gewicht voor terug gekregen en kom nog steeds elke week bijna 1 kilo aan. ik eet normaal, sport maar blijf aankomen wie heeft hier ervaring mee want ik wordt hier weer zo depresief van en heb geen zin in dit leven. als ik van te voren had geweten dat ik er nu zo uit zou zien was ik nooit gestopt want de bijwerkingen van de xanax zijn niks vergeleken met hoe ik me nu voel

03-10-2011 | Vrouw | 43
alprazolam
Veel tegenslag en zeer moeilijke puber in huis
Ik ben begonnen met Xanax toen mijn moeder ziek werd en moet zeggen dat ik er zeer rustig van werd, zelfs erg slaperig. heb al verschillende andere anti depressieva genomen en echt niks helpt, enkel xanax brengt me tot rust.µ Ik kan nu wel echt niet meer zonder! uitstekend middel in moeilijke tijden! je slaapt er wel erg veel van! Voor mij helpt dit alleen goed!!!

16-08-2011 | Vrouw | 33
Angst, insomnia, nachtmerries
Ik lees alleen maar nare berichten over Xanax terwijl het mij alleen maar goed doet! Ik slik Effexor 75mg en Xanax als ik angst heb of niet kan slapen door vreselijke nachtmerries. Ik gebruik het niet iedere dag, alleen als ik denk dat het echt nodig is. Alles kan verslavend werken als je jezelf afhankelijk stelt van de pillen. Zo denk ik, het werkt nu goed en het heeft me[lees meer...] geholpen in zeer zware tijden! Succes mensen!

05-06-2011 | Vrouw | 25
alprazolam
Zeer verslavend. Jarenlang enorm verslaafd geweest, nu in 1 keer afgekickt maar enorme bijwerkingen (epileptische aanvallen zonder epilepsie te hebben, trillen, hallucineren, naast de initiele psychische afkickverschijnselen zoals extreme doodsgedachten, extreem veel angst en extreme emoties) die nog niet over zijn. Het gaat wel om extreme verslaving (16 tot 50mg per dag) [lees meer...]gepaard met afkicken van alcohol. Werkt wel fantastisch, maar het is gewoon af te raden. Uiteindelijk raak je na een bepaalde periode juist veel angstiger en lijd je veel meer aan insomnia dan voorheen. Jammer dat men me niet echt op voorhand heeft gewaarschuwd en ik zelf ook wel dacht dat het wel zal gaan, maar het is wel een levensles.

15-04-2011 | Vrouw | 72
Tinnitus
Van de een op de andere dag gestopt met een xanax per dag. Had het 16 jaar gebruikt maar ik mag er geen auto mee rijden en toen cold turkey gegaan. Nu is de tinnitus weer erger geworden na gestopt te zijn. Vanavond een genomen en het suizen werd minder. Wat moet ik nu?

01-11-2020 | Man | 49
alprazolam (0,25mg)
Acne/puistjes

14-10-2020 | Man | 39
alprazolam (1mg)
Benzodiazepines Ik heb ervaring met verschillende benzodiazepines in de voorbije 20 jaar, vooral met Xanax en Rivotril, toevalligerwijze de 2 krachtigste, met Rivotril op stip nummer 1 als krachtig. Ik zou heel graag mijn ervaringen in het gebruik van Benzodiazepines delen met anderen, omdat ik denk dat ze heel nuttig kunnen zijn. Benzodiazepines zijn in feite producten d[lees meer...]ie enkel dienen voor kortdurend gebruik en van zodra je ze voor een iets langere periode neemt, bvb 2 weken, treedt er al gewenning op en is het effect ook weg. Het grote nadeel is dat je er dan niet zo makkelijk meer van af komt, dus wees daar gewoon goed bewust van. Ik zou het iemand aanraden om te nemen als je bvb 1 of 2 crisisdagen hebt en die wilt overbruggen, maar eigenlijk zou ik het gewoon bijna niet aanraden, aan niemand. Als je last hebt van angst of depressie, dan heb ik zelf heel goede ervaring met SSRI of SNRI, vroeger met Fluoxetine (Prozac), later ben ik succesvol overgeschakeld in een 2e depressie in mijn leven op Effexor. Het nadeel van die producten zijn dat het even duurt vooraleer ze werken, dat kan zelfs een hele tijd duren, wekenlang… en ze hebben ook bijwerkingen in het begin. Om die bijwerkingen te counteren zou bvb kortdurende inname van benzodiazepines een mogelijkheid zijn. Nog enkele tips i.v.m. benzodiazepines. Met de kennis die ik hierover opgebouwd heb, zou ik de zaken achteraf gezien anders aangepakt hebben, maar al doende leer je natuurlijk. Heel veel. Ik ben op een bepaald moment om te slapen Rivotril beginnen op doktersadvies. Ik heb trouwens een hele goeie psychiater, maar die weet ook niet alles en elk persoon is anders. De Rivotril heeft me 2-3 dagen beter doen slapen. Maar toen ik er maandenlang later wou van afkicken nadat ik het product misschien een jaar genomen had, heb ik er 9 maand over gedaan. Ik nam 0.5 mg en ik liet gelules maken van 0.49, 0.48, etc.. tot aan 0.01. Het was één van de meest verschrikkelijke periodes in mijn leven, die afbouw van rivotril…ik heb het gehaald, maar ik had ook een getuigenis van iemand gelezen met een gelijkaardig verhaal en dat heeft me ook enorm geholpen, vandaar dat ik dit hier ook deel. Ik heb me angstig gevoeld, depressief, ik werd bijna gek…rivotril wordt door Heather Ashton dan ook omschreven las ik later als het meest potente benzodiazepine product op de markt. Ik zou zeggen begin er niet aan. En als je eraan begint, weet gewoon dat afbouwen hiermee heel lastig is. Nog een aantal zaken die ik wil meegeven ivm het gebruik van benzodiazepines, in mijn geval dan Xanax is dat, als je dit product gebruikt, je niet zomaar mag switchen in hoeveelheden en ook niet in tijdstippen waarop je het product neemt. Je mag niet de ene dag 1 mg nemen en de volgende dag 0.5 mg en dan eens 0.75 mg. Ook niet de ene dag om 12u00 de andere dag om 11u00 etc… het zijn geen snoepjes ! als je benzo’s neemt, neem ze consequent op hetzelfde tijdstip in, ga niet zomaar van dosis veranderen !! Je krijgt er namelijk heel erge bijwerkingen van, zoals toename angst, etc… Als je het neemt, wees gedisciplineerd en neem het altijd op hetzelfde moment en probeer niet zomaar je dosis te verhogen of te verlagen gelijk wanneer, maar in overleg met een arts. En denk ook na over de onderliggende oorzaak waarom je die benzo’s neemt, want als je die niet weghaalt, moet je jouw dosis alsmaar opdrijven en dan is het een straatje zonder einde. Dan is het beter dat je jouw steun zoekt bij een goede stabiele SSRI zoals Prozac, Seroxat, etc… En éénmaal je klaar bent om af te bouwen met benzo’s omdat het beter met je gaat, lees dan eens de Ashton Manual, die is ook in het Nederlands beschikbaar. Daar staan enorm veel tips in die heel waardevol zijn!

08-07-2020 | Man | 52
alprazolam (0,5mg)
Hallo ik ben nu 52 jaar en heb altijd akton 2 mg gebruikt . Dit medicijn maken ze niet meer dus ik had een groot probleem . Ik pak nu xanax maar mijn angst wordt precies nog erger . Ik zou nu willen beginnen met temesta maar ik durf niet zo goed . Ik zou er ook niets mee inzitten als ik er dan verslaafd aan zou worden . Als het werkt dan heb ik misschien terug wat een nor[lees meer...]maal leven . Ik zie het soms ook niet meer zitten maar mijn kleinkinderen maken me af en toe toch nog wel wat gelukkig . Ik ben blij dat ik toch niet alleen ben want jullie zullen dat wel weten mensen die nooit angst of paniek aanvallen hebben gehad die begrijpen je toch niet . Dus als ik met pilletjes beter zou worden graag ik zou graag terug een beetje willen leven .

28-10-2019 | Man | 59
alprazolam (0,25mg)
Alcoholverslaving
Ik heb reeds jaren een flesje bij de hand. Ben geen regelmatig gebruiker omdat ik verslaving vrees. Enkel bij slapeloosheid, als ik de mallemolen in mijn hoofd niet kan stilzetten of over een probleem blijf tobben, neem ik 0,25 mg. Na een helf uur ben ik in slaap en heb een normale nachtrust. Geen bijwerkingen. Ben nu 1 jaar zo goed als acoholvrij en heb grote hulp gehad a[lees meer...]an dit medicijn.

15-08-2019 | Man | 62
alprazolam (1mg)
lijdt aan een zeer ernstige paniekstoornis met agorafobie was 4 jaar toen ik voor het eerst een paniekaanval kreeg ging van kwaad tot erger op mijn elfde overleed mijn beste vriend aan een hersenbloeding kreeg toen dagelijks tig maal een aanval werd opgenomen toen werd voor het eerst de diagnose gesteld heb jaren van allerlei benzo,s geslikt zxonder later kwam er veel baa[lees meer...]t bij te hebben llater kwam ik door toedoen van een nichtje in aanraking met prof dr r ms kahn die mij fevarin en xanax voorschreef ging drie maand door een hel daarna heb ik nooit geen klachten meer gehad een ook geen bijwerkingen ben op een gegeven moment gaan afbouwen maar helasas naar n3 week was ik terug bij af heb me laten opnemen bij mediant locatie enschede waar men zei dat die medicatie gevaarlijk was ze hebben me alles asfgepakt zit nu weer met problemen onternt paniek aanvallen heb kahn geraadpleegd en kreeg te horen dat mediant geen verstand heeft van psychiatry helaas ben ik door alle prodlemen mijn huis nkwijt geraakt wacht nu op een woning krijg dan mijn medicatie weer terug van mijn eigen huisarts wat ik hier mee wil zeggen is dat de medicatie geen bijwerkingen hoeft te geven kan wel gelukkig bij mij niet het geval kahn zij me ook dat hij honderden mensen het zelfde heeft voorgeschreven en in vele gevallen met goed succes het tweede is als je een probleem hebt op geestelijk gezondheidsvlak ga dan niet naat mediant hier lopen ze vijftig jaar achter ze geven medicatie die allang uit de handel zijn genomen zoals seroqel

06-07-2019 | Man | 32
alprazolam (2mg)
Ik ben een 32jarige man uit BE EN HEB BESLOTEN TE STOPPEN MET BENZOS; hEB NU NOG 5( A 6 POTTEN OP VOORSCHRIFT OVER 2MG PFIZER BARS...OOK VALIUM 10 EN ANDERE...

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum