Ervaringen met Xanax

Nervositeit (9 meningen)

26-05-2015 | Vrouw | 41
alprazolam (0,5mg)
de psychiater adviseerde mij, omdat oxazepam niet meer genoeg doet, nu alprazolam te starten, 3 keer per dag 0,5. Om zo een handvat te hebben acuut. Nu ben ik benieuwd of jullie alprazolam net zo goed vinden als de originele xanax. Ik heb namelijk toch maar tegen bijbetaling gekozen voor xanax. ik heb continu de angst om dood te gaan en drukkend gevoel in me hoofd en hart [lees meer...]en hoofd die in conclaaf staan met elkaar, heel erg zwaar gewoon zo, vooral de nachten. Is er iemand die me wat info kan verschaffen hoe t jullie vergaat en of t snel helpt en ook t verschil tussen deze twee soorten medicaties aub. alvast bedankt, groetjes imelda.

20-04-2015 | Vrouw | 49
Hyperventilatie
ik kreeg dit medicijn nadat ik 2 keer in het ziekenhuis werd opgenomen met ambulance. Ze konden niks vinden, was gewoon helemaal ingestort, vandaar de xanax.

05-02-2015 | Vrouw | 47
alprazolam
Ik slik al drie jaar Xanax Retrard. Ben begonnen met diazepam, werkte niet meer. Toen Xanax voorgeschreven gekregen 1 mg. Werkte ook niet meer, toen 2 mg voorgeschreven gekregen. Werkte! Maar nu na deze lange periode wil ik er vanaf. En toen van 2mg naar 1 mg per dag. Wat een hel! Nu 2x per dag 0,5 mg. Maar het zijn gewoon drugs. Aan de ene kant word het steeds meer helder[lees meer...] in mijn hoofd maar de lichamelijke klachten zijn bijna niet te doen. Misschien ben ik wel te snel gegaan met afbouwen, maar ik raad het iedereen aan die dit voorgeschreven krijgt, zeer, zeer, voorzichtig te zijn met dit medicijn. Het is nl. echt super verslavend!

11-09-2014 | Vrouw | 50
alprazolam
Heb ooit een jaar of drie geleden xanax gebruikt om rust te krijgen, gebruikte 1/8e van de dosering, eens per week of nog minder. Het was een moment van algehele, totale rust waar ik helemaal van bij kwam. Nu heb ik het aan de arts gevraagd omdat ik sinds april dit jaar last heb van paniek, onrust, hyperventilatie, angst (de "zenuwen" in het kort). (Dit komt door de "crisi[lees meer...]s" - gebrek aan werk en een aantal zeer akelige persoonlijke dingen in een relatie. Ik ben alleenstaand.) Ik ben van plan om het pilletje van .25 mg in 4 te breken, en in de avond dat kleine stukje te gebruiken, 2x per week of 3x per week. Het spul is verslavend, dus je moet er goed mee oppassen. Mijn bevindingen zijn dat ik in me in de morgen hartstikke goed voel, zo uitgerust en gemotiveerd dat ik er weer een paar dagen tegen kan. Na het slikken krijg ik een heerlijk gevoel van ontspannenheid, geen piekeren meer, mijn hoofd is "stil" en mijn lichaam komt tot rust. Mijn slaap is dan diep en rustig, en ik kom weer tot mezelf. Mindfulness is een aardige bezigheid die goed aansluit bij het gebruik van xanax als je de "zenuwen" hebt over je situatie.

26-07-2014 | Vrouw | 46
alprazolam
ik word er heerlijk rustig van,geen hoofdpijn,rust in mijn hoofd. mijn lijf is ontspannen,ben alleen niet van plan om het maanden te gebruiken puur voor nood.

08-07-2014 | Vrouw | 49
alprazolam
ik heb xanax gebruikt in het begin van mijn angststoornissen en in het begin hielp dit ook wel maar na een hele tijd hielpen ze niet meer en ben ik overgestapt naar alprazolam en dit werkt prima

16-05-2014 | Vrouw | 24
ADHD
hmmmm. klinkt zeer ontspannend. maar je krijgt er wel veel slaap van.

07-04-2014 | Vrouw | 41
Nervositeit
Veel te lekker spul. En volgens mij superverslavend. Je wordt er heerlijk rustig van, geen gedachtenstroom meer maar een stil hoofd en een ontspannen lichaam. Ik gebruik het om te slapen, maar niet elke dag,om niet verslaafd te raken. De dag na gebruik ben ik nog relaxed maar heb ik wel een pillenhoofd met donkere kringen onder mijn ogen. Ook maakt Xanax mij gevoeliger voo[lees meer...]r de effecten van alcohol. Al met al een middel waarmee je heel goed moet oppassen.

05-02-2014 | Vrouw | 44
Hyperventilatie
ik heb in het jaar 2000 zware aanvallen van hyperventilatie dus neem ik al 14 jaar xanax kan dat kwaad?????

24-09-2013 | Vrouw | 23
alprazolam
Mijn vriend neemt al jaren Xanax gecombineerd met efexor en dit is mijn laatste schreeuw om hulp. Zijn huisarts, wie ik graag zijn naam zou willen vernoemen, schrijft zonder hij ook maar enig teken van mijn vriend ziet zomaar antidepressiva en 'angstremmers' voor. Van enige professionaliteit gesproken. Ik kan alleen maar zeggen dat deze twee 'onschuldige pillen' ervoor zor[lees meer...]gen dat mijn bijna 5 jarige relatie naar de zak is. Een totaal ander levensritme, (om 6 uur s'morgens naar bed gaan en om 3 uur smiddags opstaan) maakt het heel erg moeilijk voor me. In een woord, bucht, verslavend, begin er alsjeblief niet mee, het maakt relaties kapot maar ook jezelf.

22-08-2013 | Vrouw | 35
alprazolam
xanax geef je rust en structuur wie terug in het leven. ik was minder bang en kon van mijn nachtrust genieten (wat er nodig is om fysiek te kunnen functioneren in het leven.) maar doktoren mogen wel wat beter oppassen met het afbouwen, want daarin word de patiënt aan zijn lot overgelaten , wat behoorlijk gevaarlijk is voor patiënt en omgeving.

14-08-2013 | Vrouw | 23
alprazolam
Ik gebruik nu een half jaar Sertraline en kreeg van mijn arts Alprazolam om mijn nachtelijke onrust tegen te gaan. Ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben met het resultaat. Ik word meteen rustig en slaap goed in. Ook de dag erna ben ik ontspannen. Ik gebruik het middel wel niet dagelijks, enkel als ik voel dat mijn spieren gespannen zijn of wanneer ik moete heb om met e[lees meer...]en moeilijke, depressieve bui om te gaan. Het nadeel van dit middel,wat eigenlijk ook een voordeel is soms, is dat je er afgevlakt van wordt. Je gevoelens dringen precies minder fel tot je door. Dit is goed in een stresssituatie, maar mij geeft het soms ook het gevoel dat ik anders reageer dan normaal. Ook goede dingen komen minder fel binnen. Ik denk dat dit middel zeker wel geschikt is in mijn situatie, maar stel me wel vragen bij hogere dosissen op lange termijn.

25-05-2013 | Vrouw | 25
Paniekaanvallen
Na enkele weken regelmatig paniekaanvallen / hyperventilatie gehad te hebben en geen fan te zijn van de oxazepam heb ik van de huisarts xanax voorgeschreven gekregen. Nu bijna 2 weken hieraan, maar bijwerkingen en paniek lijken juist erger. Gevoel van verlamming, vervreemding, ongecontroleerde bewegingen, verlammend gevoel in mijn linker arm, warm gevoel in hoofd, deze bij[lees meer...]werkingen maken weer extra paniek. Vandaag besloten ze niet meer in te nemen. Fijn om soortgelijke ervaringen te lezen met deze medicatie!

26-01-2024 | Man | 61
alprazolam (0,25mg)
Nervositeit
Xanax haalt bij my de onrust weg, maar maakt me depressief , ik ben helemaal gestopt , probleem is nu het slapen, dat wil niet .

05-06-2023 | Man | 20
alprazolam (1mg)
Goed medicijn, ik pak al een half jaar 2x per dag 1mg, 's morgens 1mg en 's avonds 1mg. Geen bijwerkingen te melden.

04-04-2023 | Man | 37
alprazolam (1mg)
Nervositeit
Eerlijk: dit spul werkt als geen ander MAAR is zo verslavend... je krijgt er een high van en dit is voor verslavingsgevoelige mensen een slecht idee... want daags na het gebruik krijg je alle onrust terug op je bord... en harder..