Ervaringen met Xanax

alprazolam

Nervositeit (9 meningen)

24-06-2022 | Vrouw | 58
alprazolam (0,5mg)
Hallo, ik antwoord op mijn eigen verslag van de maand Maart. Ik ben nu drie maand "Xanax" vrij. Maar, ze hebben mij op 12 dagen laten afkicken!! Doe dit nooit!! Want de gevolgen zijn niet beschrijfbaar. Ik zie nog af, en durf niet buiten te komen. Ik ben precies al drie maand dronken, voel mijzelf niet meer, ik voel mij een vreemde ik mijn eigen lichaam. Alle dagen als ik [lees meer...]ga slapen, hoop ik dat het voorbij zal zijn als ik wakker word. Maar helaas niet. Ik hoop dat het niet te lang meer gaat duren, want ik zit in de bedenking om terug te herbeginnen met xanax 0,5mg, daar waar ik mee gestopt ben. Want het is geen leven zo. Ik had zo graag dat ze zouden afgebouwd hebben. Maar nee, ik heb 20 jaar xanax genomen, en ze (dokter, en psycholoog) hebben mij gewoon op 12 dagen laten afbouwen, met Tranxene!!!. En ik zie nog steeds af. Echt waar, bouw af. Het is misschien verslavend, maar de manier waarop ze mij doen stoppen hebben, doet mij terug grijpen naar de xanax. Omdat ik mijn leven terug wil, en omdat ik van de paniekaanvallen af wil. Dan nog liever 20 jaar gelukkig met een xanax 'ke, dan dat ik moet verder leven zoals nu, opgesloten...

19-04-2022 | Vrouw | 29
alprazolam (0,25mg)
Ik kamp met heel intense paniekaanvallen waar ik niet uit kan komen zonder medicatie. Ik heb van alles geprobeerd aan benzodiazepines maar xanax vind ik zelf het fijnst werken, gezien ik er een stuk minder duf van word dan bijv Diazepam of Oxazepam. Afhankelijk van hoe sterk mijn paniek is, heb ik meestal voldoende aan 3 x 0,25 mg, soms 4 x 0,25 mg. Retard 2 x 0,5mg p[lees meer...]er dag of 1 mg per dag. Liever zonder medicatie, maar met hele intense paniekaanvallen die je leven beheersen is niet te leven...Gelukkig lukt het me ook weer om er bijtijds mee te stoppen. Ik heb het een keer een paar maanden gebruikt, zeg 3 maanden, en geen ontwenningsverschijnselen gehad.

27-03-2022 | Vrouw | 58
alprazolam (0,5mg)
Hallo allemaal. Ik ben hier nieuw,en wou graag iets kwijt over xanax. Ik heb mij laten opnemen in het ziekenhuis omdat ik zonder hetzelf te beseffen aan het afkikken was van de xanax. Ik heb 20 jaar xanax retard 0,5mg gebruikt. Ik heb mij al die jaren héél goed gevoeld. Tot vorige zomer. Ik kreeg regelmatig hyperventileren, zelfs s'nachts. Niet normaal. Ik kreeg rillingen[lees meer...] en zweten,beven,al wat je maar kan denken. Ik zat meer op spoed en bij de dokter dan iets anders.Mijn dokter verhoogde mijn xanax naar 1mg. Dat was iets beter,maar ik had een "krakend" hoofd. Ik kon dat gewoon niet meer uithouden, want ik kon mij ook niet meer concentreren, verdwaasd,altijd hetzelfde zeggen,en plots beginnen wenen uit het niets. Terug bij de dokter,waar ik te horen kreeg, Linda, ik ga u laten opnemen,ik ken u niet meer, je bent uzelf niet meer. Hup, via de spoed mij laten opnemen. Wij zijn nu drie weken verder,ik ben nu van zaterdag tot vanavond thuis (zondag) thuis. En morgen, maandag zie ik de psygiater en mag ik naar huis. Maar ik ben er nog niet hoor. Van de pillen ben ik vanaf, maar ik heb hoofdpijn, draaierig,nog steeds slecht slapen,en af en toe "kraken". Misschien ben ik te vlug afgekikt. Of heb ik een kleine schade aan de hersenen. Want ik ben voor het ogenblik vergeetachtig. Hopelijk komt dat nog goed. Maar ik ga het langzaam aan moeten gewend worden zonder de xanax. Ik ben blij dat ik er vanaf ben. En hoop weldra ook van dat "kraken" in mijn hoofd. En nee, liever geen xanax hernemen voor het "gekraak" in mijn hoofd. Dan liever iets op kruidenbasis of andere methode om er door te geraken. Want ik wil terug leven, en genieten. Want nu zit ik een beetje vast met mijn eigen. Ik ga wel als ik thuis ben regelmatig bij de psygoloog,om er door te geraken. Want anders zal het mij denk ik niet lukken. Maar blijf toch doorbijten. :)

14-03-2022 | Vrouw | 64
alprazolam (0,5mg)
Vorig jaar voor de 1e keer angstaanvallen gekregen. Nog nooit meegemaakt en wat is dat vreselijk. Kreeg rare pijnen overal. Bang om een hartaanval te krijgen door die hartkloppingen. Durfde zelfs amper nog te eten door rare pijnen en zowat overal bang voor. Nu ben ik absoluut tegen medicijnen omdat die vaak verslavend zijn. Geen ervaring met xanax dus. Ik schrik hier [lees meer...]ook over de ervaringen met dit soort medicijnen. Iemand weleens van het hormoon Cortisol gehoord? Als die op een gegeven moment te hoog is dan krijg je o.a. angstaanvallen. Wist dat dus helemaal niet. Waarom hebben huisartsen het hier helemaal niet over. Vermoedelijk bij mij ontstaan door een enorm slaaptekort en stress. Had een oorzaak uiteraard. Oorzaak is nog niet helemaal weg maar ga er anders mee om. Dus ik aan de slag..Veel op internet gezocht. Dat vreselijke gepieker, daar is moeilijk vanaf te komen. Het is een soort drang. Komt steeds weer terug. Het enige wat ik wilde uitproberen was o.a. die cortisol verlagen in m'n lichaam. Van die alsmaar opkomende paniek afkomen. Door zoveel mogelijk af te leiden, dwingen positief te denken: Laat het los, van je af laten glijden, komt wel goed enz... (viel echt niet mee) ging het langzamerhand steeds beter. Slapen was ook een probleem. Ook weer inzetten op andere gedachten voor het slapen. Toch bleef er wat onrust af en toe terugkomen. Kwam Histamine tegen. Wist niet dat voedsel waar histamine inzat ook voor zoveel onrust kon zorgen? Oke, einde verhaal is dat het steeds beter ging. Dat alsmaar opkomende dwangmatige gepieker en die gruwelijke onrust verdween bij mij, omdat het lichamelijk beter ging. Zat dus NIET in mijn hoofd maar was echt een lichamelijke kwaal geworden. En daarbij ben ik ook op een eventueel vitaminetekort gaan letten en bijv. caffeinegebruik. En al helemaal samen met alcohol natuurlijk (triggers). Wilde toch even mijn ervaring delen. Misschien heeft iemand er wat aan.

25-08-2021 | Vrouw | 59
alprazolam (1mg)
Voorgeschreven door mijn huisarts bij het overleden van mijn moeder, ik was al depressief met angst- en paniekaanvallen. Het heeft mij echt geholpen om tijdens de begrafenis niet in te storten. Ook mijn vader een viertal druppels gegeven om de kerkdienst door te komen. Sindsdien neem ik het sporadisch als iets mij uit balans brengt. Ondertussen ben ik zo goed als genezen [lees meer...]door hypnose, dat heeft beter geholpen dan psychiater en spycholoog. Momenteel is mijn vader zwaar hulpbehoevend, wat ik dit allemaal alleen moet verwerken zonder emotionele ondersteuning. Dan neem ik een aantal druppels Xanax om er even door te komen. Jammer genoeg ben ik veel te laat met hypnose begonnen (regressie therapie). Na een aantal sessies voelde ik me weer leven, terwijl je met medicatie toch dikwijls wolkjes in je hoofd hebt. Ook ik kan al jaren niet meer gaan werken en ben ook kunstschilder. Voor mensen die niet weten wat een depressie is en angstaanvallen is het onbegrijpelijk en ben ik een profiteur. Na de hypnose ben ik pas gaan beseffen hoe diep ik werkelijk zat, daarom wil ik niet terug hervallen en als ik mij te emotioneel belaagd voel neem ik Xanax, tot ik mij terug sterk en blij voel en kan genieten van mijn sobere, eenzame leven.

13-11-2020 | Vrouw | 47

14-07-2020 | Vrouw | 68
alprazolam (0,5mg)
In het begin hielp het wel en werd ik wat rustiger. Maar nu lijkt effect averechts te werken. Gejaagdheid afvlakking ongeinteresserdheid en onverschilligheid lijken erger te worden. . Wat moet ik doen

30-12-2019 | Vrouw | 31
Ik slik xanac 0.25 en soms 0.5 voor mijn hartkloppingen

11-11-2019 | Vrouw | 66
Angst
angst

04-09-2019 | Vrouw | 40
alprazolam (0,5mg)
Zeer effectief medicijn. Gebruikt bij opstart van antidepressivum, eerst 3 weken gewone xanax 0,5 mg / dag, daarna 7 weken xanax retard 0,5 mg / dag (retard is veel minder/zo goed als niet verslavend dan de gewone volgens mijn arts). Na 10 weken probleemloos (vermoedelijk door lage dosering) van één op andere dag gestopt, zonder ontwenning.

17-08-2019 | Vrouw | 53
Overspannen/burn-out
ik weet hoe verslavend dit middel is en neem het dus enkel bij erge crisis als het zeer acuut is. Ik vind dat het dan snel en goed werkt, ik slaap dan meestal ook beter. De laatste tijd voel ik wel een verandering in de werking: eerst onderdrukte het alles, nu lijkt het alsof het dingen in beweging zet bv dat het onderliggende trauma naar boven komt op een beheersbare mani[lees meer...]er in een nachtmerrie, dus het lijkt nu een vermindering van het onderdrukken te veroorzaken. Kan dat of betekent het dat de dosis te laag is geworden?

16-08-2019 | Vrouw | 30
Angst
Ruime tijd geleden in een burn out geraakt en na een eerste periode van vooral veel rusten bleef er veel onrust en angst in mijn lichaam aanwezig. Toen heb ik Alprozalam 0,25 mg voorgeschreven gekregen. Inmiddels gebruik ik dit medicijn ruim een jaar en ik ben er zeer tevreden over. Ik gebruik echter zeer weinig, ik slik een halfje per keer en dat doe ik maar eens per wee[lees meer...]k max. Het haalt de scherpe randjes ervan af en het is heel prettig om mee te ontspannen, wat ik nog steeds moeilijk vind met momenten. Ik ervaar weinig bijwerkingen, hoogstens wat suf en als ik het te dicht op bedtijd inneem droom ik nogal levendig. Ik geloof wel dat dit een medicijn is waarbij je op je hoede moet zijn qua verslaving. Hoe weinig ik ook inneem, toen ik om een nieuw recept vroeg wilde mijn huisarts me op spreekuur zien om over het gebruik te spreken en dat kon ik zeer waarderen, immers zijn het geen snoepjes. Voor sporadisch gebruik kan ik het zeker aanraden.

21-07-2019 | Vrouw | 57
alprazolam (0,5mg)
Neem dit al 15 jaar. Voor mij werkt dit heel goed. Zonder gaat niet. Liever 3 maal een pilletje dan continue angst en niet meer durven buiten komen. Is inderdaad verslavend maar is voor mij de enige manier om een normaal leven te hebben. Alles veroorzaakt door een agressieve gek die me bij elkaar geklopt heeft zonder reden. Zonder hem te kennen. Ik draag dit voor mijn lev[lees meer...]en mee. Tien minuten tekenden mijn leven. Het is wat het is.

27-06-2019 | Vrouw | 17
alprazolam (2mg)
Ik had last van heel erge paniekaanvallen wanneer ik op m'n 15de uit de psychiatrische afdeling kwam. Door de indien-nodig basis waarop ik het nam was gewenning niet een probleem (of nauwelijks te merken) en ik neem het nu (2019) al twee jaar. Het werkt goed, maar soms voel ik me iets te gesedeerd terwijl m'n angstgedachten verder gaan. Daarom raad ik aan psychotherapie te[lees meer...] gebruiken samen met dit middel zodat je je angstgedachten onder controle kunt houden terwijl de medicatie je stuk bij stuk helpt om controle te hebben over je lichaam, wat nodig is om te kunnen werken aan je gedachten.

26-06-2019 | Vrouw | 23
alprazolam (0,5mg)
Ik slik dit medicijn sinds twee dagen. Ik loop al 4 weken met een 'onwerkelijk' gevoel rond. Alsof ik de controle over mijzelf verlies. Bang dat ik iets vreselijks in mijn hoofd heb en binnenkort dood ga. Twee weken terug stond ik in de winkel in de rij bij de kassa en een oudere dame moest pinnen, maar trok steeds haar pasje uit het apparaat. Nadat dit een paar keer gebeu[lees meer...]rd was, werd ik écht kwaad en riep dat ze het pasje er niet uit moet trekken want dan raakt het apparaat overstuur waarop de caissière mij raar aankeek. Afgelopen maandag wilde ik beginnen met werken maar; 'ik kon het niet, ik kon het niet, ik kon het niet', durfde geen auto te rijden uit angst dat ik mijzelf iets aan zou doen. Terug naar huis (gelukkig woon ik thuis bij mijn ouders) en begon ik heel heftig te huilen. Schreeuwen dat ik dood ging en een tumor in mijn hoofd heb. De dokter heeft mij voor 4 dagen Alprazolam oftewel Xanax voorgeschreven. Wat ik ervan moet vinden weet ik nog niet. Ik voel me heel erg suffig. Inmiddels ben ik ook mijn baan kwijt en werkloos. Vrijdag moet ik terugkomen bij de huisarts om te kijken hoe het gaat. Ik weet wel dat ik hulp wil van een psycholoog en ik de medicijnen niet voor langere tijd wil gebruiken. Ik gebruik naast Xanax/Alprazolam ook al verschillende jaren Oxazepam en Paroxetine. Op internet zelf gaan dokteren en online chat gehad met een hulpverlener die mij websites doorstuurde en ik de symptomen van een paniekstoornis heel erg herkende. De geestelijke verschijnselen van een paniekaanval zijn ook heel naar: Je verwacht dat er iets vreselijks gebeurt Je voelt je onwerkelijk Je hebt het gevoel dat je buiten jezelf staat, of flauw valt Je bent bang om de controle over jezelf te verliezen Je bent bang dat je gek wordt, of dood gaat En geloof me, na 4 weken word je krankzinnig en ben je er heilig van overtuigd dat je iets ernstigs heb. Het heeft mij mijn baan gekost. Bij de huisarts heb ik ook al bloedonderzoek gehad, dit was goed. Bloeddruk is goed, zuurstof is goed. Urine is goed. Ik hoop dat de dokter mij door wilt verwijzen naar psycholoog en daarnaast probeer ik nu een nieuwe baan te zoeken van 24-32 uur i.p.v. 40+. Ik zou een moord begaan om weer mijzelf te mogen voelen. Iemand die zich herkent in mijn verhaal?

16-05-2019 | Vrouw | 37
alprazolam (1mg)