Nervositeit (3 meningen)

17-09-2013 | Man | 60
alprazolam
Ik slik al meer dan 20 jaar Xanax. Ik heb drie hartinfarcten gehad, een bypass operatie en COPD3 Dot medicijn heeft me er doorheen gesleept. Maar nu staat het medicijn op de lijst van verboden middelen van het CBR. Ik ben nu aan het afbouwen en dat valt niet mee. De paniekaanvallen komen terug. Volgens de bijsluiter hoort dat bij het afbouwen. Ik hoop nu binnen zes weke[lees meer...]n op 0 te staan..... en lukt het niet, dan lever ik gewoon mijn rijbewijs in. De moraal van dit verhaal: slik xanax niet te lang, je raakt er lichamelijk en geestelijk aan verslaafd.

09-09-2013 | Man | 32
alprazolam (1mg)
hallo allemaal, ik ben michael nu ondertussen 32 jaar , de eerste keer dat ik xanax retard (traag werkende) moest nemen is nu zo een 7 jaar geleden, kreeg opeens geen lucht meer hartkloppingen bang van alles en nog wat... heb zoveel gedaan ervoor bv: relaxatie therapie naar dokters gelopen niemand die mij kon helpen. ze zeiden het is gewoon stres. een jaar later ben ik dan[lees meer...] naar een psychiater gegaan waar ik tot vandaag nog steeds kom. vanaf toen is alles een beetje opgeklaard ze zeiden dat ik hyperventilatie, angstaanvallen, slikstoornis, depressief kortom de hele reutemeteut. vanaf toen kreeg ik xanax retard. en serlain en sulpiride -. moet wel zeggen de eerste weken gingen voorbij al slapend, vanaf toen ging het beter en na een jaar kon ik terug afbouwen in begeleiding van mijn psychiater. Nu heb op t heden heb ik weer een opstoot gekregen (licht hervallen) dus neem ik ze terug maar mag binnekort weer afbouwen dus ziet het er goed uit. het einde is in zicht en daar ben ik blij om. je kan gewoon blijven functioneren met de wilskracht die je jezelf toelegt. ben ook blijven werken nu en t gaat goed. hopelijk hebben jullie iets aan mijn ervaring of zie je jezelf hierin terug kop op het komt allemaal goed volg je eigen en zoek professionele hulp. dat is de beste raad die ik kan geven... gr Michael

23-07-2013 | Man | 58
alprazolam
Ik vind dit een verschrikkelijk middel, mijn man is zwaar verslaafd aan dit middel hij slikt dit middel al 12 jaar dagelijks. Volgens de huisarts is hij het niet eens nodig de huisarts geeft wel een recept voor dit middel we moeten het inmiddels wel zelf betalen, mijn man komt niet van deze drugs want dat is het af ! Ik vind het een afschuwelijk middel het is hetzelfde als[lees meer...] harddrugs.

26-03-2013 | Man | 18
Hartkloppingen
Begin dit jaar kreeg ik plots last van hartkloppingen en hart-ritme stoornissen. Ik mezelf toe verplicht om dit te onderzoeken. Wat bleek een vorm van stress, er werd mij Xanax voorgeschreven en moet zeggen dat dit medicijn me niet helpt. Mijn hartslag gaat in een fractie van een sec. omhoog tot wel 160 slagen / min. gecombineerd met hart-ritme stoornissen. Ik kan mezelf m[lees meer...]oeilijk onder controle houden maar, moeilijk gaat ook dus even een boodschap aan mensen met hart-probs, In welke situatie u zich begeeft, blijf kalm en aanvaard leven zoals het daadwerkelijk is..

23-05-2012 | Man | 39
alprazolam
ik gebruik al jaren xanax om het kalmerend,(spier)ontspannend en antidepressieve effect,het middel werkt op alle fronten zeer goed tot er eens een moment komt dat je er geen meer hebt en je eens plots stopt met dagelijks gebruik,dan krijg je de keerzijde van de medaille te zien voel je je mensonwaardig slecht,dan besef je maar hoe verslavend dit middel is jammer genoeg,ik [lees meer...]probeer nu af te bouwen tot 0 mg,maar het moet leefbaar blijven natuurlijk.

26-04-2012 | Man | 32
alprazolam
neem dit al 6 jaar, zonder kan niet meer. maar ik voel me er goed bij dus, tja is geen dosis ook. 1mg per dag

27-02-2012 | Man | 37
alprazolam
Ik ben Xanax beginnen gebruiken nadat ik hevige paniekgevoelens begon te ontwikkelen tijdens het vliegen, wat ik ook heel frequent moest doen. Ik neem het nu af en toe (eens om de twee weken) na een stressvolle dag voor het slapengaan of als ik met een jetlag moet kampen, dus meer als slaapmiddel. Heel efficient, het maakt me op snelle tijd heel rustig, maar de neveneffect[lees meer...]en de dag erna zoals slaperigheid en sufheid, beetje flauw gevoel in de spieren, suffe en vermoeide gelaatsuitdrukking, vind ik genant. Voorzichtig mee omspringen op lange termijn zou ik zeggen, als er een dieper probleem ligt beter het probleem aanpakken -ik ben nu ondertussen ook door behandeling van die irrationele vliegangst af-, want dit middel kan verslavend worden en op lange termijn je 'brein' versuffen en je energie opvreten en dat lost dan ook niks op.

18-02-2012 | Man | 65
Maagzuur
Nadat ik gedurende 2 weken antibiotica (Augmentin) had moeten nemen kreeg ik vermoedelijk als gevolg daarvan veel last van reflux (maagzuurosptoot), vooral 's nachts. Ik werd er regelmatig wakker van en had 's morgens een door het zuur verbrandde keel. De dokter shreef Zantac voor (2x per dag te nemen). Twee weken later had dit al wel een beetje geholpen maar toch bleef er[lees meer...] altijd nog wat reflux over. Alhoewel ik absoluut geen angstgevolens had of met een depressie kampte kreeg ik Xanax voorgescrhreven, samen te nemen met die Zantac. Een half pilletje 's morgens en een half 's avonds (de helft van 0,25 mg). De Xanax kalmeerde mijn zenuwen waardoor de zuurproductie in mijn maag in samenwerking met Zantac ook afnam.

24-01-2012 | Man | 38
alprazolam
Was zeer lange tijd tevreden van het product. Nadeel was wel dat ik moeilijk emoties kon tonen. Gelukkig zijn, droevig, ... maakte allemaal niet uit liep er met een strak gezicht zonder emotie. Na twee jaar en ik gestopt met het product. Eerste week was moeilijk, slapen ging slecht. Maar de tweede week ging heel vlot. Voelde me stukken beter en het was alsof ik herboren wa[lees meer...]s. Plezant in de omgang, happy. Maar vanaf de 3de week gaat het weer stukken minder. Negatieve dromen komen elke nacht voor over de meest vreemde dingen. Ik heb alvast voorgenomen om niet terug te hervallen al gaat het moeilijk. Bij de start van dit medicien was ik niet op de hoogte hoe moeilijk het is was de stoppen. Het ideale middel van de industrie om mensen jarenlang te doen gebruiken. Als ik kon was ik hier nooit mee begonnen !

20-12-2011 | Man | 46

14-11-2011 | Man | 19
alprazolam
Ik ben sinds kort begonnen met alprazolam omdat ik al anderhalfjaar last van zware paniekaanvallen heb gehad, nu gebruik ik het samen met citalopram.. als ik dit allemaal lees van jullie vind ik het best wel eng ik was sowieso heel erg bang om aan de medicatie te gaan maar heb ook een lage dosering... en me begleiders zeggen dat het echte effect pas over een week te merken[lees meer...] valt.. ik moet het elke avond om half 10 nemen ik merk nu al dat ik er erg onrustig van word als ik het niet in neem is dat normaal? en ik vind dit echt niet grappig als ik er verslaafd aan raak.. ik ga er toch niet raar van doen als het echte effect pas begint kan iemand mij hier wat meer informatie over geven... groetjes

24-09-2011 | Man | 50
Angstklachten
Ik gebruik vanaf ongeveer maart 2009 4 x 0,5 mg xanax per dag oplopende tot nu 6 x 0,5 p.d. Het werkt uitstekend tegen angst, maar..... de bijwerkingen bij mij zijn: moeheid, traagheid, tot niks kunnen komen en vooral wekt het mijn eetlust op. Ben de laatste 2 jaar zo'n tien kilo aangekomen. Krijg altijd honger na inname. Moet ik wel zeggen dat ik er soms 10 (van 0,5 mg) [lees meer...]p.d. neem. Probeer te stoppen, maar het brengt je in een roes, even alles vergeten en dat voelt lekker... Kreeg het middel omdat niets anders helpt tegen mijn angsten (therapieen). Voel me eraan vastzitten en dat wil ik niet. Afbouwen gaf zeer vervelende verschijnselen, erg zwaar, maar misschien wilde ik dit te snel (binnen 1 week). Conclusie: het is een beregoed middel waar het voor bedoeld is, maar bijwerkingen en vooral afbouwpogingen zijn niet mis. Verder las ik nog een stukje van iemand anders: ''Ook heb ik nu last van erge depressieve gevoelens,veel huilen en erge hartkloppingen. Weet iemand of die hartkloppingen/onregelmatige hartslag te maken kan hebben met het langdurige gebruik? '' Ik heb juist het omgekeerde. Het vermindert gevoelens, dus ook mijn depressieve gevoelens. Ik kan moeilijker huilen en het stopt juist mijn hartkloppingen. Dit allemaal bij langdurig gebruik. Denk niet dat uw klachten van xanax komen.

23-08-2011 | Man | 29
alprazolam
Qua werking is dit een goed medicijn maar de afkickverschijnselen vond ik vreselijk. Zelfs als ik het slechts twee dagen achter elkaar gebruikte had ik daar de dag erop al veel last van. Het ging dan met name om overgevoeligheid voor geluid en trillen, heel veel transpireren en zelfs lichte hallucinaties. Ik heb dit medicijn overigens alleen maar voor incidenteel gebrui[lees meer...]k. Ik heb het ook nooit voor een langere periode dagelijks gebruik. Ik vind het daarom ook wel vreemd dat ik zo snel last heb van afkickverschijnselen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

06-08-2011 | Man | 34
alprazolam
alprazolam (xanax) zou van de markt gehaald moeten worden naar mijn idee. het is zeer verslavend. het veroorzaakt paniek. (Red; tekst aangepast qua taalgebruik )

06-04-2011 | Man | 41
Angsaanvallen
Op zich werkt het middel prima, ik heb het twee weken (1mg per dag) zonder bijwerkingen geslikt en de angst was helemaal weg. Echter... Mijn arts was vergeten te melden dat ik het moest afbouwen. Ik heb 11 dagen vreselijke rebound en ontwenningsverschijnselen gehad. Dit afkicken was het ergste wat ik in mijn leven heb meegemaakt, mensen in mijn naaste omgeving waren bang d[lees meer...]at ik er een eind aan zou gaan maken. Dus raadpleeg je arts, waarschijnlijk (na 14 dagen 1mg) is het devies: 1 week 0,5mg, 1 week 0,25 mg en dan om de dag 0,25... Kijk dus uit met dit middel!

16-12-2010 | Man
alprazolam
Overslaan van het hart(stress)
ik neem het voormijn hartritmestoornissen die ik heb in stress periodes,het helpt dan maar neem nooit langer dan 10 dagen en dan afbouwen op 3 dagen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum