Nervositeit (3 meningen)

08-07-2020 | Man | 52
alprazolam (0,5mg)
Hallo ik ben nu 52 jaar en heb altijd akton 2 mg gebruikt . Dit medicijn maken ze niet meer dus ik had een groot probleem . Ik pak nu xanax maar mijn angst wordt precies nog erger . Ik zou nu willen beginnen met temesta maar ik durf niet zo goed . Ik zou er ook niets mee inzitten als ik er dan verslaafd aan zou worden . Als het werkt dan heb ik misschien terug wat een nor[lees meer...]maal leven . Ik zie het soms ook niet meer zitten maar mijn kleinkinderen maken me af en toe toch nog wel wat gelukkig . Ik ben blij dat ik toch niet alleen ben want jullie zullen dat wel weten mensen die nooit angst of paniek aanvallen hebben gehad die begrijpen je toch niet . Dus als ik met pilletjes beter zou worden graag ik zou graag terug een beetje willen leven .

15-02-2016 | Vrouw | 54
alprazolam (0,5mg)
Xanax retard voorgeschreven gekregen, nadat een ad me niet hielp. In het begin een wondermiddel, na 3 maanden tolerantie, toen begon het gedoe: omhoog, omlaag, omhoog, omlaag enz. Achteraf heeft de huisarts me dit veel te lang voorgeschreven (ruim 7 mnd).. Hij heeft een soort junk van me gemaakt. Afbouwen van Xanax retard is erg moeilijk. Nu alles omgezet in diazepam en da[lees meer...]n dit afbouwen. Waarschuwing: gebruik dit niet lang, want ervan af komen, duurt langer dan de tijd dat je er goed bij voelt... Voor mij NOOIT meer.

20-04-2015 | Vrouw | 49
Hyperventilatie
ik kreeg dit medicijn nadat ik 2 keer in het ziekenhuis werd opgenomen met ambulance. Ze konden niks vinden, was gewoon helemaal ingestort, vandaar de xanax.

25-05-2013 | Vrouw | 25
Paniekaanvallen
Na enkele weken regelmatig paniekaanvallen / hyperventilatie gehad te hebben en geen fan te zijn van de oxazepam heb ik van de huisarts xanax voorgeschreven gekregen. Nu bijna 2 weken hieraan, maar bijwerkingen en paniek lijken juist erger. Gevoel van verlamming, vervreemding, ongecontroleerde bewegingen, verlammend gevoel in mijn linker arm, warm gevoel in hoofd, deze bij[lees meer...]werkingen maken weer extra paniek. Vandaag besloten ze niet meer in te nemen. Fijn om soortgelijke ervaringen te lezen met deze medicatie!

01-02-2013 | Vrouw | 40
alprazolam
Heb het een maand of acht gebruikt. Hielp goed. Afbouwen is verschrikkelijk! Ben in drie weken gestopt, maar voel me nu ziek. Trillen, darmen op hol, onwezenlijk gevoel, down, oorsuizen, verkramping, enorm veel spanning in lijf. Ik zet door, baal hier wel enorm van.

29-12-2012 | Vrouw | 46
alprazolam
tja, over dit medicijn, wel ik heb het gevoel dat het me ni echt helpt stress stress, dat zo op mijn lichaam zet, nu wil de arts lerivon geven, wat is dat nu weer voor een medicijn

06-04-2011 | Man | 41
Angsaanvallen
Op zich werkt het middel prima, ik heb het twee weken (1mg per dag) zonder bijwerkingen geslikt en de angst was helemaal weg. Echter... Mijn arts was vergeten te melden dat ik het moest afbouwen. Ik heb 11 dagen vreselijke rebound en ontwenningsverschijnselen gehad. Dit afkicken was het ergste wat ik in mijn leven heb meegemaakt, mensen in mijn naaste omgeving waren bang d[lees meer...]at ik er een eind aan zou gaan maken. Dus raadpleeg je arts, waarschijnlijk (na 14 dagen 1mg) is het devies: 1 week 0,5mg, 1 week 0,25 mg en dan om de dag 0,25... Kijk dus uit met dit middel!

30-12-2019 | Vrouw | 31
alprazolam (0,25mg)
Ik slik xanac 0.25 en soms 0.5 voor mijn hartkloppingen

06-07-2019 | Man | 32
alprazolam (2mg)
Ik ben een 32jarige man uit BE EN HEB BESLOTEN TE STOPPEN MET BENZOS; hEB NU NOG 5( A 6 POTTEN OP VOORSCHRIFT OVER 2MG PFIZER BARS...OOK VALIUM 10 EN ANDERE...

26-06-2019 | Vrouw | 23
alprazolam (0,5mg)
Ik slik dit medicijn sinds twee dagen. Ik loop al 4 weken met een 'onwerkelijk' gevoel rond. Alsof ik de controle over mijzelf verlies. Bang dat ik iets vreselijks in mijn hoofd heb en binnenkort dood ga. Twee weken terug stond ik in de winkel in de rij bij de kassa en een oudere dame moest pinnen, maar trok steeds haar pasje uit het apparaat. Nadat dit een paar keer gebeu[lees meer...]rd was, werd ik écht kwaad en riep dat ze het pasje er niet uit moet trekken want dan raakt het apparaat overstuur waarop de caissière mij raar aankeek. Afgelopen maandag wilde ik beginnen met werken maar; 'ik kon het niet, ik kon het niet, ik kon het niet', durfde geen auto te rijden uit angst dat ik mijzelf iets aan zou doen. Terug naar huis (gelukkig woon ik thuis bij mijn ouders) en begon ik heel heftig te huilen. Schreeuwen dat ik dood ging en een tumor in mijn hoofd heb. De dokter heeft mij voor 4 dagen Alprazolam oftewel Xanax voorgeschreven. Wat ik ervan moet vinden weet ik nog niet. Ik voel me heel erg suffig. Inmiddels ben ik ook mijn baan kwijt en werkloos. Vrijdag moet ik terugkomen bij de huisarts om te kijken hoe het gaat. Ik weet wel dat ik hulp wil van een psycholoog en ik de medicijnen niet voor langere tijd wil gebruiken. Ik gebruik naast Xanax/Alprazolam ook al verschillende jaren Oxazepam en Paroxetine. Op internet zelf gaan dokteren en online chat gehad met een hulpverlener die mij websites doorstuurde en ik de symptomen van een paniekstoornis heel erg herkende. De geestelijke verschijnselen van een paniekaanval zijn ook heel naar: Je verwacht dat er iets vreselijks gebeurt Je voelt je onwerkelijk Je hebt het gevoel dat je buiten jezelf staat, of flauw valt Je bent bang om de controle over jezelf te verliezen Je bent bang dat je gek wordt, of dood gaat En geloof me, na 4 weken word je krankzinnig en ben je er heilig van overtuigd dat je iets ernstigs heb. Het heeft mij mijn baan gekost. Bij de huisarts heb ik ook al bloedonderzoek gehad, dit was goed. Bloeddruk is goed, zuurstof is goed. Urine is goed. Ik hoop dat de dokter mij door wilt verwijzen naar psycholoog en daarnaast probeer ik nu een nieuwe baan te zoeken van 24-32 uur i.p.v. 40+. Ik zou een moord begaan om weer mijzelf te mogen voelen. Iemand die zich herkent in mijn verhaal?

02-10-2017 | Man | 47
alprazolam (2mg)
Momenteel gebruik ik al 11 jaar diazepam. Ik begon met 5 mg en in 2010 was dit 100 mg. Nu is het nog 50-60 mg en nog een pijnstiller erbij (licht opiaat). Door een combinatie van diabetesklachten (ook mede door de diazepam en het gebruik van energy drinks) en angstklachten die ik daarvan heb (de diazepam maakt alleen nog maar wat suf en is een dikmaker) gebruik ik nu Xanax[lees meer...] 2 mg retard, 1-2x per dag. Hier wordt ik wel slaperig van. Soms is het nog niet genoeg, maar ga mezelf niet plat slikken. Door de diazepam heb ik juist die paniek en angst gekregen, omdat je lichaam en geest er zelf minder voor doen om het op te lossen. Om er vanaf te komen kan nog weleens heel lastig zijn. Ben weleens bijna cold turkey (afbouw van 4 dagen) met 30 mg tranxene gestopt (ong. 4 jaar gebruikt) en leverde mij een zeer zwaar ontwenningsjaar op, het ergste jaar in mijn leven. De 3 jaar daarna nam het langzaam af. Zelfs na 4 jaar was het niet helemaal weg, terwijl ik van alles deed (acupunctuur, sport, chiropractie, pyschotherapie, wandelen, etc.) Ook stopte ik met roken (Allen Carr). Na vele keren lezen stopte ik eindelijk en na een maand voelde ik me weer een niet-roker. De eerste week was niet best in combinatie met die andere symptomen. Daarna ging het snel beter. Nu dus gedoe met buren en in mijn huis heb ik het meest last van de paniek/angst. Ben 3 dagen per week weg en dan neemt het af, maar krijg ik soms plotselinge spierpijn en/of zware vermoeidheid. De Xanax helpt wel, maar de ochtend is een beproeving (diabetes, hoog cortisolgehalte in de ochtend, verrot, etc.). Neem de Xanax niet dagelijks, anders raak ik daar ook nog aan verslaafd. Besef me nu pas hoe teruggetrokken ik leef, ondanks een klein baantje en een paar dagen per week naar familie elders in het land. Zonder dat zou ik het niet uithouden. Doe momenteel shiatsu, dat helpt wel wat, maar onvoldoende. Het geeft met wel wat zelfvertrouwen en soms voel ik me veel beter na zo'n behandeling. Een enkele keer houdt het iets langer aan, maar meestal is het alleen na de behandeling. Een enkele keer is er weinig verschil. Lang verhaal, maar misschien heeft iemand er wat aan. Kan nog wel even doortypen :-)

07-09-2017 | Man | 35
alprazolam (1mg)
Ik ben het sinds kort aan het gebruiken. Het haalt wel de scherpe randjes van mijn angsten af. Voel me wat meer ontspannen. Ik slik het voor mijn sociale angststoornis. Ik durf wat meer dan anders. Durf mensen ook sneller aan te spreken, iets wat zonder medicatie heel moeilijk voor mij is. Nadelen zijn wel dat je er heel slaperig van wordt. Ik lig dan ook regelmatig een[lees meer...] uurtje te pitten op de bank als ik thuis ben.

20-08-2017 | Vrouw | 34
alprazolam (0,5mg)
Beste mensen, ik heb gisteren bij het avondmaal een eerste tablet Xanax Retard 0.5mg ingenomen. Is het normaal dat ik van zo een lage dosis toch zo moe ben? Of moet mijn lichaam hieraan gewoon worden? Normaal gezien moest ik deze ochtend opnieuw een tabletje nemen, maar ik wacht tot vanavond terug. Is die vermoeidheid van voorbijgaande aard? Groetjes, An

03-08-2017 | Vrouw | 44
Psychische klachten
door een traumatische ervaring kreeg ik mijn hoofd niet rustig. Deze medicijnen hebben me door deze dip geholpen.

02-12-2016 | Vrouw | 26
alprazolam (1mg)
Lang verhaal kort: Soms kun je niet anders dan je tot dit geneesmiddel te wenden, laat je niet afschrikken, soms heeft de rust prioriteit maar bespreek dit goed met de dokter en wees op de hoogte van de verslavende eigenschappen. Ga verstandig om met de hoeveelheden en gebruik het enkel in nood. Probeer zoveel mogelijk te vermijden om het consequent om de zoveel tijd te ga[lees meer...]an gebruiken, toch zeker in hoge dosissen. Afbouwen kan inderdaad heel moeilijk zijn, Retard versies kunnen een hulp bieden. Laat je begeleiden door de dokter en eventueel ook door een psycholoog, dit maakt echt een verschil. Zowel te traag als te snel afbouwen kan gevolgen hebben dus houd je aan je afbouwschema. Iedereen reageert verschillend op medicatie dus luister niet te veel naar anderen, maar enkel naar jou lichaam en het advies van de dokter. Veel hangt af van je eigen situatie (bij mij: langdurige stress), je persoonlijkheid (bij mij: overgevoelig), je omgeving (bij mij: ik mag dankbaar zijn voor mijn stevig opvangnet en goede man) en de oorzaak waarom je exact Alprazolam/Xanax nodig hebt (bij mij: stress/reactie op epilepsie medicatie). Het is oké om soms eens helemaal niet oké te zijn, maar geef de moed niet op en geloof in jezelf. Lang verhaal: Begin mei ben ik in het ziekenhuis beland wegens epilepsie-aanvallen. Ik had veel stress op het werk en was psychisch en fysiek vermoeid. Uiteindelijk zat ik drie maand thuis wegens nasleep hiervan en ben ik twee keer moeten overschakelen van epilepsie-medicatie. De eerste medicatie (Keppra) kon ik niet verdragen en bezorgde mij serieuze angst-aanvallen, volgens mij was ik hier gevoelig aan wegens de langdurige stress op het werk. Ik had het gevoel dat ik mijn verstand aan het verliezen was, ik had constant angst dat ik opnieuw het bewustzijn zou verliezen om in het ziekenhuis wakker te worden of helemaal niet, ik liep de muren op en de onrust in mijn hoofd werd zo hevig dat ik tot 2x toe in paniek bij de dokter terechtkwam. De eerste keer kreeg ik een valium spuit en het advies om hulp te zoeken zonder meer. Daar had ik helaas weinig aan want ik wist niet wat er mij overkwam en ik wist dan ook niet hoe ik het moest aanpakken. Bij de tweede serieuze angst-aanval was ik gelukkig niet alleen, want ik was zodanig overgenomen door angstgevoelens dat ik geen uitweg meer zag. Uiteindelijk kreeg ik toen te horen dat de angst-aanvallen waarschijnlijk uitgelokt werden door de Keppra en kreeg ik het advies om te veranderen naar iets anders en voorlopig Alprazolam te nemen tegen de bijwerkingen van Keppra. De rust in mijn hoofd keerde terug en ik was opgelucht: ik ben niet gek aan het worden en het lukt opnieuw om te functioneren. Helaas was ik allergisch aan de tweede epilepsie-medicatie (Lamictal) en duurde de periode dat ik Alprazolam nam –die ik al snel opgebouwd had naar 3mg per dag- langer dan voorzien. Toen ik uiteindelijk volledig overgeschakeld was naar de derde medicatie (Trileptal), voelde ik de Alprazolam plots hard aankomen en ik vond het eng om te voelen hoe sterk dit mij werkelijk verdoofde: ik zakte in elkaar als een hoopje miserie. Toen ik de Keppra nog nam had ik dit nooit zo ervaren. Ik vond dit zodanig eng, dat ik zo snel mogelijk volledig wou stoppen met Alprazolam en dan opnieuw een tegenslag... Hoe hard ik ook mijn best deed, ik werd nerveus, angstig en bijna paranoïde als ik de inname uitstelde. Het was mij duidelijk dat ik op deze manier niet aan het werk kon, maar ik vond het moeilijk om dit over te brengen naar de dokters omdat ik al zo lang thuis zat. Die periode heb ik op eigen houtje 1mg Alprazolam afgebouwd op 4dagen tijd met de nodige gevolgen nadien: alles kwam op mij af, ik kon niet buiten komen maar ik kon ook niet alleen zijn omdat ik zodanig angstig was, mijn lichaam beefde,... Dit heeft een maand geduurd en dan ben ik in overleg met de dokter en neuroloog met een afbouwschema begonnen: 0.25mg afbouwen om de 3weken. Eerst gebruikte ik Xanax Retard 1mg in combinatie met Alprazolam omdat de Retard versie (vertraagde opname) niet in Aprazolam bestaat en dit hielp mij om steeds meer tijd tussen de verschillende innames te laten. Zo kon ik terug starten op het werk in het systeem van progressieve tewerkstelling en ik bouwde stilaan terug mijn zelfvertrouwen op met begeleiding van een psycholoog. Het afbouwen verloopt met vallen en opstaan, veel frustraties en vraagt veel energie. Elk afbouwmoment verloopt moeizaam en heb ik mijn emoties nauwelijks onder controle. Soms is het moeilijk om de zaken in perspectief te zien en heb ik het gevoel dat alles zwaar op mijn schouders weegt. De eerste afbouwmomenten gebeurde met combinaties van Xanax Retard 1mg en Alprazolam 0.5mg om nadien langzaam over te schakelen op combinaties van Xanax Retard 0.5mg en Alprazolam 0.25mg. Momenteel zit ik aan 3x per dag 0.25mg Alprazolam en is het mij gelukt om de Retard achterwege te laten. Voor mij was terug aan het werk gaan (eerst 2 maanden halftijds, momenteel 75%) een belangrijke stap om op een rustig tempo te starten en een hulp om mij af te leiden van het negatieve van de medicatie en het afbouwen. Nogmaals, iedere situatie is anders en ik wens iedereen veel sterkte toe.

07-10-2015 | Vrouw | 49
alprazolam (0,5mg)
ik heb een angstoornis en ook adhd en hooggevoelig, dat wil zeggen dat ik ook alles opslorp van andere mensen, ik ben echt moegestreden van het vechten tegen mijn angststoornis, ik heb nu xanax en moet dit nemen, geen enkele antidepressivum helpt. Ook ben ik niet depressief, maar gewoon op nu. Natuurlijk voel ik me zo moe met de xanax. Nu over verslaving iedere medicijn i[lees meer...]s verslaafd, het is hoe je er mee om gaat. nu ik hoop dat die moeheid over gaat, ook vitamines erbij en uit de diepste van mijn hart hoop ik dat ik weer de oude word, voor de rest kan ik zeggen geen bijwerkingen behalve de vermoeidheid.