Nervositeit (3 meningen)

17-09-2013 | Man | 60
alprazolam
Ik slik al meer dan 20 jaar Xanax. Ik heb drie hartinfarcten gehad, een bypass operatie en COPD3 Dot medicijn heeft me er doorheen gesleept. Maar nu staat het medicijn op de lijst van verboden middelen van het CBR. Ik ben nu aan het afbouwen en dat valt niet mee. De paniekaanvallen komen terug. Volgens de bijsluiter hoort dat bij het afbouwen. Ik hoop nu binnen zes weke[lees meer...]n op 0 te staan..... en lukt het niet, dan lever ik gewoon mijn rijbewijs in. De moraal van dit verhaal: slik xanax niet te lang, je raakt er lichamelijk en geestelijk aan verslaafd.

22-08-2013 | Vrouw | 35
alprazolam
xanax geef je rust en structuur wie terug in het leven. ik was minder bang en kon van mijn nachtrust genieten (wat er nodig is om fysiek te kunnen functioneren in het leven.) maar doktoren mogen wel wat beter oppassen met het afbouwen, want daarin word de patiënt aan zijn lot overgelaten , wat behoorlijk gevaarlijk is voor patiënt en omgeving.

06-04-2013 | Vrouw | 31
Paniekaanvallen
Als zo nodig medicatie werkt Xanax prima. Binnen een kwartiertje effect op lichamelijke reacties die paniek en angsten aanjagen. Doordat die afnemen, nemen ook de paniekklachten af. Ik sluit niet uit dat een positieve ervaring met xanax voor een placebo versterking zorgt, je dus al rustiger wordt van het idee dat je dat spul bij je hebt of zojuist hebt ingenomen. M.i. dus [lees meer...]belangrijk om ook de grens van je draagkracht te blijven opzoeken. Enige vervelende bijwerking bij 's nachts gebruik zijn evenwichtsproblemen die je normaal niet hebt, dus bij toiletbezoek voorzichtig want je valt zo met een vaart tegen de muur bij het opstaan. Dit effect verminderde trouwens als je het wat vaker gebruikt.

02-01-2013 | Vrouw | 57
Schizofrenie
Ik heb 14 jaar naar tevredenheid xanax gebruikt. Was er wel heel afhankelijk van. Ik gebruikte het naast citalopram en zyprexa. Ik heb op aanraden van mijn arts de xanax langzaam afgebouwt. Daar heb ik een jaar over gedaan, maar het is me gelukt. Veel last van onrust gehad tijdens het afbouwen, maar dat is overgegaan. slik er niets voor in de plaats. Denk er eens ove[lees meer...]r, misschien kun je ook met minder toe!!

27-11-2012 | Vrouw | 23
Paniekaanvallen
Voor xanax nam ik anti-depressiva, eerst sipralexa en daarna seroxat. Ik bleef paniekaanvallen krijgen en kreeg na een tijd xanax. De dosis is vrij snel gestegen naar 1 mg 's morgens en 1 mg 's avonds (xanax retard). Maar ik moet zeggen dat het me wel heel erg helpt en heb bijna nooit meer een aanval meer heb gehad. Ik heb ook geen bijwerkingen ondervonden, alleen als ik t[lees meer...]e lang geen xanax neem voel ik agitatie optreden.

29-10-2012 | Vrouw | 50
alprazolam
Voor mij is deze medicatie mijn redding geweest, kwam in een grote depressie terecht met zware angstaanvallen , durfde de straat niet meer op ( en dit jaren ) totdat een arts me xanax voorschreef 3 x per dag 0,50 mg en dat is het begin geweest van mijn genezing , ik heb daardoor ook mijn fobie kunnen overwinnen . Ben niet verslaafd geraakt heb langzaam afgebouwd naar 0, 2[lees meer...]5 mg en dan steeds wat minder en is perfect gelukt . Ik gebruik het nu alleen nog als ik extra moe ben en over mijn grens ben geweest .

03-09-2012 | Vrouw | 45

31-08-2012 | Vrouw | 53
alprazolam
Ik ben 17 jaar geleden een keer depressief geweest. Een jaar lang. Heb er antidepressiva tegen gehad, maar kreeg paniekaanvallen. Dus kreeg ik er Xanax bij. Dit hielp geweldig! Na 17 jaar, heel veel problemen met kinderen (terwijl ik zelf heel sterk en stabiel ben, 33 jaar op de operatiekamer gewerkt, dus best wel wat gewend) preventief gevraagd om antidepressiva. Om een v[lees meer...]oorbeeld te geven van de problemen: man ligt op intensive care, zoon belt dat hij zelfmoord gaat plegen. Ondertussen nog een eigen zaak runnen, die vanwege de crisis ook nauwelijks te redden is... Dochter die studeert, waardoor ik (vrijwillig en ontzetten leuk, maar ook belastend) 3 dagen op onze kleinzoon pas. En, last but not least... ik ben in de overgang. Wat me, waar ik pas na maanden achter kwam, 's nachts als ik een opvlieger kreeg een ontzettend naar gevoel bezorgde. Paniek..., ow, hoe moet het nu verder, hoe met ons leven, ben ik wel gezond, de zaak is niet meer van de ondergang te redden, mijn familie gaat vast snel dood, of ik, enz. Sinds ik Xanax slik is dat weg. Als ik alcohol drink, (meer dan 4 glazen) sla ik de xanax over. Soms gaat dat goed, maar soms krijg ik dan rond 5.00 uur 's nachts mijn 'paniekaanvallen'. Ik probeer vaak de xanax te laten staan, maar langer dan 1 dag lukt dat niet. Dat vind ik ook helemaal niet erg. Ik weet dat wanneer ik weer sterker ben dit af kan bouwen. Dat is de vorige keer ook gelukt. Dus eigenlijk snap ik niet waar iedereen zich zo druk over maakt. Een fantastisch middel, wanneer je het nodig hebt. En probeer gewoon niet te vroeg af te bouwen. Als je het niet meer nodig hebt... dan gaat dat vanzelf. Dat is mijn ervaring uit het verleden! En ook van nu.

08-03-2012 | Vrouw | 40
alprazolam
ik heb dit middel 6jaar dagelijks gebruikt en raakte steeds meer vervreemd vam mijn omgeving. na vele malen geprobeerd te hebben om te stoppen ben ik vorig jaar in een afkickkliniek terecht gekomen. ik heb hier 3 maanden een heel intensief programma gevolg en ben in november 2011 clean de kliniek uitgegaan, nu 4 maanden later ben ik nog steeds van de xanax af maar heb er w[lees meer...]el 20 kilo aan gewicht voor terug gekregen en kom nog steeds elke week bijna 1 kilo aan. ik eet normaal, sport maar blijf aankomen wie heeft hier ervaring mee want ik wordt hier weer zo depresief van en heb geen zin in dit leven. als ik van te voren had geweten dat ik er nu zo uit zou zien was ik nooit gestopt want de bijwerkingen van de xanax zijn niks vergeleken met hoe ik me nu voel

18-02-2012 | Man | 65
Maagzuur
Nadat ik gedurende 2 weken antibiotica (Augmentin) had moeten nemen kreeg ik vermoedelijk als gevolg daarvan veel last van reflux (maagzuurosptoot), vooral 's nachts. Ik werd er regelmatig wakker van en had 's morgens een door het zuur verbrandde keel. De dokter shreef Zantac voor (2x per dag te nemen). Twee weken later had dit al wel een beetje geholpen maar toch bleef er[lees meer...] altijd nog wat reflux over. Alhoewel ik absoluut geen angstgevolens had of met een depressie kampte kreeg ik Xanax voorgescrhreven, samen te nemen met die Zantac. Een half pilletje 's morgens en een half 's avonds (de helft van 0,25 mg). De Xanax kalmeerde mijn zenuwen waardoor de zuurproductie in mijn maag in samenwerking met Zantac ook afnam.

24-01-2012 | Man | 38
alprazolam
Was zeer lange tijd tevreden van het product. Nadeel was wel dat ik moeilijk emoties kon tonen. Gelukkig zijn, droevig, ... maakte allemaal niet uit liep er met een strak gezicht zonder emotie. Na twee jaar en ik gestopt met het product. Eerste week was moeilijk, slapen ging slecht. Maar de tweede week ging heel vlot. Voelde me stukken beter en het was alsof ik herboren wa[lees meer...]s. Plezant in de omgang, happy. Maar vanaf de 3de week gaat het weer stukken minder. Negatieve dromen komen elke nacht voor over de meest vreemde dingen. Ik heb alvast voorgenomen om niet terug te hervallen al gaat het moeilijk. Bij de start van dit medicien was ik niet op de hoogte hoe moeilijk het is was de stoppen. Het ideale middel van de industrie om mensen jarenlang te doen gebruiken. Als ik kon was ik hier nooit mee begonnen !

14-11-2011 | Man | 19
alprazolam
Ik ben sinds kort begonnen met alprazolam omdat ik al anderhalfjaar last van zware paniekaanvallen heb gehad, nu gebruik ik het samen met citalopram.. als ik dit allemaal lees van jullie vind ik het best wel eng ik was sowieso heel erg bang om aan de medicatie te gaan maar heb ook een lage dosering... en me begleiders zeggen dat het echte effect pas over een week te merken[lees meer...] valt.. ik moet het elke avond om half 10 nemen ik merk nu al dat ik er erg onrustig van word als ik het niet in neem is dat normaal? en ik vind dit echt niet grappig als ik er verslaafd aan raak.. ik ga er toch niet raar van doen als het echte effect pas begint kan iemand mij hier wat meer informatie over geven... groetjes

03-10-2011 | Vrouw | 43
alprazolam
Veel tegenslag en zeer moeilijke puber in huis
Ik ben begonnen met Xanax toen mijn moeder ziek werd en moet zeggen dat ik er zeer rustig van werd, zelfs erg slaperig. heb al verschillende andere anti depressieva genomen en echt niks helpt, enkel xanax brengt me tot rust.µ Ik kan nu wel echt niet meer zonder! uitstekend middel in moeilijke tijden! je slaapt er wel erg veel van! Voor mij helpt dit alleen goed!!!

16-08-2011 | Vrouw | 33
Angst, insomnia, nachtmerries
Ik lees alleen maar nare berichten over Xanax terwijl het mij alleen maar goed doet! Ik slik Effexor 75mg en Xanax als ik angst heb of niet kan slapen door vreselijke nachtmerries. Ik gebruik het niet iedere dag, alleen als ik denk dat het echt nodig is. Alles kan verslavend werken als je jezelf afhankelijk stelt van de pillen. Zo denk ik, het werkt nu goed en het heeft me[lees meer...] geholpen in zeer zware tijden! Succes mensen!

15-04-2011 | Vrouw | 72
Tinnitus
Van de een op de andere dag gestopt met een xanax per dag. Had het 16 jaar gebruikt maar ik mag er geen auto mee rijden en toen cold turkey gegaan. Nu is de tinnitus weer erger geworden na gestopt te zijn. Vanavond een genomen en het suizen werd minder. Wat moet ik nu?

16-12-2010 | Man
alprazolam
Overslaan van het hart(stress)
ik neem het voormijn hartritmestoornissen die ik heb in stress periodes,het helpt dan maar neem nooit langer dan 10 dagen en dan afbouwen op 3 dagen.