Ervaringen met Xanax

Nervositeit (9 meningen)

14-11-2017 | Man | 34
alprazolam (2mg)
Drugsverslaving
alprazolam of xanax beginnen nemen omdat diazepam mij geen rust meer gaf en onderdrukte mijn craving meer

12-08-2017 | Man | 35
alprazolam (2mg)
Stress
Xanax is volgens mij het beste angstwerende en kalmerende benzodiazepine die er is, maar het is ook zeer duur. Daarom ben ik overgestapt op een goedkoper en sterker medicijn, namelijk Tranxene 50.

23-05-2017 | Man | 50
Onrust
Sinds kort heb ik de diagnose ADHD gekregen met nog wat stoornissen. Gelijk aan de Ritalin gezet en daarna nog vier andere stimulerende medicijnen getest. Slecht resultaat terwijl ik zelf al een tijd aan zelfmedicatie deed en daaruit bleek dat Xanax voor mij enorm goed hielp en nog steeds. Gebruik nu een half pilletje per dag en ik voel me daarbij enorm goed. Af en toe tik[lees meer...] ik een pilletje Dexamfetamine in combi met Xanax, gaat geweldig. Officieel mocht ik Xanax niet gebruiken vanwege het verslavingseffect, maar bij geen ander alternatief blijf ik dit gebruiken. Top medicijn. Bijwerkingen zijn af en toe wat warrig of last van kort geheugen.....

25-07-2016 | Vrouw | 39
alprazolam (1mg)
ik neem xanax retard al 17 jaar en al geprobeerd af te bouwen, zeer moeilijk. Angstfalen kreeg ik en paniekaanvallen, terug naar de dokter geweest, terug nemen, zou zo graag stoppen met dat middel, want het is verslavend.

08-10-2015 | Man | 44
Alcoholverslaving

21-09-2015 | Vrouw | 54
alprazolam (1mg)
na een paar maanden sertraline geprobeerd te hebben, ben ik op advies vd huisarts overgegaan op xanax retard 1 mg. heb veel last van spanningen (ben hoog sensitief, dus pik ze ook op van andere mensen om me heen). Nu gaat het weer heel goed met me: de scherpste kantjes zijn ervan af, kan weer "normaal" leven. kortom zeer tevreden!! (en dat het verslavend zou zijn: jammer d[lees meer...]an, beter een wat relaxter bestaan, dan constant onder hoogspanning staan).

18-06-2015 | Man | 37
alprazolam (0,5mg)
Na vele benzo's gehad te hebben en allen geen adequate werking gaven behalve vele bijwerkingen, is Xanax een paardenmiddel! Al gebruik ik maar 0,5mg elke dag, het werkt goed, weinig tot geen bijwerkingen. Veel meer rust in mn hoofd, meer energie, betere concentratie, en reactievermogen en mn angsten/paniekaanvallen zijn tot bijna nul gelimiteerd! Na twee weken gebruik v[lees meer...]an dezelfde dosis mag je weer autorijden. Hiervoor gebruikte ik Prazepam (Reapam) en sliep hele dagen, zo lam als wat.. Daarvoor Oxazepam hetzelfde liedje, hele dagen slapen en tot niets in staat zijn. Xanax daarentegen doet wat het moet doen en voel me er super goed bij, geen klokken rond meer slapen, op tijd op kunnen staan, energie hebben en vooral weinig tot geen angsten! Toppie medicijn, had het veel en veel eerder moeten krijgen.

17-04-2015 | Man | 70
Stress
Ik gebruik Xanax regelmatig. Niet elke dag. Alleen als ik teveel te doen heb en er teveel dingen zijn die ik moet doen. Ik ben het eens met die man van 54, want door die tablet Ga ik weer als een speer en heb ik alles weer op een rij. Geen last van ontwenningsverschijnselen, maar ik gebruik ook niet elke dag.

05-02-2015 | Man | 20
alprazolam
Na lang getwijfeld te hebben over het chronisch gaan slikken van dit medicijn in overleg met de arts besloten daarvoor te kiezen. Xanax mag dan wel verslavend zijn, maar een leven lang met extreme angst leven, die alles beheerst, is niet leefbaar. Daarom toch besloten Xanax dagelijks te gaan nemen. Is een lastige overweging, en voor ieder zal die balans anders zijn. Is gee[lees meer...]n licht middel en daarom moet er ook echt niet te makkelijk over gedacht worden. Xanax heeft me mijn leven teruggegeven. Waar alles eerst werd beheerst door intense angsten, voel ik me nu een stuk rustiger. Ik pieker veel minder en heb weer rust in mezelf. Ik kan de angst beter beheersen, en beter rationaliseren dankzij dit middel. De eerste 2 weken last gehad van vermoeidheid, maar die is volledig verdwenen. Het lichaam went aan de versuffende werking, maar niet aan de angst onderdrukkende werking. In Nederland hebben veel artsen een uitgesproken negatieve visie over dit medicijn en aanverwanten, gezien het grote verslavingsrisico. Toch denk ik dat het heel belangrijk is alles in de context te zien. Soms is een medicijn verslaving te verkiezen boven een leven gekleurd door angst en paniek. Het heeft me mijn leven teruggegeven, terwijl andere medicijnen totaal niets deden, en therapie onvoldoende werkt. Ik slik liever mijn leven lang 2x per dag deze 'verslavende' tablet dan dat alles wordt overheerst door angst.

22-01-2015 | Man | 79
Aangezichtspijn
Ik gebruik dit al van 1995 zo al 20 jaar na een zwaar ongeval maar in moet elke avond een half nemen er zonder gaan dat meer, maar een zalig nacht rust en wat is nog goed ???

11-09-2014 | Vrouw | 50
alprazolam
Heb ooit een jaar of drie geleden xanax gebruikt om rust te krijgen, gebruikte 1/8e van de dosering, eens per week of nog minder. Het was een moment van algehele, totale rust waar ik helemaal van bij kwam. Nu heb ik het aan de arts gevraagd omdat ik sinds april dit jaar last heb van paniek, onrust, hyperventilatie, angst (de "zenuwen" in het kort). (Dit komt door de "crisi[lees meer...]s" - gebrek aan werk en een aantal zeer akelige persoonlijke dingen in een relatie. Ik ben alleenstaand.) Ik ben van plan om het pilletje van .25 mg in 4 te breken, en in de avond dat kleine stukje te gebruiken, 2x per week of 3x per week. Het spul is verslavend, dus je moet er goed mee oppassen. Mijn bevindingen zijn dat ik in me in de morgen hartstikke goed voel, zo uitgerust en gemotiveerd dat ik er weer een paar dagen tegen kan. Na het slikken krijg ik een heerlijk gevoel van ontspannenheid, geen piekeren meer, mijn hoofd is "stil" en mijn lichaam komt tot rust. Mijn slaap is dan diep en rustig, en ik kom weer tot mezelf. Mindfulness is een aardige bezigheid die goed aansluit bij het gebruik van xanax als je de "zenuwen" hebt over je situatie.

26-07-2014 | Vrouw | 46
alprazolam
ik word er heerlijk rustig van,geen hoofdpijn,rust in mijn hoofd. mijn lijf is ontspannen,ben alleen niet van plan om het maanden te gebruiken puur voor nood.

16-05-2014 | Vrouw | 24
ADHD
hmmmm. klinkt zeer ontspannend. maar je krijgt er wel veel slaap van.

13-11-2013 | Man | 32
Depressief
Ik gebruik xanax alprazolam nu ongeveer 1 jaar ongeveer 1 Mg per dag. Ernaast gebruik ik cyambalta AD 90 Mg. Ik heb een eigen bedrijf en erg druk. Ik gebruikt xanax om de scherpe kantjes en drukke periodes van de dag af te halen en om snachts goed te kunnen slapen. Sinds kort is mijn relatie beëindigd na 10 jaar ik zit nu echt diep in de put en gebruik nu 3x daags 0,[lees meer...]5 Mg . Ik ben bij de huisarts geweest en deze wil dat ik stop met de xanax en iedere week 0,25 Mg afbouw. Ik zie hier erg tegenop door de drukte op het werk en nog niet kunnen verwerken van mijn relatiebreuk. Ik ben bang om af te bouwen ( vandaag een halfje minder genomen en dat ging helemaal mis) angst, akelige gedachten en bijna flauwvallen. Is er iemand met tips of iemand die me wil helpen pfffff

17-09-2013 | Man | 60
alprazolam
Ik slik al meer dan 20 jaar Xanax. Ik heb drie hartinfarcten gehad, een bypass operatie en COPD3 Dot medicijn heeft me er doorheen gesleept. Maar nu staat het medicijn op de lijst van verboden middelen van het CBR. Ik ben nu aan het afbouwen en dat valt niet mee. De paniekaanvallen komen terug. Volgens de bijsluiter hoort dat bij het afbouwen. Ik hoop nu binnen zes weke[lees meer...]n op 0 te staan..... en lukt het niet, dan lever ik gewoon mijn rijbewijs in. De moraal van dit verhaal: slik xanax niet te lang, je raakt er lichamelijk en geestelijk aan verslaafd.

22-08-2013 | Vrouw | 35
alprazolam
xanax geef je rust en structuur wie terug in het leven. ik was minder bang en kon van mijn nachtrust genieten (wat er nodig is om fysiek te kunnen functioneren in het leven.) maar doktoren mogen wel wat beter oppassen met het afbouwen, want daarin word de patiënt aan zijn lot overgelaten , wat behoorlijk gevaarlijk is voor patiënt en omgeving.