Xanax

alprazolam

Nervositeit (3 meningen)

14-11-2011

Xanax (alprazolam)

Ik ben sinds kort begonnen met alprazolam omdat ik al anderhalfjaar last van zware paniekaanvallen heb gehad, nu gebruik ik het samen met citalopram.. als ik dit allemaal lees van jullie vind ik het best wel eng ik was sowieso heel erg bang om aan de medicatie te gaan maar heb ook een lage dosering... en me begleiders zeggen dat het echte effect pas over een week te merken[lees meer...] valt.. ik moet het elke avond om half 10 nemen ik merk nu al dat ik er erg onrustig van word als ik het niet in neem is dat normaal? en ik vind dit echt niet grappig als ik er verslaafd aan raak.. ik ga er toch niet raar van doen als het echte effect pas begint kan iemand mij hier wat meer informatie over geven... groetjes
03-10-2011

Xanax (alprazolam)
Veel tegenslag en zeer moeilijke puber in huis

Ik ben begonnen met Xanax toen mijn moeder ziek werd en moet zeggen dat ik er zeer rustig van werd, zelfs erg slaperig. heb al verschillende andere anti depressieva genomen en echt niks helpt, enkel xanax brengt me tot rust.µ Ik kan nu wel echt niet meer zonder! uitstekend middel in moeilijke tijden! je slaapt er wel erg veel van! Voor mij helpt dit alleen goed!!!
24-09-2011

Angstklachten

Ik gebruik vanaf ongeveer maart 2009 4 x 0,5 mg xanax per dag oplopende tot nu 6 x 0,5 p.d. Het werkt uitstekend tegen angst, maar..... de bijwerkingen bij mij zijn: moeheid, traagheid, tot niks kunnen komen en vooral wekt het mijn eetlust op. Ben de laatste 2 jaar zo'n tien kilo aangekomen. Krijg altijd honger na inname. Moet ik wel zeggen dat ik er soms 10 (van 0,5 mg) [lees meer...]p.d. neem. Probeer te stoppen, maar het brengt je in een roes, even alles vergeten en dat voelt lekker... Kreeg het middel omdat niets anders helpt tegen mijn angsten (therapieen). Voel me eraan vastzitten en dat wil ik niet. Afbouwen gaf zeer vervelende verschijnselen, erg zwaar, maar misschien wilde ik dit te snel (binnen 1 week). Conclusie: het is een beregoed middel waar het voor bedoeld is, maar bijwerkingen en vooral afbouwpogingen zijn niet mis. Verder las ik nog een stukje van iemand anders: ''Ook heb ik nu last van erge depressieve gevoelens,veel huilen en erge hartkloppingen. Weet iemand of die hartkloppingen/onregelmatige hartslag te maken kan hebben met het langdurige gebruik? '' Ik heb juist het omgekeerde. Het vermindert gevoelens, dus ook mijn depressieve gevoelens. Ik kan moeilijker huilen en het stopt juist mijn hartkloppingen. Dit allemaal bij langdurig gebruik. Denk niet dat uw klachten van xanax komen.
23-08-2011

Xanax (alprazolam)

Qua werking is dit een goed medicijn maar de afkickverschijnselen vond ik vreselijk. Zelfs als ik het slechts twee dagen achter elkaar gebruikte had ik daar de dag erop al veel last van. Het ging dan met name om overgevoeligheid voor geluid en trillen, heel veel transpireren en zelfs lichte hallucinaties. Ik heb dit medicijn overigens alleen maar voor incidenteel gebrui[lees meer...]k. Ik heb het ook nooit voor een langere periode dagelijks gebruik. Ik vind het daarom ook wel vreemd dat ik zo snel last heb van afkickverschijnselen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
16-08-2011

Angst, insomnia, nachtmerries

Ik lees alleen maar nare berichten over Xanax terwijl het mij alleen maar goed doet! Ik slik Effexor 75mg en Xanax als ik angst heb of niet kan slapen door vreselijke nachtmerries. Ik gebruik het niet iedere dag, alleen als ik denk dat het echt nodig is. Alles kan verslavend werken als je jezelf afhankelijk stelt van de pillen. Zo denk ik, het werkt nu goed en het heeft me[lees meer...] geholpen in zeer zware tijden! Succes mensen!
06-08-2011

Xanax (alprazolam)

alprazolam (xanax) zou van de markt gehaald moeten worden naar mijn idee. het is zeer verslavend. het veroorzaakt paniek. (Red; tekst aangepast qua taalgebruik )
05-06-2011

Xanax (alprazolam)

Zeer verslavend. Jarenlang enorm verslaafd geweest, nu in 1 keer afgekickt maar enorme bijwerkingen (epileptische aanvallen zonder epilepsie te hebben, trillen, hallucineren, naast de initiele psychische afkickverschijnselen zoals extreme doodsgedachten, extreem veel angst en extreme emoties) die nog niet over zijn. Het gaat wel om extreme verslaving (16 tot 50mg per dag) [lees meer...]gepaard met afkicken van alcohol. Werkt wel fantastisch, maar het is gewoon af te raden. Uiteindelijk raak je na een bepaalde periode juist veel angstiger en lijd je veel meer aan insomnia dan voorheen. Jammer dat men me niet echt op voorhand heeft gewaarschuwd en ik zelf ook wel dacht dat het wel zal gaan, maar het is wel een levensles.
15-04-2011

Tinnitus

Van de een op de andere dag gestopt met een xanax per dag. Had het 16 jaar gebruikt maar ik mag er geen auto mee rijden en toen cold turkey gegaan. Nu is de tinnitus weer erger geworden na gestopt te zijn. Vanavond een genomen en het suizen werd minder. Wat moet ik nu?
06-04-2011

Angsaanvallen

Op zich werkt het middel prima, ik heb het twee weken (1mg per dag) zonder bijwerkingen geslikt en de angst was helemaal weg. Echter... Mijn arts was vergeten te melden dat ik het moest afbouwen. Ik heb 11 dagen vreselijke rebound en ontwenningsverschijnselen gehad. Dit afkicken was het ergste wat ik in mijn leven heb meegemaakt, mensen in mijn naaste omgeving waren bang d[lees meer...]at ik er een eind aan zou gaan maken. Dus raadpleeg je arts, waarschijnlijk (na 14 dagen 1mg) is het devies: 1 week 0,5mg, 1 week 0,25 mg en dan om de dag 0,25... Kijk dus uit met dit middel!
16-12-2010
Man

Xanax (alprazolam)
Overslaan van het hart(stress)

ik neem het voormijn hartritmestoornissen die ik heb in stress periodes,het helpt dan maar neem nooit langer dan 10 dagen en dan afbouwen op 3 dagen.
26-11-2010

Beginnende depressi

ik gebruik het nu ongeveer 2 weken het zorgt er voor dat je wat meer rust krijgt in het lichaam en hhofd ik moet zeggen het heeft de eerste week erg goed geholpen bij mij maar nu heeft het weinig tot geen effect meer heb contact gehad met de huisarts en heeft me nu andere medicijnen voor geschreven in de hoop dat dit wel gaat helpen en heb het ook gebruikt van wege ps[lees meer...]ygische nadelen waar ik heel erg mee te maken heb
23-11-2010

Straatvrees

19-10-2010

Onrust

Neem het heel soms als de onrust echt te veel wordt en dan meestal maar een halve van 0.5mg anders wordt ik er veel te moe van. Maar het geeft wel lekker rust in het hoofd. Ik gebruik het ook nooit 2 dagen achter elkaar omdat het verschrikkelijk verslavend is.
16-10-2010

Xanax (alprazolam)

Het is een middel dat je angsten wegneemt en je jezelf redelijk goed laat voelen. alsof je alles aan kan. Het maakt je ook suf, moe en vergeetachtig en het veranderd je persoonlijkheid als je langere tijd blijft gebruiken ook loop je een risico op vroegtijdige dementie als je langere tijd blijft gebruiken daarom word ook aangeraden om het niet langer als 2weken te gebruike[lees meer...]n. Ik heb het ruim een half jaar gebruikt en ik heb er 6weken over gedaan om er vanaf te komen. Het afbouwen was een vreselijke tijd de afkickverschijnselen haast ondragelijk en het is denk ik wel een van de ergste dingen die ik heb meegemaakt in me leven. Het iis een goed middel voor een korte periode als je ergens door heen moet wat moeilijk (sterfte,overspannen,angst)gaat maar geen middel om langere tijd te gebruiken.
16-09-2010

Hyperventilatie

11-09-2010

Xanax (alprazolam)
Extreme angst voor mogelijke kwaadaardige knobbel in mijn lichaam.

Ik heb een week lang 0,5 mg gebruikt en vervolgens een week 1 mg. Het verschil was merkbaar maar niet in hele grote mate. ik heb zeker baat gehad bij het gebruik in de staat waarin ik psychisch verkeerde maar ben ook blij weer af te bouwen. Ik merk nu al dat er een gedachte opkomt die gaat over het opnieuw bang zijn en het 'voor de zekerheid' toch overdenken door te gebr[lees meer...]uiken voor een tijdje. dat ga ik dus niet doen.... Ik ben ook bezig Paroxetine op te bouwen, waar ik mee was gestopt (en waar ik, in tegenstelling tot vele andere berichten, heel goed op reageer) dus ivm bijwerkingen doe ik het rustig aan maar de Sanax wil ik binnen een paar dagen afgebouwd hebben. Moet wel zeggen dat, ook al heb ik niet zo heel veel ervaring op dit gebied, Sanax Alprazolam het best werkende medicijn was in mijn specifieke geval (oxazepam bv reageerde ik helemaal niet op) en er blij mee was dat ik het even kon nemen.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum