Ervaringen met Xanax

alprazolam

Nervositeit (9 meningen)

20-09-2022 | Vrouw | 45
alprazolam (1mg)
Ik baal verschrikkelijk, vanaf mijn 18-de (nu 45) heb ik angst-, paniek-, en hyperventilatie aavallen en na een tijdje van uitvinden wat voor mij het beste werkte kwamen we op xanax retard uit. Top. Met dit medicijn kreeg ik mijn leven weer leefbaar op orde. Maar nu is het niet meer verkrijgbaar en zit ik al op mijn 3-de medicijn van de nieuwe zoektocht, mijn leven is weer[lees meer...] helemaal van de rails. Ik begrijp niet, dat dit zomaar uit de handel kan worden genomen.

17-09-2022 | Vrouw | 61
alprazolam (1mg)
Ik heb door een ernstige paniekstoornis 23 jaar dit medicijn moeten slikken. Ik heb nu andere pillen en het kostte weinig moeite om het af te bouwen, ondanks dat ik er heel erg tegenop zag. Het is prima gegaan. Zonder had ik destijds niet door gekund. Het was op dat moment mijn redding.

04-09-2022 | Man | 38
Nervositeit
Mijn Xanax retard 1 Mg maal 3 per dag maakt mij hyperaggressief en een slechte humeur. Voel er niks van. Ik neem ook uni- tranxène 45 Mg per dag. Xanax is niet oké voor mij, ik word er psychotisch van. Dus dat word afkicken van Xanax. En blijf ik bij tranxène 45 Mg per dag. Mijn dna is niet gelinkt aan Xanax,dus helpt het mij niet. Ook als ik 0,5 Mg maal 10 stuks slikt in [lees meer...]ene keer geheel, dan voel ik mij wat rustiger. Maar ik blijf toch liever bij uni- tranxène 45 Mg per dag.

01-09-2022 | Vrouw | 39
Nervositeit
Ik heb een zeer ernstig ongeluk gehad. Rolstoel etc...depressief geraakt en heel angstig. Hele dag draait alles. Met xanax veel beter. Maar soms moet ik afbouwen anders werkt t averechts. Dan wordt ik heel onrustig etc....

29-08-2022 | Vrouw | 46
alprazolam (1mg)
Al jaaaaaaaaaaren gebruik ik rond 12uur een 0,5mg alprazolam kortwerkend en rond 18uur een xanax 1mg retard. Soms wanneer de stress en spanning omhoog gaat neem ik wel eens een 0,5mg alprazolam extra in. Nu sta ik op hoogspanning! Mijn werk loopt niet lekker, mijn ex vriend valt me lastig én ik ben 2 weken geopereerd aan een darmhernia. Mijn vakantie is mijn herstelperio[lees meer...]de....... Nu de xanax niet leverbaar is zit ik echt serieus omhoog! Vanuit de doktersassistente wordt dan makkelijk gezegd "neem maar een alprazolam extra" Ik voel me niet serieus genomen en weet dus niet hoe ik het beste kan en moet handelen.

18-08-2022 | Vrouw | 48
alprazolam (1mg)
Ik gebruik al jaren zowel alprazolam 0.25 als xanax retard 1 mg zo nodig. Paar maanden geleden ben ik op de crisis van het ggz terecht gekomen. Doordat ik afgelopen jaren veel heb meegemaakt en in de ziektewet zat voor detox medicatie voor migraine ging het helemaal mis. Constant paniek, kon niets meer eten en ben op gegeven moment in elkaar gezakt. Kon niet meer opstaan. [lees meer...]Huilen en kokhalzen. Op de crisis kreeg ik 2 maar daags 1 mg xanax retard voorgeschreven en 3 maal daags 0.50 snelwerkend. Heb daar zelf al na 2 dagen 0.50 afgehaald omdat ik te duf werd. Ik sta op wachtlijst voor therapie en moet 31 augustus naar psychiater die waarschijnlijk gaat kijken naar andere medicatie. Maar dat wil ik helemaal niet. Het gaat redelijk op de xanax en wil liever zo de therapie doen. Maar ja nu is de retard dus nergens meer verkrijgbaar. Moet ik 3 x 2 pillen 0.50 alprazolam nemen. Moet zelf uitvogelen welke verdeling over de dag ik fijn vindt. Mag dus niet meer dan 6 tabletten per dag. Tot nu toe lukt het me met 4.5 tablet. Maar heb veel meer paniek want die retard werkt langer door en nu is het steeds maar kijken hoe laat ik een hele of halve in neem. Ik moet de paniek voor zijn. Heb nu ook dagelijks hoofdpijn.

13-08-2022 | Man | 56
ADD
Sinds vandaag gedwongen door huisarts en apotheek over moeten stappen van Xanax XR, 1 mg, 2 maal daags naar 4 keer 0,5 mg kortwerkende xanax. Dit alles vanwege het niet meer kunnen leveren van Xanax XR. Ik voel me al ellendig op de eerste dag van deze overstap. Ben gewoon bang voor de 2e dosis, die ik zo dadelijk moet nemen! Heeft iemand hier ook ervaring met de overstap [lees meer...]van langwerkende naar kortwerkende Xanax?

27-07-2022 | Vrouw | 30
alprazolam (0,25mg)
Na een grote gebeurtenis (overlijden van iemand, verhuis, bevalling...) ga ik in angstcrisis. De eerste 4 weken heb ik vaak 1mg per dag nodig om rustiger te zijn. De weken erna vaak maar 0,25 met af en toe een zolpidem om te slapen. Dit vaak 3 maanden. Op den duur voel ik vanzelf wanneer ik het niet meer nodig heb en heb ik geen afkickverschijnselen. Je kan er in het[lees meer...] begin wel wat moe van worden en het neemt niet alle angst weg, maar het maakt het draaglijk en je kan beter relativeren dat de angst niet echt is. Zolang je dit medicijn correct gebruikt en niet te hoog gaat in dosering vind ik dit een goed medicijn! Veel sterkte en succes aan iedereen met een angststoornis, we komen er wel weer door!

18-07-2022 | Man | 56
alprazolam (0,5mg)
Ik gebruik al jaren Xanax Retard 0,5mg per dag tegen angst/paniek en spierpijn door fybromyalgie en slijtage schouders. Het werkt bij mij prima. Maar zoals zo vaak is net niet te verkrijgen en zeggen ze dat het uit uit de handel wordt gehaald. In het buitenland is het gewoon verkrijgbaar. Jammer, ik zou niet weten waar ik nu op moet overstappen.

24-06-2022 | Vrouw | 58
alprazolam (0,5mg)
Hallo, ik antwoord op mijn eigen verslag van de maand Maart. Ik ben nu drie maand "Xanax" vrij. Maar, ze hebben mij op 12 dagen laten afkicken!! Doe dit nooit!! Want de gevolgen zijn niet beschrijfbaar. Ik zie nog af, en durf niet buiten te komen. Ik ben precies al drie maand dronken, voel mijzelf niet meer, ik voel mij een vreemde ik mijn eigen lichaam. Alle dagen als ik [lees meer...]ga slapen, hoop ik dat het voorbij zal zijn als ik wakker word. Maar helaas niet. Ik hoop dat het niet te lang meer gaat duren, want ik zit in de bedenking om terug te herbeginnen met xanax 0,5mg, daar waar ik mee gestopt ben. Want het is geen leven zo. Ik had zo graag dat ze zouden afgebouwd hebben. Maar nee, ik heb 20 jaar xanax genomen, en ze (dokter, en psycholoog) hebben mij gewoon op 12 dagen laten afbouwen, met Tranxene!!!. En ik zie nog steeds af. Echt waar, bouw af. Het is misschien verslavend, maar de manier waarop ze mij doen stoppen hebben, doet mij terug grijpen naar de xanax. Omdat ik mijn leven terug wil, en omdat ik van de paniekaanvallen af wil. Dan nog liever 20 jaar gelukkig met een xanax 'ke, dan dat ik moet verder leven zoals nu, opgesloten...

19-04-2022 | Vrouw | 29
alprazolam (0,25mg)
Ik kamp met heel intense paniekaanvallen waar ik niet uit kan komen zonder medicatie. Ik heb van alles geprobeerd aan benzodiazepines maar xanax vind ik zelf het fijnst werken, gezien ik er een stuk minder duf van word dan bijv Diazepam of Oxazepam. Afhankelijk van hoe sterk mijn paniek is, heb ik meestal voldoende aan 3 x 0,25 mg, soms 4 x 0,25 mg. Retard 2 x 0,5mg p[lees meer...]er dag of 1 mg per dag. Liever zonder medicatie, maar met hele intense paniekaanvallen die je leven beheersen is niet te leven...Gelukkig lukt het me ook weer om er bijtijds mee te stoppen. Ik heb het een keer een paar maanden gebruikt, zeg 3 maanden, en geen ontwenningsverschijnselen gehad.

27-03-2022 | Vrouw | 58
alprazolam (0,5mg)
Hallo allemaal. Ik ben hier nieuw,en wou graag iets kwijt over xanax. Ik heb mij laten opnemen in het ziekenhuis omdat ik zonder hetzelf te beseffen aan het afkikken was van de xanax. Ik heb 20 jaar xanax retard 0,5mg gebruikt. Ik heb mij al die jaren héél goed gevoeld. Tot vorige zomer. Ik kreeg regelmatig hyperventileren, zelfs s'nachts. Niet normaal. Ik kreeg rillingen[lees meer...] en zweten,beven,al wat je maar kan denken. Ik zat meer op spoed en bij de dokter dan iets anders.Mijn dokter verhoogde mijn xanax naar 1mg. Dat was iets beter,maar ik had een "krakend" hoofd. Ik kon dat gewoon niet meer uithouden, want ik kon mij ook niet meer concentreren, verdwaasd,altijd hetzelfde zeggen,en plots beginnen wenen uit het niets. Terug bij de dokter,waar ik te horen kreeg, Linda, ik ga u laten opnemen,ik ken u niet meer, je bent uzelf niet meer. Hup, via de spoed mij laten opnemen. Wij zijn nu drie weken verder,ik ben nu van zaterdag tot vanavond thuis (zondag) thuis. En morgen, maandag zie ik de psygiater en mag ik naar huis. Maar ik ben er nog niet hoor. Van de pillen ben ik vanaf, maar ik heb hoofdpijn, draaierig,nog steeds slecht slapen,en af en toe "kraken". Misschien ben ik te vlug afgekikt. Of heb ik een kleine schade aan de hersenen. Want ik ben voor het ogenblik vergeetachtig. Hopelijk komt dat nog goed. Maar ik ga het langzaam aan moeten gewend worden zonder de xanax. Ik ben blij dat ik er vanaf ben. En hoop weldra ook van dat "kraken" in mijn hoofd. En nee, liever geen xanax hernemen voor het "gekraak" in mijn hoofd. Dan liever iets op kruidenbasis of andere methode om er door te geraken. Want ik wil terug leven, en genieten. Want nu zit ik een beetje vast met mijn eigen. Ik ga wel als ik thuis ben regelmatig bij de psygoloog,om er door te geraken. Want anders zal het mij denk ik niet lukken. Maar blijf toch doorbijten. :)

14-03-2022 | Vrouw | 64
alprazolam (0,5mg)
Vorig jaar voor de 1e keer angstaanvallen gekregen. Nog nooit meegemaakt en wat is dat vreselijk. Kreeg rare pijnen overal. Bang om een hartaanval te krijgen door die hartkloppingen. Durfde zelfs amper nog te eten door rare pijnen en zowat overal bang voor. Nu ben ik absoluut tegen medicijnen omdat die vaak verslavend zijn. Geen ervaring met xanax dus. Ik schrik hier [lees meer...]ook over de ervaringen met dit soort medicijnen. Iemand weleens van het hormoon Cortisol gehoord? Als die op een gegeven moment te hoog is dan krijg je o.a. angstaanvallen. Wist dat dus helemaal niet. Waarom hebben huisartsen het hier helemaal niet over. Vermoedelijk bij mij ontstaan door een enorm slaaptekort en stress. Had een oorzaak uiteraard. Oorzaak is nog niet helemaal weg maar ga er anders mee om. Dus ik aan de slag..Veel op internet gezocht. Dat vreselijke gepieker, daar is moeilijk vanaf te komen. Het is een soort drang. Komt steeds weer terug. Het enige wat ik wilde uitproberen was o.a. die cortisol verlagen in m'n lichaam. Van die alsmaar opkomende paniek afkomen. Door zoveel mogelijk af te leiden, dwingen positief te denken: Laat het los, van je af laten glijden, komt wel goed enz... (viel echt niet mee) ging het langzamerhand steeds beter. Slapen was ook een probleem. Ook weer inzetten op andere gedachten voor het slapen. Toch bleef er wat onrust af en toe terugkomen. Kwam Histamine tegen. Wist niet dat voedsel waar histamine inzat ook voor zoveel onrust kon zorgen? Oke, einde verhaal is dat het steeds beter ging. Dat alsmaar opkomende dwangmatige gepieker en die gruwelijke onrust verdween bij mij, omdat het lichamelijk beter ging. Zat dus NIET in mijn hoofd maar was echt een lichamelijke kwaal geworden. En daarbij ben ik ook op een eventueel vitaminetekort gaan letten en bijv. caffeinegebruik. En al helemaal samen met alcohol natuurlijk (triggers). Wilde toch even mijn ervaring delen. Misschien heeft iemand er wat aan.

25-08-2021 | Vrouw | 59
alprazolam (1mg)
Voorgeschreven door mijn huisarts bij het overleden van mijn moeder, ik was al depressief met angst- en paniekaanvallen. Het heeft mij echt geholpen om tijdens de begrafenis niet in te storten. Ook mijn vader een viertal druppels gegeven om de kerkdienst door te komen. Sindsdien neem ik het sporadisch als iets mij uit balans brengt. Ondertussen ben ik zo goed als genezen [lees meer...]door hypnose, dat heeft beter geholpen dan psychiater en spycholoog. Momenteel is mijn vader zwaar hulpbehoevend, wat ik dit allemaal alleen moet verwerken zonder emotionele ondersteuning. Dan neem ik een aantal druppels Xanax om er even door te komen. Jammer genoeg ben ik veel te laat met hypnose begonnen (regressie therapie). Na een aantal sessies voelde ik me weer leven, terwijl je met medicatie toch dikwijls wolkjes in je hoofd hebt. Ook ik kan al jaren niet meer gaan werken en ben ook kunstschilder. Voor mensen die niet weten wat een depressie is en angstaanvallen is het onbegrijpelijk en ben ik een profiteur. Na de hypnose ben ik pas gaan beseffen hoe diep ik werkelijk zat, daarom wil ik niet terug hervallen en als ik mij te emotioneel belaagd voel neem ik Xanax, tot ik mij terug sterk en blij voel en kan genieten van mijn sobere, eenzame leven.

13-11-2020 | Vrouw | 47

01-11-2020 | Man | 49