lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 3 van 7

05-02-2015

Xanax (alprazolam)

Na lang getwijfeld te hebben over het chronisch gaan slikken van dit medicijn in overleg met de arts besloten daarvoor te kiezen. Xanax mag dan wel verslavend zijn, maar een leven lang met extreme angst leven, die alles beheerst, is niet leefbaar. Daarom toch besloten Xanax dagelijks te gaan nemen. Is een lastige overweging, en voor ieder zal die balans anders zijn. Is gee[lees meer...]n licht middel en daarom moet er ook echt niet te makkelijk over gedacht worden. Xanax heeft me mijn leven teruggegeven. Waar alles eerst werd beheerst door intense angsten, voel ik me nu een stuk rustiger. Ik pieker veel minder en heb weer rust in mezelf. Ik kan de angst beter beheersen, en beter rationaliseren dankzij dit middel. De eerste 2 weken last gehad van vermoeidheid, maar die is volledig verdwenen. Het lichaam went aan de versuffende werking, maar niet aan de angst onderdrukkende werking. In Nederland hebben veel artsen een uitgesproken negatieve visie over dit medicijn en aanverwanten, gezien het grote verslavingsrisico. Toch denk ik dat het heel belangrijk is alles in de context te zien. Soms is een medicijn verslaving te verkiezen boven een leven gekleurd door angst en paniek. Het heeft me mijn leven teruggegeven, terwijl andere medicijnen totaal niets deden, en therapie onvoldoende werkt. Ik slik liever mijn leven lang 2x per dag deze 'verslavende' tablet dan dat alles wordt overheerst door angst.
22-01-2015

Aangezichtspijn

Ik gebruik dit al van 1995 zo al 20 jaar na een zwaar ongeval maar in moet elke avond een half nemen er zonder gaan dat meer, maar een zalig nacht rust en wat is nog goed ???
11-09-2014

Xanax (alprazolam)

Heb ooit een jaar of drie geleden xanax gebruikt om rust te krijgen, gebruikte 1/8e van de dosering, eens per week of nog minder. Het was een moment van algehele, totale rust waar ik helemaal van bij kwam. Nu heb ik het aan de arts gevraagd omdat ik sinds april dit jaar last heb van paniek, onrust, hyperventilatie, angst (de "zenuwen" in het kort). (Dit komt door de "crisi[lees meer...]s" - gebrek aan werk en een aantal zeer akelige persoonlijke dingen in een relatie. Ik ben alleenstaand.) Ik ben van plan om het pilletje van .25 mg in 4 te breken, en in de avond dat kleine stukje te gebruiken, 2x per week of 3x per week. Het spul is verslavend, dus je moet er goed mee oppassen. Mijn bevindingen zijn dat ik in me in de morgen hartstikke goed voel, zo uitgerust en gemotiveerd dat ik er weer een paar dagen tegen kan. Na het slikken krijg ik een heerlijk gevoel van ontspannenheid, geen piekeren meer, mijn hoofd is "stil" en mijn lichaam komt tot rust. Mijn slaap is dan diep en rustig, en ik kom weer tot mezelf. Mindfulness is een aardige bezigheid die goed aansluit bij het gebruik van xanax als je de "zenuwen" hebt over je situatie.
26-07-2014

Xanax (alprazolam)

ik word er heerlijk rustig van,geen hoofdpijn,rust in mijn hoofd. mijn lijf is ontspannen,ben alleen niet van plan om het maanden te gebruiken puur voor nood.
08-07-2014

Xanax (alprazolam)

ik heb xanax gebruikt in het begin van mijn angststoornissen en in het begin hielp dit ook wel maar na een hele tijd hielpen ze niet meer en ben ik overgestapt naar alprazolam en dit werkt prima
16-05-2014

ADHD

hmmmm. klinkt zeer ontspannend. maar je krijgt er wel veel slaap van.
07-04-2014

Nervositeit

Veel te lekker spul. En volgens mij superverslavend. Je wordt er heerlijk rustig van, geen gedachtenstroom meer maar een stil hoofd en een ontspannen lichaam. Ik gebruik het om te slapen, maar niet elke dag,om niet verslaafd te raken. De dag na gebruik ben ik nog relaxed maar heb ik wel een pillenhoofd met donkere kringen onder mijn ogen. Ook maakt Xanax mij gevoeliger voo[lees meer...]r de effecten van alcohol. Al met al een middel waarmee je heel goed moet oppassen.
09-03-2014

Xanax (alprazolam)

Ik ben 37 jaar en neem Xanax vanaf mijn 18 jaar.eerst begonnen met de gewone ( geen retard ) na een moeilijke scheiding van mijn ouders...nadat ik deze periode had verwerkt terug clean zonder problemen en een hele tijd geen medicatie nodig gehad....telkens ik een moeilijke fase in mijn leven doormaakte terug naar die xanax gegrepen omdat deze mij toch een vorm van rust gaf[lees meer...] en ik deze van mij kon afzetten....ik zit nu 8 jaar in een relatie en de laatste 4 jaar neem ik nu onafgebroken xanax retard 0,5mg...ik weet dat dit niet veel is in vergelijking met andere en ik wil dit ook zo houden maar heb dit nodig door mijn drukke leven ( werk,kinderen,stress ) om goed te kunnen functioneren....het grote probleem is wel zoals reeds vele mensen hebben vermeld dat uw gevoelens vlak worden,emotieloos en eigenlijk als een robot door het leven gaat en de momenten dat je daar bij stil staat maken u eigenlijk wel vrij depressief,daarbij komt ook dat ik vroeger enorm veel energie had en vandaag de dag is dit dag en nacht verschil...als ik thuis kom zit er geen fut meer in mij en het enige dat ik nog doe is slapen en in de zetel zitten en dat wil ik niet meer...niet voor mijn kinderen en zeker niet voor mijn vrouw...vandaar dat ik tot het besluit ben gekomen om met dit medicijn te stoppen al kost het mij veel moeite en bijwerkingen...ik ben ervan overtuigd dat ik door een hel zal gaan maar ik wil terug een energieke vader worden voor mijn kinderen en echtgenote. ik ben nu 5 dagen gestopt en tot op heden vallen de bijwerkingen vrij goed mee...ik zal wel indien het echt nodig is 1 innemen en in verloop van tijd zal mijn lichaam daar ook minder snel om vragen zodanig dat er een tijd komt dat ik volledig clean ben...ik voel nu reeds dat ik meer energie terug krijg en dat ik echt VOEL dat ik leef. het enige dat ik voel is een beetje nerveuzer en onrustiger zijn...maar dit al bij al mee. ook een vorm van sufheid in het hoofd maar we gaan door tot het eind. bij deze mij besluit: ik vind het een uitstekend medicijn voor mensen die er nood aan hebben maar langdurig gebruik zou ik zeker vermijden.
Pagina 3 van 7

Mirena (1920) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (758) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (386) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (377) - Anticonceptie - eenfase