Ervaringen met Claritromycine

Bijholteontsteking (12 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Oorontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (8 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Kaakontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)

25-12-2021 | Vrouw | 43
Voorhoofdsholteontsteking
Wat een troep is dit! Doordat ik chronisch verkouden ben moet ik af en toe een kuurtje, nooit last van gehad. Maar nu kreeg ik Claritromycine, sowieso al niet te combineren met m'n dagelijkse medicatie, heel onhandig. En de 3e dag werd ik misselijk, daarna overgeven waardoor ik me ziek moest melden op het werk. De 5e dag was ik nog steeds misselijk en ook nog steeds veel [lees meer...]pijn aan mijn holtes, het werd niet eens wat minder, eerder erger. Apotheek gebeld, maar deze bijwerkingen horen er nu eenmaal bij, ik kon een potje probiotica komen halen voor 30 euro, dat kon helpen. Nou, de antibiotica ligt in de prullenbak, deze hoef ik nooit meer!

22-10-2021 | Man | 36
Tandvleesontsteking
Gekregen voor onsteking onder kies waar al een endo in zit. De tand stond omhoog en had enorme pijn. Kon niet slapen of liggen. Na fotos maken zag tandarts een onsteking welke weg gehaald zou moeten worden. Echter moest de onsteking eerst weg. De pijn was zo erg dat ik het liefste mijn tand eruit wou. Eerste dag antibiotica meteen diarree. En ook nog steeds kiespijn. 2e da[lees meer...]g meer pijn zelfs en kon niks. Echter de ochtend van dag 3 geen last meer. Kan nu weer eten en drinken. En heb zelfs gevoel dat de plek wat jeukt. Alsof iets geneest. Ben erg blij dat ik niet mijn tand hoefde te trekken. En de kies voelt ook niet meer zo omhoog te staan.

13-08-2021 | Vrouw | 71
Voorhoofdsholteontsteking
Alhoewel ik sotalol inneem voor hartritmestoringen werden de ritmestoringen erger en kreeg ik ook pijn op de borst ben dan onmiddellijk gestopt clarithromicine

12-08-2021 | Vrouw | 61
Longontsteking
Als ik deze kuur af hebt, dan nooit meer claritromycine!!! Ik werd na inname ervan nog zieker,ik moest mijn bloeddruk verlagers uit de bexter halen, mijn hart medicijn, en noem maar op want dat kon niet samen met de kuur. Kortom: ik werd onzeker over het laten staan van medicijnen die ik echt nodig heb. Ben nu 3 dgn met de kuur bezig, maar ik merk geen verbetering.

17-06-2021 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Deze medicijn gekregen in combinatie met een tetanus prik Omdat ik aangevallen was door me kat en diepe wonden had Na de eerste pil gelijk duizelig en hoofdpijn na de 2 de werd het erger, knallende hoofdpijn vieze smaak in me mond misselijk heel de nacht wakker gelegen omdat ik me niet goed voelde, erge buikkrampen, ik heb deze medicijn gekregen omdat ik allergie heb voo[lees meer...]r ammoxiciline en penicilline, Ik ga straks de dokter bellen en stop er mee

31-05-2021 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Wegens een hardnekkige bacteriële infectie met een mycobacterie in de huid en weke delen van mijn hand langdurig deze antibiotica geslikt icm andere antibiotica. De enige bijwerkingen die ik had waren een bittere smaak in mijn mond en af en toe wat slechter slapen. Helaas heeft de antibiotica tot nu toe voor mijn aandoening nog niet het gewenste resultaat gehad en ik sl[lees meer...]ik het al meer dan een jaar, 2x daags 500 mg.

07-05-2021 | Vrouw | 39
Bacteriële infectie
Ik heb deze medicijn gehad nadat ik vreselijke pijn kreeg op me borst. Bleek een bacterie in de maag. Ik heb nog steeds erge pijn dag 3 van gebruik. Soms zo erg dat ik ervan ga huilen. Het lijkt alsof de pijn uitstraalt naar mijn onderbuik (stekende zurende pijn). Deze tabletten drink ik in combianatie met omeprazol auro 40 mg en amoxicilline 500 mg. Daarnaast heb ik o[lees meer...]ok nog mijn bloeddruk tabletten amlodiphine 5 mg en enalaprilmaleaat 10 mg . Ik kreeg voorheen maagpap. Ik woon in Suriname

26-04-2021 | Vrouw | 51
Infectie (wond)
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen na een kleine ingreep, om een infectie te voorkomen in de wond. Las de ervaringen hier, schrok, maar ben het toch gaan gebruiken omdat het natuurlijk voor iedereen verschilt, qua bijwerkingen. Zojuist toch maar contact opgenomen met de praktijk, en gemeld dat ik er mee wil stoppen. Slaap al nachten slecht. Maagpijn, buikpijn, la[lees meer...]st van mijn darmen (verstopping), hoofdpijn. 's Nachts hoge hartslag, heel vaak wakker. Ik word vanmiddag gebeld of ik kan stoppen en eventueel een alternatief kan krijgen. Heb niet snel bijwerkingen van antibiotica, maar dit is troep.

23-04-2021 | Vrouw | 70
Bacteriële infectie
Ik had een maag/darm bacteria, deze is een hardnekkige. Eerste 3 dagen vol te houden al heb ik 3 dagen niet kunnen slapen maar het het ergste was dat ik op 4e dag ook s'nachts diarree had en flauwvallen. Ik moest ze 7 dagen innemen en ben op 5de dag gestopt! Wat een rotzooi, nooit meer!

16-02-2021 | Man | 67
Maagzweer
Bijna onmiddellijk jeukende uitslag over hele torso. Nooit weer wil ik dit sh_t slikken.

03-02-2021 | Vrouw | 57
claritromycine (500mg)
Heb dit middel al vaker gehad omdat 2 andere soorten antibiotica ernstige allergie veroorzaakten. Toen geen problemen. Deze keer heel veel bijwerkingen Wondroos nog steeds niet weg na 10 dagen, ben heel angstig, depri en slaap vreselijk slecht al vanaf dag 1 dat ik het inneem, ik ben gewoon doodop en wil gewoon slapen. Ik geeuw de hele dag door maar als ik in bed lig kr[lees meer...]ijg ik het Spaans benauwd. Morgen laatste dag, dat gaan we niet meer doen. Dan verzinnen ze maar wat anders.

12-01-2021 | Vrouw | 72
Kiespijn
Nadat de kuur afgemaakt is blijf ik een vieze smaak in mijn mondhouden. 4 dagen geleden de laatste pil ingenomen maar nog steeds een bittere smaak hoelang gaat dat door?

01-10-2020 | Man | 64
Krentenbaard
Na het 5 weken aangezien te hebben, toch maar naar de huisarts voor consult. Wangen en hals zaten vol ontstekingen. Bleek dus infectie te zijn, vandaar dat de arts mij Claritromycine voorschreef. Op vrijdag begonnen met innemen en op de woensdag erna werd resultaat zichtbaar. Bultjes en puistjes waren verdwenen. Wél tal van rode vlekken in het gezicht, mogelijk een van d[lees meer...]e bijwerkingen volgens de bijsluiter.

27-08-2020 | Vrouw | 21
Bacteriële infectie
- LEES DIT EVEN HELEMAAL Voor een heftige uitslag rond mijn mond deze medicijnen voorgeschreven gekregen. Bij eerste inname na een uur extreem honger gevoel met vreselijke zweet aanvallen. Ik dacht eerst dat ik te weinig gegeten had maar toen ik dit bij de 2e inname van de pil weer hetzelfde ervaarde na een pizza te hebben gegeten als avond eten kwam ik erachter dat het [lees meer...]door de antibiotica komt. Diezelfde avond ineens een vreselijke gore bittere smaak in mijn mond. Dit hield aan tot dat ik mijn volgende antibiotica pil moest innemen de volgende ochtend. Hierdoor slaap ik vreselijk slecht, de smaak die je krijgt wanneer je ook maar even niks gedronken hebt of geslapen hebt is heel vies ik word er wel 20 keer op een nacht wakker van. De bijwerkingen werden alleen maar erger. Duizelig, vieze smaak, hartkloppingen, gesprekken niet meer kunnen volgen, slecht kunnen horen wat de ander zegt, woorden niet meer weten (ik was zelfs mn eigen email adres op een begeven moment vergeten) woorden in zinnen meerdere keren herhalen. Het lijkt wel alsof je helemaal aan het trippen bent. Nu dag 3 en ervaar nog steeds de gore smaak, hoofd ook erg moe ik hoor sinds gister wel beter maar praten gaat niet beter, erg moeite met nadenken en gewoon simpel een verhaal vertellen door ineens woorden te herhalen in een zin. Ik heb weinig keus en zal dit middel moeten innemen nog de komende 4 dagen wil ik weten of dit mijn uitslag verminderd. Tot nu toe meer blaasjes erbij gekregen maar werd wel wakker met wat uitgedroogde plekjes dus het zou ontzettend fijn zijn als de bijwerkingen het waard zijn. Ik wou per direct stoppen met dit middel maar de huisarts adviseerde dat ik toch door moest gaan ondanks de hartkloppingen die zelfs snachts nog aanhouden waardoor je de hele nacht aan het hardlopen bent. Ik had besloten niet meer door te gaan ook op advies van de huisarts assistente maar ik blijf de komende dagen thuis dus ik ga toch door en kijken of dit mij gaat helpen van mijn uitslag af te komen. Wat trouwens niet eens zeker is of dit het wel is. Ik heb weer een ander middel voorgeschreven gekregen omdat ik deze bijwerkingen ervaar maar dat is een anti malaria middel en ik begreep dat dit gebruikt word om te testen of het bij Covid-19 werkt. Dan wacht ik liever even af of deze kuur helpt. Bijwerkingen heb ik extreem ervaren, resultaat nog niet bekend.

04-07-2020 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
Tijdens het gebruik (2 weken) had ik last van diaree en huiduitslag. Op zich niet heel hinderlijk als dat bij die 2 weken was gebleven maar ik ben nu 1 maand geleden gestopt met de kuur, de bacteriële infectie is helemaal verdwenen maar de bijwerkingen van het medicijn zijn er nog steeds.

18-02-2020 | Vrouw | 59
Longontsteking
Voor ernstige hoestklachten met hoorbaar maar niet ophoestbaar slijm in mijn luchtwegen, ben ik naar mijn huisarts gegaan. Na het beluisteren van mijn longen Claritromycine 500 mg. 1x/dg. meegekregen voor een kuur van 7 dagen ter behandeling van longontsteking. Vrijdag 14 februari begonnen en de volgende dag al beduidend minder hoestklachten maar nog wel gerochel. Bijwerki[lees meer...]ng pijn in maag, buik en rug bestreden met paracetamol. Zaterdag 15 februari tweede en laatste tablet ingenomen. Dit aangezien de bijwerkingen van verwardheid en spierslapte mijzelf en mijn omgeving erg BEANGSTIGDE. Deze laatste ernstige bijwerkingen verdwenen langzaam na twee dagen. Alhoewel dit medicijn mij wel grotendeels van de hoest af heeft geholpen na slechts 2 tabletten, zou ik deze antibiotica NOOIT meer nemen! In de twee dagen na de stopzetting van het medicijn werd het gerochel steeds minder. Vandaag 18 februari voel ik me gelukkig stukken beter en 'normaler/mijzelf' geworden. Ook heb ik voor het eerst weer goed en aaneensluitend kunnen slapen.