Ervaringen met Claritromycine

Bijholteontsteking (12 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Oorontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (8 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Kaakontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)

04-11-2015 | Vrouw | 65
Bronchitis
Koorts is weg, maar ik voel mij nog steeds zwak en heb constant lichte hoofdpijn.

04-11-2015 | Vrouw | 50
Longontsteking
2 oktober de laatste tablet van de 10 daagse kuur ingenomen. Tot op vandaag, 4 november!!, nog elke dag die vieze metaalachtige smaak in de mond. Wie heeft dezelfde klacht gehad en kan me zeggen hoe lang dit mijn dagelijks functioneren negatief beinvloedt?

03-10-2015 | Man | 84
Longontsteking
Na een aantal dagen dit middel gebruikt te hebben, had ik geen reuk nog smaak meer. Tot op heden heb ik dat ook nog niet terug. Mijn huisarts gaf aan dat het een bijwerking kon zijn. Zijn er meerdere mensen welke deze bijwerking hebben ervaren?

17-08-2015 | Man | 31
claritromycine (500mg)
Vanwege het verwijderen van mijn milt gebruik ik dit medicijn. Nog geen drie weken gebruikt en nu al de eerste bijwerking. Slapeloosheid, angstig en het verkleuren van tanden. Van slapeloosheid nog nooit last gehad ook het angstige gevoel is onherkenbaar voor mij.

06-07-2015 | Vrouw | 37
Rosacea
Ik heb dit 10 weken geslikt i.v.m. vorm van rosacea / periorale dermatitis. Het was zeer effectief aangezien de uitslag binnen 4 dagen weg was maar de bijwerkingen waren vreselijk. Hartkloppingen / slapeloosheid / verminderde eetlust en enorme paniekaanvallen. Deze AB dus nooit meer.

28-04-2015 | Vrouw | 42
Longontsteking
vrijwel meteen last maag en darmen. 's Nachts wakker liggen met een zeer onaangenaam gevoel van onrust. Ik ben normaal niet angstig, paniekerig of wat dan ook. Dit medicijn heeft voor mij echter heel nare bijwerkingen op dat gebied. Dit middel is voor mij erger dan de kwaal.

27-03-2015 | Man | 64
Oorontsteking
Medicijn gekregen voor oorontsteking. Na de derde dag last van af en toe misselijkheid. Veel last van duiziligheid. Lage buikpijn darmen. Slecht slapen. Vreemde smaak in de mond en veel slikken.

12-03-2015 | Vrouw | 27
Pneumonie
Na de diagnose longontsteking, was dit de tweede kuur antibiotica die ik na 3 dagen voorgeschreven kreeg gezien genezing uit bleef. De kuur bestond uit twee tabletten van 250 mg p.d. na inname van de eerste tablet voelde ik mij prima, ongeveer 7 uur later was het tijd om tablet 2 in te nemen. Tot dusver geen vuiltje aan de lucht. Ongeveer een uur later kreeg ik een vreem[lees meer...]de bittere smaak in mijn mond. Dit heb ik een keer eerder bij een ander antibioticum ervaren dus dit leek mij niet zorgwekkend. De ellende begon 3 uur nadat ik was gaan slapen en opeens zeer angstig wakker werd rond 1 uur midden in de nacht. Ik voelde mij ongekend vreemd en voelde mij super wakker,onrustig en angstig. Ik begon dingen te horen die er helemaal niet waren en mijn gedachtes schoten alle kanten op, waardoor ik het idee kreeg dat ik gek aan het worden was. Naast deze gewaarwordingen, kreeg ik na 2 uur angstig in bed liggen opeens last van auditieve hallucinaties. Ik hoorde klassieke muziek en was er van overtuigd dat mijn ouders waar ik op dat moment logeerde gek waren geworden en opeens midden in de nacht muziek begonnen te draaien. Ergens was ik toch helder en besloot ik een kijkje te gaan nemen. Hieruit bleek dat het totaal stil was in huis en ik begon toen te beseffen dat er iets heek vreemds gaande was. Ik heb vanaf dat moment geen oog dicht gedaan en meteen de volgende ochtend de huisarts gebeld. Deze schrok en adviseerde mij direct te stoppen met de kuur. Na een dag begon ik mijzelf weer normaal te voelen maar besefte wel dat dit ondanks dat het NIET in de bijsluiter omschreven stond wel een noemenswaardige bijwerking is die er naar mijn mening zeker hoort in te staan! Op advies van mijn arts maak ik een melding bij de apotheek en hoop ik dat dit verhaal anderen alert maakt op deze mogelijke bijwerking! Maak er melding van op de lareb databank (nederlands instituut bijwerkingen databank).

12-03-2015 | Vrouw | 59
Bronchitis
Na een dag of 2 begonnen de bijwerkingen: rommelende darmen (gelukkig geen diarree), extreme moeheid, heel veel hoofdpijn, jeukende huiduitslag (gelukkig beperkt), nare ijzerachtige smaak in mijn mond, droge mond. Heb gisteren de laatste tabletten ingenomen maar de moeheid en de hoofdpijn zijn nog steeds aanwezig. De bronchitis is wel over!

03-03-2015 | Vrouw | 27
Bijholteontsteking
Nu 3 weken deze kuur moeten gebruiken, met 2 weken prednisolon 60mg 2e week 30mg. de ontsteking is wel weg uit de bijholtes/longen. Maar voel me vreselijk moe, koortsig en heb de hele dag zin in eten..... Heb ook erg last van obstipatie.

14-02-2015 | Man | 49
Bronchitis
clarithromycin is wel effectief tegen bronchitis maar het geeft ook een algemeen gevoel van lichte chemotherapie : dit is zwaar spul. Bijwerkingen : chronische en onverklaarbare vermoeidheid, lichte diarree, koorts-opstoten, duizeligheid en verlies van eetlust en energie; men heeft het gevoel dat het hele lichaam onder invloed staat deze stof, maar het doet wel wat het ve[lees meer...]rondersteld is te moeten doen. Na 5 dagen inname verminderen symptomen geleidelijk aan. Duizeligheid en vermoeidheid persisteren, tot enkele dagen na stopzetting, dus totdat de stof volledig gemetaboliseerd is en de laatste restanten uit het lichaam verdwenen zijn. Dit kan wel 1 tot 2 weken nà stopzetting vd kuur duren. Darmproblemen zijn op te lossen door bijkomende inname van inuline en ultradophilus acidophilus (OTC) en aanpassing vh dieet; duizeligheid en chronische vermoeidheid zijn wel heel vervelende bijwerkingen die handicaperend werken. Zelfde gevoel alsof men een soort kater heeft, maar dan zonder hoofdpijn.

13-02-2015 | Vrouw | 28
Keelontsteking

13-02-2015 | Vrouw | 44
Hoest
Vanwege pijn tussen de schouderbladen, koorts, verkouden en hoesten kreeg ik dit voorgeschreven van mijn huisarts. De grote van de tableten vond ik lastig innemen. Van de eerst 3 werd ik misselijk, later verdween dat. Na 2 dagen kreeg ik enorme honger, de hele door kon ik eten. Ook last van verstopping en een bittere smaak in mijn mond. De kwaal is na een 7 daagse kuur zo [lees meer...]goed als verdwenen maar de bijwerkingen vond ik behoorlijk.

09-02-2015 | Man | 48
claritromycine (500mg)
Vanaf het 2de uur begonnen mijn darmen te borrelen, bij gewoon normaal eten. Geen last van maag of andere bijwerkingen. Maar ik kan niet gaan werken als mijn darmen ineens opblazen, en ik een wc moet bereiken!!! Het is duidelijk te horen hoe mijn darmen tekeer gaan. En het was voor allergieën in de neus.

16-01-2015 | Man | 58
Bijholteontsteking
Gebruik het nu drie dagen en eigenlijk geen enkel probleem met de bijwerkingen tot nu toe. Dit komt waarschijnlijk omdat ik altijd een pro-biotica gebruik als ik een anti-bioticakuur van de huisarts of specialist krijg.

26-12-2014 | Vrouw | 73
Longontsteking
Na 3 dagen verhoging en veel slapen, amoxicilline 500 mg 3x daags . Toen claritromycine 500 mg 2x daags : na flinke hoestbuien kwam er wat slijm los wat heel benauwd gevoel gaf en moest ik aan mijn kinderen + kl.kinderen met CF denken . Heb heel veel kruiden thee en vruchtensap gedronken . Na 4 dagen gebruik kreeg ik opeens weer behoorlijke verhoging 38.9 ben aangeklee[lees meer...]d naar bed gegaan en weer, net als voor med. gebruik , nacht en dag geslapen . Langzaam werd de temp die dag lager 37.9 en zo s'morgens 1e kerstdag was de temp 37.0 . Mooi , maar hoesten blijft en voelt of er nog meer los moet komen 37.4 . Ben weer gaan stomen en trilkussen . Ja er kwam iets los en ben , onrustig met hoestbuien gaan slapen. 2e Kerstdag 37.0 - med.ingenomen en eten/drinken , toen werd ik wel weer draaierig en water zweefde door mijn ogen ( had ik ook in het begin ), ben maar rustig gaan zitten en toen ging het wel weer . Dan hoop ik dat het nu, laatste dag van inname , beter gaat . Hoop dat ik gauw naar buiten kan om de zon op te zoeken. En verder aansterken want dat heb ik nodig.