Ervaringen met Claritromycine

Bijholteontsteking (12 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Oorontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (8 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Kaakontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)

18-11-2014 | Man | 57
claritromycine
Slik dit medicijn gedurende één week samen met Amoxilline 500 mg 2x per dag 2x 500 mg. Dus weet niet welke bijwerkingen door welk medicijn veroorzaakt wordt. In elk geval maagpijn een half uurtje na het innemen, diarree in de ochtend, vieze smaak in de mond 's ochtends en duizeligheid na 5 dagen gebruik. Of het helpt moet ik nog afwachten.

28-10-2014 | Vrouw | 31
Bijholteontsteking
Ik heb nu net mijn 4e tablet geslikt, nog 10 te gaan... :-( Normaal gesproken heb ik zelden last van bijwerkingen. als ik medicijnen voorgeschreven krijg, maar momenteel kamp ik met een smerige smaak in mijn mond, zware hoofdpijn en enorme eetlust. Mijn maag knort de hele dag, ik kan wel blijven eten. Bij mij geen diarree, maar obstipatie. Daarentegen werkt het wel goe[lees meer...]d tegen mijn kwalen die ik had. Ik slik ze omdat mijn bijholtes ontstoken zijn, had al een week druk op mn hoofd, kiespijn, geïrriteerd neusslijmvlies, oorpijn en pijn in mn nek, maar vanaf de eerste pil al geen pijnstillers meer hoeven gebruiken. En dat is ook weer een hoop waard. Ik neem de bijwerkingen maar voor lief en hou nog een paar dagen vol. :-)

06-10-2014 | Vrouw | 37
claritromycine
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven van de tandarts omdat ik allergisch ben voor penicilline. Ik moet er 2 ineens innemen 1x per dag ( 500mg ). Ik heb een redelijk sterke maag maar ongeveer 15-20 min. na inname kon mijn maag deze pillen toch ook niet aan. Ik ben misselijk geworden en had ook last van duizeligheid en vieze smaak in mijn mond. Ik heb er bij gegeten en ik m[lees meer...]oet wel zeggen na ongeveer een uurtje verdwijnt de misselijk wel maar krijg je een hongergevoel in de plaats. Ik voel mij ook vermoeid, heb toch het gevoel dat dit zware antibiotica is.

13-09-2014 | Vrouw | 24
Astma
Veel bijwerkingen , vooral s avonds last van diarree en misselijkheid. Heb dit medicijn voor 4 weken (2x 500mg). Vanaf de 2e dag was mijn reuk en smaak weg. Dit komt langzaam terug. Heb meer last van de bijwerkingen dan van de kwaal waar ik het voor slik. Ook ben ik erg moe, nerveus (zonder reden).

12-09-2014 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Prima medicijn. Na een dag of drie/ vier ging ik verschil merken dat mijn keel opknapte en de pus verdween. De enige bijwerking die ik had was dat ik de hele dag vreselijke honger had, ik werd gerust 2 keer in de nacht wakker van een hongergevoel.

24-08-2014 | Man | 75
Maagzweer
Vanaf de eerste dag nachts een vieze bittere smaak in de mond die pas stopt na het ontbijt. 's morgens begin van diarree maar stopt in de voormiddag. Heb wel een klein beetje hoofdpijn, iets wat ik nooit had. Ook wat duizeligheid.Vandaag de laatste pillen innemen en zal blij zijn.

15-08-2014 | Man | 37
claritromycine
Gebruik het medicijn nu een paar dagen en gelijk bij de eerste nacht kon ik moeilijk in slaap komen. Ik kan sowieso slecht tegen suiker eten voor bedtijd (helaas voor de lekkere chocoladereep) en daar let ik dan ook altijd wel op, maar had die avond ook niet laat nog suiker gegeten dus vond het vreemd. Nacht twee idem, moeilijk in slaap komen maar had wel een klein stukje[lees meer...] taart op, dus was het nog opvallend dat het door het medicijn kwam. Nacht drie (afgelopen nacht) zonder suiker naar bed en heb geen één minuut geslapen. Bizarre ervaring gewoon. Je ligt daar in een soort slaapstand en je lichaam rust wel maar je geest niet. Ik werd er gefrustreerd van en ging beneden kijken naar de lijst bijwerkingen voor dit medicijn en jawel, slapenloosheid stond erbij. Ga straks de huisarts even bellen om te vragen of ik iets anders kan krijgen, buiten de bijwerking namelijk nog geen effect met klachtenvermindering. Balen!

19-02-2014 | Vrouw | 43
Ontsteking in de borst
Door mastitis heb ik borstontstekingen, zonder dat ik zwanger ben/geweest of borstvoeding geef. Doordat het vrij ernstig was, heb ik 3 kuren van 7 dagen moeten slikken. Na de eerste week alleen last van een vieze bittere smaak achter in m'n mond en totaal geen honger. Vanaf kuur 2 een kapotte mond en een schimmelinfectie onder. Inmiddels aan de een na laatste dag bezig van[lees meer...] kuur 3 en vandaag last van extreme vermoeidheid. Kan m'n ogen haast niet open houden. Wel hongergevoel, terwijl bij mij dat niet vaak voorkomt! Hoop dat dit m'n laatste kuur was. Verder ben ik blij met deze medicijnen aangezien ik voor Amoxicilline/Clavulaanzuur een allergie heb opgebouwd! Ook door te veel kuren achter elkaar en toen wilde m'n lichaam niet meer.

24-01-2014 | Vrouw | 41
claritromycine
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven door de kno arts.Ik had vreselijk last van de hik en slecht zicht bij het opstaan en opstipatie.

11-01-2014 | Vrouw | 49
claritromycine (250mg)
Bijholteontsteking
ik gebruik het nu 1 week, ik heb veel meer trek in eten, heb meer hoofdpijn, maar ja dat had ik toch al. ook mijn stoelgang is erg veranderd, maar niet om me zorgen over te maken. wel is mijn tong zwart aan het worden en heb ik het gevoel dat er haar op zit, erg vervelend. maar de zwelling gaat. ik was al duizelig en had ook al veel hoofdpijn, dat heb ik nu nog steeds, ka[lees meer...]n hier het medicijn niet de schuld van geven. ik heb nog 1 week te gaan en hoop toch van deze ellende af te zijn, het is een kuur van 2 weken en wil het proberen af te maken.

29-12-2013 | Vrouw | 41
Bijholteontsteking
Na het innemen van de 3e pil werd ik erg ziek. Enorme opgezette pijnlijke buik, vieze smaak tong, ontzettend moe waardoor ik bijna het bewustzijn verloor, totaal geen honger en enigszins misselijk. Ik heb toch maar even volgehouden en na pil nr 6 werd het stukken beter. De kuur duurt 10 dagen en ik denk dat ik het wel ga volhouden. Ik heb voor- en bijholteontsteking met l[lees meer...]ast van mijn evenwichtsorgaan (duizelig) maar tot op heden merk ik nog niet veel verbetering. Ik ben nu al 4,5 dag bezig. Ik heb een echt antibiotica verleden maar dit is best een heftige. Hiervoor ook nog doxicyline geslikt maar dat had totaal geen effect helaas.....

20-11-2013 | Vrouw | 60
Longontsteking
Ik moest om 8 en 20 uur een tablet nemen beginnende Maandag 20 uur. De eerste twee pillen had ik geen problemen mee maar van de derde kreeg ik na een uur hartkloppingen, benauwdheid, knikkende benen als ik uit bed ging lopen, duizeligheid, hoofdpijn, pijn in linkerbeen en dood gevoel in mijn linkerarm. ben gelijk de volgende dag ermee gestopt. Deze pillen maakten me nog zi[lees meer...]eker dan dat ik al was. Hoef ze nooit meer te hebben

10-10-2013 | Vrouw | 22
Kaakontsteking
Omdat ik allergisch ben voor penicilline heb ik claritromycine gehad van de tandarts. Ongeveer een uurtje na het innemen ben ik wel misselijk, daarom drink ik er twee glazen water bij en eet ik wat. Zo zit er meer in mijn maag dan alleen de pil. Verder heb ik maag/darmkrampen met vlagen en diarree. Heb momenteel wel erg last van spierpijn. De bijwerkingen zijn echter goed [lees meer...]vol te houden en voel me verder niet raar. De ontsteking in mijn kaak is gezwollen en heb minder pijn.

28-09-2013 | Vrouw | 38
Bronchitis
Ik slik deze medicijnen voor een bronchitis,de bijwerkingen vind ik heftig en het effect minimaal. Nu na 4 dagen heb ik het nog steeds benauwd.vreselijke maagpijn en diarree en slapeloosheid...ook een raar gevoel in mijn lijf soort zenuwen op mijn spieren...ik probeer het morgen nog 1 dag en dan stop ik ermee. Voor mij is dit niet het juiste medicijn

22-08-2013 | Vrouw | 53
Eczeem
Heb PCL eczeem. Onstekingen van de huid.... Heb nu deze kuur van Calritromycine, 2dd 250 mg., gedurende 4 weken (!). Dit is de derde dag van de kuur en ik moet zeggen, na alles wat ik hier gelezen heb, het valt me reuze mee. Beetje hongergevoel en de spijsvertering gaat wat sneller, op zich wel fijn omdat die heel lang juist te langzaam was. Hopelijk slaat dat niet door i[lees meer...]n diarree. Gebruik ook insuline, Pantoprazol 40 mg., en Thyrax 0,1 mg. So far so good!

11-08-2013 | Vrouw | 31
claritromycine
Product werkt effectief tegen mijn bronchitis en sinusitis. Helaas wel veel last van bijwekingen, misselijkheid, oprispingen en een verschrikkelijk vieze bittere smaak in mijn mond... En hevige diarree..Heb al een zwakke maag en moet ook nog hoop andere medicijnen nemen ivm chronische ziekte... Zelfs met 40 mg nexiam reageert mijn maag nog heftig... Denk niet dat ik dit no[lees meer...]g een volgende keer wil nemen...