Ervaringen met Claritromycine

Bijholteontsteking (12 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Oorontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (8 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Kaakontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)

30-11-2017 | Vrouw | 30
Gistinfectie van de huid
15 jaar geleden een hond beet in mijn gezicht. Nu werd deze plek weer op linkerwang dik en pijnlijk. Huisarts schreef me dit voor. Voor andere antibiotica had ik allergische reactie. Na eerste tablet innemen erg misselijk en hartkloppingen. Dat was wel eng! Heeft ongeveer 1,5 uur geduurd. Niet moeten braken. Na 2de tablet een vieze smaak in mond die ik niet weg krijg. Maar[lees meer...] de andere bijwerkingen niet meer gehad. Merk wel dat de ontsteking na 2 tabletten al minder wordt! Zwelling is veel minder.

29-11-2017 | Vrouw | 22
claritromycine (500mg)
Na een paar dagen dit geslikt te hebben samen met amoxiciline 1000mg weet ik niet van welke de bijwerkingen zijn, een vieze zwarte tong met dag en nacht een vreselijke bittere smaak in mn mond.. erge hoofdpijn met het gevoel dat er iets in mn hoofd kruipt. Tot dagen ineens heel vermoeid en duizelig te zijn en dan ineens klaar wakker en niet kunnen slapen met veel angst en [lees meer...]paniekaanvallen. Ervaart iemand dit ook? Word er gek van

06-07-2017 | Vrouw | 36
Amandelontsteking
Vanwege een tongamandelenontsteking vandaag begonnen met claritromycine. Ik voel gelijk dat mijn keel tot rust komt en de pijn is na 1 pil al een stuk minder. Ik slik al dagen naproxen maar er is nu een duidelijk verschil. Ongeveer 6 uur na inname van de eerste tablet werd ik misselijk en ging ik overgeven. Tot nu toe valt het mee en is het dragelijk - zeker als je bedenk[lees meer...]t dat ik wakker lag van de pijn in mijn keel eerder, dan liever een paar dagen misselijk maar effectief.

23-05-2017 | Vrouw | 55
Complicatie na operatie
Na het verwijderen van huidkanker kreeg ik na 2 weken onderhuids toch nog een ontsteking. Kreeg van de huisarts Claritromycine 2x dgs 500mg voorgeschreven. Meteen een uur na de eerste inname begonnen de bijwerkingen: misselijk, winderig en bittere smaak. Heb 7 van de 14 capsules ingenomen omdat vooral mijn tong zeer pijnlijk was (wittig en scheurtjes).

12-01-2017 | Man | 40
claritromycine (500mg)
Het helpt bij mij erg goed. Zwelling word al minder.

09-01-2017 | Vrouw | 72
Voorhoofdsholteontsteking
na bij mijn longarts geweest te zijn, die mij heeft doorgestuurd naar KNO, die mij het medicijn Claritromycine heeft voorgeschreven, nadat was vastgesteld via een schin dat ik voorhoofd holte ontsteking had. na 14 dagen kreeg ik het benauwd en kon slecht diep doorademen, ook last van nachtelijk zweten en slecht slapen. ook last van mijn benen wat leek op etalage benen. Ga [lees meer...]morgen vroeg naar mijn huisarts.

16-10-2016 | Vrouw | 43
claritromycine (500mg)
Trekken van tand of kies
Mijn tandarts had mij na een flinke ingreep Amoxicilline voorgeschreven voor 7 dagen. voelde de eerste dag al meteen uitslag op mijn lichaam. werd alleen maar erger tot opzwellingen van mijn gezicht en oksels etc. ondraaglijke jeuk in mijn lichaam. het lijkt net of er mieren door mijn lichaam krioelen. vreselijk gewoon. ben vandaag na 3 dagen dit ingenomen te hebben naar h[lees meer...]uisartsenpost gegaan, omdat het weekend is en kreeg dus claritromycine voorgeschreven. het zou zeker mijn jeuk weghalen. wat voor mij natuurlijk het belangrijkste is, maar helaas. Alle bijwerkingen zijn nu nog heviger. het is nu midden in de nacht en ik word letterlijk stapelgek van de jeuk. de zwellingen zijn nu nog erger. weet iemand alsjeblieft wat ik tegen die jeuk kan doen...........

11-10-2016 | Vrouw | 35
claritromycine (250mg)
Gistermiddag begonnen met het medicijn ivm verwijdering van de teennagel en ontsteking. Gisteravond rond 21:00uur weer genomen (tweemaal daags). Een uurtje later hondsberoerd geworden. Misselijk, maagpijn, diarree, algehele mailaisse. Dan maar naar bed...toen begon de echte ellende. Niet kunnen slapen, hele erge hartkloppingen, overgeven, heel angstig en zweten. Blijkbaar [lees meer...]heb ik midden in de nacht ook een helikopter gehoord die er volgens mijn vriend echt niet was. Nu zo maar de dokter bellen durf het medicijn gewoon echt niet meer in te nemen. Sorry om iemand hiermee angstig te maken, maar bij mij zijn de bijwerkingen enorm.

30-08-2016 | Vrouw | 42
Bacteriële infectie
Na 4 dagen dit middel te hebben gebruikt werd ik Paranoia, verward, angstig, kreeg hartkloppingen ( en mijn hart sloeg soms over), opgezwollen tong en keel tot bijna kokhals, moeite met ademen, metaalachtigsmaak in neus en mond, verminderde eetlust, angstzweet, verandering van smaak en reuk, maar het meest angstige klacht was dat opgezwollen strottenhoofd. Dat op een gegev[lees meer...]en moment niet te kunnen ademen. Vandaag gestopt met het middel. Dokter bel me zo voor een alternatiefmiddel. Hoop dat het de bacteriële infectie niet compliceerd.

14-08-2016 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Na een hospitalisatie van 9 maanden kreeg ik een heel vervelende periode van blaasontstekingen afgewisseld met schimmelinfecties. Ik heb Fosfomycine gekregen. Hielp maar enkele dagen. Dan weer Monazol voor de infecties. Terug blaasontsteking. Dan Ciprofloxacine gedurende 10 dagen. Weer Monazol voor de infecties en uiteindelijk kreeg ik weer een nog zwaardere blaasontsteki[lees meer...]ng. Na analyse van de urine bleek ik een zeldzame bacterie te hebben. Hiervoor heeft de huisarts mij Claritromycine voorgeschreven. Een kuur van 15 dagen. Dit is gisteren afgelopen. Ik heb geen problemen gehad. Het medicijn heeft mij geen bijwerkingen gegeven maar wel het probleem verholpen. Nu is het afwachten of ik weer een schimmelinfectie zou krijgen. Ik ben tevreden over claritromycine.

13-08-2016 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Na een heel vervelende periode met steeds terugkerende blaasontstekingen en omdat ik allergisch ben voor bepaalde antibiotica, heeft de huisarts mij dit antibioticum voorgeschreven. Gedurende 15 dagen moest ik 2 tabletten nemen, één 's morgens en één 's avonds. Na het lezen van de commentaren van de gebruikers begon ik aan de kuur met het nodige wantrouwen. Ik was bang voo[lees meer...]r al de gemelde bijwerkingen. Vandaag was het de laatste dag van de kuur. Ik heb geen enkele bijwerking ondervonden en de ontsteking is al sedert het begin van de kuur gedaan. Nu is het afwachten of ik geen schimmelinfectie zal krijgen zoals het na andere antibiotica het geval was. In elk geval heeft de apotheker mij aangeraden om probiotica te nemen om de darmflora te herstellen.

01-07-2016 | Vrouw | 61
Wondroos
Een kuur van 7 dagen was niet genoeg, dus volgde een kuur van nog eens 10 dagen. Met name de laatste 4/5 dagen waren bijna niet te doen door misselijkheid en een vieze smaak in de mond. Een zwarte ruwe tong die me menige keer tot kokhalzen bracht.

08-06-2016 | Man | 68
Folliculitis
Puistjes met pusvorming op de hoofdhuid. Bijwerkingen: Aantasting van het smaakvermogen. Elke nacht lichte tot matige hoofdpijn, waar ik wel erg gevoelig voor ben...!

19-12-2015 | Vrouw | 24
Bijholteontsteking
Wegens terugkerende keelontsteking gekregen van de huisarts, 's ochtends ingenomen en gaan werken, na 3 uur mega harde buik en krampen en zweten, 's avonds voelde ik me hondsberoerd en was onzeker geworden met naar huis rijden. Nacht 0,0% geslapen, ik was niet moe. Dag erna alle holtes in mn gezicht ontstoken, mega pijnlijk! Terug naar huisarts, maar moest kuur afmaken en[lees meer...] na 5 dagen zou ik me beter voelen. Hele dag in bed gelegen, gezweet als een otter, mega bittere smaak in mn mond, totaal geen slaap en honger, ogen bleven tranen. 's Avonds door die smaak moeten overgeven. Die nacht was ik uit het niets heel melig en wist het verschil niet meer tussen lachen en huilen. Mn hersens konden niet meer goed denken, simpelste vragen wist ik geen antwoord op, voelde me qua holteontsteking al wel iets beter. Ondanks mn neus niet verstopt zit, geen smaak en reuk, enigste wat je proeft is zoet, zout en bitter. Ik zit nu op de helft van mn kuur. Steeds duizelig en stekende hoofdpijn, lage rugpijn, en die mega smerige smaak die niet weg gaat. Bij inspanning hartkloppingen en benauwd.

18-11-2015 | Vrouw | 41
Aangezichtspijn
ik heb het gekregen en ik heb ernstige bijwerkingen, hartkloppingen, oor doofheid, en ik ben me gestopt na een week, want ik krijg zulke ernstige hartkloppingen. ik dacht ik krijg een hartaanval. Heb je problemen met hart, pas dan op voor het medicijn! nachtmerrie. tot vandaag heb ik hartkloppingen, weet niet of het weg trekt, anders weer naar de huisarts!

09-11-2015 | Man | 60
Bronchitis
Ik kreeg 2x 500 mg voorgeschreven en direct daarna kreeg bij het ophoesten van slijm een metaalachtige smaak in mijn mond. Drie dagen na gebruik 100 mg per dag ging mijn tong bloeden, toen per direct gestopt met de kuur en de huisarts geraadpleegd.