Ervaringen met Claritromycine

Bijholteontsteking (12 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Oorontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (8 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Kaakontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)

15-02-2020 | Vrouw | 35
claritromycine (500mg)
Antibiotica profylaxe bij penicilline allergie
Ik heb bronchitis en harde hoest Moest 2x2 dit medicijn nemen ook medrol 3x1 per dag Ik was eerst met antibiotica gestart direct gestopt ik kreeg snachts hartkloppingen..En geen oog dicht gedaan snachts .. gewoon klaar Wakker liggen vandaag naar huisarts Wachtpost gegaan daar vertelde ze dat ik direct moest stoppen . Nu enkel dafalgan nemen en hoest siroop . Als he[lees meer...]t het niet beter is volgende week terug naar huisarts gaan . De medrol moest ik ook direct stoppen : Ondertussen door 1x die antibiotica te nemen is dat al goed op de darmen geslagen (gastric bypass) Noooooit meer dit medicijn

14-02-2020 | Man | 65
Gif - NOOIT WEER!!!

31-01-2020 | Man | 65
Maagzweer
Vanaf de 1e dag krijg ik veel speeksel met een vieze bittere smaak (galswering) in de mond. Niet door oprispingen, want dat voel je, het voelt alsof het in de speeksel zit. Ook minder eetlust erbij. Verder niets behalve een beetje duizeligheid af en toe, maar dat is snel voorbij. Nog 3 dagen te gaan en ben ik van dat rotzooi af. Of het heeft geholpen met mijn zweer, weet [lees meer...]ik niet. Gewoon afwachten.

31-01-2020 | Man | 65

29-01-2020 | Vrouw | 63
Bronchitis
Dit medicijn is echt rotzooi. Veel bijwerking. Heb het gekregen voor bronchitis maar werd er alleen nog maar benauwder van. Lag ook de halve nacht wakker. Nee voor mij dit medicijn nooit meer.

23-01-2020 | Vrouw | 39
Longontsteking
Nu half 1 in de nacht lig er wakker van. 2de tablet van de kuur....Opgeblazen gevoel en misselijk en diaree. Honger gevoel....dus maar wat gegeten. Na de eerste tablet echt duidelijk minder hoesten...gekregen voor infectie longen. Ik zelf kamp met een angststoornis en dat ze dat dit geven met deze bijwerkingen. Heb bewust niet gelezen maar had beter de ervaringen kunnen le[lees meer...]zen wat een hel......morgen bellen want 7 dagen ga ik dit niet trekken.

10-12-2019 | Vrouw | 54
Bijholteontsteking
Kreeg dit wegens overgevoeligheid aan penicilline. Vanaf de eerste inname (2 x 500mg /dag) slechte vieze smaak in de mond. Eten smaakte niet meer. Dag 2 maagpijn. Dag 3 maagpijn, steken in mijn darmen, felle pijnscheuten thv de lever. Onrustig gevoel. Hartkloppingen. Naar huisarts gebeld, mocht direct stoppen. En nu hopen dat deze bijwerkingen snel verdwijnen. Bah. Nooit[lees meer...] meer.

23-11-2019 | Vrouw | 65

23-11-2019 | Man | 32
Bronchitis
Hele slechte ervaring! De grootste rommel die je je maar kunt voorstellen. Ik ben door de vele ziektes gewoon van medicatie te nemen. Ook antibiotica dus. Maar dit slaat helemaal nergens! De bijwerkingen van dit medicijn is zo extreem dat je er beter niet aan begint. 6 dagen lang heb ik het vol gehouden... Eerste twee dagen helemaal geen probleem. Tot de 3e dag... Ik begon[lees meer...] overal spierspasmen te krijgen in benen en armen. Nooit last gehad van m'n hart doormiddel van medicatie. Tot nu, ik dacht dat m'n hart op bepaalde momenten uit m'n lichaam ging springen! De hele dag door extreme vermoeidheid, wanneer je op het punt staat te slapen is slapen helemaal niet mogelijk! Je bent als het ware erg slapeloos. Om dan ook nog maar te zwijgen van de nare hoofdpijn en hallucinaties! Alsook een erg vieze smaak in de mond! Nooit eerder liep ik gewrichtsontstekingen op in de afgelopen 35 jaar. Helaas was dit deze keer wel het geval, ook al verklaart de dokter me gek. Ik ben er van overtuigd dat dit mede door deze soort antibioticum is! Weinig goeds te vertellen, het ziektegevoelig is extremer dan dat het ooit iets van medische verbetering geeft. Grootste gif ooit!

09-10-2019 | Vrouw | 53
Bijholteontsteking
Ik kreeg dit middel door KNO arts voorgeschreven voor 6 weken wegens ontstoken bijholte die al langere tijd gaande was.. De 1e week 2 x 500mg, daarna 5 weken 1 x 500mg. Vanaf het begin had ik last van bijwerkingen zoals misselijk, metaal smaak, geen smaak en reuk, maagklachten, moe en niet kunnen slapen, depressief gevoel, diarree, weeïg in mijn maag....en dan nog zien[lees meer...] te werken ook...heb mij 1 dag per week ziekgemeld en 3 dagen doorgewerkt. Na 2 weken ben ik gestopt met dit paardenmiddel, wel iom huisarts en KNO arts. Of de ontsteking nu weg is weet ik niet, maar dit ging zo niet langer.

01-10-2019 | Man | 26
claritromycine (500mg)
Na de eerste pil meteen een rare mondsmaak en een zware maag. Na 2 of drie dagen vermoeid, niet lekker en meer bijwerkingen. Na 7 dagen van de kur van 14 niet meer fit. De pillen waren vrij groot om door te slikken. Goed en stevig (vet) eten bij de pillen leek het branden van de maag te verminderen. Paracetamol tegen de hoofdpijn. Nu een week na de kuur nog last va[lees meer...]n een metaal smaak en de pillen werkte niet.

29-09-2019 | Man | 31
Folliculitis
Ik heb een lange kuur gekregen van de dermatoloog van 30 dagen. In de eerste 2 tot 3 dagen had ik vooral diarree, daarna kreeg ik een dag of 5 obstipatie, waarvoor ik weer extra macrogol heb gehaald. Dat was opfelost en vervolgens dagelijks veel relatief dunne ontlasting gehad. Bij de anus was het vaak branderig, bij de dagen van obstipatie ook pijnlijk. De anus jeukte ook[lees meer...] veel. Voor de haarzakjes ontsteking heeft het alleen in de dagen van de obstipatie zijn werk gedaan (toen werd pas het volledige middel opgenomen vermoedelijk), daarna kwam de uitslag etc gewoon weer terug met alle jeuk van dien, echter wel samen met alle andere bijwerkingen.

24-09-2019 | Vrouw | 43
Krentenbaard
Is een grote pil maar is toch te doen ik heb me angst overwonnen. Ik ben blij dat me krentebaard in me neus en oor zo goed als weg is na 4 dagen al resultaat. Als bijwerkingen heb ik in de 1e 2 dagen een vieze smaak in me mond gehad. Ook had ik buikkrampen met diaree . Verder geen klachten krentebaard is al bijna weg is een goed middel.

22-09-2019 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Nodig voor flink abces in oksel, na 2 dagen slonk deze al, 4 dagen bijna weg. Alleen de bijwerkingen zijn te erg. Na 3 dagen dokter gebeld, toch proberen ipv 2 tabletten 500mg 1 tablet per dag. Maar de vieze smaak, misselijkheid, diarree blijven. Daarnaast ontzettend vermoeid. Ik kreeg 14 tabletten, 4 dagen 2x 600mg geslikt. Nu 1 per dag, helaas nog 5 dagen te gaan.... [lees meer...]heftig medicijnen werken goed tegen de kwaal, maar pfff.... en je moet het nog afmaken ook....

16-08-2019 | Vrouw | 40
Chlamydia
Ik voelde mijn luchtwegen voor de 1e x terug open gaan. Ik heb wel de indruk dat de infectie wat tot bedaren gebracht is maar niet geheel over. Er was Chlamydia Pneumoniae en Mycoplasma Pneumoniae. Ik lag wakker van Clarithromycine en had zware hartkloppingen en op de duur gingen mijn nieren pijn doen naar het einde van de kuur had ik veel pijn aan mijn nieren. Nu ben ik[lees meer...] naar Doxycicline moeten overstappen maar na 1 pil ondraaglijke bijwerkingen terug naar Chlarytromicine overgestapt. Voor mij nooit geen Doxycicicline meer wat er ook gebeurt.

11-07-2019 | Vrouw | 21
Pneumonie
Puur vergif, mijn vrouw veranderd in een totaal ander wezen, de bijwerkingen doen meer kwaad dan goeds, ze wordt er psychisch helemaal gek door. !DIT MIDDEL ZOU VERBODEN MOETEN ZIJN!