Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

amoxicilline / clavulaanzuur

Longontsteking (37 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Urineweginfectie (18 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

17-05-2022 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Voor een blaasontsteking en urine retentie helaas naar de eerste hulp. Daar amoxicilline/clavulaanzuur meegekregen na raadplegen uroloog. Vanaf dag twee ernstige diarree. Vanaf dag drie in combi met hoofdpijn en pijn in maag. Mijn eigen huisarts wil helaas dat ik de kuur afmaak dus ik moet nog 5 dagen. Hij had het zelf nooit voorgeschreven. Ik doe braaf met eten inneme[lees meer...]n en ben direct gestart met probiotica. Maar alsnog drama dus. Hoop dat ik er geen langdurige klachten aan overhoud.

29-01-2022 | Man | 75
Blaasontsteking
Kreeg 6 weken geleden dit middel voorgeschreven ivm longontsteking. Kreeg toen als bijwerking diaree en hartritmestoringen. De hartritmestoringen bracht ik niet in verband met de amoxicilline. Maar nu ik weer dit middel voorgeschreven Kreeg voor een blaasontsteking Kreeg ik na 1 dag inname meteen weer ernstige hartritmestoringen.

03-12-2021 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Vanaf pil nr 2 ernstige niet op te houden diarree. Vieze smaak in de mond en oprispingen (ondanks al jaren gebruik van maagzuurremmers). Vanaf dag 3 uitslag gezicht en borst met hevige jeuk (brandend gevoel alsof je in de brandnetels rolt). Huisarts zegt, och smeer maar koel zalf. Ivm overgevoeligheid van die ingrediënten niet mogelijk. Ik moet dit nog 4 dagen uitzitten. V[lees meer...]reselijk medicijn. Of het effectief is weet ik nog niet, ik heb een infectie zonder symptomen, dus daar kan ik niets over zeggen.

29-04-2021 | Man | 70

11-01-2021 | Vrouw | 16
Blaasontsteking
Eerste dag zo misselijk dat ik de hele dag naast de wc heb gezeten. Tweede dag begon de hoofdpijn: onverdraaglijk! Bonzende pijn bij elke beweging die ik doe gepaard met duizeligheid. Herkenbaar?

16-11-2020 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Na dag 1 al gelijk misselijk en zeurende hoofdpijn,duizelig,savonds maagzuur en vervelende buikpijn ,de volgende dag kwam er bijna zwarte ontlasting bij ,en na 4 dagen ondraaglijke jeuk en branderigheid in mondhoeken en vagina ,en in mijn geval verergerde mijn psoriasis behoorlijk qua plekken en jeuk ,al met al ben ik er niet blij mer .

20-10-2020 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Normaal Furabid of Monoril 3000 mg. Maar deze keer koorts, 38 graden en bleek een andere bacterie te zijn, dus Amoxicilline/Clavulaanzuur 500/125. Eerste dag ging goed, maar kreeg ‘s avonds vreselijk buikpijn. Toch de andere dag weer een capsule, maar meteen naar de wc. Zoveel krampen. Huisarts gebeld en zij vertelde andere bacterie, ik schrijf wel wat anders voor, bleek n[lees meer...]og erger te zijn en weigerde dat. Wat ik dan wilde. Gewoon 10 dagen Furabid. Daar gaat het niet mee over, maar aangezien ik weigerde de Amoxicilline met iets anders erbij in te nemen, schreef zij toch de Furabid voor. Binnen 6 dagen was de blaasontsteking over, heb de kuur van 10 dagen opgemaakt en klaar. De Amoxicilline/Clavulaanzuur kuur niet afgemaakt.

03-02-2020 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Ik heb jammergenoeg wat vaker blaasontsteking; acht verschillende antibiotica’s geprobeerd maar Amoxicilline met Clavulaanzuur werkt bij mij super. Daarom kom ik altijd bij deze kuur. Het is erg effectief en slaat snel aan. Geen last van bijzondere bijwerkingen; behalve wat sneller moe.

03-01-2020 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
hallo ik ben een gebruiker van amoxciciline met clavulaanzuur gebruik blaasontsteking vandaag mee begonnen heb als bijwerking een opgezwollen tong en dat is niet echt fijn hoop dat er niet meer bijwerkingen bij komen heb vorige week anoxciciline zonder clavulaanzuur gehad vanwege een longontstekking maar had daar ook een bijwerking van dus ik ga het niet meer gebruiken een[lees meer...] advies aan iedereen drink gewoon crembaary sap dat werkt het beste en heeft feen nare bijwerkingen

06-09-2019 | Vrouw | 52
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125)
Blaasontsteking
Eerst wilde huisarts niets geven, al was er zichtbaar bloed in urine. Na 4 dagen dan een ABkuur. Maar blaasontsteking bleef. Cystoscopie gekregen en daarna dit middel. Ingenomen tijdens maaltijden. Enorme diarree. Ik heb crohn. Dat is bekend bij de artsen. Ik moest 1 dag eerder dit staken. crohn helemaal actief. De hele dag en nacht diarree. Heel veel darmslijm. Ook na sta[lees meer...]ken vd kuur. Zelfs ontstoken mond en slokdarm. Wat een ellende. En de blaaspijn is er nog want er stroom geen vocht in de blaas als alles via achter eruitloopt. Domme artsen!

18-03-2019 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Ik herken de helse pijn en misere van iemand van leeftijd van 25. Ik had laatst weer(laatste keer was aug-sept-18) blaasontsteking. Het is helaas een zwakte in mijn lijf. Ik vermoed dat het bij iedereen anders aanvoelt. Zowel intensiteit als ander soort gevoel. Ik sla bij een fikse ontsteking bijna dubbel van de ellende, en kan moeilijk lopen erdoor. Afgelopen augustus-sep[lees meer...]tember heb ik 4 verschillende kuren gehad. herstel: 2x dezelfde, in totaal 3 verschillende soort AB. hierdoor had ik nu afgelopen bij het opsteken ervan nog een kuur Amoxicilline en ben ermee begonnen, af en toe voel ik nog wat in de blaasstreek, tot nu toe is iig de erge misere afgenomen. Ik bid(ben niet gelovig) dat het voorlopig weer wegblijft. Ik vind het zo ellendig. Ben er sinds jong kind al bekend mee. Ik ben nu 56. grtjs

14-08-2018 | Vrouw | 28
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Blaasontsteking
Liep al 3 weken met een blaasontsteking, zonder uitslag in de urine. Na afwachten toch maar antiobiotica gekregen van de dokter en na 1-2 dagen merkte ik dat het minder werd, en na de 4e dag was het zo goed als weg.

29-06-2016 | Man | 71
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Blaasontsteking
na een maal innemen voelde ik me de andere dag echt beroerd maar toch nog een keer genomen toen ging het echt fout vanaf savonds 6 uur tot andere morgen koude rillingen hartritme storing tot 4 uur sochtens overgeven echt zooo ziek gelijk gestopt maar na 5 dagen nog steeds erge maagpijn ga morgen maar naar de huisarts toe hebben dit nog meer mensen gehad

04-01-2016 | Vrouw | 19
amoxicilline / clavulaanzuur (50/12,5mg/ml)
Blaasontsteking
Dit 7 dagen genomen, blaasontsteking was gelijk weg. Wel ben ik nu al bijna 2 maanden kotsmisselijk met maagkramp, volgens huisarts darmflora etc overhoop.

06-11-2015 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Ik kreeg dit middel vanwege een flinke blaasontsteking met veel pijn in mijn zij (richting nieren). Mijn derde blaasontsteking en tevens de ergste. In het verleden heb ik verschillende antibiotica gekregen, maar omdat ik mogelijk zwanger was, kreeg ik nu amoxicilline met clavulaanzuur. Na een aantal dagen merkte ik verbetering. Aangezien ik toch nog veel pijn had, kreeg ik[lees meer...] deze kuur voor tien in plaats van vijf dagen. Tijdens de kuur had ik last van bijwerkingen als hoofdpijn en misselijkheid. Een beetje vervelend, maar volgens de apotheker kon dit geen kwaad. Tegen het einde van de kuur had ik geen klachten meer van de blaasontsteking. Helaas kwamen de klachten na het beëindigen van de kuur binnen een aantal dagen weer terug en kreeg ik weer een ander middel voorgeschreven.

30-10-2015 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Ik had steeds terugkomende blaasontstekingen en heb eerst Furabid, toen Monuril en daarna Amoxicilline/Clavulaanzuur gehad. De klachten werden nog erger en mijn darmen waren helemaal van slag. Mijn geestelijke en lichamelijke weerstand was nog lager. Geen van de drie middelen heeft geholpen. Uiteindelijk ben ik genezen door voedingssupplementen (chlorella, gerstegras en m[lees meer...]ulti-vitaminen), probiotica en ontspanningsoefeningen.