Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (37 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

04-10-2023 | Vrouw | 28
Urineweginfectie
1ste keer had ik een nierbekonsteking en lag toen in het ziekenhuis. Verschillende kuren gehad en deze kuur was prima en werkte als de beste. Tweede keer van deze kuur. Zat ik op randje van nierbekkenonsteking.. maar kon gelukkig nog thuis behandelen met deze kuur. De klachten zijn gelukkig niet erger geworden maar het duurt wel lang voordat mijn klachten over zijn en slik[lees meer...] het al 1 week.

21-05-2022 | Vrouw | 55
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Urineweginfectie
Eerst trimethoprim voorgeschreven gekregen, ivm hartritmestoornissen mag ik niet alle antibiotica. Na 2 dagen trimotheprim zat ik tegen nierbekkenontsteking aan. Na 1 dag amoxilline/clavulaan waren de klachten al een stuk minder. Enige nadeel is de schimmelinfectie in mond. Daar heb ik Daktarin voor.

30-04-2019 | Man | 52
Urineweginfectie
Vorig jaar ook een kuur gedaan. Werkte goed. Helaas nu opnieuw. Ook nu werkt het weer snel. Dezelfde dag ging het al veel beter en de dag na de start waren de klachten grotendeels voorbij. Net als vorige keer geen bijwerkingen.

25-06-2016 | Man | 55
Urineweginfectie
Ammoxiline werkt op zich goed maar de toevoeging van clavelaanzuur kan als je een lage weerstand hebt schimmel infectie veroorzaken laat je dan niet afschepen met een zalfje want dat helpt niet vraag gelijk om die capsule dan ben je in 1 dag van die vreselijke jeuk af succes.

22-02-2016 | Man | 77
Urineweginfectie
Gedurende 3 weken na de kuur op veel verschillende plekken op mijn lichaam jeuk, dan weer hier en dan weer daar van hoofdhuid tot en met de voeten. Rode vlekken op de huid zijn te verhelpen met een speciale zalf via de huisarts. 2 weken na de kuur dagelijkse maagpijn. Heeft ongeveer 1 week geduurd. Werd daarna langzaam minder.

04-06-2013 | Vrouw | 26
Urineweginfectie
Vanwege nierbekkenontsteking deze kuur voor 7 dagen gehad. Na inname van 2 tabletten last van wat diarree, maar heb Actimel gebruikt. Hierdoor nergens meer last van gedurende de hele kuur! Alleen de eerste dagen ook wat last van verminderde eetlust, maar ik was ook behoorlijk ziek van de ontsteking, dus dat kan ook de oorzaak zijn. Dus een tip voor iedereen, gebruik een pr[lees meer...]obiotica als Actimel of Yakult erbij tegen de diarree!

16-03-2013 | Man | 62
Urineweginfectie
Hallo, na een eleptie aanval kreeg tweedagen later hoge koorst. in eerste instantie dacht ik dat ik weer een hersen infarct kreeg of aanval van de bacterie, die ik ogelijktijdighad en mijn hartklep werd vervangen. dus ik had veel angs. nou de huisarts had het snel door. na het eerste gebruik van Amoxicilline / Clavulaanzuur zakte de koorst weg, maar kreeg wel diare ( erg [lees meer...]net water ) werd ook duzelig en moe en pijn door mijn helelichaam, zelf pijn in mijn mond, kan gen brood eten, tehard, maar vooral duizelig, maar heb geleerd mij rust te houden ook al is het zwaar. maar als je in ADELANTE heb gelegen dan heb je dat geleerd.. Nu heb wel het gevoel als de kuur afgelopen is, dat het wel geholpen heeft. vooral voor de darm flora, die word een goed gereinigt. gr HAY

18-02-2013 | Vrouw | 41
Urineweginfectie
hallo ik heb een kuur voor 10 dagen 3x per dag ,na dag 2 ontzettende diarree, verder dacht ik ontzettende pijn te hebben van mijn nierbek ontsteking ,pijn aan de boven benen,liezen en billen kan bijna niet zitten ,weet me niet op te houden net of alles verdoofd is pijn en moe in de billen , boven benen en onder rug , verder heb ik vaak last van vaginale schimmel nu dus o[lees meer...]ok weer! verder heb ik jicht en vraag me dus wel af of het goed is dat ze me deze medicatie hebben voor geschreven .nou dat ik op deze site kijk,denk ik dat het van de pillen komt , heeft iemand misschien een tip of het zelf ook ondervonden groetjes en sterkte allemaal

20-06-2012 | Vrouw | 55
Urineweginfectie
Na 3 weken hondsberoerd, koorst, lusteloos, hoofdpijnen enz. te hebben gehad, wederom naar de dokter. Inmiddels 3x een andere arts in ons gezondsheidscentrum gezien !!! Bloedonderzoek in ziekenhuis: niets. 's Nacht ZO beroerd dat we toch maar naar de huisartsenpost zijn gegaan: niets ! Ik kon wel huilen, wat een ellende ! Woensdag WEER naar een WEER andere huisarts, ja h[lees meer...]oor...toch nierbekkenontst. Kuurtje amox, ook feest...na 6 dgn slikken nog steeds koorts, darmen die een eigen leven leiden (of lijden !), opgezwollen harde maag, hoofdpijn..misselijk ! Dokter (ja, een andere !) adviesje: eerst kuur afmaken en dan weer urine laten testen...kan dus nog wel even duren deze grap ! Zeker met van die "efficiente" dokters, die allemaal langs elkaar heen kletsen....in Diemen Noord, een aanrader !