Ervaringen met Amoxicilline

Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

10-04-2024 | Vrouw | 59

verstikkend gevoel

Kuur voorgeschreven voor 5 dagen 3x per dag vanwege een aanhoudende verkoudheid met keelontsteking. 1e pil ingenomen om 2220 uur, 112 gebeld om 2227 uur vanwege een rood opgezwollen gezicht, dikke oogleden, jeuk en tintelingen over m'n hele lichaam en na 10 minuten het gevoel dat de keel werd dicht geknepen., enorm hoesten en benauwd. Trauma heli , ambulance en politie [lees meer...]met gillende sirenes naar ons toe. Adrenaline, anithistamine injecties gehad, zuurstof is toegediend en een middel in het infuus tegen de allesoverheersende jeuk. Na een paar minuten deden de medicijnen hun werk en kwam ik weer bij. Had geen 5 minuten langer moeten duren anders was het verkeerd afgelopen. Volgens de trauma was ik het zoveelste geval met deze reactie na amoxicylinne van het merk MYLAN. Dank aan de zorgverlening die ontzettend aardig waren.

13-08-2023 | Vrouw | 42

23-12-2022 | Vrouw | 16
amoxicilline (100mg/ml)
Keelontsteking
Keelontsteking + oorontsteking Geen enkele bijwerking van gehad en na 3 dagen voelde ik niet meer dat ik ziek was geweest.

14-08-2022 | Vrouw | 20
Keelontsteking
Had ontstoken amandelen. Algemene pijn in de keel en ver schikkelijken pijn bij het slikken. Maakte heel veel speeksel aan en had hoofdpijn. Ik werd eerste op ibuprofen gezet wat zeker hielp tegen de pijn maar niet tegen de ontsteking. Na bezoek aan huisarts kreeg ik een kuur augmentin. Na eerste dag slikken van augmentin (amoxicilline met clavulaanzuur) werd ik de volgen[lees meer...]de dag wakker zonder pijn, was de zwelling gezakt en kon ik weer heerlijk genieten van mijn vakantie. De pillen zijn groot maar kunnen makkelijk door midden worden gebroken om in twee keer stikken te nemen. Niet super fijn maar deed geen pijn ofzo. Als bijwerking had ik soms enige tijd na een slikken last van mijn arm of hand. Niet echt erg of heftig maar het viel wel op. Over het algemeen positieve ervaring mee gehad.

31-03-2022 | Vrouw | 37
amoxicilline (250mg)
Keelontsteking
Door de kuur (35 jaar geleden) direct last van ernstige slapeloosheid die nog steeds voortduurt.

16-03-2022 | Vrouw | 33
amoxicilline (1000mg)
Keelontsteking
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven voor een keelontsteking en vanaf de eerste dag was ik mezelf niet meer! Meteen na inname werd ik doodziek en voelde het alsof ik flauw ging vallen! Ik werd kotsmisselijk en ik kreeg meteen zware diarree binnen 15 minuten ook voelde ik me opgejaagd bang me darmen waren helemaal van slag door dit medicijn en ik kreeg jeuk overal vrij[lees meer...]wel mijn hele lichaam andere bijwerkingen waren: rare dromen extreme moeheid extreme misselijkheid hyperventilatie hoofdpijn zweten en als klap op de vuurpijl had ik net de laatste pil van de avond ingenomen meteen na inname werd ik heel duizelig de ambulance werd gebeld dus ik doe de deur open en ja hoor ik val beneden op de trap neer met mijn medicijnen in mijn hand! En ik ben een jonge gezonde vrouw van 33 Zonder medische klachten of voorgeschiedenis !! In de ambulance werd ik onderzocht en ik kreeg te horen dat ik meteen met deze troep moet stoppen! al dagen ben ik mezelf niet meer dit medicijn is echte troep en Werkt niet zoals het hoort te werken! Nooit meer voor mij dus ik ben blij dat ik er mee mag stoppen!

01-09-2020 | Vrouw | 30

19-08-2019 | Vrouw | 30
Keelontsteking
Hevige keelontsteking met beginnend abces op de amandel. Hevig opgezette klier in nek. Na 1 dag al bijna geen keelpijn meer en de ontsteking werd snel zichtbaar en voelbaar minder. Erg blij met de werking. Wel dagelijks aan de paracetamol door hevige hoofdpijn gedurende de week van de kuur. Ook wat duf, dunne ontlasting en opgezette buik. Maar dat valt mee. De hoofdpijn [lees meer...]was bijna ondraaglijk soms.

11-12-2018 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Ik kreeg dit medicijn ivm een heftige bacteriele keelontsteking. Ik ben erg gevoelig voor medicijnen en heb snel last van mijn maag en darmen. Ik slik dit medicijn nu 2 dagen maar ik heb weinig last van misselijkheid en diarree, eigenlijk bijna niet. Mijn tip is echt om elke keer wanneer je een pil moet nemen even een goede bodem legt in je maag (boterham, banaan, melk etc[lees meer...]). Daarnaast neem ik tegelijkertijd een pil probiotica. Dan is een kuurtje prima te doen!

15-01-2018 | Vrouw | 26
Keelontsteking
Zolang ik eerst eet voordat ik het in neem heb ik geen bijwerkingen. Eet ik niet spuug ik het uit en ben ik misselijk. Ik vind het een fijne antibiotica.

02-11-2017 | Vrouw | 29
Keelontsteking
Gebruikt vanwege een keelontsteking. Achteraf gezien had ik liever iets langer door gelopen met een keelontsteking dan de bijwerkingen van dit medicijn. Veel hoofdpijn, gevoelige huid, erg misselijk na inname van dit medicijn. Dus moest eerst goed eten en dan medicatie innemen. Nadat ik op de laatste dag van mijn kuur zat, erge huiduitslag gekregen. Hele lichaam zit [lees meer...]onder de bulten en jeukt vreselijk. Huid voelt ook erg warm en alsof ik het verbrand heb. Volgens huisartsassistent was dit normaal zei ze aan de telefoon, maar ik heb toch nadat het ondragelijk werd een antihistamine tablet ingenomen. En dat werkt redelijk. Voor mij nooit meer amoxicilline, want jeuk is voor mij erger dan pijn.

13-11-2016 | Vrouw | 23
Keelontsteking
Donderdag begonnen met de kuur, merkte dat de koorts, die maar niet weg wou, geleidelijk begon weg te trekken. Na een dag voelde ik mij nog beter. Gebruik hem precies zoals beschreven staat, na het eten. Al was dat in het begin lastig want kreeg vrijwel niets door mijn keel door de ontsteking. Gelukkig kreeg ik de tablet makkelijk weg. Nu 3 dagen na eerste gebruik trekt de[lees meer...] ontsteking echt mooi weg. Wel heb ik last van een wat vage waarneming van de omgeving. Wat meer moe en een droge mond. Maar wat ben ik blij met deze antibiotica, deze heeft mijn lichaam enorm geholpen beter te worden.

17-11-2015 | Vrouw | 27
amoxicilline (250mg)
Keelontsteking
Had 6 maanden lang keelontsteking. Amoxiciline hielp geen zak en ik kreeg er enorm heftige spierpijn en krampen van, zo erg dat ik niet kon lopen. Ben na 5 dagen er mee opgehouden en kon geen alternatief gebruiken, omdat ik 's nachts nog borstvoeding gaf... uiteindelijk ben ik er af gekomen door weerstandspilletjes van de drogist.

24-07-2015 | Vrouw | 20
Keelontsteking
Ik ben bekend met keelontstekingen en elk jaar is het minimaal 1 keer raak. Deze Ab gekregen, omdat het volgens de huisarts ging om een fikse ontsteking. 1e capsule geslikt na het eten van een cracker, echter meteen misselijk en vrij snel daarna begon het braken. Nog geen uur na inname, dus waarschijnlijk heeft het lichaam het middel niet eens op kunnen nemen. Ben wel beke[lees meer...]nd met maagzuurproblemen dus zou een rol kunnen spelen. HAP gebeld en die raadde aan meteen te stoppen. Ik ben geen fan, in het verleden ander AB's gebruikt en nooit last gehad van bijwerkingen.

04-04-2015 | Vrouw | 31
Keelontsteking
Nadat de huisarts assistent geen afspraak wilde maken met mijn huisarts ( je hebt griep blijf maar thuis) liep mijn koorts op tot bijna 40C en had zo'n rugpijn en klapperde met mijn tanden van de kou, toen mocht ik ineens wel komen. Bloed geprikt of er geen longontsteking was, lever of nier falen en conclusie Flinke keelontsteking! Werkelijk een tablet of 4 (24 uur l[lees meer...]ater) merk ik al dat het slikken prima gaat, koorts zakt, hoofdpijn zakt, zo gelukkig dat ik niet langer hoefde door te lopen tot janken toe.... Ga zelfs van huisarts veranderen, zo blij dat deze dokter mijn klachten serieus nam.

21-02-2015 | Vrouw | 45
wondermiddel!