Longontsteking (50 meningen)
Blaasontsteking (33 meningen)
Oorontsteking (29 meningen)
Kaakontsteking (29 meningen)
Tandvleesontsteking (28 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bijholteontsteking (13 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Amandelontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking (mond) (6 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Ontsteking in de borst (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (434 meningen)
Augmentin (51 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

31-03-2022 | Vrouw | 37
Keelontsteking
Door de kuur (35 jaar geleden) direct last van ernstige slapeloosheid die nog steeds voortduurt.

01-09-2020 | Vrouw | 30

01-08-2018 | Man | 20
Keelontsteking
Na een aantal dagen gebruik van de amoxicilline kreeg ik last van mijn darmen. Dit was voor mij niets nieuws, aangezien dit een vaak voorkomend gevolg is van antibiotica gebruik. Aan het eind van de kuur begon echter de ellende. Ik zat volledig onder de rode bulten die ontzettend jeukten en brandden. Deze rode bulten maakten in de loop van de tijd plaats voor rode vlekken,[lees meer...] waardoor ik volledig rood was. Daarbij was ook mijn gezicht opgezwollen. Mijn lichaam voelde kokend heet aan. Door de huisarts werd desolatadine voorgeschreven, 1 pil per dag. De reactie op de antibiotica werd echter zo heftig dat de huisartsenpost besloten heeft deze anti allergiepillen te verdubbelen. Na drie dagen zit ik nog steeds onder de jeukende en brandende rode vlekken. Ik hoop dat dit snel over gaat. Voor mij dit medicijn nooit meer!!

04-11-2017 | Man | 62
Keelontsteking
Slechts 2x een capsule ingenomen en acuut met de kuur gestopt door ernstige maagproblemen en knallende hoofdpijn. Ik hield niets meer binnen, zelfs geen slok water. Overgestapt op mildere kuur.

17-11-2015 | Vrouw | 27
Keelontsteking
Had 6 maanden lang keelontsteking. Amoxiciline hielp geen zak en ik kreeg er enorm heftige spierpijn en krampen van, zo erg dat ik niet kon lopen. Ben na 5 dagen er mee opgehouden en kon geen alternatief gebruiken, omdat ik 's nachts nog borstvoeding gaf... uiteindelijk ben ik er af gekomen door weerstandspilletjes van de drogist.

26-02-2015 | Man | 54
amoxicilline (750mg)
Keelontsteking
Ik heb ooit lange tijd Augmentin genomen. Hier heb ik aambeien van gekregen, zo'n 5 jaar terug. Een tiental bezoeken bij een gastro-enteroloog en vele ligaturen later waren deze aambeien verdwenen, alsook de bijhorende anitis. Recent schrijft de nieuwe huisarts me amoxicilline voor, (een generisch produkt van Augmentin wist de apotheker me te vertellen), en ja hoor !!! Ged[lees meer...]urende meer dan twee maand heb ik ernstige pijn na de stoelgang gehad. gelukkig zijn de aambeien deze keer bijna vanzelf verdwenen. Ik zal dit produkt nooit nog gebruiken. Ik werd er trouwens misselijk van en kreeg maagbrand, ook al neem ik pantoprazole 40 mg.

11-01-2015 | Vrouw | 17
Keelontsteking
In verband met zeer zware keelontsteking voorgeschreven gekregen. Na de volgende bijwerkingen te hebben gekregen (buikpijn, misselijkheid, braken, diarree, huiduitslag, moeten constateren dat het middel geen effect heeft op de aandoening. Conclusie: veel ongemak door de medicatie, geen verbetering van de klachten.

27-10-2014 | Vrouw | 47
Keelontsteking
Na aanhoudende keelontsteking, voorgeschreven door huisarts. Gedurende de kuur, enige bijwerkingen. diarree, oorpijn, last van traanogen en andere smaak. Twee dagen na het slikken van de laatste tablet, plotseling hevige jeuk en uitslag. Vooral op binnenkant armen en op mijn oren zwelling. Bij de eerste hulp infuus met Tavegyl gekregen. Was dus een heftige allergische [lees meer...]reactie. Hierdoor werd de zwelling na ongeveer een half uur wat minder. Volgende dag zwelling totaal weg nog wel wat jeuk op mijn lichaam. Slik nu nog twee dagen Tavegyl voor de zekerheid. Ga me wel laten testen of de reactie daadwerkelijk alleen door Amoxicilline komt, of door een combinatie van dingen. Ben nog nooit allergisch geweest voor medicijnen.

02-11-2017 | Vrouw | 29
Keelontsteking
Gebruikt vanwege een keelontsteking. Achteraf gezien had ik liever iets langer door gelopen met een keelontsteking dan de bijwerkingen van dit medicijn. Veel hoofdpijn, gevoelige huid, erg misselijk na inname van dit medicijn. Dus moest eerst goed eten en dan medicatie innemen. Nadat ik op de laatste dag van mijn kuur zat, erge huiduitslag gekregen. Hele lichaam zit [lees meer...]onder de bulten en jeukt vreselijk. Huid voelt ook erg warm en alsof ik het verbrand heb. Volgens huisartsassistent was dit normaal zei ze aan de telefoon, maar ik heb toch nadat het ondragelijk werd een antihistamine tablet ingenomen. En dat werkt redelijk. Voor mij nooit meer amoxicilline, want jeuk is voor mij erger dan pijn.

08-08-2015 | Man | 1
Keelontsteking
Onze zoon van 1,5 had koorts en kwam er maar niet doorheen. Bleek om een fikse keelontsteking te gaan. Geen fan van antibiotica, maar met een inmiddels halfdood vogeltje was niets doen geen optie meer. Eerst een mildere ab-kuur. Sloeg niet genoeg aan. Toen Amoxicilline. 3x Per dag 3,5 ml, een kuur van een week. Het middel was effectief. De volgende dag was de koorts gez[lees meer...]akt. Maar die avond begon de ellende. Elk kwartier gillend wakker. Na zetpil iets minder frequent. Ook overdag voortdurend pijnaanvallen, vanuit het niets. Waarschijnlijk in zijn maagstreek. We wisten niet wat me meemaakten. Huisarts raadde aan toch door te gaan. 'Bijwerkingen horen er nou eenmaal bij.' Maar ons kind bleef krijsen. Hartverscheurend. Kind leek letterlijk gillend gek te worden, met overstrekken, bijten en een blik alsof hij vanbinnen werd aangevreten. We herkenden hem nog amper. Ook rode branderige vlekken op zijn huid. Hysterie onder de lauwe douche en bij verschonen. Second opinion gevraagd op huisartsenpost. Alles gecheckt. Het leek erop dat zoonlief de keelontsteking verder zelf wel zou aankunnen en de kuur is stopgezet. Een paar uur later herkenden we onze eigen kleine dreumes weer een beetje. Nu, twee dagen later, nog veel pijn/jeuk aan hoofd/huid/ogen en nog steeds diarree. Maar vooral grote opluchting dat we zijn gestopt met de kuur. Dit was onmenselijk. Voor hem nooit meer dit middel!

30-12-2014 | Vrouw | 18
Keelontsteking
Bij keelontsteking eerst Broxil gekregen als antibiotica. Toen de kuur klaar was, was de keelontsteking nog steeds aanwezig dus weer terug naar de huisarts en amoxicilline gekregen. Ontzettend veel maagpijn gekregen en misselijk na het innemen, ook koorts een uur na inname. Kuur was wel effectief. Toen deze was afgelopen kreeg ik een dag erna overal rode, jeukende bulten. [lees meer...]Over me hele lichaam. Hier 4 dagen last van gehad en nieuwe medicijnen gekregen waardoor dit minder werd. Vervelend spul..

06-09-2014 | Man | 44
Keelontsteking
Het hielp wel bij het verminderen van de keelklachten maar waarom neagatief? Ik had al hoofdpijn en wat koorts, maar al binnen een dag veel ergere hoofdpijn met scheuten naar het oor soms om de 5 tot 10 seconden. En mijn hoofd voelde als of ik tegen een muur was op gelopen. Ik ben er nog niet van af dit duurt nu al 5 dagen lang en s'nachts slapen ho maar. Steeds draaien v[lees meer...]anwege oog pijn en de koorts aanvallen. Ik ben gebroken als de dag begint. En de paracetamol verzacht wel wat maar zeker niet voldoende. Zo beroerd heb ik me nog nooit gevoeld en zeker niet zo lang. Hier niets in de bijsluiter.

18-02-2015 | Man | 66
Keelontsteking
3x per dag 1000mg van die peniciline, daarbij diclofenac 3x daags 50mg , veel rusten voor mijn rugpijn, EN s'avonds voor slapengaan 3-4 gram Vit C oplossen . S'morgens geen neveneffekten merkbaar, hoest blijft weg en een hele tijd GEEN rugpijn. Ik heb wel wat last van verstopping nu. Ook mijn heesheid is dan wat beter, doch in de dag begin ik terug hees te worde[lees meer...]n. Ik wacht af tot de doosjes leeg zijn...

16-03-2022 | Vrouw | 33
amoxicilline (1000mg)
Keelontsteking
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven voor een keelontsteking en vanaf de eerste dag was ik mezelf niet meer! Meteen na inname werd ik doodziek en voelde het alsof ik flauw ging vallen! Ik werd kotsmisselijk en ik kreeg meteen zware diarree binnen 15 minuten ook voelde ik me opgejaagd bang me darmen waren helemaal van slag door dit medicijn en ik kreeg jeuk overal vrij[lees meer...]wel mijn hele lichaam andere bijwerkingen waren: rare dromen extreme moeheid extreme misselijkheid hyperventilatie hoofdpijn zweten en als klap op de vuurpijl had ik net de laatste pil van de avond ingenomen meteen na inname werd ik heel duizelig de ambulance werd gebeld dus ik doe de deur open en ja hoor ik val beneden op de trap neer met mijn medicijnen in mijn hand! En ik ben een jonge gezonde vrouw van 33 Zonder medische klachten of voorgeschiedenis !! In de ambulance werd ik onderzocht en ik kreeg te horen dat ik meteen met deze troep moet stoppen! al dagen ben ik mezelf niet meer dit medicijn is echte troep en Werkt niet zoals het hoort te werken! Nooit meer voor mij dus ik ben blij dat ik er mee mag stoppen!

19-08-2019 | Vrouw | 30
Keelontsteking
Hevige keelontsteking met beginnend abces op de amandel. Hevig opgezette klier in nek. Na 1 dag al bijna geen keelpijn meer en de ontsteking werd snel zichtbaar en voelbaar minder. Erg blij met de werking. Wel dagelijks aan de paracetamol door hevige hoofdpijn gedurende de week van de kuur. Ook wat duf, dunne ontlasting en opgezette buik. Maar dat valt mee. De hoofdpijn [lees meer...]was bijna ondraaglijk soms.

11-12-2018 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Ik kreeg dit medicijn ivm een heftige bacteriele keelontsteking. Ik ben erg gevoelig voor medicijnen en heb snel last van mijn maag en darmen. Ik slik dit medicijn nu 2 dagen maar ik heb weinig last van misselijkheid en diarree, eigenlijk bijna niet. Mijn tip is echt om elke keer wanneer je een pil moet nemen even een goede bodem legt in je maag (boterham, banaan, melk etc[lees meer...]). Daarnaast neem ik tegelijkertijd een pil probiotica. Dan is een kuurtje prima te doen!