Longontsteking (50 meningen)
Oorontsteking (29 meningen)
Kaakontsteking (29 meningen)
Tandvleesontsteking (28 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (17 meningen)
Bijholteontsteking (13 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Amandelontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking (mond) (6 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Ontsteking in de borst (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (432 meningen)
Augmentin (51 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

02-04-2022 | Man | 56
Keelontsteking
Flinke amandelontsteking, keel half dicht en slikken zeer pijnlijk en eten of drinken kon niet of nauwelijks. Ontstekingswaarde was met 42 niet erg hoog. 1e dosis 15:00 u 2e om 24:00 u 3e dosis 7:00 u en rond 11:00 u kon ik weer slikken met redelijk verdraagbare pijn. Daarna ging het met grote stappen steeds beter ! Na 4e dosis om 15:00 u kon ik zelfs weer een boterham ete[lees meer...]n en om 19:00 u weer met de pot mee warm eten ! Wel wat hoofdpijn ondanks 2 paracetamol om de 6 uur maar wat een opluchting ! Ik las dat antibiotica alleen werken bij een bacteriële infectie en niet bij een virus. Ik denk dat daar dus ook het grote verschil mbtwerkzaamheid deels is te verklaren. Dat geeft dus wel een vertekend beeld. Vraag me af of dit door de huisarts niet vooraf is te zien/meten of het een virus of bacterie is want dat zou veel ellende kunnen besparen die veel bijwerkingen ervaren terwijl antibiotica niet werkt bij een virus.

11-11-2021 | Man | 73
Keelontsteking
Nooit nooit nooit meer dit gif je ben met veel pijn helemaal van de wereld en weet niet meer wie je bent als mijn klacht aan de orde komt wordt ik bang als ik dit gif maar niet meer krijg echt angstifg

15-01-2018 | Vrouw | 26
Keelontsteking
Zolang ik eerst eet voordat ik het in neem heb ik geen bijwerkingen. Eet ik niet spuug ik het uit en ben ik misselijk. Ik vind het een fijne antibiotica.

27-12-2017 | Man | 23
amoxicilline (50mg/ml)
Keelontsteking
Antiobiotica werd voorgeschreven voor keelonteking. Deze ging maar niet over. Binnen 2 dagen zakte de koorts en 4 dagen later geen keelontsteking meer. Wel wat vermoeid.

13-11-2016 | Vrouw | 23
Keelontsteking
Donderdag begonnen met de kuur, merkte dat de koorts, die maar niet weg wou, geleidelijk begon weg te trekken. Na een dag voelde ik mij nog beter. Gebruik hem precies zoals beschreven staat, na het eten. Al was dat in het begin lastig want kreeg vrijwel niets door mijn keel door de ontsteking. Gelukkig kreeg ik de tablet makkelijk weg. Nu 3 dagen na eerste gebruik trekt de[lees meer...] ontsteking echt mooi weg. Wel heb ik last van een wat vage waarneming van de omgeving. Wat meer moe en een droge mond. Maar wat ben ik blij met deze antibiotica, deze heeft mijn lichaam enorm geholpen beter te worden.

24-07-2015 | Vrouw | 20
Keelontsteking
Ik ben bekend met keelontstekingen en elk jaar is het minimaal 1 keer raak. Deze Ab gekregen, omdat het volgens de huisarts ging om een fikse ontsteking. 1e capsule geslikt na het eten van een cracker, echter meteen misselijk en vrij snel daarna begon het braken. Nog geen uur na inname, dus waarschijnlijk heeft het lichaam het middel niet eens op kunnen nemen. Ben wel beke[lees meer...]nd met maagzuurproblemen dus zou een rol kunnen spelen. HAP gebeld en die raadde aan meteen te stoppen. Ik ben geen fan, in het verleden ander AB's gebruikt en nooit last gehad van bijwerkingen.

04-04-2015 | Vrouw | 31
Keelontsteking
Nadat de huisarts assistent geen afspraak wilde maken met mijn huisarts ( je hebt griep blijf maar thuis) liep mijn koorts op tot bijna 40C en had zo'n rugpijn en klapperde met mijn tanden van de kou, toen mocht ik ineens wel komen. Bloed geprikt of er geen longontsteking was, lever of nier falen en conclusie Flinke keelontsteking! Werkelijk een tablet of 4 (24 uur l[lees meer...]ater) merk ik al dat het slikken prima gaat, koorts zakt, hoofdpijn zakt, zo gelukkig dat ik niet langer hoefde door te lopen tot janken toe.... Ga zelfs van huisarts veranderen, zo blij dat deze dokter mijn klachten serieus nam.

21-02-2015 | Vrouw | 45
wondermiddel!

16-03-2022 | Vrouw | 33
amoxicilline (1000mg)
Keelontsteking
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven voor een keelontsteking en vanaf de eerste dag was ik mezelf niet meer! Meteen na inname werd ik doodziek en voelde het alsof ik flauw ging vallen! Ik werd kotsmisselijk en ik kreeg meteen zware diarree binnen 15 minuten ook voelde ik me opgejaagd bang me darmen waren helemaal van slag door dit medicijn en ik kreeg jeuk overal vrij[lees meer...]wel mijn hele lichaam andere bijwerkingen waren: rare dromen extreme moeheid extreme misselijkheid hyperventilatie hoofdpijn zweten en als klap op de vuurpijl had ik net de laatste pil van de avond ingenomen meteen na inname werd ik heel duizelig de ambulance werd gebeld dus ik doe de deur open en ja hoor ik val beneden op de trap neer met mijn medicijnen in mijn hand! En ik ben een jonge gezonde vrouw van 33 Zonder medische klachten of voorgeschiedenis !! In de ambulance werd ik onderzocht en ik kreeg te horen dat ik meteen met deze troep moet stoppen! al dagen ben ik mezelf niet meer dit medicijn is echte troep en Werkt niet zoals het hoort te werken! Nooit meer voor mij dus ik ben blij dat ik er mee mag stoppen!

19-08-2019 | Vrouw | 30
Keelontsteking
Hevige keelontsteking met beginnend abces op de amandel. Hevig opgezette klier in nek. Na 1 dag al bijna geen keelpijn meer en de ontsteking werd snel zichtbaar en voelbaar minder. Erg blij met de werking. Wel dagelijks aan de paracetamol door hevige hoofdpijn gedurende de week van de kuur. Ook wat duf, dunne ontlasting en opgezette buik. Maar dat valt mee. De hoofdpijn [lees meer...]was bijna ondraaglijk soms.

11-12-2018 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Ik kreeg dit medicijn ivm een heftige bacteriele keelontsteking. Ik ben erg gevoelig voor medicijnen en heb snel last van mijn maag en darmen. Ik slik dit medicijn nu 2 dagen maar ik heb weinig last van misselijkheid en diarree, eigenlijk bijna niet. Mijn tip is echt om elke keer wanneer je een pil moet nemen even een goede bodem legt in je maag (boterham, banaan, melk etc[lees meer...]). Daarnaast neem ik tegelijkertijd een pil probiotica. Dan is een kuurtje prima te doen!

18-02-2015 | Man | 66
Keelontsteking
3x per dag 1000mg van die peniciline, daarbij diclofenac 3x daags 50mg , veel rusten voor mijn rugpijn, EN s'avonds voor slapengaan 3-4 gram Vit C oplossen . S'morgens geen neveneffekten merkbaar, hoest blijft weg en een hele tijd GEEN rugpijn. Ik heb wel wat last van verstopping nu. Ook mijn heesheid is dan wat beter, doch in de dag begin ik terug hees te worde[lees meer...]n. Ik wacht af tot de doosjes leeg zijn...

02-11-2017 | Vrouw | 29
Keelontsteking
Gebruikt vanwege een keelontsteking. Achteraf gezien had ik liever iets langer door gelopen met een keelontsteking dan de bijwerkingen van dit medicijn. Veel hoofdpijn, gevoelige huid, erg misselijk na inname van dit medicijn. Dus moest eerst goed eten en dan medicatie innemen. Nadat ik op de laatste dag van mijn kuur zat, erge huiduitslag gekregen. Hele lichaam zit [lees meer...]onder de bulten en jeukt vreselijk. Huid voelt ook erg warm en alsof ik het verbrand heb. Volgens huisartsassistent was dit normaal zei ze aan de telefoon, maar ik heb toch nadat het ondragelijk werd een antihistamine tablet ingenomen. En dat werkt redelijk. Voor mij nooit meer amoxicilline, want jeuk is voor mij erger dan pijn.

08-08-2015 | Man | 1
amoxicilline (250mg)
Keelontsteking
Onze zoon van 1,5 had koorts en kwam er maar niet doorheen. Bleek om een fikse keelontsteking te gaan. Geen fan van antibiotica, maar met een inmiddels halfdood vogeltje was niets doen geen optie meer. Eerst een mildere ab-kuur. Sloeg niet genoeg aan. Toen Amoxicilline. 3x Per dag 3,5 ml, een kuur van een week. Het middel was effectief. De volgende dag was de koorts gez[lees meer...]akt. Maar die avond begon de ellende. Elk kwartier gillend wakker. Na zetpil iets minder frequent. Ook overdag voortdurend pijnaanvallen, vanuit het niets. Waarschijnlijk in zijn maagstreek. We wisten niet wat me meemaakten. Huisarts raadde aan toch door te gaan. 'Bijwerkingen horen er nou eenmaal bij.' Maar ons kind bleef krijsen. Hartverscheurend. Kind leek letterlijk gillend gek te worden, met overstrekken, bijten en een blik alsof hij vanbinnen werd aangevreten. We herkenden hem nog amper. Ook rode branderige vlekken op zijn huid. Hysterie onder de lauwe douche en bij verschonen. Second opinion gevraagd op huisartsenpost. Alles gecheckt. Het leek erop dat zoonlief de keelontsteking verder zelf wel zou aankunnen en de kuur is stopgezet. Een paar uur later herkenden we onze eigen kleine dreumes weer een beetje. Nu, twee dagen later, nog veel pijn/jeuk aan hoofd/huid/ogen en nog steeds diarree. Maar vooral grote opluchting dat we zijn gestopt met de kuur. Dit was onmenselijk. Voor hem nooit meer dit middel!

30-12-2014 | Vrouw | 18
Keelontsteking
Bij keelontsteking eerst Broxil gekregen als antibiotica. Toen de kuur klaar was, was de keelontsteking nog steeds aanwezig dus weer terug naar de huisarts en amoxicilline gekregen. Ontzettend veel maagpijn gekregen en misselijk na het innemen, ook koorts een uur na inname. Kuur was wel effectief. Toen deze was afgelopen kreeg ik een dag erna overal rode, jeukende bulten. [lees meer...]Over me hele lichaam. Hier 4 dagen last van gehad en nieuwe medicijnen gekregen waardoor dit minder werd. Vervelend spul..

06-09-2014 | Man | 44
Keelontsteking
Het hielp wel bij het verminderen van de keelklachten maar waarom neagatief? Ik had al hoofdpijn en wat koorts, maar al binnen een dag veel ergere hoofdpijn met scheuten naar het oor soms om de 5 tot 10 seconden. En mijn hoofd voelde als of ik tegen een muur was op gelopen. Ik ben er nog niet van af dit duurt nu al 5 dagen lang en s'nachts slapen ho maar. Steeds draaien v[lees meer...]anwege oog pijn en de koorts aanvallen. Ik ben gebroken als de dag begint. En de paracetamol verzacht wel wat maar zeker niet voldoende. Zo beroerd heb ik me nog nooit gevoeld en zeker niet zo lang. Hier niets in de bijsluiter.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum