Ervaringen met Amoxicilline

Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

26-03-2013 | Man | 33
Kiespijn
Na een wortelkanaalbehandeling kreeg ik een Amoxicilline kuur. Na een week (zaterdag) het laatste tabletje genomen. De volgende ochtend (zondag) werd ik wakker door jeuk aan mijn voeten. Gedurende de dag werd het erger: overal rode vlekjes/bultjes en meer jeuk. Die nacht een aantal keren wakker geweest van de jeuk. Maandags contact opgenomen met de tandarts, die schreef me[lees meer...] Zyrtec voor. Mijn vriendin had een gel gehaald. De gel werkt matig, maar de Zyrtec heeft wel invloed. Nu, dinsdag, is de jeuk een stuk minder, maar nog niet over.

18-11-2012 | Man | 38
Kiespijn
Na een paar dagen met lichte kiespijn gelopen te hebben de tandarts bezocht. Noodvulling erin en zou paar weken later de echte behandeling krijgen. Paar dagen na de noodvulling ineens meer pijn, ook hoofdpijn, dus naar de tandarts die me gelijk dit middel 3x500 per dag aansmeerde. Na 1 dag dikke wang en nek en lip, moeite met eten en slikken en erg veel hoofdpijn. Terug n[lees meer...]aar de tandarts..... Ook erg pijn in (een andere) kies (naast die noodvulling) die moest wortelkanaal behandeling hebben. Ik met zware pijn: trek er maar uit! tandarts: Oke (eigen schuld, maar de tandarts had toch beter moeten weten lijkt me nu) Nu zit ik met een groot gat en de pijn is er nog steeds. Moeite met eten door pijnlijk tandvlees/tanden binnenkant lip. Ook nog steeds dikke wang en lip. Toen las ik in de bijsluiter dat je bij deze bijwerkingen naar het ziekenhuis of hap moest. Gebeld met hap, die wilde niets doen, "ga maar naar de tandarts" Lekker op zondag..... Al met al een gevaarlijk middel, niet aan beginnen als je het mij zou vragen. Kuur is nu op 1 pilletje na klaar (en die gaat de prullenmand in) en ik heb nog steeds pijn/dikke lip en duizelig en wondjes in mijn mond. Na het lezen van zoveel dezelfde klachten zakt de moet mij in de schoenen.

17-11-2012 | Vrouw | 64
Kiespijn
om ontstekingen te voorkomen door kaakchirurg voorgeschreven. kuur van 5 dagen. al direct last van buikkrampen en diarree. drie nadat ik de kuur had afgemaakt zat mijn hele lichaam vol rode uitslag alsof ik de mazelen heb. het jeukt ook. wanneer gaat dit over? ook de darmkrampen zijn nog niet weg n de wc is mijn grote vriend! absoluut geen middel voor mij dus!

26-10-2012 | Man | 47
Kiespijn
Amoxicilline door tandarts voorgeschreven bij ontsteking voortand/bovenkaak. De 1e dag iets te makkelijke stoelgang gehad. Na 2 dagen helse pijn gehad te hebben, merkte ik iets verlichting. Met 4 dagen was de pijn weg en begon de zwelling af te nemen. De 5e dag merk ik 2 bultjes (zweertjes) op mijn rug. Verder geen problemen gehad.

07-08-2012 | Vrouw | 48
Kiespijn
Had erge tandpijn en kon niet slapen en overdag bleef het maar zeuren, naar de tandarts, bleek ik een ontsteking in mijn kaak te hebbben (onder aan de wortel en vooruitzicht -> wortelkanaalbehandeling en kreeg Amoxicilline samen met neurobrufen 600mg voorgeschreven. Ik moet zeggen de pijn was veel minder en heb niet tot nauwelijks bijwerkingen gehad, was alleen wat meer mo[lees meer...]e, maar dat kan kan ook zijn omdat ik twee nachten slecht had geslapen, beide oplossen in water in te nemen en dat was ook geen probleem,... lekker is anders, maar goed, de pijn was uit te houden en daar ging het om. ik moet de kuur wel afmaken en dat ben ik ook van plan. jammer dat er andere zo te lezen zo'n slechte ervaring mee hadden......allemaal van harte beterschap

26-07-2012 | Vrouw | 34
Kiespijn
Vanwege kaakklachten dit medicijn gekregen. Eerste dagen erg misselijk na dag 3 over. Van de huisarts had ik vernomen dat het na 3 dagen echt minder moest zijn met de pijn in mijn kaak maar na dag 5 voelde ik me nog precies hetzelfde. Na dag 6 ben ik gestopt. Nu een paar dagen later zit is sinds gisteravond helemaal onder de rode bultjes die vreselijk jeuken. Ook zijn er [lees meer...]grote rode plekken op mijn been. Nu tegen de avond zijn ook mijn armen aan de beurt en mijn rug jeukt. Hier zat ik even niet op te wachten! Als het morgen weer erger is bel ik toch maar even de huisarts. Ik wist niet dat ik voor dit medicijn allergisch was..

12-06-2012 | Vrouw | 37
Kiespijn
Na een wortelkanaalbehandeling kreeg ik twee weken later toch last van mijn -gevoelloze- kies.... snapte er niets van. Tandarts dacht aan wortelpunt-ontsteking.... dus kreeg ik gisteren amoxicilline voorgeschreven. 3x daags. Gisteren 2 genomen, op de wijze zoals voorgeschreven. Vannacht slecht geslapen ivm vreselijk koud hebben. De pijn mocht ik onderdrukken met ibuprofen[lees meer...] ism paracetamol, zodat ibuprofen sneller helpt. Dit ook gedaan, oals de dagen ervoor. Vanmorgen voor de derde keer amoxicilline genomen. Nou, ik weet nu dat ik bijwerkingen heb: zere ogen, lichte hoofdpijn, gevoel dat ik een gezwollen wang heb, kunnen huilen om alles, af en toe vlagen van misselijkheid. En zo moe!!! Moet vanmiddag weer naar de tandarts, omdat ik heb gebeld. Ik wacht nog even om capsule 4 in te nemen. Eerst haar advies.

11-06-2012 | Vrouw | 54
Kiespijn
Na start van de kuur al snel huiduitslag, Met vocht gevulde blaasjes over het hele lichaam met concentratie rond de buikstreek en op benen. Na een dag ook hoofdpijn. Hoofdpijn vooral bij bukken en hoesten dan extra druk op voorhoofd. Af en toe lichte misselijkheid. Op aanraden van de apotheek een alternatieve antibiotica gekregen waarna bijwerkingen na een dag al duidelij[lees meer...]k minder werden. Helaas de tweede kuur iets langer moeten innemen in verband met resistentie van de bacteriën. Maar geen last meer gehad.