amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (28 meningen)
Tandvleesontsteking (26 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Amandelontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking (mond) (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ontsteking in de borst (3 meningen)
Luchtweginfectie (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (419 meningen)
Augmentin (49 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

08-05-2015 | Vrouw | 68
Longontsteking
2e antibiotica kuur. Zware benauwdheid en hoesten met slijmvorming. Na afloop kuur kreeg ik een schimmelinfectie in de keel, mond en tong. En een kleine week later Netelroos in heftige vorm. Reactie op deze antibiotica kuur? Wel probiotica ingenomen.

04-05-2015 | Man | 48
Longontsteking
Kreeg eerst griep, na een week gevolgd door longontsteking. Door huisarts amoxicilline voorgeschreven gekregen maar deze antibiotica had geen enkel effect (hoesten bleef; er kwam weinig tot niets los; temperatuur bleef rond 39,5) behalve dan dat ik er lichte diarree bij kreeg. Na vier dagen terug naar huisarts en andere antibiotica gekregen, amoxicilline met clavulaanzuur.[lees meer...] Ook deze had geen enkel effect, behalve dan dat ik er meer diarree van kreeg. Na drie dagen terug naar huisarts en weer andere antibiotica gekregen, azitromycine, en die sloeg binnen een dag aan, koorts en diarree verdwenen snel, maar nog wel een paar weken nagehoest. Meest waarschijnlijk is dat het een atypische longontsteking was (veroorzaakt door bacterieen niet gevoelig zijn voor penicilline; niet door resisentie maar nooit geweest), maar ziekenhuis waar slijm onderzocht had moeten worden op het soort bacterie, was vergeten dat te doen (wel met excuses) ... . mijn hypothese is dat het mycoplasma pneumoniae was (legionella was wel uitgesloten in tests). Onhandig wel, verschillende antibiotica toedienen totdat er een aanslaat. Gelukkig gebeurde dat, maar pas na een week. Het zou mooi zijn, als er snelle en goedkope tests (op het soort bacterie) beschikbaar zouden zijn, zodat gericht gelijk de `goede antibiotica voorgeschreven zou kunnen worden.

04-05-2015 | Vrouw | 35
Longontsteking
Besmetting met E.Coli bacterie. Word erg moe van het medicijn.

02-05-2015 | Man | 34
Longontsteking
Na longontsteking te hebben geconstateerd schreef mijn huisarts dit middel voor. Toen de kuur de laatste dag inging begonnen zich voorzichtig rode bultjes te vormen onder mijn oksels. Nu twee dagen verder is letterlijk mijn hele bovenlichaam rood van de bultjes en zit het ook op mijn gezicht, op de oren (zeer vervelende plek), armen, handen en begin het langzaam naar bened[lees meer...]en toe uit te breiden. Zeer extreme jeuk. Kreeg hier een middeltje tegen dat hooikoortspatienten krijgen maar dat hielp helemaal niets. Voor mij nooit meer dit middel. Ellende!

16-04-2015 | Man | 60
amoxicilline (1000mg)
Longontsteking
de HA hoorde wel iets op de longen en ik was al een paar dagen echt ziek, hoeste de longen uit m'n lijf, terwijl ook alle holtes in m'n hoofd vol zaten en de oren tuitten. Ze zei er direct bij dat ze niet wist of het wel het goede antibioticum was. Het gevolg, geen smaak of reuk, ontstoken tandvlees waarbij zelfs het pus uit het tandvlees naar buiten komt. Maar het hoesten[lees meer...] wordt na 4 dagen iets minder. Het hoofd blijft nog vol. Morgen is de kuur afgelopen na 5 dgn. Maar weer eens laten luisteren naar de longen, want ik ben er niet gerust op. Amoxicilline is tot nu niet het juiste antibioticum geweest.

09-03-2015 | Vrouw | 34
Longontsteking
Na een dag of 3, 4 ging ik me iets beter voelen, maar heb daarna nog lang "gesukkeld".

28-02-2015 | Vrouw | 45
Longontsteking
al na 2 dagen werd het hoesten minder, na een week was ik alleen nog moe maar geen hoesten en goed doorslapen

15-05-2014 | Vrouw | 71
amoxicilline
Longontsteking
Na een zware verkoudheid die niet over wilde gaan dit medicijn gekregen omdat de arts iets hoorde in de longen. Tijdens het slikken van dit medicijn geen bijwerkingen gehad en het medicijn heeft zijn werk goed gedaan. Een week na het stoppen kreeg ik opeens over mijn hele lijf , behalve het gezicht, bultjes met een waterig kopje. Gelukkig weinig jeuk. Naar de huisarts gew[lees meer...]eest en ik moest in een aparte ruimte gaan zitten omdat het misschien waterpokken konden zijn. Het was toch een allergische reactie op dit medicijn. Koelzalf gekregen, die ik maar een paar keer heb gebruikt. Dit medicijn wil ik dus nooit meer. Heb het ook gemeld in de apotheek en bij de huisarts

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum