amoxicilline

Blaasontsteking (33 meningen)
Kaakontsteking (30 meningen)
Oorontsteking (29 meningen)
Tandvleesontsteking (29 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bijholteontsteking (13 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (437 meningen)
Augmentin (51 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

20-08-2015 | Vrouw | 29
Pneumonie
In het begin veel last van bijwerkingen (grote temperatuurschommelingen/droge slijmvliezen in gezicht) maar de klachten van de pneumonie gingen ontzettend snel over.

24-06-2015 | Man | 11
Longontsteking
Amoxicilline werkt heel erg goed bij een longontsteking, na een paar dagen was de temperatuur stabiel, het slijm kwam ook goed los en onze zoon kreeg weer meer eetlust en energie. Wat het oplossen in water betreft ( een zakje kregen we) het bruist minder dan verteld werd, het lost niet goed op er blijft een poederachtige, moeilijk op te lossen, substantie achter die je t[lees meer...]och probeert op te lossen in water, met als gevolg dat het dan wel heel erg veel wordt dat er doorgeslikt moet worden wat de eetlust enigszins bederft. En de (bij) smaak is ook erg chemisch voor kinderen. Verder zijn we erg blij dat het klachten verdwenen zijn en dat is eigenlijk waar het om gaat, dat het middel werkt tegen de kwaal.

08-05-2015 | Vrouw | 68
Longontsteking
2e antibiotica kuur. Zware benauwdheid en hoesten met slijmvorming. Na afloop kuur kreeg ik een schimmelinfectie in de keel, mond en tong. En een kleine week later Netelroos in heftige vorm. Reactie op deze antibiotica kuur? Wel probiotica ingenomen.

04-05-2015 | Man | 48
Longontsteking
Kreeg eerst griep, na een week gevolgd door longontsteking. Door huisarts amoxicilline voorgeschreven gekregen maar deze antibiotica had geen enkel effect (hoesten bleef; er kwam weinig tot niets los; temperatuur bleef rond 39,5) behalve dan dat ik er lichte diarree bij kreeg. Na vier dagen terug naar huisarts en andere antibiotica gekregen, amoxicilline met clavulaanzuur.[lees meer...] Ook deze had geen enkel effect, behalve dan dat ik er meer diarree van kreeg. Na drie dagen terug naar huisarts en weer andere antibiotica gekregen, azitromycine, en die sloeg binnen een dag aan, koorts en diarree verdwenen snel, maar nog wel een paar weken nagehoest. Meest waarschijnlijk is dat het een atypische longontsteking was (veroorzaakt door bacterieen niet gevoelig zijn voor penicilline; niet door resisentie maar nooit geweest), maar ziekenhuis waar slijm onderzocht had moeten worden op het soort bacterie, was vergeten dat te doen (wel met excuses) ... . mijn hypothese is dat het mycoplasma pneumoniae was (legionella was wel uitgesloten in tests). Onhandig wel, verschillende antibiotica toedienen totdat er een aanslaat. Gelukkig gebeurde dat, maar pas na een week. Het zou mooi zijn, als er snelle en goedkope tests (op het soort bacterie) beschikbaar zouden zijn, zodat gericht gelijk de `goede antibiotica voorgeschreven zou kunnen worden.

04-05-2015 | Vrouw | 35
Longontsteking
Besmetting met E.Coli bacterie. Word erg moe van het medicijn.

02-05-2015 | Man | 34
Longontsteking
Na longontsteking te hebben geconstateerd schreef mijn huisarts dit middel voor. Toen de kuur de laatste dag inging begonnen zich voorzichtig rode bultjes te vormen onder mijn oksels. Nu twee dagen verder is letterlijk mijn hele bovenlichaam rood van de bultjes en zit het ook op mijn gezicht, op de oren (zeer vervelende plek), armen, handen en begin het langzaam naar bened[lees meer...]en toe uit te breiden. Zeer extreme jeuk. Kreeg hier een middeltje tegen dat hooikoortspatienten krijgen maar dat hielp helemaal niets. Voor mij nooit meer dit middel. Ellende!

16-04-2015 | Man | 60
amoxicilline (1000mg)
Longontsteking
de HA hoorde wel iets op de longen en ik was al een paar dagen echt ziek, hoeste de longen uit m'n lijf, terwijl ook alle holtes in m'n hoofd vol zaten en de oren tuitten. Ze zei er direct bij dat ze niet wist of het wel het goede antibioticum was. Het gevolg, geen smaak of reuk, ontstoken tandvlees waarbij zelfs het pus uit het tandvlees naar buiten komt. Maar het hoesten[lees meer...] wordt na 4 dagen iets minder. Het hoofd blijft nog vol. Morgen is de kuur afgelopen na 5 dgn. Maar weer eens laten luisteren naar de longen, want ik ben er niet gerust op. Amoxicilline is tot nu niet het juiste antibioticum geweest.

09-03-2015 | Vrouw | 34
Longontsteking
Na een dag of 3, 4 ging ik me iets beter voelen, maar heb daarna nog lang "gesukkeld".

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum