amoxicilline

Blaasontsteking (33 meningen)
Kaakontsteking (30 meningen)
Oorontsteking (29 meningen)
Tandvleesontsteking (29 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bijholteontsteking (13 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (437 meningen)
Augmentin (51 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

15-03-2017 | Man | 4
amoxicilline (100mg/ml)
Longontsteking
Mijn zoontje van 4 kreeg dit voor een vermeende longontsteking (bleek later niet het geval na controle door andere huisarts). Al snel werd hij steeds zieker met hoge koorts. Na 2,5 dag zat hij volledig onder de uitslag met een opgezwollen keel en kon hij geen licht meer verdragen. Blijkt een allergische reactie. Het is nu een week later en hij is nog steeds niet volledig h[lees meer...]ersteld van de amoxicilline. Moe, uitslag en buikpijn.

24-06-2015 | Man | 11
Longontsteking
Amoxicilline werkt heel erg goed bij een longontsteking, na een paar dagen was de temperatuur stabiel, het slijm kwam ook goed los en onze zoon kreeg weer meer eetlust en energie. Wat het oplossen in water betreft ( een zakje kregen we) het bruist minder dan verteld werd, het lost niet goed op er blijft een poederachtige, moeilijk op te lossen, substantie achter die je t[lees meer...]och probeert op te lossen in water, met als gevolg dat het dan wel heel erg veel wordt dat er doorgeslikt moet worden wat de eetlust enigszins bederft. En de (bij) smaak is ook erg chemisch voor kinderen. Verder zijn we erg blij dat het klachten verdwenen zijn en dat is eigenlijk waar het om gaat, dat het middel werkt tegen de kwaal.

07-01-2017 | Vrouw | 25
Longontsteking
Klachten long ontsteking waren snel over, wel kreeg ik er hoofdpijn, droge mond, jeukende huid (vooral benen en handen), geen eetlust en een schimmel infectie bij.

20-08-2015 | Vrouw | 29
Pneumonie
In het begin veel last van bijwerkingen (grote temperatuurschommelingen/droge slijmvliezen in gezicht) maar de klachten van de pneumonie gingen ontzettend snel over.

11-01-2018 | Vrouw | 30
Longontsteking
Ik moest drie keer per dag een tablet oplossen in water, met precies 8 uur er tussen. Ik was elke keer wel wat misselijk na inname maar verder niet. Wel héél erg vermoeid. Had geen bijwerkingen verder. Heb er wel Yakult naast genomen. Merkte het effect pas na 4/5 dagen. Ik was heel erg benauwd.

21-02-2020 | Vrouw | 31
amoxicilline (1000mg)
Longontsteking
Ik was wat huiverig om te starten omdat mijn symptomen van longontsteking vrij atypische waren en ik antibiotica gewoon liever niet neem. De reviews op deze website beloofde ook weinig goeds. Nadat ik eerst leek op te knappen zonder medicatie, kreeg ik ineens een drukkend gevoel op mijn borst dat maar niet weg ging. Daarom ben ik toch aan de kuur begonnen. De eerste dagen [lees meer...]heb ik mij zieker gevoeld. En ging ik in eerste instantie meer hoesten. In combinatie met codeïne, tegen het hoesten, ging het daarna gelukkig geleidelijk beter. Ik heb tot nu toe geen serieuze bijwerkingen gehad. Ben wel meteen op dag 2 met een probiotica kuur begonnen (orthica, 30 dagen) om het herstel van mijn darmflora te bevorderen. Wellicht dat dit positief heeft gewerkt ten opzichte van de bijwerkingen.

02-05-2015 | Man | 34
Longontsteking
Na longontsteking te hebben geconstateerd schreef mijn huisarts dit middel voor. Toen de kuur de laatste dag inging begonnen zich voorzichtig rode bultjes te vormen onder mijn oksels. Nu twee dagen verder is letterlijk mijn hele bovenlichaam rood van de bultjes en zit het ook op mijn gezicht, op de oren (zeer vervelende plek), armen, handen en begin het langzaam naar bened[lees meer...]en toe uit te breiden. Zeer extreme jeuk. Kreeg hier een middeltje tegen dat hooikoortspatienten krijgen maar dat hielp helemaal niets. Voor mij nooit meer dit middel. Ellende!

09-03-2015 | Vrouw | 34
Longontsteking
Na een dag of 3, 4 ging ik me iets beter voelen, maar heb daarna nog lang "gesukkeld".

04-05-2015 | Vrouw | 35
Longontsteking
Besmetting met E.Coli bacterie. Word erg moe van het medicijn.

23-02-2022 | Man | 36
Longontsteking
Ik herken de symptomen. Ik ben ook erg duizelig, misselijk, het gevoel van trillen in mijn lichaam. En voel me idd ook niet mezelf. Een beetje zweverig. En ik zit pas op dag 2 van 7 dagen. ik gebruik het voor een beginnende longonsteking bij covid 19. Ik weet niet of ik er lang mee doorga nog.

09-02-2018 | Man | 47
Longontsteking
Kuur van week 3 capsules per dag goed middel werkte snel koorts binnen een dag van 39,7 naar 37,9

14-12-2019 | Vrouw | 48
Longontsteking
Eigenlijk al gelijk na start met de antibioticakuur (Amoxicilline Mylan 500 Mg, 3x pd 1 capsule) hevige diarree en buikkrampen. Ondanks hevige klachten werd mij geadviseerd om de kuur af te maken. Nu 1 week na afronding van de kuur nog steeds hevige diarree met buikkrampen en een pijnlijke branderige keel .

04-05-2015 | Man | 48
Longontsteking
Kreeg eerst griep, na een week gevolgd door longontsteking. Door huisarts amoxicilline voorgeschreven gekregen maar deze antibiotica had geen enkel effect (hoesten bleef; er kwam weinig tot niets los; temperatuur bleef rond 39,5) behalve dan dat ik er lichte diarree bij kreeg. Na vier dagen terug naar huisarts en andere antibiotica gekregen, amoxicilline met clavulaanzuur.[lees meer...] Ook deze had geen enkel effect, behalve dan dat ik er meer diarree van kreeg. Na drie dagen terug naar huisarts en weer andere antibiotica gekregen, azitromycine, en die sloeg binnen een dag aan, koorts en diarree verdwenen snel, maar nog wel een paar weken nagehoest. Meest waarschijnlijk is dat het een atypische longontsteking was (veroorzaakt door bacterieen niet gevoelig zijn voor penicilline; niet door resisentie maar nooit geweest), maar ziekenhuis waar slijm onderzocht had moeten worden op het soort bacterie, was vergeten dat te doen (wel met excuses) ... . mijn hypothese is dat het mycoplasma pneumoniae was (legionella was wel uitgesloten in tests). Onhandig wel, verschillende antibiotica toedienen totdat er een aanslaat. Gelukkig gebeurde dat, maar pas na een week. Het zou mooi zijn, als er snelle en goedkope tests (op het soort bacterie) beschikbaar zouden zijn, zodat gericht gelijk de `goede antibiotica voorgeschreven zou kunnen worden.

16-12-2017 | Man | 49
Longontsteking
Paardenmiddel. Moeheid, pijnlijke keel, pijn bij slikken, weinig eetlust, om de paar uur moeten plassen des nachts, pijnlijke mond soort blaren, verhoging.

09-12-2016 | Man | 59
amoxicilline (750mg)
Longontsteking
Prima antibiotica. Merkte dat de koorts van een beginnende longontsteking wegbleef na een dag een dag of 4. Totaal geen bijwerkingen gemerkt. Ik zou wel een potje er van naast mijn ontbijtbordje willen hebben ;-)

09-12-2016 | Man | 60
Longontsteking
Ik heb dit middel gekregen nadat een lichte longontsteking is geconstateerd na een hartoperatie. Ik ben gewoon veel zieker geworden van dit middel. Enorme buikkrampen en diarree als gevolg. Direct mee gestopt.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum