amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (28 meningen)
Tandvleesontsteking (26 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Amandelontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking (mond) (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ontsteking in de borst (3 meningen)
Luchtweginfectie (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (419 meningen)
Augmentin (49 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

14-12-2019 | Vrouw | 48
Longontsteking
Eigenlijk al gelijk na start met de antibioticakuur (Amoxicilline Mylan 500 Mg, 3x pd 1 capsule) hevige diarree en buikkrampen. Ondanks hevige klachten werd mij geadviseerd om de kuur af te maken. Nu 1 week na afronding van de kuur nog steeds hevige diarree met buikkrampen en een pijnlijke branderige keel .

01-10-2019 | Man | 64
Longontsteking
In mijn vakantie naar plaatselijke huisarts geweest , die constagneerde een longontsteking , ik kreeg amoxciline voor geschreven, drie maal daags 500 mg gedurende een week. Kuur afgemaakt, weinig last. Een dag later vreselijke jeuk en huiduitslag. Weer een dag later veel pijn in schouder, nu een week na de kuur vreselijke spierpijn, gewrichtspijn en jichtaanval, het wordt[lees meer...] alleen maar erger. Gisteren bij de huisarts geweest. Die vertelde mij dat het duidelijk een allergische reactie op de amoxciline is. Ik ga morgen weer naar de huisarts. Nooit meer die troep!!!!

07-08-2017 | Man | 62
amoxicilline (250mg)
Longontsteking
Het medicijn gekregen nadat ik koorts had en een longontsteking kreeg. Meteen gestart met de medicatie en nadat ik enkele uren later pijn tussen de vingers kreeg naar bed gegaan omdat ik me niet lekker voelde. Bij wakker worden bleek ik op de hand tussen de vingers ernstig grote vochtblaren te hebben. Ben daarom meteen naar de huisarts gegaan die me andere medicijnen voors[lees meer...]chreef.

15-03-2017 | Man | 4
amoxicilline (100mg/ml)
Longontsteking
Mijn zoontje van 4 kreeg dit voor een vermeende longontsteking (bleek later niet het geval na controle door andere huisarts). Al snel werd hij steeds zieker met hoge koorts. Na 2,5 dag zat hij volledig onder de uitslag met een opgezwollen keel en kon hij geen licht meer verdragen. Blijkt een allergische reactie. Het is nu een week later en hij is nog steeds niet volledig h[lees meer...]ersteld van de amoxicilline. Moe, uitslag en buikpijn.

07-01-2017 | Vrouw | 25
Longontsteking
Klachten long ontsteking waren snel over, wel kreeg ik er hoofdpijn, droge mond, jeukende huid (vooral benen en handen), geen eetlust en een schimmel infectie bij.

19-12-2016 | Vrouw | 64
Longontsteking
Ik kreeg die Amoxilline vanwege een longontsteking, maar bij elke inname een opgeblazen buik en word er ' s nachts wakker van na 4 uur slaap. Ik las dat als je het aan je lever hebt je dit helemaal niet mag slikken. Ik ga er mee stoppen. Dit houd nog geen paard vol. Ik vind het regelrechte rotzooi, heb dat nog nooit zo erg gehad met Amoxilline, deze zijn van Sandoz dus [lees meer...]generieke zooi.

09-12-2016 | Man | 60
Longontsteking
Ik heb dit middel gekregen nadat een lichte longontsteking is geconstateerd na een hartoperatie. Ik ben gewoon veel zieker geworden van dit middel. Enorme buikkrampen en diarree als gevolg. Direct mee gestopt.

08-01-2017 | Man | 66
Longontsteking
Het medicijn is effectief, maar de bijwerking (schimmelinfectie in de mond, moeilijk en pijnlijk vooral bij het slikken) was pijnlijk en langdurig. Deze was ook wel beschreven

02-05-2015 | Man | 34
Longontsteking
Na longontsteking te hebben geconstateerd schreef mijn huisarts dit middel voor. Toen de kuur de laatste dag inging begonnen zich voorzichtig rode bultjes te vormen onder mijn oksels. Nu twee dagen verder is letterlijk mijn hele bovenlichaam rood van de bultjes en zit het ook op mijn gezicht, op de oren (zeer vervelende plek), armen, handen en begin het langzaam naar bened[lees meer...]en toe uit te breiden. Zeer extreme jeuk. Kreeg hier een middeltje tegen dat hooikoortspatienten krijgen maar dat hielp helemaal niets. Voor mij nooit meer dit middel. Ellende!

16-12-2017 | Man | 49
Longontsteking
Paardenmiddel. Moeheid, pijnlijke keel, pijn bij slikken, weinig eetlust, om de paar uur moeten plassen des nachts, pijnlijke mond soort blaren, verhoging.

08-05-2015 | Vrouw | 68
Longontsteking
2e antibiotica kuur. Zware benauwdheid en hoesten met slijmvorming. Na afloop kuur kreeg ik een schimmelinfectie in de keel, mond en tong. En een kleine week later Netelroos in heftige vorm. Reactie op deze antibiotica kuur? Wel probiotica ingenomen.

04-05-2015 | Man | 48
Longontsteking
Kreeg eerst griep, na een week gevolgd door longontsteking. Door huisarts amoxicilline voorgeschreven gekregen maar deze antibiotica had geen enkel effect (hoesten bleef; er kwam weinig tot niets los; temperatuur bleef rond 39,5) behalve dan dat ik er lichte diarree bij kreeg. Na vier dagen terug naar huisarts en andere antibiotica gekregen, amoxicilline met clavulaanzuur.[lees meer...] Ook deze had geen enkel effect, behalve dan dat ik er meer diarree van kreeg. Na drie dagen terug naar huisarts en weer andere antibiotica gekregen, azitromycine, en die sloeg binnen een dag aan, koorts en diarree verdwenen snel, maar nog wel een paar weken nagehoest. Meest waarschijnlijk is dat het een atypische longontsteking was (veroorzaakt door bacterieen niet gevoelig zijn voor penicilline; niet door resisentie maar nooit geweest), maar ziekenhuis waar slijm onderzocht had moeten worden op het soort bacterie, was vergeten dat te doen (wel met excuses) ... . mijn hypothese is dat het mycoplasma pneumoniae was (legionella was wel uitgesloten in tests). Onhandig wel, verschillende antibiotica toedienen totdat er een aanslaat. Gelukkig gebeurde dat, maar pas na een week. Het zou mooi zijn, als er snelle en goedkope tests (op het soort bacterie) beschikbaar zouden zijn, zodat gericht gelijk de `goede antibiotica voorgeschreven zou kunnen worden.

16-04-2015 | Man | 60
amoxicilline (1000mg)
Longontsteking
de HA hoorde wel iets op de longen en ik was al een paar dagen echt ziek, hoeste de longen uit m'n lijf, terwijl ook alle holtes in m'n hoofd vol zaten en de oren tuitten. Ze zei er direct bij dat ze niet wist of het wel het goede antibioticum was. Het gevolg, geen smaak of reuk, ontstoken tandvlees waarbij zelfs het pus uit het tandvlees naar buiten komt. Maar het hoesten[lees meer...] wordt na 4 dagen iets minder. Het hoofd blijft nog vol. Morgen is de kuur afgelopen na 5 dgn. Maar weer eens laten luisteren naar de longen, want ik ben er niet gerust op. Amoxicilline is tot nu niet het juiste antibioticum geweest.

09-03-2015 | Vrouw | 34
Longontsteking
Na een dag of 3, 4 ging ik me iets beter voelen, maar heb daarna nog lang "gesukkeld".

15-05-2014 | Vrouw | 71
amoxicilline
Longontsteking
Na een zware verkoudheid die niet over wilde gaan dit medicijn gekregen omdat de arts iets hoorde in de longen. Tijdens het slikken van dit medicijn geen bijwerkingen gehad en het medicijn heeft zijn werk goed gedaan. Een week na het stoppen kreeg ik opeens over mijn hele lijf , behalve het gezicht, bultjes met een waterig kopje. Gelukkig weinig jeuk. Naar de huisarts gew[lees meer...]eest en ik moest in een aparte ruimte gaan zitten omdat het misschien waterpokken konden zijn. Het was toch een allergische reactie op dit medicijn. Koelzalf gekregen, die ik maar een paar keer heb gebruikt. Dit medicijn wil ik dus nooit meer. Heb het ook gemeld in de apotheek en bij de huisarts

21-02-2020 | Vrouw | 31
amoxicilline (1000mg)
Longontsteking
Ik was wat huiverig om te starten omdat mijn symptomen van longontsteking vrij atypische waren en ik antibiotica gewoon liever niet neem. De reviews op deze website beloofde ook weinig goeds. Nadat ik eerst leek op te knappen zonder medicatie, kreeg ik ineens een drukkend gevoel op mijn borst dat maar niet weg ging. Daarom ben ik toch aan de kuur begonnen. De eerste dagen [lees meer...]heb ik mij zieker gevoeld. En ging ik in eerste instantie meer hoesten. In combinatie met codeïne, tegen het hoesten, ging het daarna gelukkig geleidelijk beter. Ik heb tot nu toe geen serieuze bijwerkingen gehad. Ben wel meteen op dag 2 met een probiotica kuur begonnen (orthica, 30 dagen) om het herstel van mijn darmflora te bevorderen. Wellicht dat dit positief heeft gewerkt ten opzichte van de bijwerkingen.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum