Ervaringen met Broxil

feneticilline

misselijkheid zweertjes in de mond koortsblaasjes acute hoofdpijn

Keelontsteking (205 meningen)
Amandelontsteking (27 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)

03-06-2016 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Eerste 2 tabletten ging allemaal prima, maar na inname 3e tablet ergens maagpijn/maagkrampen met misselijkheid. Nog geen last van braken maar ben bang dat dit nog wel komen gaat. Wel na 3 tabletten al merkbaar verschil, keelpijn verminderd en geen koorts meer. Volgende keer kies ik toxh weer voor de amoxicilline, hierbij totaal geen bijwerkingen.

07-04-2016 | Vrouw | 21
Amandelontsteking
Doordat ik moeilijk medicijnen weg krijg, mocht ik op advies van de apotheek de capsules openen en vermengen met wat sap. Het heeft een vreselijke smaak, na de eerste 2 tabletten werd ik erg misselijk. De volgende ochtend moest ik mijn volgende innemen. Mijn geur was erg sterk en ook smaakten dingen die ik normaal erg graag lust mij nu totaal niet. Ik kreeg een zere opgeze[lees meer...]tte maag en de misselijkheid bleef aanwezig. Ben nu gestopt met het medicijn en heb de dokter gebeld voor een vervangend medicijn.

04-02-2016 | Vrouw | 31
Keelontsteking
Helaas na 3 tabletten last van overgeven en misselijkheid. Nog een 4de tablet geprobeerd, maar toen gestopt. Overgestapt op een andere AB. Wel is de keelpijn al een stuk minder geworden. Had een abces in mijn keel.

02-11-2015 | Vrouw | 65
Amandelontsteking
Na 3 dagen begon de uitslag, de vierde dag werd steeds erger, met medicijn gestopt. Naar de dokter geweest, kon zijn ogen niet geloven hoe ik er uitzag, mijn hele lijf vol rode bultjes met allemaal witte puntjes erop, jeukt wel maar valt mee. lk voel mij niet erg fit.

01-11-2015 | Vrouw | 39
Keelontsteking
Deze kuur gekregen bij een erge keelontsteking met opgezette klieren. Vanaf eerste capsule vieze smaak en droge mond. Na twee dagen (6 capsules) slonken de klieren iets. Wat erg vervelend was is de onpasselijkheid en het gevoel dat je over moet geven. Dit is niet mijn middel!

18-04-2015 | Vrouw | 41
Keelontsteking
De eerste kuur weinig bijwerkingen, wat last van brandend gevoel in de maag, vaag misselijk, de kuur heeft geen effect gehad, een tweede kuur gaf weer de zelfde klachten, maar dan iets erger, het effect kwam pas nadat de kuur op was.

26-03-2015 | Vrouw | 21
feneticilline (250mg)
Keelontsteking
Tweede keer broxil kuur gehad. Vreselijk last van bijwerkingen. Boer de hele dag de vieze smaak op van de kuur. Word misselijk en heb diarree ervan. Heb veel Keelontstekingen gehad en verschillende kuren maar dit is de meest verschrikkelijke.

06-02-2015 | Vrouw | 18
feneticilline
Amandelontsteking
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven (500 mg tablet, 3 keer per dag, zeven dagen lang) voor ontstoken keelamandelen en griepklachten. Het is erg lastig om de griepklachten te onderscheiden van de bijwerkingen van Broxil. Ik zal daarom aangeven wat volgens mij pas tijdens de kuur is ontstaan of erger is geworden. Tijdens de kuur kreeg ik last van een veranderde eetlust: som[lees meer...]mige dingen die ik normaal graag lust, kon ik nu absoluut niet hebben. Soms totaal geen honger en als ik dan wel honger kreeg werd ik misselijk als ik niet snel wat at. Het zweten leek s'nachts nog erger te worden en dat vond ik echt verschrikkelijk. Rillend werd ik wakker in natte kleding en een vochtig bed.. zeven dagen lang. Ik ben het gewent om pillen in te nemen maar deze leken elke keer steeds smeriger te smaken in het korte moment voor het slikken. De hoofdpijn en spierpijn nam wel af en de koorts zakte aan het einde van de kuur ook. Mijn amandel is echter nog erger ontstoken, er is maagpijn bijgekomen en mijn lymfeklieren zijn nog steeds enorm. De kuur heeft dus niet echt geholpen: sommige klachten werden zelfs erger. Ik betwijfel achteraf gezien of dit te wijten valt aan de Broxil. Er bestaat namelijk nu het vermoeden dat ik de ziekte van Pfeiffer heb. Tegen de ziekte van Pfeiffer is geen medicijn. Het lijkt mij wel logisch als de ontstoken amandelen zouden genezen of in ieder geval niet zouden verergeren. Dat laatste was dus wel het geval.

30-03-2024 | Man | 54
Keelontsteking

misselijkheid koortsblaasjes zweertjes in de mond acute hoofdpijn

Dag 3 van inname Broxil 3x per dag. Keelpijn wordt minder, witte plekken achter in keel zijn verdwenen. Wel blaasjes, zweertjes binnenzijde lippen en 3tal kleine zweertjes op mijn piemel. 2 op huid vel van penis en 1 op eikel. Deze laatste is pijnlijk. Op dag 3 ‘s morgens ineens last van. Op internet gevonden dat dit een bijwerking zou kunnen zijn. Hierover gebeld met [lees meer...]eerste hulp in weekend. Kuur 5dg afmaken en dan stoppen. Mochten zweertjes erger worden dan weer contact zoeken met huisarts. Vreemd…..lijkt wel of je een SOA hebt opgelopen.

11-08-2023 | Vrouw | 44
Keelontsteking
na 18 dagen keelpijn naar huisarts gegaan en kreeg ik Broxil 500 mg voor 7 dagen. ik kreeg veel maagzuur en geen fijn gevoel in de maag licht misselijk en veel boeren, moe en niet lekker voelen in mijn lichaam . Keelpijn is een stuk minder maar niet helemaal weg, nu ben ik 3 weken verder , woensdag weer terug naar huisarts. Broxil vind ik niet echt fijne antibiotica .

02-11-2022 | Man | 38
Keelontsteking
Het werkt goed tegen de infectie in mijn keel maar ik voel zo misselijk en ik moet echt sterk zijn om niet te gaan overgeven. Heel sterk effect op mijn maagd en darm en dat is helemaal niet leuk. Ik had bijna mijn keel infectie gehouden ipv dit medicijn te gebruiken. Ik had er geen last van met amoxicilline.

07-09-2022 | Vrouw | 35
Keelontsteking
Van de hap deze kuur voorgeschreven gekregen. In het begin ging het oke. De tweede dag werd ik alleen maar zieker. De derde dag eind van de middag, begin avond ineens rood paarse puntjes op mijn huid en de koorts terug. Contact gehad met de hap, blijk allergisch. Uiteindelijk heeft het geen goed gedaan voor mijn keelpijn en is deze nog altijd aanwezig. Ben er wel achter[lees meer...]gekomen dat ik dus niet tegen deze antibiotica kan.

25-07-2022 | Vrouw | 48
Keelontsteking
Al na een dag innemen ging t n stuk beter. Aangezien ze op een lege maag ingenomen moeten worden werd ik gaandeweg steeds beroerder en misselijker tot braken toe. Ook de grootte van capsule is voor mij geen voordeel; ik ben een slechte pillen slikker, laat staat n hele capsule..

20-05-2022 | Vrouw | 33
Keelontsteking
Gebruik voor fikse keelontsteking en ontstekingen in de luchtwegen. Middel bewaren in de koelkast en niet vlak voor of na het eten innemen. Na een aantal dagen enig effect te merken, maar klachten bleven. Na een aantal dagen wondjes en scheuren op de lippen. Einde kuur allergische reactie waarbij keel en gezicht opzwellen. Erg beangstigend.

30-04-2022 | Vrouw | 36
Keelontsteking
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen vanwege een keelontsteking. Na paar dagen kreeg ik koorts alsof ik een griep kreeg en werd ik verkouden. Ik voelde me weeeig/soort misselijk gevoel in de maag. En een droge mond en vieze smaak in de mond. Drinken smaakte ook anders.

05-07-2021 | Vrouw | 34
Keelontsteking
Sinds de eerste pil misselijk en sinds de derde kan ik niet meer stoppen met overgeven. Mijn keel voelt Wel minder ontstoken. Heb me nog nooit zo ziek gevoeld met antibiotica als bij deze. De dokter gebeld, advies is gewoon doorgaan of stoppen..