Keelontsteking (192 meningen)
Amandelontsteking (24 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)

01-11-2015 | Vrouw | 39
Keelontsteking
Deze kuur gekregen bij een erge keelontsteking met opgezette klieren. Vanaf eerste capsule vieze smaak en droge mond. Na twee dagen (6 capsules) slonken de klieren iets. Wat erg vervelend was is de onpasselijkheid en het gevoel dat je over moet geven. Dit is niet mijn middel!

18-04-2015 | Vrouw | 41
Keelontsteking
De eerste kuur weinig bijwerkingen, wat last van brandend gevoel in de maag, vaag misselijk, de kuur heeft geen effect gehad, een tweede kuur gaf weer de zelfde klachten, maar dan iets erger, het effect kwam pas nadat de kuur op was.

26-03-2015 | Vrouw | 21
feneticilline (250mg)
Keelontsteking
Tweede keer broxil kuur gehad. Vreselijk last van bijwerkingen. Boer de hele dag de vieze smaak op van de kuur. Word misselijk en heb diarree ervan. Heb veel Keelontstekingen gehad en verschillende kuren maar dit is de meest verschrikkelijke.

06-02-2015 | Vrouw | 18
Amandelontsteking
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven (500 mg tablet, 3 keer per dag, zeven dagen lang) voor ontstoken keelamandelen en griepklachten. Het is erg lastig om de griepklachten te onderscheiden van de bijwerkingen van Broxil. Ik zal daarom aangeven wat volgens mij pas tijdens de kuur is ontstaan of erger is geworden. Tijdens de kuur kreeg ik last van een veranderde eetlust: som[lees meer...]mige dingen die ik normaal graag lust, kon ik nu absoluut niet hebben. Soms totaal geen honger en als ik dan wel honger kreeg werd ik misselijk als ik niet snel wat at. Het zweten leek s'nachts nog erger te worden en dat vond ik echt verschrikkelijk. Rillend werd ik wakker in natte kleding en een vochtig bed.. zeven dagen lang. Ik ben het gewent om pillen in te nemen maar deze leken elke keer steeds smeriger te smaken in het korte moment voor het slikken. De hoofdpijn en spierpijn nam wel af en de koorts zakte aan het einde van de kuur ook. Mijn amandel is echter nog erger ontstoken, er is maagpijn bijgekomen en mijn lymfeklieren zijn nog steeds enorm. De kuur heeft dus niet echt geholpen: sommige klachten werden zelfs erger. Ik betwijfel achteraf gezien of dit te wijten valt aan de Broxil. Er bestaat namelijk nu het vermoeden dat ik de ziekte van Pfeiffer heb. Tegen de ziekte van Pfeiffer is geen medicijn. Het lijkt mij wel logisch als de ontstoken amandelen zouden genezen of in ieder geval niet zouden verergeren. Dat laatste was dus wel het geval.

20-08-2014 | Vrouw | 17
Keelontsteking
Heel erge last van bijwerkingen. Heb dinsdagochtend Broxil voorgeschreven gekregen voor mijn keelontsteking, Nou als geneesmiddel voor keelontsteking werkt het spul als een trein, heb pas vier capsules op in totaal en heb al geen last meer met slikken, en de zwelling trekt ook weg. Maar ik word zo ellendig ziek van de bijwerkingen. Al vanaf de allereerste capsule, ben di[lees meer...]rect op bed gaan liggen. Zo'n erge last van mijn buik, net of hij in brand stond. Krampen, misselijk, gewoon pijn in het algemeen... Ik voel me ziek en ellendig door Broxil, maar ik zit de kuur wel uit want het helpt wel voor mijn keel. Gisteravond ook last gehad van diarree, en moet ook veel boeren vlak nadat ik een capsule neem. Vanochtend eerst een cracotte gegeten en toen de capsule genomen, ik weet dat het op lege maag moet maar dat trek ik echt niet. Ga het straks proberen met cola in te nemen, zoals hier ergens anders vermeld werd door iemand. Ik hoop dat dat helpt, nu heb ik gewoon keelpijn ingeruild voor buikpijn en dat is ook niet helemaal de bedoeling.

12-07-2014 | Vrouw | 40
Bronchitis
Erg moe en erg misselijk na inname vd capsule. Inname met lege maag zoals voorgeschreven is. 1 uur voor of 2 uur na de maaltijd. Ook duizelig. En verminderde eetlust.

03-06-2014 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Ik heb broxil voorgeschreven gekregen bij een acute keelontsteking die al enige tijd er zat. Na dag of 2 kreeg ik last van diarree, vervolgens duizeligheid en tot slot een vaginale infectie.. heel vervelend! heb de kuur niet af hoeven maken. Niet voor herhaling vatbaar! TIP: neem de capsules met appelmoes en veel water, daarmee kun je misselijkheid en oprispingen voorkome[lees meer...]n!!

15-03-2014 | Vrouw | 46
feneticilline (500mg)
Na 1,5 week met koorts, 3 dagen flink verkouden, oorpijn en keelpijn te hebben moeten doorstaan toch maar naar de huisarts gegaan. Die heeft me broxil gegeven. Soms een beetje misselijk maar gaat snel over, mijn tong wordt nu wel erg gevoelig aan de achterkant. Slik het nu 5 dagen maar het slikken gaat nog steeds erg moeilijk en is pijnlijk. Verder zuig ik de hele dag op [lees meer...]snoepjes, drink tijmthee vers uit de tuin, slik tijmsiroop, zit te stomen vanwege droge luchtwegen, maar alles brengt weinig verlichting. Eerst de kuur maar eens afmaken, nhoop dat het nog iets gaat doen, ps ik krijg nu wel puistjes, en dat op mijn leeftijd.

07-09-2022 | Vrouw | 35
Keelontsteking
Van de hap deze kuur voorgeschreven gekregen. In het begin ging het oke. De tweede dag werd ik alleen maar zieker. De derde dag eind van de middag, begin avond ineens rood paarse puntjes op mijn huid en de koorts terug. Contact gehad met de hap, blijk allergisch. Uiteindelijk heeft het geen goed gedaan voor mijn keelpijn en is deze nog altijd aanwezig. Ben er wel achter[lees meer...]gekomen dat ik dus niet tegen deze antibiotica kan.

25-07-2022 | Vrouw | 48
Keelontsteking
Al na een dag innemen ging t n stuk beter. Aangezien ze op een lege maag ingenomen moeten worden werd ik gaandeweg steeds beroerder en misselijker tot braken toe. Ook de grootte van capsule is voor mij geen voordeel; ik ben een slechte pillen slikker, laat staat n hele capsule..

20-05-2022 | Vrouw | 33
Keelontsteking
Gebruik voor fikse keelontsteking en ontstekingen in de luchtwegen. Middel bewaren in de koelkast en niet vlak voor of na het eten innemen. Na een aantal dagen enig effect te merken, maar klachten bleven. Na een aantal dagen wondjes en scheuren op de lippen. Einde kuur allergische reactie waarbij keel en gezicht opzwellen. Erg beangstigend.

30-04-2022 | Vrouw | 36
Keelontsteking
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen vanwege een keelontsteking. Na paar dagen kreeg ik koorts alsof ik een griep kreeg en werd ik verkouden. Ik voelde me weeeig/soort misselijk gevoel in de maag. En een droge mond en vieze smaak in de mond. Drinken smaakte ook anders.

05-07-2021 | Vrouw | 34
Keelontsteking
Sinds de eerste pil misselijk en sinds de derde kan ik niet meer stoppen met overgeven. Mijn keel voelt Wel minder ontstoken. Heb me nog nooit zo ziek gevoeld met antibiotica als bij deze. De dokter gebeld, advies is gewoon doorgaan of stoppen..

31-10-2020 | Vrouw | 24
Amandelontsteking
Sinds ik het ben gaa gebruiken merkte ik amper bijwerkingen. Totdat ik plots ongesteld geworden ben, na 2 weken Van mijn vorige menstruatie, zeer vreemd Ook heb ik een opgezette buik en allemaal pijnen Die ik niet kan achterhalen of ze van mijn baarmoeder of darmen zijn, het straalt uit naar de navel en bekken en bovenbuik Het gemak om ze door te slikken ging redeli[lees meer...]jk soms bleef hij steken in mijn keel. Ook de kleur ziet er niet echt lekker uit. Gelukkig op een nuchtere maag geen gekkigheden gehad.

01-10-2019 | Vrouw | 19
Keelontsteking
De eerste dagen van mijn keelonsteking was ik erg blij met Broxil. Echter vond ik na een aantal dagen de bijwerkingen erg onprettig. Ik ervaarde de misselijkheid op een gegeven moment als onaangenaamder dan de gehele keelpijn.

31-05-2019 | Vrouw | 30
Keelontsteking
Na drie dagen afzien de huisartsenpost bezocht, bacteriele infectie in mijn keel. Ik kreeg broxil voorgeschreven 3x daags 1 capsule. Ik was enorm verzwakt en ziek, kon niet slikken (en dus eten of drinken) en had al hoge koorts. Het medicijn heeft wel iets geholpen, maar na vier dagen leek het alsof mijn tong en keel zelfs met ademen in de fik stonden. Opnieuw bezoekje h[lees meer...]uisarts en andere kuur gestart.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (554) - Antibiotica - penicillines breedspectrum