Ervaringen met Flucloxacilline

flucloxacilline

Wondroos (49 meningen)
Infectie (wond) (37 meningen)
Bacteriële infectie (33 meningen)
Ontsteking in de borst (12 meningen)
Krentenbaard (10 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

07-08-2021 | Man | 36
Bacteriële infectie
Door een lymfevatontsteking begonnen met een kuur van 10 dagen, ontsteking is na een paar dagen langzaam weggetrokken. Slikken is even wat puzzelen met eten, aangezien je ze op een lege maag moet nemen. Eerste dagen wat last van diarree, nu vooral last van keelpijn en pijn met slikken, ook vaker het gevoel gehad dat de pil bleef hangen ergens in de slokdarm. Gisteren was d[lees meer...]e laatste dag van de kuur dus hoop dat de keelpijn nu ook snel verdwijnt niet echt een fijne bijwerking in ieder geval

23-05-2021 | Man | 36
Bacteriële infectie
Doordat ik bulten op mijn hoofd en gezicht kreeg. Heb ik deze antibiotica voorgeschreven gekregen. Ik zit nu op de 6de dag, moet nog 4 dagen. Ik heb wel het idee dat het werkt, maar NOOIT MEER! Op lege maag innemen, uur niet eten, 2 uur voor de volgende tablet niks eten. En de bijwerkingen! Pffff duizeligheid, misselijkheid, suf voelen, maagpijn, maagzuur, s[lees meer...]lokdarm branderig gevoel, zeer droge huid, extreme jeuk op rug en onderarmen .

11-08-2019 | Vrouw | 36
Oogontsteking
Alles begon met een pukkeltje op de rand van mijn ooglid. Ontstoken oog/talgklier met gevolg driedubbel dik oog. Eerst antibioticazalf gekregen voor in oog, maar het was te sterk. 5 dagen nu deze antibiotica en moet er nog 2. Hij slaat goed aan en daar ben ik wel tevreden over. Je moet hem 1 uur voor de maaltijd en 2 uur na de maaltijd innemen. Voor mij is dit echt een d[lees meer...]ingetje. Heb moeten puzzelen en wekkers gezet. Ik merk nu sinds dag 4 zo'n beetje dat ik op sta met een bepaalde zwaarte in mijn lijf en ben daarbij heel duizelig. Wordt er gewoon apathisch van. Weinig kracht. Ik ga wel door, moet wel, maar ik ben er niet helemaal bij. Ook last van maagzuur en heb het idee dat ik verhouden wordt met keelontsteking,wat me sterk lijkt aangezien ik antibiotica slik. Maar goed.

03-02-2022 | Vrouw | 35
Infectie (wond)
Ontstoken brandwond arm, 10 dagen 4x PD innemen. De pijn in mijn arm heb ik liever dan deze bijwerkingen, vreselijk! Morgen bellen om ermee te stoppen.

31-08-2021 | Vrouw | 35
Bacteriële infectie
Gekregen bij lymfangitis. Heel effectief. Rode streep op mijn been werd met het uur kleiner. Wel last van misselijkheid. Ook nog na de kuur (weet niet of dat ook door de flucloxacilline komt, maar denk t wel)

25-05-2022 | Vrouw | 34
Infectie (wond)
Ontstoken abces bij stuitje, hieraan geopereerd. Open wond gelaten moet van binnenuit genezen. Hierbij voor 10 dagen de flucloxacilline gekregen, 4x per dag 500 mg. Kan wel merken dat het aan zware antibiotica is, word er erg moe van(kan ook van de infectie zijn. en heb amper honger. Grote nadeel is dat je pas 2 uur na het eten 1 capsule mag innemen en na inname pas een [lees meer...]uur later mag eten. Gebruiksgemak is dus niet zo vriendelijk, maar het moet maar voor de infectie. Misselijkheid heb ik enkel als ik te vroeg na inname eet of andersom. Als je hier goed op let valt het heel erg mee

21-06-2019 | Man | 34
flucloxacilline (500mg)
Ga op dit moment de 5e dag in en het werkt super wbt de ontsteking, moest gister wat meer dan normaal naar de toilet maar moest vandaag verdorie werk afbellen moest zowat vanaf de wc bellen😖 kuur heeft nog tot zondag te gaan nog 3 dagen ai ai ai

18-08-2021 | Vrouw | 33
Infectie (wond)
Na de 2de dag ontzettend misselijk, hoofdpijn en last van maag en darmen. Wat een troep is dit spul zeg. Na 3 dagen gestopt. Niet vol te houden.

13-11-2023 | Vrouw | 32
Ontsteking in de borst
Middel moet vaak worden ingenomen. Heb veel last van brandend maagzuur / een pijnlijke slokdarm gehad. Ook na het drinken van veel water. Eetlust is verdwenen. Bij het geven van borstvoeding verandert de ontlasting van de baby ook flink. Met moeite de kuur afgemaakt. De borstontsteking is wel verdwenen.

25-07-2022 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Moet dit middel slikken ivm een enigszins ontstoken kattenbeet. Mijn insziens was de ontsteking vanzelf wel over gegaan, maar de huisarts vertrouwde het niet. Braaf aan de kuur begonnen dus. Ik zit nu in de ochtend van dag 4 en ik kan niet meer. De infectie is weg, maar dit verwachtte ik rond deze tijd al wel dus of het dankzij de pillen is, durf ik niet te zeggen. Wel wor[lees meer...]d ik helemaal hopeloos van de bijwerkingen. Die vreselijke brandende maag en slokdarm, de rommelende darmen, de diarree. Wat een vergif. Dit doe ik nooit meer en ik ga ook vragen of ik eerder mag stoppen.

05-09-2021 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Vanwege een infectie in een wond dit middel voorgeschreven gekregen. 4x per dag een capsule op een lege maag. Wat een vreselijk middel is het! Heb al vaker antibiotica gebruikt, maar nog nooit zulke bijwerkingen als dit. Ik heb elke na elke capsule binnen een half uur het gevoel dat mijn hele binnenkant weggebrand wordt en zit continu tegen overgeven aan. Omeprazol neemt m[lees meer...]et moeite de scherpe randjes weg. Het branden houdt aan tot de volgende capsule en ik lig er in de nacht wakker van. Ook ben ik enorm vermoeid en heb ik last van mijn darmen.

13-07-2018 | Man | 32
Wondroos

21-08-2023 | Vrouw | 31
Krentenbaard
Ik kreeg ineens een raar wondje. Eraan gekrabd en kreeg ineens nog een raar wondje elders. Me zusje erover verteld, bleek het krentenbaard. Toen de dokter om creme gevraagd en een aantal dagen gesmeerd, maar de creme moest 3 x per dag en dat was met werk lastig te combineren. Ik heb t 2x pd gebruikt, maar t leek of ik het juist verspreidde ermee. Het begon ook te branden. [lees meer...]Leek niet minder te worden. Toen antibiotica gekregen 4x pd voor een week. Na 3-4 dagen werd t op de begin plek “minder” (als in geen puistjes meer, maar het werden rode grote plekken). De puistjes/vlekken op de 2e locatie leken pas later te minderen. Die kregen geen rode vlekken eromheen. Op dag 7 was t nog niet voorbij en zag ik zelfs op andere plekken puistjes/plekjes komen. Dokter om advies gevraagd. Moest de pillen maar opmaken (tot 10 dagen in totaal). Gister een laatste pil in genomen. Eergister was dag 10. Heb nog steeds rode vlekken op locatie 1. Jeukt onwijs. Je ziet droge huid schilfertjes loskomen waar eerst korsten zaten De nieuwe plekjes jeuken ook nog steeds af en toe. Die lijken wel rustig te zijn. Hoop echt dat t besmettelijke nu weg is. Vannacht tot 2x toe een diaree aanval gehad. Kon ook door t eten komen, maar vond t wel toevallig dat t vrij vlot na die laatste pil was. Het eten had ik al wat uur geleden op. Heb nu echt fingers crossed want het is hardnekkig bij mij. Ben bang dat t weer “terug komt” nu dat de antibiotica stopt. De plekken zijn natuurlijk nog zichtbaar en jeuken nog.

11-08-2022 | Vrouw | 31
flucloxacilline (1000mg)
Allergische reactie
Gestoken door een hommel (in wespen seizoen, zeer knap) na 2 dagen heftige roodheid, bult, uitslag etc dus die middel gekregen. Ik kan de hele dag wel slapen. Ben ontzettend moe!!!!! Het helpt ontzettend en het doorslikken merk je niet. Blij als ik van deze troep af ben.

31-07-2021 | Vrouw | 31
Bacteriële infectie
Kuur gekregen ivm bacteriële infectie in de oksel (folliculitis) Slik de pillen nu 3 dagen en heb weinig bijwerkingen. Wel het gevoel dat de pil ergens blijft hangen en dat terwijl ik altijd supplementen slik die minstens net zo groot zijn en daar nooit last van heb gehad. Ik slik de pil om 07.00-15.00-23.00. Tip: slik tussendoor (moet 4 uur tussen zitten anders zinloos) e[lees meer...]en goede probiotica! Antibiotica doodt helaas ook de goede bacteriën, en als je darmflora niet goed is blijf je kwakkelen met je gezondheid. Ik slik deze dus om 12.00 en 19.00. Biokult heeft een zeer goede probiotica.

17-03-2021 | Man | 30
Bacteriële infectie
Na drie dagen gestopt met dit medicijn. De bijwerkingen op de maag zijn erger dan de kwaal