Ervaringen met Flucloxacilline

flucloxacilline

vermoeidheid

Wondroos (49 meningen)
Infectie (wond) (38 meningen)
Bacteriële infectie (33 meningen)
Ontsteking in de borst (12 meningen)
Krentenbaard (10 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

05-07-2023 | Vrouw | 65
Wondroos
Ik gebruik de antibiotica nu inmiddels 8 dagen, eerste dagen veel last van brandend gevoel in keel en slokdarm, sinds ik de capsules met véél water inneem heb ik geen last meer van het brandende gevoel.Verder doet het medicijn wat het moet doen.

28-04-2022 | Vrouw | 65
Infectie (wond)
Bij inname veel last van keelpijn en gevoel dat de capsule blijft hangen in de keel. Gelukkig gebruik ik maagbeschermer OMEPRAZOL dus geen last van mijn maag. Werkt goed maar inname 4 x per dag is lastig te verdelen. Na 10 dagen nog steeds brandend gevoel in mijn keel.

07-06-2020 | Vrouw | 65
Slijmbeursontsteking
Begint te helpen na 8 dagen. Moet het 10 dagen nemen.

01-05-2022 | Man | 64
Wondroos
Innemen gaat prima. Schema 7-12.17-23 uur. Erg misselijk en het gevoel dat er een steen in mijn maag zit. Meeste last hiervan als ik ga liggen. Moet ik na inname nog een tijd blijven zitten? Lijkt namelijk of dit medicijn problemen veroorzaakt als ik gelijk weer ga liggen(wil ook snel weer liggen omdat ik mij moe en beroerd voel door de wondroos) Moe en af en toe slaan[lees meer...] mijn gedachten op hol.

11-10-2021 | Man | 64
Infectie (wond)
Ik ben een 64-jarige man en hebt 10 dagen lang 4 x daags 500 mg Flucloxacilline moeten innemen (t/m zaterdag 2/10) i.v.m. een flinke ontsteking onder aan mijn voet. Geen enkele bijwerking gehad. Zelfs geen maag/darmklachten. De ontsteking was na 4 dagen geheel verdwenen en de 10-daagse kuur helemaal afgemaakt. Geweldig middel wat tevens bekend staat dag het vrijwel nooit [lees meer...](minder dan 1 op de 10000 mensen) geen enkele bijwerking geeft. Ook de inname van de capsules gaat (ondanks de grootte) prima als je maar een groot glas water neemt dan heb je totaal geen last. En je krijgt echt niet het gevoel dat de capsule in je keel blijft "hangen". Topmiddel in alle opzichten en kan het een ieder van harte aanbevelen.

30-09-2021 | Man | 64
Bacteriële infectie
Top Antibiotica. Ik heb dit middel 10 dagen 4 x daags 500 mg gebruikt i.v.m. een ontstoken voet door een bacterie. Na 4 dagen voet al niet meer dik en rood meer en klachten verdwenen. Kuur geheel afgemaakt. Totaal geen bijwerkingen gehad (zelfs geen maag/darmklachten). En ook inname ging prima zonder dat (broodje aap verhaal) ik het gevoel had dat de capsule in mijn keel [lees meer...]bleef hangen. Waar halen ze deze onzin vandaan. Gewoon een Topmiddel wat bekend staat dat het geen bijwerkingen heeft (minder dan 1 op 10000 mensen op alle gebieden). Dus ik moet wel lachen om al die "Indianenverhalen" hier. Wat een onzin. Gewoon een Wereldmiddel.

11-12-2023 | Vrouw | 63
Infectie (wond)
Ik had een ontsteking aan mijn rechter grote teen. Dus deze antibiotica. De ontsteking was snel weg. Maar nu na 2 mnd nog elke dag, div malen zo'n last van mijn maag. Ik was bang dat ik iets aan mijn maag omdat mijn opa dit zijn hele leven heeft gehad. Nu zijn medicijnen en ik geen combi. Maar nooit meer deze antibiotica.

27-09-2020 | Man | 62
Wondroos
Erg misselijk en weinig eetlust. Met veel water innemen scheelt soms. Ook rechtop blijven staan/zitten scheelde bij mij iets. Dus niet gelijk weer in bed gaan liggen, wel lastig als je beroerd bent. Weet niet of het aan de kuur ligt, maar ik voel me na 14 dagen einde kuur nog steeds niet de oude: licht misselijk, moe, slap gevoel, geen verhoging temperatuur overigens. W[lees meer...]ellicht komt dit door de impact van dit medicijn of de wondroos cq. de combinatie van beiden? Anders maar naar de huisarts.

18-03-2021 | Vrouw | 61
Wondroos
Wondroos aan re voet, begon met een ontstoken teen waarschijnlijk door een schimmelinfectie. De zwelling van de teen en de voet was binnen 3 dagen flink afgenomen dus de jeuk over mijn hele lijf wilde ik voor lief nemen. Maar de jeuk werd steeds erger/ slapeloze nachten en desloratadine tegen de jeuk hielp niet. Nu overgestapt naar argumenten. Afwachten wat dat gaat doen.

04-05-2019 | Vrouw | 61
Wondroos
Ik had een pijnlijke neus na een verkoudheid, ik dacht hooikoorts. Maar na een bezoek aan de huisarts bleek ik wondroos te hebben. Na 2 dagen medicijnen werd mijn gezicht roder en dikker. Daarna zijn de klachten snel afgenomen en na een week bijna geheel verdwenen. In combinatie met paracetemol was de pijn goed te onderdrukken.

12-09-2021 | Vrouw | 60
Infectie (wond)
Een wondje op mijn scheenbeen veranderde in een paar dagen in een donkerrood gebied om de wond wat zich uitbreidde tot een half been, met blaren en jeuk. Maar werd gezwachteld dus daar kon ik niet krabben. Het ging van kwaad tot erger toen ik grote vlekken op mijn onderarmen kreeg en jeuk ben ik gestopt met deze kuur. Wat dus een goede beslissing was 4 dagen later was all[lees meer...]e roodheid verdwenen alleen de wond ziet er nog raar uit. Ook had ik het gevoel dat de capsule bleef hangen in mijn keel, drink 2 liter water maar dat gevoel bleef ik houden. Voor mij dus niet weer deze kuur!!

12-08-2019 | Man | 59
Wondroos
Ik moet 4 x per dag 2 x 500 mg slikken, óf 1 uur voor, óf 2 uur na de maaltijd. Ik vind het handiger om 1 uur voor de maaltijd de capsules in te nemen op de lege maag. Mijn schema voor de medicijniname is: 08:00, 13:00, 17:00 en 23:00 Mijn maaltijden zijn dan om: 09:00, 14:00, 18:00 In de ochtend eet ik 2 boterhammen, de middagmaaltijd sla ik vaak over en [lees meer...]om 18:00 eet ik eventueel wat brood met als hoofdmaaltijd veel fruit (banaan, mandarijnen en appel) Tussen de maaltijden door drink ik witte thee. In het begin had ik last van diaree, maar later werd het vaste ontlasting. Ik heb vooral last van verminderde concentratie.

14-12-2023 | Man | 58
Bacteriële infectie

11-01-2021 | Man | 58
Ontsteking in de borst

09-08-2020 | Vrouw | 58
flucloxacilline (1000mg)
Veel pijn de operatie van mijn hand dacht eerst dat het zo hoorde.Maar na 5 dagen nog meer pijn en kon helemaal niets meer met mijn hand het ziekenhuis zei dat het zo hoorde en ik moest maar paracetamol pakken.Was inmiddels doodziek en toch maar een foto naar het ziekenhuis gestuurt waarop ik meteen mocht komen.Slik inmiddels al 10 dagen antibiotica en langzaam gaat het ie[lees meer...]ts beter .

22-07-2018 | Man | 58
flucloxacilline (250mg)
Wondroos
Preventief begonnen met het slikken van Flucloxacilline. Ik voelde een wondroos in mijn rechteronderbeen opzetten. Onderbeen werd warm en in voelde een algehele malaise opkomen. Meteen gestart met de kuur. Na drie dagen was het effect van de Flucloxacilline al merkbaar. Zwelling nam af. Na vijf dagen (20 capsules) kreeg ik enorme huiduitslag op schouders, rug en armen. Jeu[lees meer...]k is niet te harden. Koude douches helpen voor even. Straks maar weer langs de huisarts.