flucloxacilline

Wondroos (37 meningen)
Infectie (wond) (27 meningen)
Bacteriële infectie (23 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Ontsteking in de borst (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

30-09-2021 | Man | 64
Bacteriële infectie
Top Antibiotica. Ik heb dit middel 10 dagen 4 x daags 500 mg gebruikt i.v.m. een ontstoken voet door een bacterie. Na 4 dagen voet al niet meer dik en rood meer en klachten verdwenen. Kuur geheel afgemaakt. Totaal geen bijwerkingen gehad (zelfs geen maag/darmklachten). En ook inname ging prima zonder dat (broodje aap verhaal) ik het gevoel had dat de capsule in mijn keel [lees meer...]bleef hangen. Waar halen ze deze onzin vandaan. Gewoon een Topmiddel wat bekend staat dat het geen bijwerkingen heeft (minder dan 1 op 10000 mensen op alle gebieden). Dus ik moet wel lachen om al die "Indianenverhalen" hier. Wat een onzin. Gewoon een Wereldmiddel.

20-05-2018 | Man | 64
Krentenbaard
De krentenbaardklachten waren na drie dagen duidelijk minder. Echter na de derde dag kreeg ik wat problemen op de nuchtere maag van hevige maagzuur en krampen. Onmiddeljk een maagzuurremmer ingenomen waarna de klachten afnamen. Toch voel ik me niet fit en heb af en toe lichte duizelingen en transpireren. Klachten worden minder na veel water te hebben gedronken. Neem bij[lees meer...] gebruik 2 glazen water dat helpt. Ik ga nu de 6e dag in en kijk uit na de 10e dag dan is de kuur voorbij.

18-10-2017 | Vrouw | 64
Wondroos
Via een piepklein wondje in mijn knie (na een val) wondroos op mijn scheenbeen. Eerst antibiotica creme, 1 week gebruikt, wondroos verdubbeld. Nu sinds 8 dagen aan de Flucloxacilline. 4 x p.d. 500mg. Na 3 dagen wondroos qua omvang voor de helft verminderd, roodheid minder, minder opgezet. Na 5 dagen kreeg ik echt last van een gevoel alsof de capsule in mijn maag is blijven[lees meer...] steken... soms oprispingen, boeren, en nu continue het gevoel alsof de capsule in de maag is blijven steken. Beetje branderig, geen fijn gevoel. 2x 1 dag ziek geweest. De eerste dag van de kuur, alsof ik de kater van de eeuw had, en de 8ste dag ongelofelijk vermoeid. Op de nuchtere maag innemen vind ik wel een dingetje :-( om de 6 uur dus 's nachts ( 05.00 uur) de wekker zetten. Ook heb ik de laatste dagen een enorm opgeblazen gevoel, vooral mijn maag, alsof ik een paar kilo ben aangekomen. Nu nog 2 dagen te gaan, wederom controle huisarts en dan hoor ik of ik kan stoppen of dat er nog 4 dagen bij komen. (Wat ik niet hoop) Dat propgevoel in mijn slokdarm, en gevoeligheid maag vind ik momenteel het vervelendst, zeker als het moment er weer aankomt om weer een capsule tot mij te nemen.

27-09-2020 | Man | 62
Wondroos
Erg misselijk en weinig eetlust. Met veel water innemen scheelt soms. Ook rechtop blijven staan/zitten scheelde bij mij iets. Dus niet gelijk weer in bed gaan liggen, wel lastig als je beroerd bent. Weet niet of het aan de kuur ligt, maar ik voel me na 14 dagen einde kuur nog steeds niet de oude: licht misselijk, moe, slap gevoel, geen verhoging temperatuur overigens. W[lees meer...]ellicht komt dit door de impact van dit medicijn of de wondroos cq. de combinatie van beiden? Anders maar naar de huisarts.

28-05-2018 | Man | 62

18-03-2021 | Vrouw | 61
Wondroos
Wondroos aan re voet, begon met een ontstoken teen waarschijnlijk door een schimmelinfectie. De zwelling van de teen en de voet was binnen 3 dagen flink afgenomen dus de jeuk over mijn hele lijf wilde ik voor lief nemen. Maar de jeuk werd steeds erger/ slapeloze nachten en desloratadine tegen de jeuk hielp niet. Nu overgestapt naar argumenten. Afwachten wat dat gaat doen.

04-05-2019 | Vrouw | 61
Wondroos
Ik had een pijnlijke neus na een verkoudheid, ik dacht hooikoorts. Maar na een bezoek aan de huisarts bleek ik wondroos te hebben. Na 2 dagen medicijnen werd mijn gezicht roder en dikker. Daarna zijn de klachten snel afgenomen en na een week bijna geheel verdwenen. In combinatie met paracetemol was de pijn goed te onderdrukken.

11-06-2018 | Vrouw | 61
Bacteriële infectie
Paarse gezwollen arm na daas beet. Middel leek effectief, duurde wel een paar dagen. Wel behoorlijke gewrichtspijn knie nog steeds anderhalve week na inname. Ook heftige netelroos aanval gehad. Beide heb ik nooit eerder gehad.

15-05-2016 | Vrouw | 61
flucloxacilline (500mg)
Ik herken helemaal niets van de bijwerkingen die anderen beschrijven. Ik heb geen diarree, geen maagpijn, misselijk of andere ongemakken. Het op tijd innemen ervaar ik ook niet als lastig. Ben nu met de 5e dag bezig en voel me uitstekend. Vriendin van mij heeft wondroos in ernstige mate en zat er de hele aan met haar handen. Zij had natuurlijk van alles aangeraakt in huis[lees meer...] en op de een of andere manier heb ik het ook opgelopen. Gelijk de eerste dag dat ik 2 plekken ontdekte in mijn gezicht naar de huisarts gegaan die flucloxacilline voorschreef maar me verzocht te wachten met innemen omdat ze niet zeker was wat ik heb, ik moest afwachten of het erger werd. De volgende dag zag ik er een plek bij dus ben gelijk begonnen met het innemen. Na 4 dagen toch nog een vaag plekje erbij. Ik hoop de de lelijke plekken snel genezen, want zo kan ik niet werken.

12-09-2021 | Vrouw | 60
Infectie (wond)
Een wondje op mijn scheenbeen veranderde in een paar dagen in een donkerrood gebied om de wond wat zich uitbreidde tot een half been, met blaren en jeuk. Maar werd gezwachteld dus daar kon ik niet krabben. Het ging van kwaad tot erger toen ik grote vlekken op mijn onderarmen kreeg en jeuk ben ik gestopt met deze kuur. Wat dus een goede beslissing was 4 dagen later was all[lees meer...]e roodheid verdwenen alleen de wond ziet er nog raar uit. Ook had ik het gevoel dat de capsule bleef hangen in mijn keel, drink 2 liter water maar dat gevoel bleef ik houden. Voor mij dus niet weer deze kuur!!

12-08-2019 | Man | 59
Wondroos
Ik moet 4 x per dag 2 x 500 mg slikken, óf 1 uur voor, óf 2 uur na de maaltijd. Ik vind het handiger om 1 uur voor de maaltijd de capsules in te nemen op de lege maag. Mijn schema voor de medicijniname is: 08:00, 13:00, 17:00 en 23:00 Mijn maaltijden zijn dan om: 09:00, 14:00, 18:00 In de ochtend eet ik 2 boterhammen, de middagmaaltijd sla ik vaak over en [lees meer...]om 18:00 eet ik eventueel wat brood met als hoofdmaaltijd veel fruit (banaan, mandarijnen en appel) Tussen de maaltijden door drink ik witte thee. In het begin had ik last van diaree, maar later werd het vaste ontlasting. Ik heb vooral last van verminderde concentratie.

03-03-2018 | Vrouw | 59
Ontsteking in de borst
Wondje in tepel is gaan ontsteken. Er kwam ook pus uit. Pijnlijke steken. Klieren vuurrood daardoor. Na 3 dagen vermindering klachten. Minder vurig. Nog wel af en toe steken. Korstvorming op tepel. Geen pus meer. Is nu aan het helen.

27-11-2016 | Man | 59
Bacteriële infectie
Ik had last van een bacteriële huidontsteking bij het oor. Kreeg een kuur voorgeschreven 4 x daags 1 capsule voor 10 dagen. Na drie dagen was de huidontsteking verdwenen. Moest natuurlijk de kuur wel afmaken en dat was een behoorlijke opgave. Betekent toch goed plannen met eten en doorgaan tot de 10 dagen voorbij zijn terwijl het euvel al verholpen was. Wel een paar bijwer[lees meer...]kingen zijnde diaree en huiduitslag (bultjes en jeuk). Vandaag de eerste vrije medicijnen-dag dus hoop dat de bijwerkingen snel verdwijnen. Kortom voor mij een goed medicijn met wat ongemakken.

11-01-2021 | Man | 58
Ontsteking in de borst

09-08-2020 | Vrouw | 58
flucloxacilline (1000mg)
Veel pijn de operatie van mijn hand dacht eerst dat het zo hoorde.Maar na 5 dagen nog meer pijn en kon helemaal niets meer met mijn hand het ziekenhuis zei dat het zo hoorde en ik moest maar paracetamol pakken.Was inmiddels doodziek en toch maar een foto naar het ziekenhuis gestuurt waarop ik meteen mocht komen.Slik inmiddels al 10 dagen antibiotica en langzaam gaat het ie[lees meer...]ts beter .

22-07-2018 | Man | 58
flucloxacilline (250mg)
Wondroos
Preventief begonnen met het slikken van Flucloxacilline. Ik voelde een wondroos in mijn rechteronderbeen opzetten. Onderbeen werd warm en in voelde een algehele malaise opkomen. Meteen gestart met de kuur. Na drie dagen was het effect van de Flucloxacilline al merkbaar. Zwelling nam af. Na vijf dagen (20 capsules) kreeg ik enorme huiduitslag op schouders, rug en armen. Jeu[lees meer...]k is niet te harden. Koude douches helpen voor even. Straks maar weer langs de huisarts.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum