flucloxacilline

Wondroos (41 meningen)
Infectie (wond) (29 meningen)
Bacteriële infectie (23 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Ontsteking in de borst (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

13-04-2021 | Vrouw | 40
Infectie (wond)
Voorgeschreven gekregen (10-daagse kuur) ivm ontsteking in wond/vers litteken gezicht (na fietsongeval). Daar hielp het nauwelijks tegen. Wel positief effect op herstel van de wonden in m'n mond (ook door fietsongeval en bijkomende operatie). En koorts verdween. Vanaf dag 2 flink misselijk (ben ik anders nooit) en geen eetlust meer. In de 5e nacht erg vervelend gevoel in s[lees meer...]lokdarm na inname medicijn ondanks inname met 300 ml water, niet geslapen daardoor. Gelukkig bleef het beperkt tot de enige keer dat ik het medicijn zittend innam. Tip: medicijn staand innemen.

29-11-2020 | Vrouw | 40
Wondroos
Deze kuur gekregen tegen wondroos op mijn bovenbeen. Het middel deed goed zijn werk en de plek begon binnen twee dagen al te verminderen. Wel kwamen er op meerdere plaatsen nieuwe plekken tot uiting die ook snel weer weg waren. Het innemen is wel een dingetje en ik probeer me er wel aan te houden wat prima gaat mbt niet eten, maar de tijden willen wel eens wisselen. Ik b[lees meer...]en wat vermoeider dan normaal, bij te vroeg na het eten innemen ontstaat er het gevoel alsof er iets scherps weer omhoog klimt via je slokdarm, een kop thee en een maalox doet wonderen. Verder is de urine en ontlasting wat donkerder dan normaal, en heb ik nu (drie dagen voor einde kuur van 10 dgn) vaginale schimmelinfectie en onder mijn borsten maar dat is ook wel veel voorkomend bij AB. Verder werkt dit heel goed!

09-09-2017 | Vrouw | 39
Oorontsteking
Dit middel stopte gelijk de pijn steken en na al 3 dagen waren mijn oren al opgeklaard en alle zwellingen van mijn speekselklieren afgenomen. Iets moeilijk met gebruik...een uur na eten of anders 2 uur voor het eten innemen en dat 4 keer per dag. Maar het verlichting van de pijn en het resultaat waren het waard.

22-11-2016 | Vrouw | 39
flucloxacilline (500mg)
Ik had een ontsteking op me been, dit was de 3e keer al alleen nu het andere been. Been zag rood en dik, omdat ik de klachten herkende direct actie ondernomen. Kreeg een stevige antibiotica 4xdaags, voor of na het eten innemen, dat was soms lastig, om je nuchtere maag gaf geen bijwerkingen. Alleen een vaginale schimmelinfectie krijg je kado, bij deze antibiotica is dat [lees meer...]niet vermeld, de andere vaak wel.

22-04-2022 | Vrouw | 38
Wondroos
Gekregen ivm wondroos aan mijn arm. Na dag 3 zag ik duidelijk verbetering. Zwelling en roodheid namen af. Ik heb de dosering voor 12 jarigen aangehouden ivm mijn (lichte) gewicht en overgevoeligheid voor medicatie, dus 3 x p/d ipv 4. Op de nuchtere maag voor mij geen doen. Ik kreeg onmiddellijk Maagzuur en braakneigingen. na overleg met de huisarts afgesproken om het na w[lees meer...]at voedsel in te nemen. Vergeleken met andere antibiotica viel deze reuze mee.

28-02-2021 | Vrouw | 38
Gistinfectie van de huid
Roodheid en deel van de zwelling van mijn voet afgenomen. Na 10 dagen deze kuur nog steeds pijn en de roodheid niet geheel verdwenen.

16-10-2016 | Man | 38
Wondroos
Ik heb deze kuur gekregen omdat in wondroos in mijn arm had. Na vier dagen duidelijk effect en verbetering. Helaas na 10 dagen niet alles over en een verlenging van 10 dagen was nodig. Totaal geen last van bijwerkingen gehad.

19-07-2021 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
heb hem gekregen voor een onsteking mijn oksel holte en lympfe klieren in de hoop dat het weg zou gaan na 3dgn te hebben gebruikt word de plek roder uiteindelijk doorverwezen naar de spoedpost daar is ie opgesneden en is het verholpen :) moet de kuur nog afmaken tot donderdag

30-12-2017 | Man | 37
Gewrichtsontsteking
Ik had deze medicijnen voorgeschreven gelegen ivm een ontsteking in mijn knie die overging in mijn scheenbeen. Na het lezen van de verschillende bijwerkingen op deze site voor ik aan de kuur ging beginnen zag ik er toch wel tegen op. Mijn ervaring na het afsluiten van de kuur is echter erg positief. Had de eerste dag lichte hoofdpijn en de rest van de kuur geen enkele las[lees meer...]t van bijwerkingen. Na 4 dagen verdween de rode huid van mijn scheenbeen en op de laatste dag van de kuur is de pijn uit mijn knie en is hij ook niet dik meer. Kortom veel baat bij gehad.

31-03-2022 | Vrouw | 36
flucloxacilline (500mg)
reden: borstontsteking Deze kuur is de 1e keuze bij een borstontsteking. Bij mij heeft het totaal geen effect gehad, werd alleen maar zieker. Daarom na 3 dagen overgestapt op een andere kuur. Erg blij met amoxicilline.

24-09-2021 | Vrouw | 36
Oorontsteking
Gehoorgangontstekingen

07-08-2021 | Man | 36
Bacteriële infectie
Door een lymfevatontsteking begonnen met een kuur van 10 dagen, ontsteking is na een paar dagen langzaam weggetrokken. Slikken is even wat puzzelen met eten, aangezien je ze op een lege maag moet nemen. Eerste dagen wat last van diarree, nu vooral last van keelpijn en pijn met slikken, ook vaker het gevoel gehad dat de pil bleef hangen ergens in de slokdarm. Gisteren was d[lees meer...]e laatste dag van de kuur dus hoop dat de keelpijn nu ook snel verdwijnt niet echt een fijne bijwerking in ieder geval

23-05-2021 | Man | 36
Bacteriële infectie
Doordat ik bulten op mijn hoofd en gezicht kreeg. Heb ik deze antibiotica voorgeschreven gekregen. Ik zit nu op de 6de dag, moet nog 4 dagen. Ik heb wel het idee dat het werkt, maar NOOIT MEER! Op lege maag innemen, uur niet eten, 2 uur voor de volgende tablet niks eten. En de bijwerkingen! Pffff duizeligheid, misselijkheid, suf voelen, maagpijn, maagzuur, s[lees meer...]lokdarm branderig gevoel, zeer droge huid, extreme jeuk op rug en onderarmen .

11-08-2019 | Vrouw | 36
Oogontsteking
Alles begon met een pukkeltje op de rand van mijn ooglid. Ontstoken oog/talgklier met gevolg driedubbel dik oog. Eerst antibioticazalf gekregen voor in oog, maar het was te sterk. 5 dagen nu deze antibiotica en moet er nog 2. Hij slaat goed aan en daar ben ik wel tevreden over. Je moet hem 1 uur voor de maaltijd en 2 uur na de maaltijd innemen. Voor mij is dit echt een d[lees meer...]ingetje. Heb moeten puzzelen en wekkers gezet. Ik merk nu sinds dag 4 zo'n beetje dat ik op sta met een bepaalde zwaarte in mijn lijf en ben daarbij heel duizelig. Wordt er gewoon apathisch van. Weinig kracht. Ik ga wel door, moet wel, maar ik ben er niet helemaal bij. Ook last van maagzuur en heb het idee dat ik verhouden wordt met keelontsteking,wat me sterk lijkt aangezien ik antibiotica slik. Maar goed.

03-02-2022 | Vrouw | 35
Infectie (wond)
Ontstoken brandwond arm, 10 dagen 4x PD innemen. De pijn in mijn arm heb ik liever dan deze bijwerkingen, vreselijk! Morgen bellen om ermee te stoppen.

31-08-2021 | Vrouw | 35
Bacteriële infectie
Gekregen bij lymfangitis. Heel effectief. Rode streep op mijn been werd met het uur kleiner. Wel last van misselijkheid. Ook nog na de kuur (weet niet of dat ook door de flucloxacilline komt, maar denk t wel)

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum