Ervaringen met Flucloxacilline

flucloxacilline

Wondroos (49 meningen)
Infectie (wond) (37 meningen)
Bacteriële infectie (33 meningen)
Ontsteking in de borst (12 meningen)
Krentenbaard (10 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

09-10-2022 | Vrouw | 57
Infectie (wond)
Na een operatie in het ziekenhuis zijn veel Staphylococcus aureus in de gehechte wond bij mijn navel gevonden. De binnenkant van mijn navel was knalrood. Ik kreeg dit middel om 10 dagen lang te slikken met de waarschuwing om de hele kuur af te maken. Ik gebruik dit medicijn nu 5 dagen en was vanaf dag 1 behoorlijk misselijk. IK vind ook het uurschema voor het innemen van[lees meer...] de capsules: op een lege maag innemen of pas 2 uur na een maaltijd en daarna nog eens een uur te moeten wachten om te mogen eten heel moeilijk om vol te houden. Maagzuur maakt het nog vervelender. IK heb daarom wel eens gesmokkeld voor dat ik naar bed ging: ik nam een beker anijsmelk om beide klachten tegen te gaan en te kunnen slapen. Het middel werkte wel snel binnen 2 dagen werd mijn navel roze ipv vlammend rood. Ik zet telkens de timer op mijn telefoon om me zoveel mogelijk aan de regels voor innemen te houden. Nog 5 dagen (zucht).

07-08-2021 | Man | 56
Bacteriële infectie
Ik heb veel gelezen over dit medicijn hier en had ook last van schorre, pijnlijke keel, net of het bleef hangen. De oplossing die ik heb ontdekt is dat er misschien bij de makers aan de buitenkant nog resten van de binnenkant kunnen zitten. ik heb met een zakdoek, tissue de buitenkant van de capsule schoon gemaakt en voor de inname een flink slok water genomen en water in [lees meer...]de mond en toen ermee de capsule doorgeslikt en flink wat water na gedronken. Ik heb op deze manier geen last meer gehad van schorre of pijnlijke keel of het gevoel dat het ergens bleef hangen.

02-07-2021 | Vrouw | 56
Wondroos
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Het werkte al op de tweede dag (ik had een kuur voor 10 dagen) en ik had totaal geen bijwerkingen.

19-03-2021 | Vrouw | 56
Infectie (wond)
Vanwege een nagelriemontsteking (nijnagel) Flucloxacilline 500 mg gekregen, 4x daags 1 capsule. Na 2 dagen globus gevoel gekregen, het gevoel dat de capsule in de keel blijft steken. Dat gevoel is niet meer weggegaan, het wordt steeds heviger. Door dit gevoel ook misselijkheid en vaak vanuit de keel boeren.

28-06-2020 | Vrouw | 56
flucloxacilline (500mg)
Ontsteking in de lies waar ik nauwelijks last van had maar die moest wel verdwijnen dús deze kuur. Nou voortaan vraag ik gelijk hoe de kuur werkt want deze inname methode al onhandig. Zelfde tijd, drie maal daags om de 8 uur. Twee uur ervóór niet eten, een uur erná niet eten. Nou went dit wel maar wel goed opletten. Het meest vervelend was dat in mijn geval vlák na inname [lees meer...]mijn borstbeen/slokdarm een brandend gevoel gaf, ruim een uur lang. Soms meer soms minder. En het lijkt een beetje alsof de capsule bleef hangen. Brandende gevoel het meest vervelend. Nu nog vandaag en morgen te gaan. Ontsteking zeker flink gekrompen maar niet weg. Nooit meer dit antibioticum voor mij.

19-10-2023 | Vrouw | 55
flucloxacilline (1000mg)
Wondroos
na knie operatie had ik een na bloeding, op de hechtingen deze heeft nog 6 dagen na de OK dag gelekt en toen was het dicht en werd dezelfde dag dik, warm, zeer rood op de wondgebied waar de lekkage was. had ook wat koorts. was natuurlijk in weekend en heb thuis lopen koelen, dacht dat het bij de na weeen van de operatie hoorde. maandag gebeld met arts en direct getart met [lees meer...]met fluxapen na controle been want het was wondroos. port d'entre de nalekkage wondje/hechting.Ben flink een paar dagen ziek geweest en met de AB eerste dagen slapen, moe, energieloos . De AB met waneer eten en niet is even flink uitvogelen en opletten.. Nu na 10 dagen 6 x 1 gram ben ik terug gezet naar 4 x 1 gram. het is verbeterd maar nog niet weg. voel mij wel stukken beter. so far so good

23-10-2022 | Vrouw | 55
Ontsteking in de borst
Bij borstontsteking gestart. Het weekend de huisartsenpost gebeld in verband met verergeren van klachten: roodheid, zwelling, verhoogde temp en meer pijn. Nu Amoxicilline/clavulaan voorgeschreven gekregen. Heb 3 tabletten gehad. Ik hou het nog even in de gaten maar tot nu toe geen verbetering.

05-03-2021 | Vrouw | 55
Bacteriële infectie
Het effect van het medicijn kan ik niet beoordelen .Ik ben met dit medicijn gestopt na overleg met de arts. Ik voelde me na dag twee steeds beroerder worden.heftige maagpijn ,misselijk , opgeblazen buik .een leeg gevoel, diarree .maagzuur ,moe, spierpijn. Ik Ben echt niet kleinzerig maar dit was niet vol te houden om nog 4 dagen mee door te gaan. Voor mij nooit meer! [lees meer...]

03-01-2021 | Vrouw | 55
Oorontsteking
Veel last van bijwerking. Erg brandend gevoel keel,slokdarm,maag. Soms toch eerder eten dan de 1 uur om dat gevoel weg te krijgen. Ontsteking wel weg, en dik oor ook weg. Dus hopelijk wel geholpen. Vandaag laatste dag kuur.

20-03-2023 | Man | 54
Infectie (wond)
Slechts 20 pillen gekregen (3x per dag 500 mg), nadat mijn huisarts alleen foto's van mijn ontsteking op mijn rug had gezien. Kuur geheel afgemaakt (minder dan een week dus). Alleen vanaf dag 3 lichte diarree. Mijn ontsteking is nog niet over, maar uit die ontstoken plek komt nu alleen nog maar lichtvloeibare pus, en de verdikking is een heel stuk minder. Ik neem aan dat[lees meer...] de resterende onsteking verder af zal nemen binnen de komende dagen. Zo niet, dan zou ik zonder meer een vervolgkuur van dit middel nemen, want de onsteking is stukken minder geworden (maar dus nog niet over).

24-04-2022 | Vrouw | 54
Wondroos
Ik was op tijd bij huisarts. Had wel 2 dagen verhoging. Wondroos werd wel minder maar na 10 dagen slikken nog niet weg. Verlengd met 5 dagen. Ben wel inmiddels 2 kg aangekomen ondanks zelfde dieet en sporten. Vocht vasthouden.Ik denk dat ik wat meer water moet drinken. Kreeg het na elke keer slikken benauwd, alsof mijn keel werd dicht geknepen. Ook kreeg ik uitslag over [lees meer...]mijn bovenbenen. Wondroos had ik op mijn arm . Ik heb lymfoedeem door bestraling. Borstkanker gehad. Nu laatste dag vd antibiotica. Wondroos is bijna weg. Toch maar weer naar de huisarts voor beoordeling. Hoop dat ik geen verlenging hoef, vind het toch wel een dingetje met de slikschema.

19-02-2022 | Vrouw | 54
Wondroos
Door onbekende oorzaak kreeg ik ineens wondroos in mijn gezicht. Omdat ik het niet kende misschien wat laat naar huisarts gegaan ( 3 dagen nadat de verschijnselen begonnen). Ik kreeg een kuur voor 10 dagen, 3x daags 2x 500gr dus best heftig. Innemen van deze capsules was al een drama, ze bleven hangen in me keel maar met heel veel water kreeg ik ze weg. Na 48 uur zag ik we[lees meer...]l heel duidelijk verschil. Zwelling en pijn werden rap minder maar dat werd vervangen door lichte misselijkheid de hele dag door en hoofdpijn. Vooral snachts en smorgens was de hoofdpijn wel heel heftig. Zie je met 3x daags maar eens aan een eetschema te houden #not dus. Ik probeer 7-3-11 aan te houden. Dit medicijn doet zijn werk goed maar door die bijwerkingen hoop ik het nooit meer te hoeven slikken.

20-09-2018 | Man | 54

05-11-2018 | Man | 53
flucloxacilline (500mg)
Ik slik het omdat er een onsteking zit in mijn penis. In 2016 heb ik een pyronie operatie gehad, en blijkt dat er op de blijvende hechting(en) een bacterie zit. Ik kan nog niet erg veel over de afname vertellen maar wel een bijwerking. Ik had na de eerste inname van de 1e pil, 2 uur later een opgezette buik en maag. Ik weet niet of dat nog verdwijnt, maar misschien iemand [lees meer...]met de zelfde ervaring???

31-07-2022 | Vrouw | 52
Bacteriële infectie
10 dagen gebruikt voor een slijmbeursontsteking. De pijn en zwelling nam snel af.

04-04-2020 | Man | 52
Speekselklierinfectie
Op een zaterdag ontdekte ik een verdikking onder mijn oor. Dag er op werd deze nog groter. Met eten was het ook zeer pijnlijk. Dacht zelf aan een speekselklier ontsteking of steentje. Ivm Covid-19 niet zo happig om naar de huisartsenpost te gaan. Toch maar op maandag gebeld om afspraak te maken. Huisarts gaf na overleg met KNO arts een hoge dosis antibioticum. De volgende[lees meer...] zaterdag is de zwelling geslonken en geen pijn meer met eten. Nog twee dagen om de kuur af te maken, hoop dat alles dan weg is.