Wondroos (41 meningen)
Bacteriële infectie (26 meningen)
Ontsteking in de borst (10 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

27-11-2016 | Vrouw | 23
Infectie (wond)
Ruim een week geleden begonnen met dit medicijn i.v.m. een ernstige infectie van een buikwond. Amper bijwerkingen, enkel snel moe en weinig eetlust. Voor de infectie doet het (nog) niks, deze is alleen maar verergerd. Morgen ga ik weer terug naar de huisarts, wellicht is dit gewoon niet de juiste antibioticum.

31-03-2016 | Man | 50
Infectie (wond)
Bijwerkingen: buikpijn, diarree, vochtophoping, pijn aan de wond op mijn voet.

28-12-2014 | Man | 70
Infectie (wond)
Hardnekkig abces in de gehoorgang. Antibioticum in combinatie met pijnstiller (paracetamol). Geen resultaat. Zulke etterende abcessen zijn moeilijk te genezen en hebben de neiging zich te verdiepen. Inmiddels voor de 2e keer bij de oorarts, oorgang schoongemaakt etc. Nu nieuw antibioticum Ciproflexacine in combinatie met ontstekingsremmer Ibuprofen. Inmiddels meer dan 3 we[lees meer...]ken een zweer in mijn oor... het schijnt dat 'snijden' uiteindelijk de laatste oplossing is... Heb zelf bedacht om dagelijks het oor te reinigen met een wattenstaafje gedrenkt in ontsmettende vloeistof...

22-12-2014 | Man | 62
Infectie (wond)
Etterende puisten op neus en in gezicht. niets geholpen.

24-11-2014 | Vrouw | 49
Infectie (wond)
Ik kreeg deze antibiotica voor een infectie aan de bal van mijn voet (zwelling, jeuk). Een dosering van 4 x 1 capsule per dag sloeg niet aan, daarom kreeg ik 4 x 2 capsules per dag. Deze kuur heb ik 1,5 week gehad. Het hielp bij die dosering goed, alleen de klachten kwamen terug en ik kreeg een nieuwe langere kuur. Na inname was ik wat misselijk soms en had wat last van ma[lees meer...]agzuur. Ook (minimaal) jeuk over mijn lichaam. Vergeleken bij andere AB die ik eerder nodig had, vond ik de bijwerkingen erg meevallen, ik heb snel last van mijn darmen maar dat had ik nu gelukkig niet. Vrij mild dus. Ik was er ook zeker niet moe van of slaperig. Mijn conditie was in deze periode wel iets minder, ik merkte bij het sporten wel iets dat ik een kuur had ( ik sport best fanatiek, bij flinke inspanning merkte ik het enigzinds).

08-09-2014 | Vrouw | 42
Infectie (wond)
Ik kreeg dit middel voorgeschreven voor een infectie aan mijn hand en een ontstoken lymfeklier onder mijn oksel. Ook had ik er koorts van. Na het innemen van de 5e tablet voelde ik me al een stuk beter en werd de pijn onder mijn oksel minder. Ook had het een gunstig effect op mijn acne. Ik kreeg weer kleur op mijn gezicht en voel me nu na 6 dagen een heel stuk beter. Wat[lees meer...] wel aan te raden is bij langduriger gebruik van dit middel is het gebruik van probiotica om diarree te voorkomen.

10-08-2014 | Vrouw | 38
Infectie (wond)
Kuur voorgeschreven gekregen wegens infectie na insektenbeet op de voet die na 2 weken nog steeds niet rustig was. Innemen ging moeilijk, capsule vind ik best groot en door mij niet weg te slikken met water. Heb een lepel appelmoes gebruikt. Bijwerking: vieze smaak in mond wat soms eetlust deed verminderen. En enigszins duf en moe. Verder niks spannends. Voet is inmidd[lees meer...]els weer in originele vorm en kleur, dus kuur heeft z'n werk gedaan.

06-08-2014 | Vrouw | 22
Infectie (wond)
Ik had een ernstige ontsteking in mijn nieuwe tattoo op mijn voet. Had ontzettend veel pijn voor de medicijnen, maar na de eerste dag waren de ergste pijn steken al een stuk minder. Morgen dag 9 van de 10 en de pijn is vrijwel helemaal verdwenen. Het heeft even geduurd maar ik had inmiddels ook een vervelende wond op mijn voet die ook voor aardig wat pijn heeft gezorgd. V[lees meer...]anwege de ervaringen hier was ik erg bang voor de bijwerkingen, die uiteindelijk alles mee vielen. Ja je wordt misselijk, ineens vermoeid en krijgt even hoofdpijn in het eerste uur na het innemen. Maar je raakt eraan gewend en vooral als je even een uurtje kan liggen of zelfs slapen na het innemen merk je er niks van. Anders even afwachten tot je weer iets mag eten, dan zakt het sowieso. Ik was erg blij met dit medicijn omdat ik al 2 weken met deze ontsteking liep en niks leek te helpen. Nu is het iets meer dan 3 weken geleden begonnen en ben ik er eindelijk bijna vanaf!

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum