Wondroos (37 meningen)
Bacteriële infectie (22 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Ontsteking in de borst (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

08-09-2014 | Vrouw | 42
Infectie (wond)
Ik kreeg dit middel voorgeschreven voor een infectie aan mijn hand en een ontstoken lymfeklier onder mijn oksel. Ook had ik er koorts van. Na het innemen van de 5e tablet voelde ik me al een stuk beter en werd de pijn onder mijn oksel minder. Ook had het een gunstig effect op mijn acne. Ik kreeg weer kleur op mijn gezicht en voel me nu na 6 dagen een heel stuk beter. Wat[lees meer...] wel aan te raden is bij langduriger gebruik van dit middel is het gebruik van probiotica om diarree te voorkomen.

10-08-2014 | Vrouw | 38
Infectie (wond)
Kuur voorgeschreven gekregen wegens infectie na insektenbeet op de voet die na 2 weken nog steeds niet rustig was. Innemen ging moeilijk, capsule vind ik best groot en door mij niet weg te slikken met water. Heb een lepel appelmoes gebruikt. Bijwerking: vieze smaak in mond wat soms eetlust deed verminderen. En enigszins duf en moe. Verder niks spannends. Voet is inmidd[lees meer...]els weer in originele vorm en kleur, dus kuur heeft z'n werk gedaan.

06-08-2014 | Vrouw | 22
Infectie (wond)
Ik had een ernstige ontsteking in mijn nieuwe tattoo op mijn voet. Had ontzettend veel pijn voor de medicijnen, maar na de eerste dag waren de ergste pijn steken al een stuk minder. Morgen dag 9 van de 10 en de pijn is vrijwel helemaal verdwenen. Het heeft even geduurd maar ik had inmiddels ook een vervelende wond op mijn voet die ook voor aardig wat pijn heeft gezorgd. V[lees meer...]anwege de ervaringen hier was ik erg bang voor de bijwerkingen, die uiteindelijk alles mee vielen. Ja je wordt misselijk, ineens vermoeid en krijgt even hoofdpijn in het eerste uur na het innemen. Maar je raakt eraan gewend en vooral als je even een uurtje kan liggen of zelfs slapen na het innemen merk je er niks van. Anders even afwachten tot je weer iets mag eten, dan zakt het sowieso. Ik was erg blij met dit medicijn omdat ik al 2 weken met deze ontsteking liep en niks leek te helpen. Nu is het iets meer dan 3 weken geleden begonnen en ben ik er eindelijk bijna vanaf!

22-05-2014 | Vrouw | 21
flucloxacilline (500mg)
Infectie (wond)
Ik kreeg 20 tabletten voorgeschreven van de huisarts, omdat een wond op mijn arm erg ontstoken was geraakt. Na een dag ziet de wond er al minder vurig uit, heb echter wel veel last van misselijkheid, maagzuur en een beetje draaierig gevoel. Ook stinkt mijn urine naar de geur van de capsules. De bijwerkingen zijn vervelend, maar ik ben blij dat de kuur mijn ontsteking verhe[lees meer...]lpt.

28-04-2014 | Vrouw | 50
flucloxacilline (500mg)
Infectie (wond)
Liep een poos met een grote bult op mijn dijbeen, naar dermatoloog geweest, maar omdat ik zeer angstig was en nog ben door blijven lopen, zat talg in ging spontaan een paar dagen voor pasen open. Ik zelf dus verder leeg drukken, wat mijn grootste fout was, kreeg een infectie die over mijn been naar beneden helemaal rood werd. 20e april naar spoedeisende hulp, stuurde mij d[lees meer...]oor naar leidendorp zkh, chirurg gekeken en moest 2e paasdag melden in de ochtend en onder narcose heb wel 8 uur moeten wachten tot ik naar de operatiekamer kon. Nu ben ik nog steeds bezig met deze medicijnen, 8 maal 2 capsules per dag, maar heel erg misselijk. tot braken aan toe en darmen zijn helemaal van slag. Heb nu thuiszorg, medicijn slaat aan, wond ziet er beter uit, maar wat een naar medicijn. Hoop dat andere hier wat aan hebben en tot slot wacht niet te lang, anders zie je waar je snel terecht komt.

31-03-2014 | Vrouw | 33
Infectie (wond)
Spontane geïnfecteerde wond op mijn scheenbeen. Ik ervaar vooral slaperigheid, diarree, darmkrampen en flinke maagzuur. Maar mijn maag/darmen zijn altijd al erg gevoelig geweest. Die infectie reageert er er wel erg snel op: binnen 36 was de harde onderhuidse schijf grotendeels verdwenen. Er is echter nog geen korstvorming op het open wondje, maar het is pas dag 3.

31-07-2013 | Man | 46
Infectie (wond)
Gebruik dit middel voor een huid infectie. Ook ik ervaar redelijk forse bijwerkingen zoals maagkrampen ( erg pijnlijk), diarree, geen eetlust ( voortdurend misselijk). Nu 1,5 dag bezig van de 10. Hoop dat het snel beter gaat.

29-01-2013 | Man | 17
Infectie (wond)
Ben door een hond van een vreemde in mijn hand gebeten. Er liep een rode lijn vanuit de plek richting mijn arm (bloedbaan) wat ik pas achteraf zag. Ben die avond gewoon bij vrienden geweest en wanneer ik thuis kwam werd ik toch aangeraden om langs de huisartsenpost te gaan en inderdaad had ik een infectie opgelopen. 4x per dag een capsule Flucloxacilline en nu al last van [lees meer...]een branderig gevoel in mijn keel en maag, diaree en uitslag op de huid. Wilde overwegen om toch even langs de arts te gaan, maar na het lezen van deze reacties schijnt het er gewoon bij te horen. Ik moet nog 6 dagen. Pff..