Wondroos (41 meningen)
Bacteriële infectie (26 meningen)
Ontsteking in de borst (10 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

06-08-2014 | Vrouw | 22
Infectie (wond)
Ik had een ernstige ontsteking in mijn nieuwe tattoo op mijn voet. Had ontzettend veel pijn voor de medicijnen, maar na de eerste dag waren de ergste pijn steken al een stuk minder. Morgen dag 9 van de 10 en de pijn is vrijwel helemaal verdwenen. Het heeft even geduurd maar ik had inmiddels ook een vervelende wond op mijn voet die ook voor aardig wat pijn heeft gezorgd. V[lees meer...]anwege de ervaringen hier was ik erg bang voor de bijwerkingen, die uiteindelijk alles mee vielen. Ja je wordt misselijk, ineens vermoeid en krijgt even hoofdpijn in het eerste uur na het innemen. Maar je raakt eraan gewend en vooral als je even een uurtje kan liggen of zelfs slapen na het innemen merk je er niks van. Anders even afwachten tot je weer iets mag eten, dan zakt het sowieso. Ik was erg blij met dit medicijn omdat ik al 2 weken met deze ontsteking liep en niks leek te helpen. Nu is het iets meer dan 3 weken geleden begonnen en ben ik er eindelijk bijna vanaf!

27-11-2016 | Vrouw | 23
Infectie (wond)
Ruim een week geleden begonnen met dit medicijn i.v.m. een ernstige infectie van een buikwond. Amper bijwerkingen, enkel snel moe en weinig eetlust. Voor de infectie doet het (nog) niks, deze is alleen maar verergerd. Morgen ga ik weer terug naar de huisarts, wellicht is dit gewoon niet de juiste antibioticum.

05-03-2018 | Vrouw | 25
Infectie (wond)
Vanwege een wondinfectie op mijn been kreeg ik flucloxacilline voorgeschreven. Tijdens het gebruik hiervan werkte het goed en de ontsteking verdween. Helaas waren er enkele bijwerkingen, maar hier viel mee te leven. Echter kreeg ik na afloop van de kuur last van rode bultjes op mijn lichaam en heel veel jeuk. Wacht hiermee niet totdat het verdwijnt, maar ga gelijk terug na[lees meer...]ar je arts!

25-07-2022 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Moet dit middel slikken ivm een enigszins ontstoken kattenbeet. Mijn insziens was de ontsteking vanzelf wel over gegaan, maar de huisarts vertrouwde het niet. Braaf aan de kuur begonnen dus. Ik zit nu in de ochtend van dag 4 en ik kan niet meer. De infectie is weg, maar dit verwachtte ik rond deze tijd al wel dus of het dankzij de pillen is, durf ik niet te zeggen. Wel wor[lees meer...]d ik helemaal hopeloos van de bijwerkingen. Die vreselijke brandende maag en slokdarm, de rommelende darmen, de diarree. Wat een vergif. Dit doe ik nooit meer en ik ga ook vragen of ik eerder mag stoppen.

05-09-2021 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Vanwege een infectie in een wond dit middel voorgeschreven gekregen. 4x per dag een capsule op een lege maag. Wat een vreselijk middel is het! Heb al vaker antibiotica gebruikt, maar nog nooit zulke bijwerkingen als dit. Ik heb elke na elke capsule binnen een half uur het gevoel dat mijn hele binnenkant weggebrand wordt en zit continu tegen overgeven aan. Omeprazol neemt m[lees meer...]et moeite de scherpe randjes weg. Het branden houdt aan tot de volgende capsule en ik lig er in de nacht wakker van. Ook ben ik enorm vermoeid en heb ik last van mijn darmen.

18-08-2021 | Vrouw | 33
Infectie (wond)
Na de 2de dag ontzettend misselijk, hoofdpijn en last van maag en darmen. Wat een troep is dit spul zeg. Na 3 dagen gestopt. Niet vol te houden.

25-05-2022 | Vrouw | 34
Infectie (wond)
Ontstoken abces bij stuitje, hieraan geopereerd. Open wond gelaten moet van binnenuit genezen. Hierbij voor 10 dagen de flucloxacilline gekregen, 4x per dag 500 mg. Kan wel merken dat het aan zware antibiotica is, word er erg moe van(kan ook van de infectie zijn. en heb amper honger. Grote nadeel is dat je pas 2 uur na het eten 1 capsule mag innemen en na inname pas een [lees meer...]uur later mag eten. Gebruiksgemak is dus niet zo vriendelijk, maar het moet maar voor de infectie. Misselijkheid heb ik enkel als ik te vroeg na inname eet of andersom. Als je hier goed op let valt het heel erg mee

03-02-2022 | Vrouw | 35
Infectie (wond)
Ontstoken brandwond arm, 10 dagen 4x PD innemen. De pijn in mijn arm heb ik liever dan deze bijwerkingen, vreselijk! Morgen bellen om ermee te stoppen.

10-08-2014 | Vrouw | 38
Infectie (wond)
Kuur voorgeschreven gekregen wegens infectie na insektenbeet op de voet die na 2 weken nog steeds niet rustig was. Innemen ging moeilijk, capsule vind ik best groot en door mij niet weg te slikken met water. Heb een lepel appelmoes gebruikt. Bijwerking: vieze smaak in mond wat soms eetlust deed verminderen. En enigszins duf en moe. Verder niks spannends. Voet is inmidd[lees meer...]els weer in originele vorm en kleur, dus kuur heeft z'n werk gedaan.

13-04-2021 | Vrouw | 40
Infectie (wond)
Voorgeschreven gekregen (10-daagse kuur) ivm ontsteking in wond/vers litteken gezicht (na fietsongeval). Daar hielp het nauwelijks tegen. Wel positief effect op herstel van de wonden in m'n mond (ook door fietsongeval en bijkomende operatie). En koorts verdween. Vanaf dag 2 flink misselijk (ben ik anders nooit) en geen eetlust meer. In de 5e nacht erg vervelend gevoel in s[lees meer...]lokdarm na inname medicijn ondanks inname met 300 ml water, niet geslapen daardoor. Gelukkig bleef het beperkt tot de enige keer dat ik het medicijn zittend innam. Tip: medicijn staand innemen.

08-09-2014 | Vrouw | 42
Infectie (wond)
Ik kreeg dit middel voorgeschreven voor een infectie aan mijn hand en een ontstoken lymfeklier onder mijn oksel. Ook had ik er koorts van. Na het innemen van de 5e tablet voelde ik me al een stuk beter en werd de pijn onder mijn oksel minder. Ook had het een gunstig effect op mijn acne. Ik kreeg weer kleur op mijn gezicht en voel me nu na 6 dagen een heel stuk beter. Wat[lees meer...] wel aan te raden is bij langduriger gebruik van dit middel is het gebruik van probiotica om diarree te voorkomen.

24-11-2014 | Vrouw | 49
Infectie (wond)
Ik kreeg deze antibiotica voor een infectie aan de bal van mijn voet (zwelling, jeuk). Een dosering van 4 x 1 capsule per dag sloeg niet aan, daarom kreeg ik 4 x 2 capsules per dag. Deze kuur heb ik 1,5 week gehad. Het hielp bij die dosering goed, alleen de klachten kwamen terug en ik kreeg een nieuwe langere kuur. Na inname was ik wat misselijk soms en had wat last van ma[lees meer...]agzuur. Ook (minimaal) jeuk over mijn lichaam. Vergeleken bij andere AB die ik eerder nodig had, vond ik de bijwerkingen erg meevallen, ik heb snel last van mijn darmen maar dat had ik nu gelukkig niet. Vrij mild dus. Ik was er ook zeker niet moe van of slaperig. Mijn conditie was in deze periode wel iets minder, ik merkte bij het sporten wel iets dat ik een kuur had ( ik sport best fanatiek, bij flinke inspanning merkte ik het enigzinds).

25-03-2018 | Vrouw | 50
Infectie (wond)
Dit middel wil ik nooit meer. Na 2 dagen kreeg ik een onrust in benen en lijf. Vreselijk gevoel. Snachts niet kunnen slapen en naarmate ik slikte voelde ik me al zieker. Dit nooit meer. Geen trek in eten. Zitten liggen en lopen ga maar door! Ook 4 x dus en dan of 2 uur na of 1 uur voor t eten! Maargoed t eten smaakte me al minder dus dat werd wat makkelijker!

31-03-2016 | Man | 50
Infectie (wond)
Bijwerkingen: buikpijn, diarree, vochtophoping, pijn aan de wond op mijn voet.

19-03-2021 | Vrouw | 56
Infectie (wond)
Vanwege een nagelriemontsteking (nijnagel) Flucloxacilline 500 mg gekregen, 4x daags 1 capsule. Na 2 dagen globus gevoel gekregen, het gevoel dat de capsule in de keel blijft steken. Dat gevoel is niet meer weggegaan, het wordt steeds heviger. Door dit gevoel ook misselijkheid en vaak vanuit de keel boeren.

12-09-2021 | Vrouw | 60
Infectie (wond)
Een wondje op mijn scheenbeen veranderde in een paar dagen in een donkerrood gebied om de wond wat zich uitbreidde tot een half been, met blaren en jeuk. Maar werd gezwachteld dus daar kon ik niet krabben. Het ging van kwaad tot erger toen ik grote vlekken op mijn onderarmen kreeg en jeuk ben ik gestopt met deze kuur. Wat dus een goede beslissing was 4 dagen later was all[lees meer...]e roodheid verdwenen alleen de wond ziet er nog raar uit. Ook had ik het gevoel dat de capsule bleef hangen in mijn keel, drink 2 liter water maar dat gevoel bleef ik houden. Voor mij dus niet weer deze kuur!!

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum