Wondroos (37 meningen)
Bacteriële infectie (22 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Ontsteking in de borst (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

12-09-2021 | Vrouw | 60
Infectie (wond)
Een wondje op mijn scheenbeen veranderde in een paar dagen in een donkerrood gebied om de wond wat zich uitbreidde tot een half been, met blaren en jeuk. Maar werd gezwachteld dus daar kon ik niet krabben. Het ging van kwaad tot erger toen ik grote vlekken op mijn onderarmen kreeg en jeuk ben ik gestopt met deze kuur. Wat dus een goede beslissing was 4 dagen later was all[lees meer...]e roodheid verdwenen alleen de wond ziet er nog raar uit. Ook had ik het gevoel dat de capsule bleef hangen in mijn keel, drink 2 liter water maar dat gevoel bleef ik houden. Voor mij dus niet weer deze kuur!!

05-09-2021 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Vanwege een infectie in een wond dit middel voorgeschreven gekregen. 4x per dag een capsule op een lege maag. Wat een vreselijk middel is het! Heb al vaker antibiotica gebruikt, maar nog nooit zulke bijwerkingen als dit. Ik heb elke na elke capsule binnen een half uur het gevoel dat mijn hele binnenkant weggebrand wordt en zit continu tegen overgeven aan. Omeprazol neemt m[lees meer...]et moeite de scherpe randjes weg. Het branden houdt aan tot de volgende capsule en ik lig er in de nacht wakker van. Ook ben ik enorm vermoeid en heb ik last van mijn darmen.

18-08-2021 | Vrouw | 33
Infectie (wond)
Na de 2de dag ontzettend misselijk, hoofdpijn en last van maag en darmen. Wat een troep is dit spul zeg. Na 3 dagen gestopt. Niet vol te houden.

25-03-2018 | Vrouw | 50
Infectie (wond)
Dit middel wil ik nooit meer. Na 2 dagen kreeg ik een onrust in benen en lijf. Vreselijk gevoel. Snachts niet kunnen slapen en naarmate ik slikte voelde ik me al zieker. Dit nooit meer. Geen trek in eten. Zitten liggen en lopen ga maar door! Ook 4 x dus en dan of 2 uur na of 1 uur voor t eten! Maargoed t eten smaakte me al minder dus dat werd wat makkelijker!

31-03-2016 | Man | 50
Infectie (wond)
Bijwerkingen: buikpijn, diarree, vochtophoping, pijn aan de wond op mijn voet.

17-10-2021 | Vrouw | 69
Infectie (wond)
Heb een wond op de arm, die is gaan ontsteken. Huisarts dacht aan lymfevat ontsteking. Ontsteking werd al snel minder maar ben erg ziek van deze antibiotica. Heb PDS, dus al heel gevoelige darmen. Neem extra probiotica. Veel hoofdpijn, misselijk , algehele malaise en vreselijk moe. Bel morgen de huisarts, wil hier mee stoppen, ook al is het effectief.

19-03-2021 | Vrouw | 56
Infectie (wond)
Vanwege een nagelriemontsteking (nijnagel) Flucloxacilline 500 mg gekregen, 4x daags 1 capsule. Na 2 dagen globus gevoel gekregen, het gevoel dat de capsule in de keel blijft steken. Dat gevoel is niet meer weggegaan, het wordt steeds heviger. Door dit gevoel ook misselijkheid en vaak vanuit de keel boeren.

28-12-2014 | Man | 70
Infectie (wond)
Hardnekkig abces in de gehoorgang. Antibioticum in combinatie met pijnstiller (paracetamol). Geen resultaat. Zulke etterende abcessen zijn moeilijk te genezen en hebben de neiging zich te verdiepen. Inmiddels voor de 2e keer bij de oorarts, oorgang schoongemaakt etc. Nu nieuw antibioticum Ciproflexacine in combinatie met ontstekingsremmer Ibuprofen. Inmiddels meer dan 3 we[lees meer...]ken een zweer in mijn oor... het schijnt dat 'snijden' uiteindelijk de laatste oplossing is... Heb zelf bedacht om dagelijks het oor te reinigen met een wattenstaafje gedrenkt in ontsmettende vloeistof...

22-12-2014 | Man | 62
Infectie (wond)
Etterende puisten op neus en in gezicht. niets geholpen.

31-07-2013 | Man | 46
Infectie (wond)
Gebruik dit middel voor een huid infectie. Ook ik ervaar redelijk forse bijwerkingen zoals maagkrampen ( erg pijnlijk), diarree, geen eetlust ( voortdurend misselijk). Nu 1,5 dag bezig van de 10. Hoop dat het snel beter gaat.

13-04-2021 | Vrouw | 40
Infectie (wond)
Voorgeschreven gekregen (10-daagse kuur) ivm ontsteking in wond/vers litteken gezicht (na fietsongeval). Daar hielp het nauwelijks tegen. Wel positief effect op herstel van de wonden in m'n mond (ook door fietsongeval en bijkomende operatie). En koorts verdween. Vanaf dag 2 flink misselijk (ben ik anders nooit) en geen eetlust meer. In de 5e nacht erg vervelend gevoel in s[lees meer...]lokdarm na inname medicijn ondanks inname met 300 ml water, niet geslapen daardoor. Gelukkig bleef het beperkt tot de enige keer dat ik het medicijn zittend innam. Tip: medicijn staand innemen.

25-03-2018 | Man | 77
Infectie (wond)
Plotseling hevige maagberoering gevolgd door diare 1 dag na start gebruik van het middel

05-03-2018 | Vrouw | 25
Infectie (wond)
Vanwege een wondinfectie op mijn been kreeg ik flucloxacilline voorgeschreven. Tijdens het gebruik hiervan werkte het goed en de ontsteking verdween. Helaas waren er enkele bijwerkingen, maar hier viel mee te leven. Echter kreeg ik na afloop van de kuur last van rode bultjes op mijn lichaam en heel veel jeuk. Wacht hiermee niet totdat het verdwijnt, maar ga gelijk terug na[lees meer...]ar je arts!

27-11-2016 | Vrouw | 23
Infectie (wond)
Ruim een week geleden begonnen met dit medicijn i.v.m. een ernstige infectie van een buikwond. Amper bijwerkingen, enkel snel moe en weinig eetlust. Voor de infectie doet het (nog) niks, deze is alleen maar verergerd. Morgen ga ik weer terug naar de huisarts, wellicht is dit gewoon niet de juiste antibioticum.

24-11-2014 | Vrouw | 49
Infectie (wond)
Ik kreeg deze antibiotica voor een infectie aan de bal van mijn voet (zwelling, jeuk). Een dosering van 4 x 1 capsule per dag sloeg niet aan, daarom kreeg ik 4 x 2 capsules per dag. Deze kuur heb ik 1,5 week gehad. Het hielp bij die dosering goed, alleen de klachten kwamen terug en ik kreeg een nieuwe langere kuur. Na inname was ik wat misselijk soms en had wat last van ma[lees meer...]agzuur. Ook (minimaal) jeuk over mijn lichaam. Vergeleken bij andere AB die ik eerder nodig had, vond ik de bijwerkingen erg meevallen, ik heb snel last van mijn darmen maar dat had ik nu gelukkig niet. Vrij mild dus. Ik was er ook zeker niet moe van of slaperig. Mijn conditie was in deze periode wel iets minder, ik merkte bij het sporten wel iets dat ik een kuur had ( ik sport best fanatiek, bij flinke inspanning merkte ik het enigzinds).

29-01-2013 | Man | 17
Infectie (wond)
Ben door een hond van een vreemde in mijn hand gebeten. Er liep een rode lijn vanuit de plek richting mijn arm (bloedbaan) wat ik pas achteraf zag. Ben die avond gewoon bij vrienden geweest en wanneer ik thuis kwam werd ik toch aangeraden om langs de huisartsenpost te gaan en inderdaad had ik een infectie opgelopen. 4x per dag een capsule Flucloxacilline en nu al last van [lees meer...]een branderig gevoel in mijn keel en maag, diaree en uitslag op de huid. Wilde overwegen om toch even langs de arts te gaan, maar na het lezen van deze reacties schijnt het er gewoon bij te horen. Ik moet nog 6 dagen. Pff..