Ervaringen met Ciprofloxacine

ciprofloxacine

misselijkheid acute hoofdpijn buikpijn duizeligheid artritis van de gewrichten van handen en voeten peesontsteking bloeden in de ogen zwelling van de hand paniek aanval slijmvlies braaksel

Blaasontsteking (150 meningen)
Urineweginfectie (32 meningen)
Nierbekkenontsteking (26 meningen)
Prostaatontsteking (22 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Longontsteking (8 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

10-09-2023 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Na 5 dagen deed de kuur zijn werk. Helaas ook met heftige bijwerkingen. Vooral de heftige spierpijn-en gewrichtspijn in hielen en duimen, benen en armen. Ook ervaarde ik emotionele disbalans wat erg vervelend was,tegelijkertijd met vermoeide ogen, buikpijn en pijnlijke steken in mijn longen. Na de laatste pil verdwenen de klachten. Als ik andere review lees mag er meer aa[lees meer...]ndacht worden besteed aan de heftige bijwerkingen.

18-04-2023 | Man | 57
ciprofloxacine (750mg)
Bacteriële infectie
medicijn gekregen voor een bacteriële infectie voet,bijwerking misselijk en veel spierpijnen in kuit enkel en bovenbenen.spierpijn is het ergste nog twee dagen en dan kan ik er mee stoppen hoop dat de spierpijn dan ook voorbij gaat.het middel helpt wel tegen de klachten

13-09-2022 | Vrouw | 52
Bacteriële infectie
Infectie in duim dat met andere antibiotica niet wegging . Toen deze voorgeschreven gekregen voor 2 weken 2 x per dag, geen bijwerkingen eerste week, 2e week vermoeide ogen. Na 10 dagen moeilijk ogen open houden alsof naar bed moet. Na stoppen is dat snel weggegaan. Het middel heeft mijn infectie niet weggehaald helaas, nu op natuurlijke middelen overgegaan en dat slaat we[lees meer...]l aan! Maar als dit middel echt nodig is dan zou ik het weer gebruiken want alleen de laatste 2 dagen maar last en verder niet.

31-08-2022 | Vrouw | 26
Urineweginfectie
Gaf vrijwel direct verlichting van de urineweginfectie, maar wat een nare pillen. Na een dag al heftige bijwerkingen. Kuur niet af kunnen maken omdat mijn lichaam het niet trok. Ik snap niet dat dit medicijn wordt voorgeschreven gezien de ernst van de bijwerkingen.

08-06-2022 | Vrouw | 30
Darmontsteking
Dit medicijn gekregen voor darmontsteking. Voordat ik het medicijn slikte, had ik eerst een aantal dagen diarree gehad. Daarna zoveel pijn, waarbij mijn ontlasting alleen maar uit bloed en slijm bestond, constante aandrang, geen echte ontlasting meer. Toen naar de huisartsenpost gegaan en dit medicijn meegekregen, 2x per dag 7 dagen (14 st.). Na 2 dagen weer naar de huisar[lees meer...]tsenpost gegaan, omdat de pijn heviger werd en klachten niet verbeterd waren. Ik moest de antibiotica de tijd gunnen om zijn werk te kunnen laten doen en daarnaast moest ik 4x per dag 1000mg paracetamol gaan slikken. Paracetamol onderdrukte de pijn enigzins. Ik zit nu op dag 5 en ik zie voor het eerst verbetering in mijn ontlasting, maar nog niet zoals het helemaal hoort. Er is nog slijm en bloed zichtbaar. Maar de ontlasting krijgt weer kleur en een beetje vorm. Ik heb ook niet meer steeds aandrang om op de wc te gaan zitten. Mijn klachten zijn vooral constant moe en slapen, vooral de eerste uren na inname val ik steeds in slaap. Suf gevoel en slap lichaam. Wazig zien. Constante zeurderige hoofdpijn, bonkend bij mijn slapen. Vooral in de avond een erg opgezette harde buik met steken.

20-01-2022 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Ik kreeg dit middel voorgeschreven omdat ik een fikse blaasontsteking heb. 2 dagen later werd ik positief getest op Corona. Natuurlijk heb ik de bijwerkingen opgezocht, en las allemaal horror verhalen. Omdat Corona natuurlijk ook klachten met zich mee geeft durfde ik dit al helemaal niet meer te slikken, uiteindelijk toch gedaan om van die blaasontsteking af te komen(in o[lees meer...]verleg met de arts) Ik zit nu op dag 6 maar heb bijna nergens last van. Lichte hoofdpijn(kan ook door Corona komen) Daarnaast gebruik ik al een tijdje colon clean voor m’n darmen, dit ben ik erbij blijven gebruiken. Werkte super. Wel 2u tijd tussen laten zitten omdat het de opname kan beïnvloeden. Ook had ik weinig last van Corona klachten, omdat ik toch benieuwd was of deze AB kuur onder drukkend kan zijn even gebeld met de GGD. GGD heeft een lijst met medicatie wat Corona klachten kan onder drukken. Dat is met ciprofloxanine niet zo. Ik was trouwens na dag 1 al van de klachten af, maar moest de kuur afmaken

31-10-2021 | Vrouw | 30
Urineweginfectie
Ciprofloxacine gekregen na een “verwaarloosde” blaasontsteking. Urine was troebel, maar de bacterie voor een pure blaasontsteking was niet meer te vinden. Veel pijn gehad in de flanken, onderrug, onderbuik en liezen (wijst op een nierbekkenontsteking). Na een week de kuur te hebben ingenomen (2x per dag), gaat het qua pijn al beter (nog wel een doffe pijn in onderrug) en g[lees meer...]een pijn meer met plassen. Helaas heeft de antibiotica niet het gewenste effect gehad, want ik kon weer naar de huisartsenpost met koorts. Nu nitroforantoine gekregen, die hopelijk wel het gewenste effect heeft. Veel last gehad van een vaginale schimmelinfectie (met de nodige paniek en een doktersbezoek tot gevolg), wat schijnbaar een veel voorkomend gevolg is van een antibiotica kuur. Over het algemeen erg belabberd gevoeld van de ciprofloxacine (en de ontsteking zelf), maar verder geen ernstige bijwerkingen ervaren.

29-09-2021 | Man | 38
Prostaatontsteking
hallo ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen voor een prostaat/urineweg infectie. De eerste dagen ging het goed maar hoelanger ik het inneem hoe vermoeider ik me voel heb ook spierpijn vooral in mijn benen nu het is niet zeker dat dit door het medicijn komt of door de infectie die ik door maak maar het wijst richting het medicijn omdat ik daarvoor geen last ha[lees meer...]d. Ben nu op dag 10 en moet het nog 10dagen innemen omdat het licht branderig gevoel bij het plassen er nog steeds is en de verkleuring van mijn prostaatvocht nog gedeeltelijk aanwezig is. Maar dit zou normaal zijn voor prostaat ontstekingen dat de medicatie langer genomen moet worden. Verder heb ik ook nog steeds de doffe pijn in mijn onderbuik.

28-08-2021 | Man | 57
Prostaatontsteking
Mijn mening na 2 dagen bij blaasontsteking zou wegkunnen. Ben doorgegaan met ciproflaxine. Bijwerkingen vond ik op zich wel meevallen. Wat wel lang duurde voordat het iets deed en minder over te spreken ben is de werking ervan. Na een dag of drie vier begon de ontsteking iets te verminderen en na bijna 2 weken (maak de 15 daagse kuur wel af) is het nu bijna weg. Of ik nog[lees meer...] klachten na gebruik krijg zoals anderen weet ik nog niet. Ik twijfel of dit wel aan te raden is bij prostaatontsteking. De werking duurt te lang en krijt de ontsteking maar moeizaam weg.

15-07-2021 | Vrouw | 44
Nierbekkenontsteking
eerst Monuril gekregen voor blaasontsteking/nierbekkenontsteking. toen mijn toestand verslechterde heb ik Citrofloxacine gekregen. dag 1 prima...dag 2 merkte nix, dag 3 de Hel broke loose..... chemisch totaal ontregeld. hartkloppingen, trillen, zere spieren, nekpijn, moe, traag lopen, zwak, duf, harde buik... dag erna gebeld met de huisarts. mag stoppen, maar de ontsteking[lees meer...] was nog niet weg....toch doorzetten. 2 dagen later was de ontsteking weg maar de bijwerkingen nog niet. gister mijn laatste tablet gehad, zojuist gebeld met de huisarts... hoe lang het duurt voordat dit uit me lijf is, ik ben compleet onderuit geschopt, kilo afgevallen ( ik woog 43,5) mentaal een oude dame geworden... assistente wist niet precies hoe lang, toen de apotheek gebeld, kan 3 tot 4 dagen duren voordat de antibiotica uit het lijf is..... ik weet van voor niet meer hoe ik van achter leef. hou het in de gaten wordt er gezegd.... de bijsluiter is 11 pagina's en google geeft ook geen positieve reacties. kijk goed als je dit wil gebruiken, wat het met je doet....het is écht een heel heftig middel.... (bloeddruk is goed, saturatie is goed, hartslag is goed...) maar het lichaam is echt compleet van slag..

24-01-2021 | Vrouw | 40
ciprofloxacine (500mg)
Ik kreeg dit voorgeschreven na operatieve ingreep bloemkooloor, (in combinatie met pijnstillers paracetamol en Ibuprofen) ter voorkoming van verdere ontsteking. Dag 1 en 2 constant geslapen (kan ook aan de naweeën van de narcose liggen in combinatie met pijnstillers). Op dag 3 plotseling zuuroprispingen (ik neem al zuurremmers!), toenemende zeer pijnlijke maagkrampen, enor[lees meer...]m beven over volledige lichaam, extreme rugpijn en spierpijnen,erg grieperig en ellendig gevoel. Vandaag dag 4 en de moed zinkt me in de schoenen. Morgen op controle bij NKO en ik hoop te mogen stoppen met deze medicijnen.

26-12-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Dit is de 3de keer dit jaar dat ik deze kuur heb. De 1ste 2 keer ben ik op de huisartsenpost beland met 40 graden koorts. Verwaarloosde blaasonsteking tegen nierbekonsteking aan. Ik merkte toen binnen een dag de koorts weg. Voelde mij beter meteen. Nu voor de 3de keer aan deze kuur omdat een lichte kuur niet aansloeg. Nu zoveel last van bijwerkingen zit nu op dag 3 maar h[lees meer...]et is echt bijna niet te doen als ik hem net heb ingenomen.

26-11-2020 | Man | 25
Prostaatontsteking
Kreeg deze medicijnen in de hoop dat het de klachten zou verminderen. Helaas heeft het niet geholpen en heb ik nu een constante piep in mijn oren die niet meer weggaat.

22-10-2020 | Vrouw | 60
Darmontsteking
Gedurende een week verergerende buikpijn, huisarts diagnosticeerde diverticulitis. Omdat ik allergisch ben voor gewone penicilline kreeg ik ciprofloxacine. Darmontsteking verminderde direct. S’nachts veel kast van Slapeloosheid en hartkloppingen maar ik ontdekte dat de werking van cafeïne door dit Middelburg versterkt wordt. Geen avond koffie meerdus, dat hielp. Gisteren[lees meer...] gaan wandelen en tijdens de wandeling ontstond pijn in achillespees links. Kuur is vandaag afgelopen, ik doe rustig aan, hopelijk trekt deze achillispeespijn weg.

29-09-2020 | Vrouw | 55
ciprofloxacine (500mg)
Ben er zo doodmoe van en voel me grieperig.

24-07-2020 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Heel erge maagpijn. Soms helemaal niet, soms komt het ineens op. Is begonnen nadat ik een paar dagen met dit middel bezig was. Toen ik 4 dagen ermee bezig was, zag ik op een gegeven moment alles dubbel. Ik heb toen mijn ogen dichtgedaan en toen ik ze weer open deed, was mijn beeld normaal. Maar eng was het wel. Daarnaast ook af en toe flink hoofdpijn en spierkrampen in [lees meer...]mijn kuiten en voeten. Allemaal geen heel ernstige dingen, maar vervelend is het wel. Zeker de maagpijn!