Ervaringen met Ciprofloxacine

ciprofloxacine

misselijkheid acute hoofdpijn buikpijn duizeligheid artritis van de gewrichten van handen en voeten peesontsteking bloeden in de ogen zwelling van de hand paniek aanval slijmvlies braaksel

Blaasontsteking (150 meningen)
Urineweginfectie (32 meningen)
Nierbekkenontsteking (26 meningen)
Prostaatontsteking (22 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Longontsteking (8 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

14-10-2021 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
De eerste 2 kuurtjes sloegen niet aan bij m’n blaasontsteking. Daarom nu 7 dagen cyprofloxacine gekregen. Heb 2 dagen om maar ik merk nog niks aan pijn vermindering. Wel zit er niet meer zo veel bloed in m’n urine. Had echter graag gezien dat het wat aan die afgrijselijke pijn zou doen.

04-10-2021 | Vrouw | 53
ciprofloxacine (750mg)
In eerste instantie 500 mg gestart ivm bacterie in sputum .Dit met goed resultaat , merkte hierbij op dat andere klachten in het kaak mond gebied die al langer speelde ook verdwenen dus nogmaals kuur nu 750mg.Dit doorlopen zonder klachten .Maar bij 3e kuur 750 mg opeens heftig tintelen hoofd kon mijn bril niet eens ophouden en pijn bovenarm en schimmel infectie mond .Op [lees meer...]dag 7 gestopt was totaal van de kaart en zeer emotioneel.Nu naar anderhalve week veel puisten / uitslag gezicht en opeens vreselijke spierpijn / kramp in beide benen .Ik hoop dat dit snel wegtrekt want je weet niet hoe je moet zitten of liggen.

20-07-2021 | Vrouw | 46
ciprofloxacine (250mg)
Blaasontsteking
Ik deel mijn ervaring om te waarschuwen voor dit medicijn. Gebruik het niet als het niet echt nodig is en bij eerste tekenen van bijwerkingen direct stoppen. Ik ben niet gestopt na de eerste bijwerkingen omdat ik niet op de hoogte was van de risico's. De bijwerkingen werden uiteindelijk zo heftig dat ik de kuur niet heb afgemaakt. Ik ben nu 8 weken verder na mijn laatste p[lees meer...]il en kamp nog dagelijks met de enorme gevolgen van deze troep: zenuwpijn, brandende aderen, pijn in onderbenen en achillespezen, volledig verkrampte spieren, pijn in gewrichten, vermoeidheid, brainfog, haaruitval en bloedarmoede. Ben nu onder behandeling bij een fysiotherapeut en heb veel informatie kunnen halen van internet zoals bv de wisselwerking van ibuprofen op de bijwerkingen en het belang van magnesium. Er zijn natuurlijk heel veel mensen die dit medicijn slikken en bij wie het gewoon goed gaat maar als je net bij degene hoort bij wie het fout gaat, dan kan het ineens heel slecht met je gaan. Ik was een vitale gezonde vrouw en ben in hele korte tijd veranderd in een wrak. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

19-07-2021 | Vrouw | 25
Nierbekkenontsteking
Een aantal weken lang met een verwaarloosde blaasontsteking rondgelopen, waardoor ik een nierbekkenontsteking kreeg. Ik kreeg direct Ciprofloxacine voorgeschreven zonder door de arts op de hoogte te worden gesteld van de potentiële, onomkeerbare bijwerkingen, terwijl de FDA niet voor niks een "black box warning" op deze medicijnen heeft gezet en adviseert het alleen te geb[lees meer...]ruiken als er echt geen andere opties zijn (denk aan verhoogd risico op ernstige zenuwschade/neuropathie, lekkende hartkleppen, peesruptuur, suicidaliteit, bloedsuikerproblemen met coma tot gevolg etc). Ik ben er dus ook van geschrokken hoe makkelijk deze medicijngroep wordt voorgeschreven. Ikzelf moest helaas eerst zelf hevige zenuwproblemen ervaren alvorens ik een andere kuur kreeg. hiermee niet mensen bang maken, maar vind het wel belangrijk dat mensen een weloverwogen beslissing maken. Als ik wist dat er andere opties waren had ik daar natuurlijk direct voor gekozen.

15-07-2021 | Vrouw | 44
Nierbekkenontsteking
eerst Monuril gekregen voor blaasontsteking/nierbekkenontsteking. toen mijn toestand verslechterde heb ik Citrofloxacine gekregen. dag 1 prima...dag 2 merkte nix, dag 3 de Hel broke loose..... chemisch totaal ontregeld. hartkloppingen, trillen, zere spieren, nekpijn, moe, traag lopen, zwak, duf, harde buik... dag erna gebeld met de huisarts. mag stoppen, maar de ontsteking[lees meer...] was nog niet weg....toch doorzetten. 2 dagen later was de ontsteking weg maar de bijwerkingen nog niet. gister mijn laatste tablet gehad, zojuist gebeld met de huisarts... hoe lang het duurt voordat dit uit me lijf is, ik ben compleet onderuit geschopt, kilo afgevallen ( ik woog 43,5) mentaal een oude dame geworden... assistente wist niet precies hoe lang, toen de apotheek gebeld, kan 3 tot 4 dagen duren voordat de antibiotica uit het lijf is..... ik weet van voor niet meer hoe ik van achter leef. hou het in de gaten wordt er gezegd.... de bijsluiter is 11 pagina's en google geeft ook geen positieve reacties. kijk goed als je dit wil gebruiken, wat het met je doet....het is écht een heel heftig middel.... (bloeddruk is goed, saturatie is goed, hartslag is goed...) maar het lichaam is echt compleet van slag..

15-06-2021 | Vrouw | 34
Pijn werd snel minder en bijna geen bijwerkingen. na 2dagen weer kunnen werken

30-04-2021 | Vrouw | 47
Bacteriële infectie
Ik had een zeer pijnlijke ontsteking achter een bovenkies, achter de wortelpunt en ook het kaakbot zat deels ontstoken(zichtbaar op foto) , de ontsteking was niet verholpen met wortelkanaalbehandeling (2 x gedaan) , ook niet te behandelen met Amoxicilline wegens een allergie voor penicilline, en het antibioticum "clindamycine" (Dalacin) dat de tandarts initieel gaf hielp [lees meer...]na 3 dozen nog steeds niet, 0.0 beterschap! dan maar de Huisarts bezocht en hij adviseerde dit middel godzijdank. met Ciprofloxacine ben ik EINDELIJK BETER!! De heftige zenuwpijn was 3 a 4 weken een hel. de kloppende zenuwpijn wou met niets overgaan, 4 gram paracetamol/dag, 3 x 600 mg ibuprofen, dozen antibiotica clindamicyne,...niets hielp. Maar vanaf dag 2 Ciprofloxacine werd het steeds beter en op dag 5 was ik volledig pijnvrij!! De kies wordt getrokken binnen 6 dagen, de stomatoloog wou eerst de ontsteking wat tot rust laten komen. Wat bijwerkingen betreft: dag 1 zware hoofdpijn, loom, flauw, wat lichte gewrichtspijn en geen honger. Toch maar even doorgezet, gelukkig maar, want op dag 2 geen bijwerkingen meer!! Ik kan het zeker aanraden!

14-04-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Ik heb gekregen bij mijn eerste nierbek ontsteking. En nu krijg ik het als ik blaasonsteking heb. Wat regematig voor komt. Ik ben erg tevreden na al van alles gehad tehebben. Is dit het einige wat helpt bij mij. Ik heb niks geen bijwerking en ik voel de volgende dag al verbetering

18-02-2021 | Vrouw | 20
Nierbekkenontsteking
Als je deze antibiotica voorgeschreven krijgt adviseer ik je om echt om een ander middel te vragen! Ik slik deze antibiotica nu 4 dagen voor een dubbele nierbekkenontsteking en ik heb nog geen enkele verbetering gemerkt. Echter heb ik wel heel veel last van de bijwerkingen! In deze is het middel voor mij erger dan de kwaal.

03-02-2021 | Vrouw | 27
Nierbekkenontsteking
Deze antibiotica gekregen in verband met een nierbekkenontsteking. Ik schrok me rot toen ik op deze site keek, maar eigenlijk nergens last van gehad. Dag 2 had ik 's ochtends gigantische hoofdpijn maar de overige dagen extra gedronken en toen geen last meer, bij antibiotica moet je altijd extra drinken. Op aanraden van de apotheek wel probiotica geslikt, misschien heeft da[lees meer...]t de bijwerkingen minder gemaakt. Niet direct schrikken dus, als je deze antibioticakuur voorgeschreven hebt gekregen!

24-01-2021 | Vrouw | 40
ciprofloxacine (500mg)
Ik kreeg dit voorgeschreven na operatieve ingreep bloemkooloor, (in combinatie met pijnstillers paracetamol en Ibuprofen) ter voorkoming van verdere ontsteking. Dag 1 en 2 constant geslapen (kan ook aan de naweeën van de narcose liggen in combinatie met pijnstillers). Op dag 3 plotseling zuuroprispingen (ik neem al zuurremmers!), toenemende zeer pijnlijke maagkrampen, enor[lees meer...]m beven over volledige lichaam, extreme rugpijn en spierpijnen,erg grieperig en ellendig gevoel. Vandaag dag 4 en de moed zinkt me in de schoenen. Morgen op controle bij NKO en ik hoop te mogen stoppen met deze medicijnen.

31-12-2020 | Vrouw | 58
ciprofloxacine (500mg)
Weinig tot geen last gehad een beetje de gewone dingen. Had het ervoor over want een blaas ontsteking doet heel erg pijn. Ben door de medicatie heen en ik hoop dat na de tweede kuur het over is. We gaan het zien. Had wel hoofdpijn maar ik heb clustermigraine en nu was het een ander hoofdpijn. Was ook een ervaring voor mij. Maar voor de rest ging het wel.

26-12-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Dit is de 3de keer dit jaar dat ik deze kuur heb. De 1ste 2 keer ben ik op de huisartsenpost beland met 40 graden koorts. Verwaarloosde blaasonsteking tegen nierbekonsteking aan. Ik merkte toen binnen een dag de koorts weg. Voelde mij beter meteen. Nu voor de 3de keer aan deze kuur omdat een lichte kuur niet aansloeg. Nu zoveel last van bijwerkingen zit nu op dag 3 maar h[lees meer...]et is echt bijna niet te doen als ik hem net heb ingenomen.

10-11-2020 | Vrouw | 38
Nierbekkenontsteking
Zaterdag 7/11 naar de huisartswachtpost geweest met herkenbare pijn aan mijn linker nier, deze antibiotica voorgeschreven gekregen en dezelfde dag nog ingenomen. De dag erna was de pijn aan mijn nier al veel minder. Werkte dus heel snel bij mij en echte zware bijwerkingen heb ik gelukkig niet. Hopelijk blijft het zo.

24-10-2020 | Vrouw | 49
ciprofloxacine (250mg)
Blaasontsteking
Bij deze hoop ik dat iemand die hetzelfde ervaart als ik hierop reageren, omdat ik radeloos ben en mijn dokter niet wil erkennen dat het door de antibiotica komt, voor inname geen pijn in handen, polsen en ellebogen, heb dit voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Kan iemand mij laten weten of dit nog voorbij gaat, en of wat hij of zij hiervoor heeft gedaan of in[lees meer...]genomen om deze bijwerkingen terug weg te krijgen. Heb dit 2 maanden geleden ingenomen en nog steeds veel pijn. Bedankt alvast.

22-10-2020 | Vrouw | 60
Darmontsteking
Gedurende een week verergerende buikpijn, huisarts diagnosticeerde diverticulitis. Omdat ik allergisch ben voor gewone penicilline kreeg ik ciprofloxacine. Darmontsteking verminderde direct. S’nachts veel kast van Slapeloosheid en hartkloppingen maar ik ontdekte dat de werking van cafeïne door dit Middelburg versterkt wordt. Geen avond koffie meerdus, dat hielp. Gisteren[lees meer...] gaan wandelen en tijdens de wandeling ontstond pijn in achillespees links. Kuur is vandaag afgelopen, ik doe rustig aan, hopelijk trekt deze achillispeespijn weg.