ciprofloxacine

Blaasontsteking (139 meningen)
Urineweginfectie (25 meningen)
Nierbekkenontsteking (25 meningen)
Prostaatontsteking (20 meningen)
Bacteriële infectie (10 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

27-08-2019 | Vrouw | 90
ciprofloxacine (100mg/ml)
Blaasontsteking
ik had dit medicijn vorig jaar voor een blaasontsteking. Dot jaar weer een blaasontsteking maar nu wilde de huisarts mij dit middel niet geven omdat hij het te zwaar vond.

18-08-2019 | Vrouw | 62
Oogontsteking
Na 2 dagen moeilijk lopen en pijn knie en onderbeen due dagelijks toenam. Na dag 6 las ik de bijwerkingen pas in de bijsluiter. Pijnlijk en zwelling en leek wel of er uitval was van mijn voet. Zenuwpijn. Kon been nauwelijks nog optillen. Loop nu nog met krukken omdat ik niet kan belast kan lopen. ( 18 dagen geleden gestopt met kuur) Oedeem in li knie en been. Meniscus is g[lees meer...]escheurd zonder trauma! Dat het medicijn nog op de markt is en dat artsen het voorschrijven . De 3 huisartsen die ik gezien waren niet op de hoogte van deze bijwerkingen. De fysiotherapeut wel.

29-11-2018 | Man | 41
Bijbalontsteking
Ik ben iemand die niet snel op internet recenties schrijft, maar na het lezen van al die horror verhalen wil ik toch mijn ervaring geven. Ik ben geen fan van antibiotica maar soms kan het helaas niet anders mits de kruiden niet meer helpen. Dus even gegoogeld op cyprofloxacine en zo hier terecht gekomen. WOW wat een bangmakende horror verhalen, zo erg dat ik het ik het med[lees meer...]icijn nog niet meer wou slikken...Anyway de ontsteking werd pijnlijker dus toch maar begonnen. En ik kan je vertellen minimale bijwerkingen, beetje misselijk en maagpijn bij het slikken van de eerste tabletten, maar met gember en een stevig ontbijt ervoor nauwelijks last. En wat vermoeid maar dat was ik ervoor ook al. Zelfs mijn darmenkrampen zijn weg en mijn stoelgang is weer beter terwijl ik dit medicijn niet eens voor dit nam. Ik heb het gevoel dat sommige hier, iedere kwaal die ze toevallig voelen de schuld aan deze antibiotica geven...ik had ook arm pijn 2 dagen, ik zag ook bleekjes uit, en nu na de kuur ben ik verkouden...moet ik nu de schuld aan deze antibiotica geven? Nee dacht het niet zo. Dus al bij al ben ik tevreden over dit medicijn!

02-10-2018 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Kreeg deze kuur vanwege een aanhoudende keelontsteking door de bacterie serratia marcescens. Begon kort na start van de kuur erger te hoesten, klontjes/slierten dik geelgrijs slijm uit de longen kwam veel meer los. Ik ben nu in de derde week en ben nog steeds aan het hoesten, vooral ongeveer een krap uurtje na innemen van de antibiotica komt het hoesten goed op gang. En da[lees meer...]ar ben ik blij mee want de viezigheid moet echt uit de longen los gaan komen. Merk absoluut verbetering, maar het gaat heel heel langzaam. Nu merk ik sinds een dag of drie ook een geweldige bijwerking: de slijmbeursontsteking waar ik al jaren last van heb lijkt minder en ook ben ik ‘s nachts en ‘s morgens niet meer zo verstijfd en verkrampt. Ik strompel normaal ‘s nacht naar het toilet maar nu loop ik zomaar ineens soepel en rechtop. Erg blij met deze kuur! Heb ‘m nog t/m vrijdag (dan drie weken gehad), in bijsluiter en op internet is nergens te vinden hoe lang de kuur moet duren tegen serratia marcescens. Hopelijk is drie weken afdoende.

07-10-2020 | Vrouw | 73
ciprofloxacine (500mg)
half augustus verwond ik in Frankrijk mijn onderbeen aan een grasmaaier. Daarna ben ik in de nabijheid van (afval) water aan het werk, wellicht is de wond daarmee in contact gekomen en is er chryseobacterium species ingekomen. dat wist ik toen natuurlijk niet. Ik heb de wond behandeld met calendulagel, hetgeen dom was, was doordat er zich dus meteen een prachtige korst ont[lees meer...]wikkelde, kon het vuil er niet uit en ging het pijnlijk zweren. In Frankrijk naar de dokter, tetanusprik en amoxicilline. Hielp niet. Na twee weken thuis naar de dokter. Moest na twee dagen terugkomen om te zien of de ontsteking (rood en gezwollen) groter werd om te beslissen tot nog een antibioticum. Dat werd niet voorgeschreven. Doortobben, veel pijn. Op zondagavond naar de dokterspost, op aanraden van een vriendin Fusidinezuur crème gevraagd. De korst verweekte en het vuil (pus) kon er nu uit. Dat product mag 10 dagen gebruikt worden, maar toen was het allemaal nog lang niet over. 7 weken later weer naar de dokter. Die heeft toen een kweek genomen en de boosdoener bleek dus bovenstaande bacterie te zijn. Ciprofloxacine werd voorgeschreven. Ik schrok behoorlijk toen ik op deze site alle bijwerkingen las. Dus om nu een beetje tegenwicht te geven aan alle doemverhalen, wil ik graag melden dat ik hoegenaamd geen bijwerkingen ervaar, en, al duurt het lang, is het resultaat niet snel zicht- en voelbaar, de wond is bijna genezen, de rode plek gekrompen tot bijna nihil na acht weken, dat dan weer wel.....

15-07-2020 | Man | 74
ciprofloxacine (500mg)
Door corona crises weken gewacht op huisdokter, dan maand afspraak ziekenhuis voor foto botten, daarna weken wachten op echo, soa test en alles ok. Na 3 maanden de uroloog die bekkenbodem fysio terapie voorstelde maar eerst een cyprofloxacine kuur gaf want heb 3 maanden flinke pijn aan mn rechter bijbal gehad. Eerste pil werkte direct en nam helft kramp en pijn weg. Wat e[lees meer...]en opluchting. Na 4 dagen nu nog 30% kramp en pijn. Wel herken ik de hier genoemde bijwerkingen jeuk op de rug en kramp in de kuiten maar dat word al minder. Blijft rara wat oorzaak was (te lang in de zon gelegen begin dit jaar?) maar belangrijker is de kuur die helpt.

12-06-2020 | Man | 51
ciprofloxacine (750mg)
Urineweginfectie
Dit middel voorgeschreven gekregen na een heftige urineweginfectie. Als je de horrorverhalen in dit forum leest slik je nooit geen antibiotica meer. Echter....ondanks de bijwerkingen mogen we ook erg dankbaar zijn dat dergelijke middelen bestaan. Even een week op gezette tijden de medicijnen innemen en weg is de ontsteking/infectie. In bijna 95 % van alle gevallen werken d[lees meer...]eze medicijnen gewoon goed. Een klein percentage spuwt zijn gal op dergelijke forums. Zorg er voor dat je tijdens de kuur en vooral na de kuur probiotica neemt in de hoogste vorm (scheelt je enorm veel maag en darmklachten vooral na de tijd) en neem extra vitamine C (minimaal 1000 mg per dag) Als je toch misselijk word na de inname helpt het om de tabletten NA het eten te nemen. Succes!

11-06-2020 | Vrouw | 46
ciprofloxacine (500mg)
Ik kreeg een week na gebruik ernstige uitslag. Rode bulten en kon nier meer op mijn benen staan. Dacht dat het een bijwerking was van dit medicijn. Hier gekeken maar kon niet echt gelijkgestemde ervaringen vinden. Achteraf was het een giga uitbraak van Crohn. Dus lag het niet aan het mediciijn! Gebruik het nu nog en heb er behalve wat aften in de mond niet heel veel last v[lees meer...]an. Ik moet nog een hele tijd dit middel gebruiken.

02-02-2020 | Vrouw | 18
Blaasontsteking
Na alle horrorverhalen dit medicijn met angst ingenomen. Ik heb dit medicijn gekregen voor een verwaarloosde blaasontsteking met koorts mogelijk ook een nierbekontsteking Nu mijn 4e pil eropzitten en ik merk dat ik wat maagpijn heb en wat verminderde eetlust. Dit is vervelend maar ik probeer juist wel wat te eten zodat mijn maag wat neutraliseert. Ik neem de pillen NIE[lees meer...]T op een nuchtere maag. Misschien een tip! Geen diarree of braken en ook geen spierpijn tot nu toe.

29-08-2019 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Gebruik deze medicijnen met regelmaat. Behalve wat rommelde darmen en lichte maagpijn heb ik nergens last van. Ik neem ze wel in op een volle maag, misschien scheelt dat iets.

02-08-2019 | Vrouw | 74
Blaasontsteking
Het lezen van veel gebruikers heeft mij echt angstig gemaakt, na het slikken van furabid en monocil welke niet hebben geholpen kreeg ik Ciprofloxacine, na 1 pil was de pijn al verdwenen, de pijnen waar ik een maand mee heb moeten lopen tobben voordat men het goeie medicijn ontdekt heeft voor mij. Het zal dan wel een bom zijn deze pil maar tot nu toe na 3 pillen nog geen[lees meer...] bijwerking en hoop dat het zo blijft. Mocht er verandering intreden dan meld ik dit zeker op deze website. Conclusie ik hoop dat al deze horror verhalen niet bij mij van toepassing zijn.

16-07-2019 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Na 5 dagen furabid zonder effect(klachten werden juist heftiger met rugpijn erbij) kreeg ik dit voorgeschreven omdat ik volgende week 3 weken op reis ga naar Azie. Heftig medicijn maar ik heb het er voor over omdat het helpt.

23-02-2019 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
op 4-2-19 eerst zakje monuril hielp niet toen op 11-2-19 ciprofloxacine aurobindo gebruik t/m 18-2-19 kreeg naar een paar dagen last van schimmel infecie

09-02-2019 | Man | 70
Blaasontsteking
Na een verschrikkellijke nacht met wel 15 Kerr toilet gang naar dokter geweest Please meteen get eat en medicine voorgeschreven Begin all te werken na de tweede pil Goede me de twee de dag al veel beter ook fysiek Prima medicijn

13-03-2018 | Vrouw | 30

20-01-2022 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Ik kreeg dit middel voorgeschreven omdat ik een fikse blaasontsteking heb. 2 dagen later werd ik positief getest op Corona. Natuurlijk heb ik de bijwerkingen opgezocht, en las allemaal horror verhalen. Omdat Corona natuurlijk ook klachten met zich mee geeft durfde ik dit al helemaal niet meer te slikken, uiteindelijk toch gedaan om van die blaasontsteking af te komen(in o[lees meer...]verleg met de arts) Ik zit nu op dag 6 maar heb bijna nergens last van. Lichte hoofdpijn(kan ook door Corona komen) Daarnaast gebruik ik al een tijdje colon clean voor m’n darmen, dit ben ik erbij blijven gebruiken. Werkte super. Wel 2u tijd tussen laten zitten omdat het de opname kan beïnvloeden. Ook had ik weinig last van Corona klachten, omdat ik toch benieuwd was of deze AB kuur onder drukkend kan zijn even gebeld met de GGD. GGD heeft een lijst met medicatie wat Corona klachten kan onder drukken. Dat is met ciprofloxanine niet zo. Ik was trouwens na dag 1 al van de klachten af, maar moest de kuur afmaken

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum