Ervaringen met Ciprofloxacine

ciprofloxacine

misselijkheid acute hoofdpijn buikpijn duizeligheid Achillespees ontstekingen bloeden in de ogen artritis van de gewrichten van handen en voeten artritis in veel gewrichten die beweegt paniek aanval verstoorde leverwaarden

Blaasontsteking (152 meningen)
Urineweginfectie (32 meningen)
Nierbekkenontsteking (26 meningen)
Prostaatontsteking (22 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Longontsteking (8 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

02-07-2020 | Man | 80
Blaasontsteking
Na de eerste dag voelde ik de ontsteking afnemen en had minder pijn . Tot nu toe weinig bijwerkingen behalve moe en suf op de tweede dag .

18-03-2020 | Vrouw | 24
Nierbekkenontsteking
Ik kwam bij de huisartsenpost met extreem veel pijn bij mijn blaas en flank. Daarbij had ik flinke koorts en voelde ik me vreselijk. Ik wist eigenlijk al hoe laat het was, want ik merkte al ruim 6 weken dat ik last had van een blaasontsteking, maar ik wilde dit zelf proberen weg te drinken. Het bleek een flinke nierbekkenontsteking te zijn. Van de huisartsenpost kreeg ik d[lees meer...]eze kuur 2x daags 1 tablet van 500mg en een week lang. Na 2 dagen was de pijn en het blaasontsteking gevoel helemaal weg, maar was ik wel extreem moe. Ik kon de hele dag wel slapen. Na het lezen van alle horror recensies, vond ik het toch belangrijk om te vermelden, dat het ook een kuur kan zijn die wel goed zijn werk doet zonder allemaal enge bijwerkingen.

26-01-2020 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Blaasontsteking eerste behandeld met furabid maar koorts komt erbij en loopt op naar 40 dus arts schrijft C voor. Duurt nog in elk geval 10 uur voor de koorts zakt en dan smeek je dat penicilline aanslaat . De misselijkheid was vreselijk daarvoor kreeg ik zetpil (primmer) maar die gaf enigzins verlichting, maar ook hallucinaties en zware nare dromen. Toen mezelf wel gedwon[lees meer...]gen te eten en met eten bleek C dus beter te doen. Primmer gaat terug naar apotheek.

26-01-2020 | Vrouw | 56

17-11-2019 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Beetje angstig na het lezen van alle horror verhalen maar zelf totaal geen bijwerkingen gehad en de kuur sloeg meteen aan.

27-08-2019 | Vrouw | 90
ciprofloxacine (100mg/ml)
Blaasontsteking
ik had dit medicijn vorig jaar voor een blaasontsteking. Dot jaar weer een blaasontsteking maar nu wilde de huisarts mij dit middel niet geven omdat hij het te zwaar vond.

18-08-2019 | Vrouw | 62
Oogontsteking
Na 2 dagen moeilijk lopen en pijn knie en onderbeen due dagelijks toenam. Na dag 6 las ik de bijwerkingen pas in de bijsluiter. Pijnlijk en zwelling en leek wel of er uitval was van mijn voet. Zenuwpijn. Kon been nauwelijks nog optillen. Loop nu nog met krukken omdat ik niet kan belast kan lopen. ( 18 dagen geleden gestopt met kuur) Oedeem in li knie en been. Meniscus is g[lees meer...]escheurd zonder trauma! Dat het medicijn nog op de markt is en dat artsen het voorschrijven . De 3 huisartsen die ik gezien waren niet op de hoogte van deze bijwerkingen. De fysiotherapeut wel.

11-04-2024 | Man | 62
Blaasontsteking

diarree na de maaltijd koud zweet nachtmerries acute hoofdpijn

na 2 a 3 dagen werkt die wel, maar gaat lanzaam beter, merk wel merdere bijwerkingen zoals omschreven in bijsluiter...

20-03-2024 | Man | 68
ciprofloxacine (750mg)
Bacteriële infectie

slijmvlies braaksel

Ik heb mijn kuur volledig afgemaakt , maar de bijwerkingen heb ik na 6 dagen nog steeds , ik word totaal radeloos

09-02-2024 | Man | 62
Urineweginfectie
Na twee dagen enorme pijn bij Achillespees. Meteen gestopt met ciprofloxacine. Ik kon vervolgens drie maanden niet lopen en heb na twee jaar nog steeds last soms. Halsspieren/pezen hetzelfde verhaal, die voel ik na twee jaar nog dagelijks trekken.

07-10-2020 | Vrouw | 73
ciprofloxacine (500mg)
half augustus verwond ik in Frankrijk mijn onderbeen aan een grasmaaier. Daarna ben ik in de nabijheid van (afval) water aan het werk, wellicht is de wond daarmee in contact gekomen en is er chryseobacterium species ingekomen. dat wist ik toen natuurlijk niet. Ik heb de wond behandeld met calendulagel, hetgeen dom was, was doordat er zich dus meteen een prachtige korst ont[lees meer...]wikkelde, kon het vuil er niet uit en ging het pijnlijk zweren. In Frankrijk naar de dokter, tetanusprik en amoxicilline. Hielp niet. Na twee weken thuis naar de dokter. Moest na twee dagen terugkomen om te zien of de ontsteking (rood en gezwollen) groter werd om te beslissen tot nog een antibioticum. Dat werd niet voorgeschreven. Doortobben, veel pijn. Op zondagavond naar de dokterspost, op aanraden van een vriendin Fusidinezuur crème gevraagd. De korst verweekte en het vuil (pus) kon er nu uit. Dat product mag 10 dagen gebruikt worden, maar toen was het allemaal nog lang niet over. 7 weken later weer naar de dokter. Die heeft toen een kweek genomen en de boosdoener bleek dus bovenstaande bacterie te zijn. Ciprofloxacine werd voorgeschreven. Ik schrok behoorlijk toen ik op deze site alle bijwerkingen las. Dus om nu een beetje tegenwicht te geven aan alle doemverhalen, wil ik graag melden dat ik hoegenaamd geen bijwerkingen ervaar, en, al duurt het lang, is het resultaat niet snel zicht- en voelbaar, de wond is bijna genezen, de rode plek gekrompen tot bijna nihil na acht weken, dat dan weer wel.....

15-07-2020 | Man | 74
ciprofloxacine (500mg)
Door corona crises weken gewacht op huisdokter, dan maand afspraak ziekenhuis voor foto botten, daarna weken wachten op echo, soa test en alles ok. Na 3 maanden de uroloog die bekkenbodem fysio terapie voorstelde maar eerst een cyprofloxacine kuur gaf want heb 3 maanden flinke pijn aan mn rechter bijbal gehad. Eerste pil werkte direct en nam helft kramp en pijn weg. Wat e[lees meer...]en opluchting. Na 4 dagen nu nog 30% kramp en pijn. Wel herken ik de hier genoemde bijwerkingen jeuk op de rug en kramp in de kuiten maar dat word al minder. Blijft rara wat oorzaak was (te lang in de zon gelegen begin dit jaar?) maar belangrijker is de kuur die helpt.

12-06-2020 | Man | 51
ciprofloxacine (750mg)
Urineweginfectie
Dit middel voorgeschreven gekregen na een heftige urineweginfectie. Als je de horrorverhalen in dit forum leest slik je nooit geen antibiotica meer. Echter....ondanks de bijwerkingen mogen we ook erg dankbaar zijn dat dergelijke middelen bestaan. Even een week op gezette tijden de medicijnen innemen en weg is de ontsteking/infectie. In bijna 95 % van alle gevallen werken d[lees meer...]eze medicijnen gewoon goed. Een klein percentage spuwt zijn gal op dergelijke forums. Zorg er voor dat je tijdens de kuur en vooral na de kuur probiotica neemt in de hoogste vorm (scheelt je enorm veel maag en darmklachten vooral na de tijd) en neem extra vitamine C (minimaal 1000 mg per dag) Als je toch misselijk word na de inname helpt het om de tabletten NA het eten te nemen. Succes!

11-06-2020 | Vrouw | 46
ciprofloxacine (500mg)
Ik kreeg een week na gebruik ernstige uitslag. Rode bulten en kon nier meer op mijn benen staan. Dacht dat het een bijwerking was van dit medicijn. Hier gekeken maar kon niet echt gelijkgestemde ervaringen vinden. Achteraf was het een giga uitbraak van Crohn. Dus lag het niet aan het mediciijn! Gebruik het nu nog en heb er behalve wat aften in de mond niet heel veel last v[lees meer...]an. Ik moet nog een hele tijd dit middel gebruiken.

02-02-2020 | Vrouw | 18
Blaasontsteking
Na alle horrorverhalen dit medicijn met angst ingenomen. Ik heb dit medicijn gekregen voor een verwaarloosde blaasontsteking met koorts mogelijk ook een nierbekontsteking Nu mijn 4e pil eropzitten en ik merk dat ik wat maagpijn heb en wat verminderde eetlust. Dit is vervelend maar ik probeer juist wel wat te eten zodat mijn maag wat neutraliseert. Ik neem de pillen NIE[lees meer...]T op een nuchtere maag. Misschien een tip! Geen diarree of braken en ook geen spierpijn tot nu toe.

29-08-2019 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Gebruik deze medicijnen met regelmaat. Behalve wat rommelde darmen en lichte maagpijn heb ik nergens last van. Ik neem ze wel in op een volle maag, misschien scheelt dat iets.