Ervaringen met Ciprofloxacine

ciprofloxacine

misselijkheid acute hoofdpijn buikpijn duizeligheid Achillespees ontstekingen bloeden in de ogen artritis van de gewrichten van handen en voeten artritis in veel gewrichten die beweegt paniek aanval verstoorde leverwaarden

Blaasontsteking (152 meningen)
Urineweginfectie (32 meningen)
Nierbekkenontsteking (26 meningen)
Prostaatontsteking (22 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Longontsteking (8 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

11-04-2024 | Man | 62
Blaasontsteking

diarree na de maaltijd koud zweet nachtmerries acute hoofdpijn

na 2 a 3 dagen werkt die wel, maar gaat lanzaam beter, merk wel merdere bijwerkingen zoals omschreven in bijsluiter...

09-02-2024 | Man | 62
Urineweginfectie
Na twee dagen enorme pijn bij Achillespees. Meteen gestopt met ciprofloxacine. Ik kon vervolgens drie maanden niet lopen en heb na twee jaar nog steeds last soms. Halsspieren/pezen hetzelfde verhaal, die voel ik na twee jaar nog dagelijks trekken.

18-08-2019 | Vrouw | 62
Oogontsteking
Na 2 dagen moeilijk lopen en pijn knie en onderbeen due dagelijks toenam. Na dag 6 las ik de bijwerkingen pas in de bijsluiter. Pijnlijk en zwelling en leek wel of er uitval was van mijn voet. Zenuwpijn. Kon been nauwelijks nog optillen. Loop nu nog met krukken omdat ik niet kan belast kan lopen. ( 18 dagen geleden gestopt met kuur) Oedeem in li knie en been. Meniscus is g[lees meer...]escheurd zonder trauma! Dat het medicijn nog op de markt is en dat artsen het voorschrijven . De 3 huisartsen die ik gezien waren niet op de hoogte van deze bijwerkingen. De fysiotherapeut wel.

27-08-2023 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Niettegenstaande de arts weet dat ik heel gevoelig ben voor bijwerkingen, toch voorgeschreven. Vanaf 2e pil heel opgejaagd, bonzend hart, vreselijke nachtmerries Gestopt!

05-02-2024 | Vrouw | 64
ciprofloxacine (750mg)
Blaasontsteking
Pijn diep in de flank, komt van onderste deel maag/ duodenum. Onstoken slijmvlies in de mond. Misselijk, geen zin in eten en gewichtsverlies, moe, hoofdpijn, slaapproblemen en onrust.

10-05-2022 | Man | 64
Blaasontsteking
Eerste 3 dagen hoofdpijn.vanaf 5de dag kon ik amper gaan van brandende stekende pijn in kuiten en voetzolen. Ben naar spoed geweest. Die zei dat een huisarts raar of zelden begint met dit soort antibiotica. Dag nadien andere antibiotica gehad van huisarts kuiten doen nog steeds pijn. Pijn is minder maar kan niet doorstappen. Hopelijk gaat dit over.

16-11-2021 | Vrouw | 64
Middenoorontsteking
De kuur van 14 dagen heeft wel geholpen maar wat een bijwerkingen geeft dit middel. Duizelig, moe, zenuwpijn, branderig gevoel van binnen en schimmelinfectie. Hoop dit middel nooit meer te hoeven gebruiken 1 week was nog een te overzien geweest maar 14 dagen wat een bocht is dit geneesmiddel.

25-04-2021 | Man | 64
Blaasontsteking
Ik ben een 64-jarige man die voor de 2de keer in mijn leven (na 10 jaar) een blaasontsteking kreeg en kreeg dit middel (2 x daags 500 mg) voorgegeven voor 10 dagen omdat mijn urine op kweek werd gezet om te kijken of het niet in mijn weefsel aan het groeien was en dit een breed gedragen middel schijnt te zijn (10 jaar geleden kreeg ik 7 dagen anti biotica voor een blaaso[lees meer...]ntsteking, ben de naam kwijt, maar had daar totaal geen bijwerkingen van). Na 1 pil binnen 2 uur hevige hartkloppingen, benauwd, duizelig en laag hartritme. Direct mee gestopt na 1 pil. De genoemde klachten verdwenen in de loop van de nacht en de volgende dag waren ze helemaal weg en voelde ik mij weer prima. Puur vergif is het, neem dit niet. Zijn alternatieven genoeg. Gelukkig bleek uit de kweek dan ik geen infectie had die niet groeide en ik helemaal geen anti biotica hoefde te slikken aleen veel drinken. Nu inmiddels een week verder en al dagen klachtenvrij. Nooit meer deze Troep.

25-03-2023 | Vrouw | 66
ciprofloxacine (500mg)
Ivm diagnose diverticulitis opgenomen in ziekenhuis en dit middel toegediend gekregen. Na paar dagen naar huis en verder oraal. In principe voor twee weken. Na 8 dagen chirurg om raad gevraagd en deze beval mij onmiddellijk met dit medicijn te stoppen, wat een opluchting! Is een afschuwelijk medicijn, hoop het nooit meer te hoeven gebruiken. Wel moest ik alert zijn op teru[lees meer...]gkeer buikpijn, dan weer aan de bel trekken!

08-08-2019 | Vrouw | 66
ciprofloxacine (250mg)
Nierbekkenontsteking
Ik heb dit medicijn gehad,en kon na 2 dagen niet meer eten of drinken,na 14 dagen werd ik 5 dagen opgenomen, omdat ik uitgedroogd was 9 kg afgevallen kan nu nog alleen kleine beetjes eten. Ik heb longkanker.

23-11-2021 | Man | 67
Urineweginfectie
Doordat een niersteen mijn urineleider blokkeerde is als gevolg van stuwing een klein scheurtje in mijn linkernier ontstaan. (z.g. Blow out) Enorm veel pijn en urine in de buikholte, scrotum en penis. Hiervoor een tijdelijke nierdrain gekregen om de druk er af te halen. (in afwachting van een operatie) Uit voorzorg dit antibioticum gekregen. Ik slik het nu bijna een week[lees meer...] maar de bijwerkingen zijn ondragelijk, met name de constante misselijkheid en de angst, depressie en paniek. Morgen moet ik weer naar de uroloog en ik ga vragen om een alternatief.

20-03-2024 | Man | 68
ciprofloxacine (750mg)
Bacteriële infectie

slijmvlies braaksel

Ik heb mijn kuur volledig afgemaakt , maar de bijwerkingen heb ik na 6 dagen nog steeds , ik word totaal radeloos

17-02-2024 | Man | 68
Prostaatontsteking

buikpijn duizeligheid acute hoofdpijn misselijkheid verlies van eetlust

Ik nam dit product(2 tab/dag) gedurende een paar dagen, maar na die twee dagen kwamen de plansbuien weer en een branderig gevoel tijdens en na het plassen.Ik vind het product niet aangewezen voor de aandoening(werkt niet snel genoeg)Nu moet ik een 1 tablet per dag van nemen en afwachten.

13-02-2024 | Man | 68
Prostaatontsteking

duizeligheid buikpijn misselijkheid wazig in het hoofd

Ik heb de medicatie nu een week genomen en krijg weer last van veel plassen . Ik moet nu van de huisarts nog 1 tablet per dag nemen en afwachten. De eerste weet ging het prima met plassen!

08-10-2019 | Man | 68
Prostaatontsteking
middel heeft niet zo veel gedaan, klachten verminderden wel, kreeg veel steviger ontlasting

23-07-2020 | Vrouw | 69
Bacteriële infectie
Zowel geestelijk als lichamelijk gesloopt.