ciprofloxacine

Blaasontsteking (139 meningen)
Urineweginfectie (25 meningen)
Nierbekkenontsteking (25 meningen)
Prostaatontsteking (20 meningen)
Bacteriële infectie (10 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

21-02-2019 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Gister begonnen met dit medicijn. Misselijk geworden bij de 2e pil.. Erna op bed gaan liggen omdat ik me niet goed voelde, in slaap gevallen en wakker geworden uit een hele heftige nachtmerrie. ( ik droom nooit) erna voelde ik me heel neerslachtig en geestelijk minder stabiel. Ik gebruik anafranil 75 mg retard tegen paniekaanvallen en het leek erop dat ik terug bij af wa[lees meer...]s. Doemdenken, angst, paniek.. Toch geprobeerd vol te houden maar vanmorgen bij het innemen weer heel erg misselijk en verhoogd gevoel van angst. Heb toen gegoogeld naar het medicijn en mijn gevoel werd inderdaad bevestigd! Dit was de druppel voor mij. Heb de dokter terug opgebeld en mocht gelukkig stoppen. Ik had een blaasontsteking met een flinke ontsteking van mijn plasbuis die daardoor ook zeer opgezwollen was. Dit was na 5 pillen helemaal weg dus effectief is dit medicijn wel. Maar de bijwerkingen zijn vre-se-lijk !! Zou alleen voorgeschreven moeten worden als het echt niet anders kan!!

18-12-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Al een half jaar aan het aanmodderen met een blaasontsteking die maar niet over wil gaan. Na drie andere kuren nu dit middel. De andere kuren gaven in ieder geval snel verbetering van de klachten. Ik ben nu op dag 3 van dit middel, en de klachten zijn alleen maar erger geworden. Ik heb helemaal geen last van bijwerkingen.

27-10-2019 | Vrouw | 32
Urineweginfectie
Sinds eind augustus blaasontsteking die al een paar keer omhoog kroop richting nieren. Voorheen eigenlijk nooit infecties. Steeds net geen nierbekken ontsteking vanwege de kuren. Trekkend gevoel buik en druk buik urine met pus. Heb eerst een hele korte kuur fosfomycine gehad in september voor 1 nacht infectie was na 3 dagen weer terug. Vier weken geleden amoxicilline gehad[lees meer...] tijdens kuur namen klachten volledig af maar na stoppen direct kwamen klachten langzaam terug. Helaas bij de ciprofloxacine hetzelfde. Deze kuur lijk tov de andere kuren helemaal niet aan te slaan al zou dat volgens een kweek die ik heb gehad wel moeten omdat ik gewoon de e coli heb die de ontsteking veroorzaakt. Tijdens gebruik nog steeds last van rug, nieren, drukkend gevoel in buik etc. Laatste dag van de kuur namen klachten nog sterker toe. Heeft niet geholpen. Urine test op lyctocieten bleef positief. Bijwerkingen minimaal had teveel last van infectie zelf. Nu aan vierde kuur furabid en hopen dat deze wel aanslaat!

06-11-2021 | Vrouw | 33
Bacteriële infectie
Tussen alle horror-verhalen hier een positieve ervaring! Ciprofloxacine gekregen vanwege een heftige kraakbeenvliesontsteking in mijn oor. Eerst tevergeefs 10 dagen amoxilline/clavulaanzuur geslikt, maar na het aantreffen van een beruchte ziekenhuisbacterie in de kweek zijn we overgegaan op ciprofloxacine 500mg 2x daags voor 7 dagen. Ik schrok behoorlijk van de bijsluiter [lees meer...]en de ervaringen op dit platform, maar dat was in mijn geval gelukkig nergens voor nodig. Sterker nog, al na de eerste dag waren de zwelling en de pijn aanzienlijk afgenomen! En dat na bijna 4 weken de deur platlopen bij HA en KNO-arts en heel veel pijnstillers. Hadden ze die kweek maar eerder gemaakt… Los van wat lichte misselijkheid de eerste paar dagen heb ik verder totaal geen last van bijwerkingen. Hierbij moet ik vermelden dat ik nu op dag 6 zit en dus nog niks kan zeggen over klachten na het gebruik. Het zal vast troep zijn, maar voor mij het enige dat heeft geholpen en dat zonder ernstige bijwerkingen. Ik ben een dertiger zonder onderliggende kwalen. Ik heb tegelijkertijd wel probiotica geslikt, misschien helpt dat ook. Voor mij dus enkel een goede ervaring!

18-10-2021 | Vrouw | 33
Nierbekkenontsteking
Gekregen vanwege een nierbekkenontsteking. Ik moet het bijna een maand slikken totdat ze mijn niersteen gaan vergruizen. Die niersteen is te groot om uit te plassen en blokkeert gedeeltelijk mijn urineweg. Omdat er een beetje urine achter de steen blijft zitten. Aangezien hier bacteriën in zitten moet ik dit blijven slikken totdat die vergruizing is uitgevoerd. Ik moet zeg[lees meer...]gen dat de pijn wel minder wordt naarmate de ontsteking afneemt. Dit was al na 2 dagen bij mij. Ik slik dit nu al een week of 2 en ik ben er heel misselijk van. Ook krijg ik er vreselijke hoofdpijn, duizeligheid, verwarring en slapeloosheid van. Verder heb ik er ook een vaginale schimmelinfectie door gekregen maar dit laatste is niet een vreemde bijwerking. Het dood ook alle goede bacteriën die in de vagina nodig zijn om de zuurgraad op peil te houden en deze schimmels weg te houden. Om de kans hierop te verminderen kan je het beste suikers vermijden las ik. Al moet ik zeggen dat ik het bij bijna elke antibiotica wel krijg. Sommigen van ons dames zijn daar nou eenmaal wat gevoeliger voor. Dit zal ook de reden zijn dat je er misselijk van wordt omdat het ook de bacteriën in de maag aanvalt. (Vandaar dat sommigen er ook diarree van krijgen.) In dit laatste geval, veel drinken uiteraard.

29-09-2019 | Man | 33
Prostaatontsteking
Even een kanttekening bij alle negatieve verhalen: uiteraard zijn het vooral de mensen met een slechte ervaring die de moeite nemen om hier een review te schrijven. Dit gezegd is dit een antibioticum met een aantal mogelijk gevaarlijke bijwerking die permanente schade kunnen toebrengen. Ik sta er versteld van hoeveel mensen horrorverhalen schrijven, maar dan ondertussen ge[lees meer...]woon door zijn gegaan met hun kuur of pas op dag 10 aan de bel trekken. Ik raad aan dat je als je dit medicijn echt moet gebruiken (en het wordt veel voorgeschreven en gaat vaak goed), dat je extra alert bent op beginnende symptomen van de ernstigste bijwerkingen. Zelf ben ik na 3 van de 28 pillen overgestapt op een ander antibioticum nadat ik zo’n zes verschillende bijwerkingen kreeg (die echter nog niet de kans hadden heel erg te worden).

15-06-2021 | Vrouw | 34
Nierbekkenontsteking
Pijn werd snel minder en bijna geen bijwerkingen. na 2dagen weer kunnen werken

30-03-2020 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
2de dag last van mijn gewrichten en pijnlijke benen. 3 de dag behoorlijke drukkende pijn op het borst, kortademig, maagzuur, zweten, keelpijn en spierpijn. HA gebeld en moest gelijk met de kuur stoppen. Krijg nu Trimethoprim 300mg.

24-03-2019 | Man | 35
ciprofloxacine (500mg)
Begin van gebruik merkte ik niet zoveel. Op den duur merkte ik dat mijn spieren slap werden en had geen energie. Ben heel angstig geworden en had regelmatig paniek aanvallen. Ben in 10 dagen tijd ongeveer 10 kilo afgevallen en moest regelmatig overgeven. Ben nou 6 weken verder en voel mij op bepaalde momenten nog steeds beroerd zwak en moe. Heb allerlei onderzoeken gehad m[lees meer...]aar zij hebben niks kunnen vinden. Ben gaan Google naar de medicijn en ben erachter gekomen waarom ik mij zo voel. Zit nog steeds in de ziekte wet en hoop snel weer de oude te worden. Kan iemand mij een antwoord geven hoelang het duurt voor dat de spieren weer goed functioneren en de angst klachten afnemen graag een reactie..

11-09-2018 | Vrouw | 35
Syndroom van Ehlers-Danlos
Ik kreeg na 3 tabletten een overgevoelige reactie van mijn zenuwstelsel (knalrood hoofd en brandend hoofd en borstkas) Hierdoor ben ik gelukkig gaan zoeken op het internet waardoor ik ontdekte dat dit middel absoluut niet gebruikt mag worden bij onderandere het Ehlers Danlos Syndroom. Dit staat niet vermeld in de bijsluiter die de apotheek voor mij heeft uitgeprint maar [lees meer...]wel in artikelen die online staan. Het risico op langdurig-levenslang meer klachten is bij EDS aanwezig. Zelfs mensen zonder EDS ervaren peesscheuren/ontstekingen. Laat staan dus wanneer dit al zwakker is aangelegd.

26-12-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Dit is de 3de keer dit jaar dat ik deze kuur heb. De 1ste 2 keer ben ik op de huisartsenpost beland met 40 graden koorts. Verwaarloosde blaasonsteking tegen nierbekonsteking aan. Ik merkte toen binnen een dag de koorts weg. Voelde mij beter meteen. Nu voor de 3de keer aan deze kuur omdat een lichte kuur niet aansloeg. Nu zoveel last van bijwerkingen zit nu op dag 3 maar h[lees meer...]et is echt bijna niet te doen als ik hem net heb ingenomen.

26-11-2019 | Vrouw | 36
Bacteriële infectie
Na alle negatieve berichten hier over deze antibiotica was ik best huiverig om er aan te beginnen. Ik heb echter totaal geen last gehad van bijwerkingen. Morgen slik ik mijn laatste tablet en heb ik er 2 weken kuur op zitten. Het medicijn op zich heeft voor mij niet helemaal het gewenste effect gehad. In overleg met de dermatoloog ben ik er na een week een ander medic[lees meer...]ijn bij gaan gebruiken. Inmiddels wel verbetering, maar het is lastig te meten welk medicijn zijn werk heeft gedaan.

23-10-2019 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
Ik had een bacterie in mijn maag (helicobacter pylori). Daarom moest ik deze kuur nemen voor 10 dagen. Na de 6 dag, veel pijn in nek uitstralend naar achterhoofd.

29-08-2019 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Gebruik deze medicijnen met regelmaat. Behalve wat rommelde darmen en lichte maagpijn heb ik nergens last van. Ik neem ze wel in op een volle maag, misschien scheelt dat iets.

11-08-2019 | Man | 37
Bijbalontsteking
Ik had een ontsteking aan mijn bijballen en deze antibiotica werd voorgeschreven. Na de eerste pil voelde ik mezelf misselijk en kreeg ik gelijk al lichte krampen in mijn kuiten. Na de 2de pil 2 uur voor het slapen gaan kreeg pijn in al mijn spieren, werd ik misselijk en kreeg ik zenuwprikkelingen door mijn lichaam. Eenmaal in bed kon ik moeilijk slapen. Na 2 uur viel ik e[lees meer...]en uur in slaap en werd ik zwaar verkrampt en heel angstig wakker. De rest van de nacht wakker gelegen. Was de gehele nacht en volgende dag ziek, een soort van kater en griep tegelijk. Direct mee gestopt. 2 dagen nog hoofdpijn gehad, daarna ging het weer. Erg geschrokken van de bijwerkingen en ik raad dit medicijn (Die ooit is ontworpen als chemo) ook erg af! In sommige landen is dit type antibiotica ook verboden en ook zijn er diverse Europese onderzoeken die kritische kanttekeningen hebben over werking in verhouding tot de vele bijwerkingen.

22-03-2019 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Ik moest wegens een blaasontsteking deze nemen omdat de veroorzaker bacterie serratia marcescens. Resistent is voor furabid. Nou twee keer daags 1 tablet. Eerste dag ging nog maar tweede dag ellendig. Ik was snachts om de twee uur weer wakker. Het voelde alsof ik bijna in slaap viel en dan weer wakker schrok ofzo. Ook steeds een soort whoop gevoel in hoofd. Op derde dag h[lees meer...]ele nacht niet geslapen en op vierde dag slaaptabletten erbij gekregen. Sliep daarop vier uurtjes en lag daarna weer wakker. Terwijl ik zoooo moe ben. Vijfde dag anderhalf uur op de slaaptablet. Overdag ben ik onrustig, verschrikkelijk moe, angstig, paniekaanvallen. Krijg geen hap door mijn keel. Knallende koppijn kreeg ik op tweede dag van het gebruik van dit medicijn. Ik moet nog twee dagen voor de kuur klaar is maar ik trek het niet zo. Elke dag is een worsteling. ik hoop dat mijn slaapproblemen direct over zijn als ik de Cyprofloxacine niet meer gebruik. Het is alsof hoe moe ik ook ben ik niet in slaap kan komen.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum