ciprofloxacine

Blaasontsteking (140 meningen)
Urineweginfectie (28 meningen)
Nierbekkenontsteking (25 meningen)
Prostaatontsteking (20 meningen)
Bacteriële infectie (11 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

15-07-2020 | Man | 74
ciprofloxacine (500mg)
Door corona crises weken gewacht op huisdokter, dan maand afspraak ziekenhuis voor foto botten, daarna weken wachten op echo, soa test en alles ok. Na 3 maanden de uroloog die bekkenbodem fysio terapie voorstelde maar eerst een cyprofloxacine kuur gaf want heb 3 maanden flinke pijn aan mn rechter bijbal gehad. Eerste pil werkte direct en nam helft kramp en pijn weg. Wat e[lees meer...]en opluchting. Na 4 dagen nu nog 30% kramp en pijn. Wel herken ik de hier genoemde bijwerkingen jeuk op de rug en kramp in de kuiten maar dat word al minder. Blijft rara wat oorzaak was (te lang in de zon gelegen begin dit jaar?) maar belangrijker is de kuur die helpt.

12-06-2020 | Man | 51
ciprofloxacine (750mg)
Urineweginfectie
Dit middel voorgeschreven gekregen na een heftige urineweginfectie. Als je de horrorverhalen in dit forum leest slik je nooit geen antibiotica meer. Echter....ondanks de bijwerkingen mogen we ook erg dankbaar zijn dat dergelijke middelen bestaan. Even een week op gezette tijden de medicijnen innemen en weg is de ontsteking/infectie. In bijna 95 % van alle gevallen werken d[lees meer...]eze medicijnen gewoon goed. Een klein percentage spuwt zijn gal op dergelijke forums. Zorg er voor dat je tijdens de kuur en vooral na de kuur probiotica neemt in de hoogste vorm (scheelt je enorm veel maag en darmklachten vooral na de tijd) en neem extra vitamine C (minimaal 1000 mg per dag) Als je toch misselijk word na de inname helpt het om de tabletten NA het eten te nemen. Succes!

11-06-2020 | Vrouw | 46
ciprofloxacine (500mg)
Ik kreeg een week na gebruik ernstige uitslag. Rode bulten en kon nier meer op mijn benen staan. Dacht dat het een bijwerking was van dit medicijn. Hier gekeken maar kon niet echt gelijkgestemde ervaringen vinden. Achteraf was het een giga uitbraak van Crohn. Dus lag het niet aan het mediciijn! Gebruik het nu nog en heb er behalve wat aften in de mond niet heel veel last v[lees meer...]an. Ik moet nog een hele tijd dit middel gebruiken.

02-02-2020 | Vrouw | 18
Blaasontsteking
Na alle horrorverhalen dit medicijn met angst ingenomen. Ik heb dit medicijn gekregen voor een verwaarloosde blaasontsteking met koorts mogelijk ook een nierbekontsteking Nu mijn 4e pil eropzitten en ik merk dat ik wat maagpijn heb en wat verminderde eetlust. Dit is vervelend maar ik probeer juist wel wat te eten zodat mijn maag wat neutraliseert. Ik neem de pillen NIE[lees meer...]T op een nuchtere maag. Misschien een tip! Geen diarree of braken en ook geen spierpijn tot nu toe.

29-08-2019 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Gebruik deze medicijnen met regelmaat. Behalve wat rommelde darmen en lichte maagpijn heb ik nergens last van. Ik neem ze wel in op een volle maag, misschien scheelt dat iets.

02-08-2019 | Vrouw | 74
Blaasontsteking
Het lezen van veel gebruikers heeft mij echt angstig gemaakt, na het slikken van furabid en monocil welke niet hebben geholpen kreeg ik Ciprofloxacine, na 1 pil was de pijn al verdwenen, de pijnen waar ik een maand mee heb moeten lopen tobben voordat men het goeie medicijn ontdekt heeft voor mij. Het zal dan wel een bom zijn deze pil maar tot nu toe na 3 pillen nog geen[lees meer...] bijwerking en hoop dat het zo blijft. Mocht er verandering intreden dan meld ik dit zeker op deze website. Conclusie ik hoop dat al deze horror verhalen niet bij mij van toepassing zijn.

16-07-2019 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Na 5 dagen furabid zonder effect(klachten werden juist heftiger met rugpijn erbij) kreeg ik dit voorgeschreven omdat ik volgende week 3 weken op reis ga naar Azie. Heftig medicijn maar ik heb het er voor over omdat het helpt.

23-02-2019 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
op 4-2-19 eerst zakje monuril hielp niet toen op 11-2-19 ciprofloxacine aurobindo gebruik t/m 18-2-19 kreeg naar een paar dagen last van schimmel infecie

09-02-2019 | Man | 70
Blaasontsteking
Na een verschrikkellijke nacht met wel 15 Kerr toilet gang naar dokter geweest Please meteen get eat en medicine voorgeschreven Begin all te werken na de tweede pil Goede me de twee de dag al veel beter ook fysiek Prima medicijn

20-10-2022 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Toen ik de bijsluiter las dacht ik ga ik dit spul wel innemen. Ik schrok ervan. Ben allergisch voor veel antibiotica’s enz. Maar de buikpijn was zodanig dat ik dacht ik moet wel. Tot mijn verbazing eigenlijk bijna geen bijwerkingen gehad . Wel moe en geen zin in koffie😂. Wel heb ik een goede probiotica kuur erbij genomen en de dagen dat ik de pillen moest innemen echt g[lees meer...]een melkproducten genomen.

22-06-2022 | Vrouw | 31
Urineweginfectie
Al na een paar uur zeer welkome klachtenverlichting. Twee keer per dag 500mg ingenomen voor een week lang en geen enkele bijwerking gehad.

02-06-2022 | Vrouw | 24
Urineweginfectie
Na een week trimethoprim als antibiotica sloeg mijn urineweginfectie door naar een nierbekkenontsteking. Veel pijn in mijn rug en in mijn flanken. De bacterie bleek resistent te zijn voor trimethoprim (bleek uit urineonderzoek). Toen dit middel voorgeschreven gekregen. Ik schrok van de grote bijsluiter en de ervaringen van anderen geschreven op deze site. Toch zo snel moge[lees meer...]lijk begonnen want ik moest echt van de nierbekkenontsteking af. Na 1 a 2 dagen had ik nauwelijks pijn meer met plassen en geen pijn meer in mijn flanken, wel nog in mijn rug. Na 5 a 6 dagen werd de pijn in mijn rug aanzienlijk minder. Mijn lijf had nog een paar dagen nodig na de kuur om verder te herstellen. Helemaal geen bijwerkingen gehad van dit middel. Netjes ingenomen op steeds dezelfde tijdstippen, zuivelproducten zoveel mogelijk vermeden (en sowieso niet 4 uur voor het innemen en 2 uur na het innemen) en ieder straaltje zon vermeden. Het is in die zin niet een heel makkelijk in te nemen medicijn, maar ik vond het meer dan waard! Gezondheid staat op 1.

20-12-2021 | Vrouw | 40
Nierbekkenontsteking
Ik heb sinds mijn 19e Last van nierstenen en blaasontstekingen. Weken geleden voelde ik een beginnende blaasontsteking opkomen. Meteen naar de huisarts en kreeg een kuur monuril, wat leek te helpen. Blijkbaar was het toch niet genoeg want heb dus de hele tijd met een asymptomatische blaasontsteking rondgelopen. Achteraf bekeken was er wel wat aan de hand (kon moeilijk uit[lees meer...]plassen, licht urineverlies,...) maar had helemaal geen pijn, dus dan denk je al gauw dat het gewoon de leeftijd is. Op donderdag plotse pijn gekregen in linker nier. Ik ging ervan uit dat er weer eens een steen langs moest. Voor nierkolieken heb ik buscopan en diclofenac in huis dus die nam ik meteen in. Helaas geen verbetering. Ook niet met paracetamol, ook niet met ibuprofen 400 mg. Gelukkig kon ik wel slapen 's nachts - wat ik ook al vreemd vond. Niersteentjes zijn bij mij altijd na 24 uur uitgeplast, maar vrijdag had ik nog steeds pijn. Ok, misschien duurt het deze keer wat langer, dat kan. Zaterdag was ik pijnvrij. Zondag echter begon alles opnieuw, zo mogelijk nog heviger. Snel naar de huusartsenpost. Die man, nogal onvriendelijk en afstandelijk - heeft me even aangehoord, heeft wat op mijn flanken geslagen (auw!) en concludeerde op basis van mijn verhaal en geschiedenis dat het een nierbekkenontsteking was (is). Kreeg dit medicijn voorgeschreven plus ibuprofen 600 mg en moest gelijk beginnen. Eerlijk, ik weet niet wat me overkomt. Een paar uur na inname van het eerste tablet al enorm veel verlichting. Ik kon weer normaal zitten en liggen. Rond bedtijd bijna pijnvrij. Het is nu ochtend en heb een uur geleden mijn 2e tablet genomen. Deze snelle pijnstilling heb ik alleen meegemaakt toen mijn kolieken zo erg waren dat ik een infuus kreeg in het ziekenhuis. Voor mij zijn deze pillen een godsgeschenk en ik kan die onvriendelijke dokter van gisteren nu wel zoenen (mét mondmaskertje uiteraard). Qua bijwerkingen heb ik alleen Last van een weeë maag. Ik heb enkele horror verhalen hier gelezen maar ben er gelijk mee gestopt, ik ben er nogal vatbaar voor en als ik iets lees ga ik het ook voelen, maar mijn pijn was zo ondraaglijk dat ik er nog wel een paar extra bijwerkingen voor over heb. Moesten die er komen, dan zal ik dit verslag updaten.

06-11-2021 | Vrouw | 33
Bacteriële infectie
Tussen alle horror-verhalen hier een positieve ervaring! Ciprofloxacine gekregen vanwege een heftige kraakbeenvliesontsteking in mijn oor. Eerst tevergeefs 10 dagen amoxilline/clavulaanzuur geslikt, maar na het aantreffen van een beruchte ziekenhuisbacterie in de kweek zijn we overgegaan op ciprofloxacine 500mg 2x daags voor 7 dagen. Ik schrok behoorlijk van de bijsluiter [lees meer...]en de ervaringen op dit platform, maar dat was in mijn geval gelukkig nergens voor nodig. Sterker nog, al na de eerste dag waren de zwelling en de pijn aanzienlijk afgenomen! En dat na bijna 4 weken de deur platlopen bij HA en KNO-arts en heel veel pijnstillers. Hadden ze die kweek maar eerder gemaakt… Los van wat lichte misselijkheid de eerste paar dagen heb ik verder totaal geen last van bijwerkingen. Hierbij moet ik vermelden dat ik nu op dag 6 zit en dus nog niks kan zeggen over klachten na het gebruik. Het zal vast troep zijn, maar voor mij het enige dat heeft geholpen en dat zonder ernstige bijwerkingen. Ik ben een dertiger zonder onderliggende kwalen. Ik heb tegelijkertijd wel probiotica geslikt, misschien helpt dat ook. Voor mij dus enkel een goede ervaring!

04-11-2021 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Het middel hielp vrijwel direct tegen de klachten!

15-06-2021 | Vrouw | 34
Nierbekkenontsteking
Pijn werd snel minder en bijna geen bijwerkingen. na 2dagen weer kunnen werken

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum