Ervaringen met Ciprofloxacine

ciprofloxacine

misselijkheid acute hoofdpijn buikpijn duizeligheid artritis van de gewrichten van handen en voeten peesontsteking bloeden in de ogen zwelling van de hand paniek aanval slijmvlies braaksel

Blaasontsteking (150 meningen)
Urineweginfectie (32 meningen)
Nierbekkenontsteking (26 meningen)
Prostaatontsteking (22 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Longontsteking (8 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

04-11-2021 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Het middel hielp vrijwel direct tegen de klachten!

15-06-2021 | Vrouw | 34
Pijn werd snel minder en bijna geen bijwerkingen. na 2dagen weer kunnen werken

30-04-2021 | Vrouw | 47
Bacteriële infectie
Ik had een zeer pijnlijke ontsteking achter een bovenkies, achter de wortelpunt en ook het kaakbot zat deels ontstoken(zichtbaar op foto) , de ontsteking was niet verholpen met wortelkanaalbehandeling (2 x gedaan) , ook niet te behandelen met Amoxicilline wegens een allergie voor penicilline, en het antibioticum "clindamycine" (Dalacin) dat de tandarts initieel gaf hielp [lees meer...]na 3 dozen nog steeds niet, 0.0 beterschap! dan maar de Huisarts bezocht en hij adviseerde dit middel godzijdank. met Ciprofloxacine ben ik EINDELIJK BETER!! De heftige zenuwpijn was 3 a 4 weken een hel. de kloppende zenuwpijn wou met niets overgaan, 4 gram paracetamol/dag, 3 x 600 mg ibuprofen, dozen antibiotica clindamicyne,...niets hielp. Maar vanaf dag 2 Ciprofloxacine werd het steeds beter en op dag 5 was ik volledig pijnvrij!! De kies wordt getrokken binnen 6 dagen, de stomatoloog wou eerst de ontsteking wat tot rust laten komen. Wat bijwerkingen betreft: dag 1 zware hoofdpijn, loom, flauw, wat lichte gewrichtspijn en geen honger. Toch maar even doorgezet, gelukkig maar, want op dag 2 geen bijwerkingen meer!! Ik kan het zeker aanraden!

14-04-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Ik heb gekregen bij mijn eerste nierbek ontsteking. En nu krijg ik het als ik blaasonsteking heb. Wat regematig voor komt. Ik ben erg tevreden na al van alles gehad tehebben. Is dit het einige wat helpt bij mij. Ik heb niks geen bijwerking en ik voel de volgende dag al verbetering

03-02-2021 | Vrouw | 27
Nierbekkenontsteking
Deze antibiotica gekregen in verband met een nierbekkenontsteking. Ik schrok me rot toen ik op deze site keek, maar eigenlijk nergens last van gehad. Dag 2 had ik 's ochtends gigantische hoofdpijn maar de overige dagen extra gedronken en toen geen last meer, bij antibiotica moet je altijd extra drinken. Op aanraden van de apotheek wel probiotica geslikt, misschien heeft da[lees meer...]t de bijwerkingen minder gemaakt. Niet direct schrikken dus, als je deze antibioticakuur voorgeschreven hebt gekregen!

31-12-2020 | Vrouw | 58
ciprofloxacine (500mg)
Weinig tot geen last gehad een beetje de gewone dingen. Had het ervoor over want een blaas ontsteking doet heel erg pijn. Ben door de medicatie heen en ik hoop dat na de tweede kuur het over is. We gaan het zien. Had wel hoofdpijn maar ik heb clustermigraine en nu was het een ander hoofdpijn. Was ook een ervaring voor mij. Maar voor de rest ging het wel.

10-11-2020 | Vrouw | 38
Nierbekkenontsteking
Zaterdag 7/11 naar de huisartswachtpost geweest met herkenbare pijn aan mijn linker nier, deze antibiotica voorgeschreven gekregen en dezelfde dag nog ingenomen. De dag erna was de pijn aan mijn nier al veel minder. Werkte dus heel snel bij mij en echte zware bijwerkingen heb ik gelukkig niet. Hopelijk blijft het zo.

17-10-2020 | Man | 47
Blaasontsteking
In het begin wat bijwerkingen gehad (1e dagen van een kuur van 2 weken) maar dat had ik er wel voor over. Dit is namelijk een zeer krachtig en effectieve antibiotica. Het heeft ook een andere bacterie weggehaald waar ik al jaren last van had. (in mijn neus). Ik had voornamelijk hoofdpijn en hartkloppingen in het begin.

06-08-2020 | Vrouw | 56

02-07-2020 | Man | 80
Blaasontsteking
Na de eerste dag voelde ik de ontsteking afnemen en had minder pijn . Tot nu toe weinig bijwerkingen behalve moe en suf op de tweede dag .

18-03-2020 | Vrouw | 24
Nierbekkenontsteking
Ik kwam bij de huisartsenpost met extreem veel pijn bij mijn blaas en flank. Daarbij had ik flinke koorts en voelde ik me vreselijk. Ik wist eigenlijk al hoe laat het was, want ik merkte al ruim 6 weken dat ik last had van een blaasontsteking, maar ik wilde dit zelf proberen weg te drinken. Het bleek een flinke nierbekkenontsteking te zijn. Van de huisartsenpost kreeg ik d[lees meer...]eze kuur 2x daags 1 tablet van 500mg en een week lang. Na 2 dagen was de pijn en het blaasontsteking gevoel helemaal weg, maar was ik wel extreem moe. Ik kon de hele dag wel slapen. Na het lezen van alle horror recensies, vond ik het toch belangrijk om te vermelden, dat het ook een kuur kan zijn die wel goed zijn werk doet zonder allemaal enge bijwerkingen.

26-01-2020 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Blaasontsteking eerste behandeld met furabid maar koorts komt erbij en loopt op naar 40 dus arts schrijft C voor. Duurt nog in elk geval 10 uur voor de koorts zakt en dan smeek je dat penicilline aanslaat . De misselijkheid was vreselijk daarvoor kreeg ik zetpil (primmer) maar die gaf enigzins verlichting, maar ook hallucinaties en zware nare dromen. Toen mezelf wel gedwon[lees meer...]gen te eten en met eten bleek C dus beter te doen. Primmer gaat terug naar apotheek.

26-01-2020 | Vrouw | 56

17-11-2019 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Beetje angstig na het lezen van alle horror verhalen maar zelf totaal geen bijwerkingen gehad en de kuur sloeg meteen aan.

27-08-2019 | Vrouw | 90
ciprofloxacine (100mg/ml)
Blaasontsteking
ik had dit medicijn vorig jaar voor een blaasontsteking. Dot jaar weer een blaasontsteking maar nu wilde de huisarts mij dit middel niet geven omdat hij het te zwaar vond.

18-08-2019 | Vrouw | 62
Oogontsteking
Na 2 dagen moeilijk lopen en pijn knie en onderbeen due dagelijks toenam. Na dag 6 las ik de bijwerkingen pas in de bijsluiter. Pijnlijk en zwelling en leek wel of er uitval was van mijn voet. Zenuwpijn. Kon been nauwelijks nog optillen. Loop nu nog met krukken omdat ik niet kan belast kan lopen. ( 18 dagen geleden gestopt met kuur) Oedeem in li knie en been. Meniscus is g[lees meer...]escheurd zonder trauma! Dat het medicijn nog op de markt is en dat artsen het voorschrijven . De 3 huisartsen die ik gezien waren niet op de hoogte van deze bijwerkingen. De fysiotherapeut wel.