ciprofloxacine

Blaasontsteking (128 meningen)
Urineweginfectie (23 meningen)
Nierbekkenontsteking (23 meningen)
Prostaatontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (9 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

20-07-2021 | Vrouw | 46
ciprofloxacine (250mg)
Blaasontsteking
Ik deel mijn ervaring om te waarschuwen voor dit medicijn. Gebruik het niet als het niet echt nodig is en bij eerste tekenen van bijwerkingen direct stoppen. Ik ben niet gestopt na de eerste bijwerkingen omdat ik niet op de hoogte was van de risico's. De bijwerkingen werden uiteindelijk zo heftig dat ik de kuur niet heb afgemaakt. Ik ben nu 8 weken verder na mijn laatste p[lees meer...]il en kamp nog dagelijks met de enorme gevolgen van deze troep: zenuwpijn, brandende aderen, pijn in onderbenen en achillespezen, volledig verkrampte spieren, pijn in gewrichten, vermoeidheid, brainfog, haaruitval en bloedarmoede. Ben nu onder behandeling bij een fysiotherapeut en heb veel informatie kunnen halen van internet zoals bv de wisselwerking van ibuprofen op de bijwerkingen en het belang van magnesium. Er zijn natuurlijk heel veel mensen die dit medicijn slikken en bij wie het gewoon goed gaat maar als je net bij degene hoort bij wie het fout gaat, dan kan het ineens heel slecht met je gaan. Ik was een vitale gezonde vrouw en ben in hele korte tijd veranderd in een wrak. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

19-07-2021 | Vrouw | 25
Nierbekkenontsteking
Een aantal weken lang met een verwaarloosde blaasontsteking rondgelopen, waardoor ik een nierbekkenontsteking kreeg. Ik kreeg direct Ciprofloxacine voorgeschreven zonder door de arts op de hoogte te worden gesteld van de potentiële, onomkeerbare bijwerkingen, terwijl de FDA niet voor niks een "black box warning" op deze medicijnen heeft gezet en adviseert het alleen te geb[lees meer...]ruiken als er echt geen andere opties zijn (denk aan verhoogd risico op ernstige zenuwschade/neuropathie, lekkende hartkleppen, peesruptuur, suicidaliteit, bloedsuikerproblemen met coma tot gevolg etc). Ik ben er dus ook van geschrokken hoe makkelijk deze medicijngroep wordt voorgeschreven. Ikzelf moest helaas eerst zelf hevige zenuwproblemen ervaren alvorens ik een andere kuur kreeg. hiermee niet mensen bang maken, maar vind het wel belangrijk dat mensen een weloverwogen beslissing maken. Als ik wist dat er andere opties waren had ik daar natuurlijk direct voor gekozen.

25-04-2021 | Man | 64
Blaasontsteking
Ik ben een 64-jarige man die voor de 2de keer in mijn leven (na 10 jaar) een blaasontsteking kreeg en kreeg dit middel (2 x daags 500 mg) voorgegeven voor 10 dagen omdat mijn urine op kweek werd gezet om te kijken of het niet in mijn weefsel aan het groeien was en dit een breed gedragen middel schijnt te zijn (10 jaar geleden kreeg ik 7 dagen anti biotica voor een blaaso[lees meer...]ntsteking, ben de naam kwijt, maar had daar totaal geen bijwerkingen van). Na 1 pil binnen 2 uur hevige hartkloppingen, benauwd, duizelig en laag hartritme. Direct mee gestopt na 1 pil. De genoemde klachten verdwenen in de loop van de nacht en de volgende dag waren ze helemaal weg en voelde ik mij weer prima. Puur vergif is het, neem dit niet. Zijn alternatieven genoeg. Gelukkig bleek uit de kweek dan ik geen infectie had die niet groeide en ik helemaal geen anti biotica hoefde te slikken aleen veel drinken. Nu inmiddels een week verder en al dagen klachtenvrij. Nooit meer deze Troep.

18-02-2021 | Vrouw | 20
Nierbekkenontsteking
Als je deze antibiotica voorgeschreven krijgt adviseer ik je om echt om een ander middel te vragen! Ik slik deze antibiotica nu 4 dagen voor een dubbele nierbekkenontsteking en ik heb nog geen enkele verbetering gemerkt. Echter heb ik wel heel veel last van de bijwerkingen! In deze is het middel voor mij erger dan de kwaal.

24-10-2020 | Vrouw | 49
ciprofloxacine (250mg)
Blaasontsteking
Bij deze hoop ik dat iemand die hetzelfde ervaart als ik hierop reageren, omdat ik radeloos ben en mijn dokter niet wil erkennen dat het door de antibiotica komt, voor inname geen pijn in handen, polsen en ellebogen, heb dit voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Kan iemand mij laten weten of dit nog voorbij gaat, en of wat hij of zij hiervoor heeft gedaan of in[lees meer...]genomen om deze bijwerkingen terug weg te krijgen. Heb dit 2 maanden geleden ingenomen en nog steeds veel pijn. Bedankt alvast.

15-10-2020 | Vrouw | 73
Infectie (wond)
In tegenstelling tot mijn verhaal van ongeveer een week geleden, waarin ik aangaf dat ik geen bijwerkingen ervoer van dit antibioticum, wil ik dit verhaal even bijstellen. Effectiviteit praktisch nihil, wond blijft zweren en uitbreiden. Bij de bijwerkingen had ik gelezen dat er problemen met de achillespees konden ontstaan. Dat voelde ik toen niet, maar nu doet die pees [lees meer...]van mijn linkerbeen behoorlijk veel pijn. Ondanks dat de dokter mij, omdat het niet hielp, had voorgeschreven met het slikken door te gaan, moest ik, toen ik die pijn meldde, er meteen mee stoppen. Nu ben ik doorverwezen naar een vaatspecialist.

14-09-2020 | Vrouw | 44
Nierbekkenontsteking
Dit gekregen ivm blaasontsteking die met Furabid niet over ging. Liep uit op een nierbekkenontsteking. Na 3 tabletten zakte koorts en pijn door nierbekkenontsteking. Dus bacterie was wel gevoelig voor deze antibiotica. Maar daarentegen kreeg ik ernstige bijwerkingen. Ik zag dingen die er niet waren op de momenten dat ik niet sliep. Had door mijn hele lijf pijn en vooral i[lees meer...]n armen en benen. Trillen. Kon bijna niet meer lopen. Durfde ook niet want was duizelig. Ook enorme angst. Het was niet haalbaar om kuur af te maken. Gestopt huisarts gebeld. Urine eerst op kweek kwam een infectie uit met een hele zeldzame bacterie die alleen gevoelig was voor (helaas) ciprofloxacine en co trimoxazol. Gestart met co-trimoxazol. Bijwerking laten registreren bij huisarts. Aangegeven dat ik dit alleen nog wil als er echt geen enkele andere optie meer is en ik bewusteloos op de IC lig. Nooit meer thuis!

25-07-2020 | Vrouw | 41
Urineweginfectie
Ik had hieronder van de week mijn ervaringen al gedeeld omdat ik best wat bijwerkingen had zoals maagpijn, hoofdpijn en dubbel zien. Op dag 5 kwam er 's avonds erge pijn bij in mijn kuit. Dag 6 kon ik bijna niet meer lopen, want elke stap deed zo pijn. Op de site van het Nederlandse Genootschap van Huisartsen las ik over het gevaar van dit soort antibiotica, omdat het p[lees meer...]eesontstekingen en scheuringen van de achillespees kan geven en dat je dus bij klachten DIRECT de huisarts moet contacteren. Nu was het weekend, dus de huisartsenpost gebeld en daar had onze eigen huisarts dienst. Die kende de bijwerking niet eens en deed het af als "toeval". Hij zei letterlijk: Je hebt de antibiotica in je hele lichaam en de pijn alleen in je rechterkuit en niet ook in je linker, dus dat is toeval. Ik zou wel mogen stoppen (minstens 5 dagen slikken), maar hij raadde me aan om de laatste 3 pillen toch maar op te maken. Nu zat het me vanmiddag toch niet lekker, want het laatste waar ik zin in heb is een spontane scheuring van mijn achillespees, dus ik heb mijn pil om 19u overgeslagen. Rond die tijd merkte ik dat de pijn wegtrok en ik mijn been weer wat normaler kon gebruiken. Ook lopen ging beter en ik kon zelfs weer druk uitoefenen op dat been. Inmiddels 2 uur nadat ik de pil in had moeten nemen en ik ben zo goed als van de pijn af!!!!! Mensen, lees je goed in, want dit is een antibiotica dat vrijwel NOOIT als 1e gegeven mag worden, vanwege de bijwerkingen. De NGH waarschuwt er zelf voor. Dus als het enigszins kan, laat je adviseren en neem een veiliger alternatief!

23-07-2020 | Vrouw | 69
Bacteriële infectie
Zowel geestelijk als lichamelijk gesloopt.

24-06-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Na steeds terugkerende blaasontstekingen en verschillende soorten antibiotica geprobeerd te hebben, is mij Ciproxine 500mg voorgeschreven gedurende 10 dagen. De pijn is verminderd na 2 dagen, maar ik zit nu aan mijn 9de dag en heb nog steeds klachten. Bovendien ook heel erge bijwerkingen gehad van de antibiotica. Zit met de handen in het haar.

14-04-2020 | Vrouw | 52
Nierbekkenontsteking
Wat een HEL wat een NACHTMERRIE! Begin er NOOIT aan mensen. Eerst kreeg ik Amoxycilline voorgeschreven. Ivm jeuk en diarree gestopt. De HAP gaf in het weekend een nieuwe kuur. Ciprofloxacine. Eerste dag had ik al zoveel bijwerkingen dat ik de hap weer gebeld heb. Ik moest de kuur afmaken. Had ik maar naar mezelf geluisterd. De 3e dag kreeg ik naast alle andere bijwerkinge[lees meer...]n die ik al had pijn op mijn borst en ineens ondragelijk maagpijn. Wist niet waar ik het zoeken moest. Ik werd benauwd en kreeg schuim in mijn mond. Snel anti histamine ingenomen. 8 uur lang ondragelijke maagpijn ,spierpijn en overgeven wat een hel. Hopelijk herstel ik vandaag een beetje,maar dat wordt afwachten hoe lang dit gaat duren. Ik kan iedereen afraden om deze antibiotica te gaan gebruiken.

30-03-2020 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
2de dag last van mijn gewrichten en pijnlijke benen. 3 de dag behoorlijke drukkende pijn op het borst, kortademig, maagzuur, zweten, keelpijn en spierpijn. HA gebeld en moest gelijk met de kuur stoppen. Krijg nu Trimethoprim 300mg.

13-02-2020 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Ik heb een blaasonsteking kreeg een kuur van het merk sandoz waat ik niet tegen kon verwardheid duizelig buikpijn ,gestopt een ander medicijn gekregen dat was deze , na 2 pillen voelde ik al klachten zoals duizelig pijn op de borst spieren die samen trekken rare smaak in mijn mond vreemde trilling op mijn lippen ben nu gestopt hoop dat het gauw uit mijn lijf is wat een t[lees meer...]roep Gebruik het niet meer bijwerkingen dan effectief

22-01-2020 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Geen aanrader!!!! Ik ben er ziek van geworden. Na 2 tabletten gestopt! Wat een troep!

19-01-2020 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Dit medicijn gekregen in curacao voor een blaasontsteking, die was zo weg tot daar een goed medicijn, echter na een week begon mijn mond (tandvlees) te zwellen zodanig dat er een abces ontstond en mijn kies getrokken moest worden. De zwelling heb ik nu al 6 dagen en verbetert niet echt. Hoop dat het nu wel een keer gaat gebeuren. Mag geen antibiotica slikken voor de ontst[lees meer...]eking daar ze bang zijn dat het nog meer kapot maakt. Ik lees dit nergens tot nu toe maar wilde het toch even delen. Kijk uit met deze antibiotica.

03-12-2019 | Vrouw | 54
Nierbekkenontsteking
Zeer effectief (nierbekken en blaasontsteking) maar na 4 dagen moest ik stoppen van huisarts ivm algehele slechte lichamelijke toestand....diarree en misselijkheid waren de grootste boosdoeners. Wel was de infectie na 4 dagen verdwenen, dus wel geholpen, maar liever een minder heftige kuur de volgende keer mocht het weer zover komen.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum