ciprofloxacine

Blaasontsteking (140 meningen)
Urineweginfectie (28 meningen)
Nierbekkenontsteking (25 meningen)
Prostaatontsteking (20 meningen)
Bacteriële infectie (11 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

24-01-2021 | Vrouw | 40
ciprofloxacine (500mg)
Ik kreeg dit voorgeschreven na operatieve ingreep bloemkooloor, (in combinatie met pijnstillers paracetamol en Ibuprofen) ter voorkoming van verdere ontsteking. Dag 1 en 2 constant geslapen (kan ook aan de naweeën van de narcose liggen in combinatie met pijnstillers). Op dag 3 plotseling zuuroprispingen (ik neem al zuurremmers!), toenemende zeer pijnlijke maagkrampen, enor[lees meer...]m beven over volledige lichaam, extreme rugpijn en spierpijnen,erg grieperig en ellendig gevoel. Vandaag dag 4 en de moed zinkt me in de schoenen. Morgen op controle bij NKO en ik hoop te mogen stoppen met deze medicijnen.

26-12-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Dit is de 3de keer dit jaar dat ik deze kuur heb. De 1ste 2 keer ben ik op de huisartsenpost beland met 40 graden koorts. Verwaarloosde blaasonsteking tegen nierbekonsteking aan. Ik merkte toen binnen een dag de koorts weg. Voelde mij beter meteen. Nu voor de 3de keer aan deze kuur omdat een lichte kuur niet aansloeg. Nu zoveel last van bijwerkingen zit nu op dag 3 maar h[lees meer...]et is echt bijna niet te doen als ik hem net heb ingenomen.

26-11-2020 | Man | 25
Prostaatontsteking
Kreeg deze medicijnen in de hoop dat het de klachten zou verminderen. Helaas heeft het niet geholpen en heb ik nu een constante piep in mijn oren die niet meer weggaat.

22-10-2020 | Vrouw | 60
Darmontsteking
Gedurende een week verergerende buikpijn, huisarts diagnosticeerde diverticulitis. Omdat ik allergisch ben voor gewone penicilline kreeg ik ciprofloxacine. Darmontsteking verminderde direct. S’nachts veel kast van Slapeloosheid en hartkloppingen maar ik ontdekte dat de werking van cafeïne door dit Middelburg versterkt wordt. Geen avond koffie meerdus, dat hielp. Gisteren[lees meer...] gaan wandelen en tijdens de wandeling ontstond pijn in achillespees links. Kuur is vandaag afgelopen, ik doe rustig aan, hopelijk trekt deze achillispeespijn weg.

29-09-2020 | Vrouw | 55
ciprofloxacine (500mg)
Ben er zo doodmoe van en voel me grieperig.

24-07-2020 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Heel erge maagpijn. Soms helemaal niet, soms komt het ineens op. Is begonnen nadat ik een paar dagen met dit middel bezig was. Toen ik 4 dagen ermee bezig was, zag ik op een gegeven moment alles dubbel. Ik heb toen mijn ogen dichtgedaan en toen ik ze weer open deed, was mijn beeld normaal. Maar eng was het wel. Daarnaast ook af en toe flink hoofdpijn en spierkrampen in [lees meer...]mijn kuiten en voeten. Allemaal geen heel ernstige dingen, maar vervelend is het wel. Zeker de maagpijn!

28-05-2020 | Man | 71

24-01-2020 | Vrouw | 46
Nierbekkenontsteking
Acute nierbekkenontsteking en al enkele weken longklachten die doen denken aan aanhoudende astma

26-11-2019 | Vrouw | 36
Bacteriële infectie
Na alle negatieve berichten hier over deze antibiotica was ik best huiverig om er aan te beginnen. Ik heb echter totaal geen last gehad van bijwerkingen. Morgen slik ik mijn laatste tablet en heb ik er 2 weken kuur op zitten. Het medicijn op zich heeft voor mij niet helemaal het gewenste effect gehad. In overleg met de dermatoloog ben ik er na een week een ander medic[lees meer...]ijn bij gaan gebruiken. Inmiddels wel verbetering, maar het is lastig te meten welk medicijn zijn werk heeft gedaan.

23-10-2019 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
Ik had een bacterie in mijn maag (helicobacter pylori). Daarom moest ik deze kuur nemen voor 10 dagen. Na de 6 dag, veel pijn in nek uitstralend naar achterhoofd.

08-10-2019 | Man | 68
Prostaatontsteking
middel heeft niet zo veel gedaan, klachten verminderden wel, kreeg veel steviger ontlasting

27-09-2019 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Furabid 100 mg 2x daags voor 5 dagen werkte niet bij een blaasontsteking. Om die reden begon ik met Ciprofloxacine 500 mg 2 x daags voor 7 dagen. Na 48 uur werkte het medicijn nog steeds niet. Ik heb het 6 dagen aangekeken en heb daarna weer mijn urine laten controleren door de HA. De test was positief. Uiteindelijk heb ik de kuur niet afgemaakt en ben ik overgestapt na[lees meer...]ar een andere kuur die na 2 pillen wel werkt. Bijweringen van Ciprofloxacine was minimaal. 1e nacht onrustig geslapen. Klein beetje misselijk. Niks onprettigs ervaren dus laat je hoofd niet gek maken door de ervaringen van anderen. Houd je lichaam goed in de gaten en bij twijfel: bel je huisarts.

09-10-2018 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Ik had de eerste dag geen problemen mee. De 2de dag begon ik al bijwerkingen te krijgen. Misselijkheid,de gedurende dag slaperig. Daarbij ook nog eens een vieze smaak in de mond. Met drinken of eten wordt het nirt beter, tandenpoetsen helpt maar even. Een pijn mijn in rechter arm. De pijn is vanaf mijn schouder tot aan mijn vingers. Zelf heb ik reumatoïde artritis en do[lees meer...]or dit medicijn is mijn reuma weer op gaan spelen. Niet fijn als je al een jaar geen medicatie daar voor inneemt. Heb vaker urineweg infectie gehad maar nooit deze medicijnen. Dit middel slik ik nu 2 dagen maar heb er nog geen baat bij.

29-09-2018 | Vrouw | 59
Chronische nierziekte
Chronische nierbekkenontstekingen waardoor al 1 nier verloren is gegaan. Resistentie voor meeste antibiotica (BMRO). Al vaak cyprofloxacine gehad en moet me elke keer door kuur worstelen i.v.m de bijwerkingen (misselijkheid, braken, diarree, geen eetlust, gewrichts- en spierpijn, algehele malaise. Maar infectie (pijn nierloge, hoge koorts, ellendig voelen) begint nu na en[lees meer...]kele dagen gelukkig weer af te nemen. Dus goed maar heftig middel.

23-07-2018 | Vrouw | 48

07-10-2020 | Vrouw | 73
ciprofloxacine (500mg)
half augustus verwond ik in Frankrijk mijn onderbeen aan een grasmaaier. Daarna ben ik in de nabijheid van (afval) water aan het werk, wellicht is de wond daarmee in contact gekomen en is er chryseobacterium species ingekomen. dat wist ik toen natuurlijk niet. Ik heb de wond behandeld met calendulagel, hetgeen dom was, was doordat er zich dus meteen een prachtige korst ont[lees meer...]wikkelde, kon het vuil er niet uit en ging het pijnlijk zweren. In Frankrijk naar de dokter, tetanusprik en amoxicilline. Hielp niet. Na twee weken thuis naar de dokter. Moest na twee dagen terugkomen om te zien of de ontsteking (rood en gezwollen) groter werd om te beslissen tot nog een antibioticum. Dat werd niet voorgeschreven. Doortobben, veel pijn. Op zondagavond naar de dokterspost, op aanraden van een vriendin Fusidinezuur crème gevraagd. De korst verweekte en het vuil (pus) kon er nu uit. Dat product mag 10 dagen gebruikt worden, maar toen was het allemaal nog lang niet over. 7 weken later weer naar de dokter. Die heeft toen een kweek genomen en de boosdoener bleek dus bovenstaande bacterie te zijn. Ciprofloxacine werd voorgeschreven. Ik schrok behoorlijk toen ik op deze site alle bijwerkingen las. Dus om nu een beetje tegenwicht te geven aan alle doemverhalen, wil ik graag melden dat ik hoegenaamd geen bijwerkingen ervaar, en, al duurt het lang, is het resultaat niet snel zicht- en voelbaar, de wond is bijna genezen, de rode plek gekrompen tot bijna nihil na acht weken, dat dan weer wel.....

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum