Ervaringen met Ciprofloxacine

ciprofloxacine

misselijkheid acute hoofdpijn wazig in het hoofd buikpijn duizeligheid artritis van de gewrichten van handen en voeten artritis in veel gewrichten die beweegt paniek aanval Achillespees ontstekingen bloeden in de ogen

Blaasontsteking (153 meningen)
Urineweginfectie (32 meningen)
Nierbekkenontsteking (26 meningen)
Prostaatontsteking (22 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Longontsteking (8 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

20-01-2022 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Ik kreeg dit middel voorgeschreven omdat ik een fikse blaasontsteking heb. 2 dagen later werd ik positief getest op Corona. Natuurlijk heb ik de bijwerkingen opgezocht, en las allemaal horror verhalen. Omdat Corona natuurlijk ook klachten met zich mee geeft durfde ik dit al helemaal niet meer te slikken, uiteindelijk toch gedaan om van die blaasontsteking af te komen(in o[lees meer...]verleg met de arts) Ik zit nu op dag 6 maar heb bijna nergens last van. Lichte hoofdpijn(kan ook door Corona komen) Daarnaast gebruik ik al een tijdje colon clean voor m’n darmen, dit ben ik erbij blijven gebruiken. Werkte super. Wel 2u tijd tussen laten zitten omdat het de opname kan beïnvloeden. Ook had ik weinig last van Corona klachten, omdat ik toch benieuwd was of deze AB kuur onder drukkend kan zijn even gebeld met de GGD. GGD heeft een lijst met medicatie wat Corona klachten kan onder drukken. Dat is met ciprofloxanine niet zo. Ik was trouwens na dag 1 al van de klachten af, maar moest de kuur afmaken

26-10-2023 | Vrouw | 28
Bacteriële infectie
Dit middel gekregen voor een ernstige shigella infectie. Het werkte snel voor de infectie, wat natuurlijk erg fijn is. Alleen 3 dagen nadat ik gestart werd, werd ik al redelijk duizelig. De kuur was 7 dagen in totaal. Inmiddels gestopt, maar de duizeligheid wordt elke dag alleen maar erger. De duizeligheid is inmiddels zo erg dat ik niet meer zelfstandig naar dingen toe ka[lees meer...]n en continu bang ben om te vallen.

27-09-2019 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Furabid 100 mg 2x daags voor 5 dagen werkte niet bij een blaasontsteking. Om die reden begon ik met Ciprofloxacine 500 mg 2 x daags voor 7 dagen. Na 48 uur werkte het medicijn nog steeds niet. Ik heb het 6 dagen aangekeken en heb daarna weer mijn urine laten controleren door de HA. De test was positief. Uiteindelijk heb ik de kuur niet afgemaakt en ben ik overgestapt na[lees meer...]ar een andere kuur die na 2 pillen wel werkt. Bijweringen van Ciprofloxacine was minimaal. 1e nacht onrustig geslapen. Klein beetje misselijk. Niks onprettigs ervaren dus laat je hoofd niet gek maken door de ervaringen van anderen. Houd je lichaam goed in de gaten en bij twijfel: bel je huisarts.

04-11-2021 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Het middel hielp vrijwel direct tegen de klachten!

03-02-2021 | Vrouw | 27
Nierbekkenontsteking
Deze antibiotica gekregen in verband met een nierbekkenontsteking. Ik schrok me rot toen ik op deze site keek, maar eigenlijk nergens last van gehad. Dag 2 had ik 's ochtends gigantische hoofdpijn maar de overige dagen extra gedronken en toen geen last meer, bij antibiotica moet je altijd extra drinken. Op aanraden van de apotheek wel probiotica geslikt, misschien heeft da[lees meer...]t de bijwerkingen minder gemaakt. Niet direct schrikken dus, als je deze antibioticakuur voorgeschreven hebt gekregen!

20-04-2024 | Vrouw | 26
Blaasontsteking

ontlasting geback-upt of geblokkeerd verwardheid schuimige of bubbelende smurrie ophoesten misselijkheid wazig in het hoofd leeg hoofd

Dit is 3e deze maand en deze bijwerkingen zijn verschrikkelijk

31-08-2022 | Vrouw | 26
Urineweginfectie
Gaf vrijwel direct verlichting van de urineweginfectie, maar wat een nare pillen. Na een dag al heftige bijwerkingen. Kuur niet af kunnen maken omdat mijn lichaam het niet trok. Ik snap niet dat dit medicijn wordt voorgeschreven gezien de ernst van de bijwerkingen.

19-07-2021 | Vrouw | 25
Nierbekkenontsteking
Een aantal weken lang met een verwaarloosde blaasontsteking rondgelopen, waardoor ik een nierbekkenontsteking kreeg. Ik kreeg direct Ciprofloxacine voorgeschreven zonder door de arts op de hoogte te worden gesteld van de potentiële, onomkeerbare bijwerkingen, terwijl de FDA niet voor niks een "black box warning" op deze medicijnen heeft gezet en adviseert het alleen te geb[lees meer...]ruiken als er echt geen andere opties zijn (denk aan verhoogd risico op ernstige zenuwschade/neuropathie, lekkende hartkleppen, peesruptuur, suicidaliteit, bloedsuikerproblemen met coma tot gevolg etc). Ik ben er dus ook van geschrokken hoe makkelijk deze medicijngroep wordt voorgeschreven. Ikzelf moest helaas eerst zelf hevige zenuwproblemen ervaren alvorens ik een andere kuur kreeg. hiermee niet mensen bang maken, maar vind het wel belangrijk dat mensen een weloverwogen beslissing maken. Als ik wist dat er andere opties waren had ik daar natuurlijk direct voor gekozen.

26-11-2020 | Man | 25
Prostaatontsteking
Kreeg deze medicijnen in de hoop dat het de klachten zou verminderen. Helaas heeft het niet geholpen en heb ik nu een constante piep in mijn oren die niet meer weggaat.

02-06-2022 | Vrouw | 24
Urineweginfectie
Na een week trimethoprim als antibiotica sloeg mijn urineweginfectie door naar een nierbekkenontsteking. Veel pijn in mijn rug en in mijn flanken. De bacterie bleek resistent te zijn voor trimethoprim (bleek uit urineonderzoek). Toen dit middel voorgeschreven gekregen. Ik schrok van de grote bijsluiter en de ervaringen van anderen geschreven op deze site. Toch zo snel moge[lees meer...]lijk begonnen want ik moest echt van de nierbekkenontsteking af. Na 1 a 2 dagen had ik nauwelijks pijn meer met plassen en geen pijn meer in mijn flanken, wel nog in mijn rug. Na 5 a 6 dagen werd de pijn in mijn rug aanzienlijk minder. Mijn lijf had nog een paar dagen nodig na de kuur om verder te herstellen. Helemaal geen bijwerkingen gehad van dit middel. Netjes ingenomen op steeds dezelfde tijdstippen, zuivelproducten zoveel mogelijk vermeden (en sowieso niet 4 uur voor het innemen en 2 uur na het innemen) en ieder straaltje zon vermeden. Het is in die zin niet een heel makkelijk in te nemen medicijn, maar ik vond het meer dan waard! Gezondheid staat op 1.

18-03-2020 | Vrouw | 24
Nierbekkenontsteking
Ik kwam bij de huisartsenpost met extreem veel pijn bij mijn blaas en flank. Daarbij had ik flinke koorts en voelde ik me vreselijk. Ik wist eigenlijk al hoe laat het was, want ik merkte al ruim 6 weken dat ik last had van een blaasontsteking, maar ik wilde dit zelf proberen weg te drinken. Het bleek een flinke nierbekkenontsteking te zijn. Van de huisartsenpost kreeg ik d[lees meer...]eze kuur 2x daags 1 tablet van 500mg en een week lang. Na 2 dagen was de pijn en het blaasontsteking gevoel helemaal weg, maar was ik wel extreem moe. Ik kon de hele dag wel slapen. Na het lezen van alle horror recensies, vond ik het toch belangrijk om te vermelden, dat het ook een kuur kan zijn die wel goed zijn werk doet zonder allemaal enge bijwerkingen.

31-10-2023 | Vrouw | 22
Nierbekkenontsteking
Kreeg veel bijwerkingen. Overgeven, misselijk, hartkloppingen, snelle hartslag, angst, spasmen, trillen, slaapstoornis

26-01-2023 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Na Furabid en Monuril maar dit gekregen aangezien blaasontsteking niet weg ging. 2 dagen geslikt en per direct gestopt. Ik had elk uur vreselijke nachtmerries, paniek om weer te slapen en weer in een nachtmerrie te komen. Ook mega last van tintelende handen en voeten! Nee nog liever een blaasontsteking dan deze bijwerkingen

18-02-2021 | Vrouw | 20
Nierbekkenontsteking
Als je deze antibiotica voorgeschreven krijgt adviseer ik je om echt om een ander middel te vragen! Ik slik deze antibiotica nu 4 dagen voor een dubbele nierbekkenontsteking en ik heb nog geen enkele verbetering gemerkt. Echter heb ik wel heel veel last van de bijwerkingen! In deze is het middel voor mij erger dan de kwaal.

24-06-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Na steeds terugkerende blaasontstekingen en verschillende soorten antibiotica geprobeerd te hebben, is mij Ciproxine 500mg voorgeschreven gedurende 10 dagen. De pijn is verminderd na 2 dagen, maar ik zit nu aan mijn 9de dag en heb nog steeds klachten. Bovendien ook heel erge bijwerkingen gehad van de antibiotica. Zit met de handen in het haar.

02-02-2020 | Vrouw | 18
Blaasontsteking
Na alle horrorverhalen dit medicijn met angst ingenomen. Ik heb dit medicijn gekregen voor een verwaarloosde blaasontsteking met koorts mogelijk ook een nierbekontsteking Nu mijn 4e pil eropzitten en ik merk dat ik wat maagpijn heb en wat verminderde eetlust. Dit is vervelend maar ik probeer juist wel wat te eten zodat mijn maag wat neutraliseert. Ik neem de pillen NIE[lees meer...]T op een nuchtere maag. Misschien een tip! Geen diarree of braken en ook geen spierpijn tot nu toe.