ciprofloxacine

Blaasontsteking (139 meningen)
Urineweginfectie (27 meningen)
Nierbekkenontsteking (25 meningen)
Prostaatontsteking (20 meningen)
Bacteriële infectie (10 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

28-05-2020 | Man | 71

23-01-2019 | Vrouw | 71
Blaasontsteking
wat een vreselijk medicijn, ben hier zo ziek van halverwege de kuur gestopt gelukkig maar, want mijn lever is hierdoor ontstoken geraakt jeuk over mij hele lichaam en mijn maag deed zo verschrikkelijk zeer kon alleen zittend slapen als dit al lukte. mij huisarts heeft advies gevraagd aan een maagdarmleverspecialist wat te doen. voorlopig ben ik er nog steeds ziek van.[lees meer...]

08-08-2021 | Man | 70
ciprofloxacine (50mg/ml)
Blaasontsteking
Heftige bijwerking, spierpijn overal, slechte conditie en ik verdenk het medicijn hart overslag (systolen) te bevorderen. Bij inspanning heb ik er 1-3 per 10 hartslagen. Ik heb braaf de kuur van 10 dagen afgemaakt en hoop dat dit middel niet erger is dan de kwaal. Zie onderstaande waarschuwing. Waarschuwing van College ter beoordeling geneesmiddelen het CBG: van 2-11-2[lees meer...]020 Bij gebruik van fluorochineolonen (o.a. Cipro....) verhoogd risico op lekkende hartkleppen. ( Op internet te vinden)

29-04-2021 | Man | 70

25-10-2019 | Man | 70
Blaasontsteking
huidallergie overgaand langzaam uitbreidend over gehele huid, daarnaast zwelling armen benen, na enkele weken overgaand in aanhoudend eczeem op onderbenen. Met cutivatezalf 0.05mg/100g net houdbaar.

09-02-2019 | Man | 70
Blaasontsteking
Na een verschrikkellijke nacht met wel 15 Kerr toilet gang naar dokter geweest Please meteen get eat en medicine voorgeschreven Begin all te werken na de tweede pil Goede me de twee de dag al veel beter ook fysiek Prima medicijn

23-07-2020 | Vrouw | 69
Bacteriële infectie
Zowel geestelijk als lichamelijk gesloopt.

23-02-2019 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
op 4-2-19 eerst zakje monuril hielp niet toen op 11-2-19 ciprofloxacine aurobindo gebruik t/m 18-2-19 kreeg naar een paar dagen last van schimmel infecie

08-10-2019 | Man | 68
Prostaatontsteking
middel heeft niet zo veel gedaan, klachten verminderden wel, kreeg veel steviger ontlasting

23-11-2021 | Man | 67
Urineweginfectie
Doordat een niersteen mijn urineleider blokkeerde is als gevolg van stuwing een klein scheurtje in mijn linkernier ontstaan. (z.g. Blow out) Enorm veel pijn en urine in de buikholte, scrotum en penis. Hiervoor een tijdelijke nierdrain gekregen om de druk er af te halen. (in afwachting van een operatie) Uit voorzorg dit antibioticum gekregen. Ik slik het nu bijna een week[lees meer...] maar de bijwerkingen zijn ondragelijk, met name de constante misselijkheid en de angst, depressie en paniek. Morgen moet ik weer naar de uroloog en ik ga vragen om een alternatief.

08-08-2019 | Vrouw | 66
ciprofloxacine (250mg)
Nierbekkenontsteking
Ik heb dit medicijn gehad,en kon na 2 dagen niet meer eten of drinken,na 14 dagen werd ik 5 dagen opgenomen, omdat ik uitgedroogd was 9 kg afgevallen kan nu nog alleen kleine beetjes eten. Ik heb longkanker.

10-05-2022 | Man | 64
Blaasontsteking
Eerste 3 dagen hoofdpijn.vanaf 5de dag kon ik amper gaan van brandende stekende pijn in kuiten en voetzolen. Ben naar spoed geweest. Die zei dat een huisarts raar of zelden begint met dit soort antibiotica. Dag nadien andere antibiotica gehad van huisarts kuiten doen nog steeds pijn. Pijn is minder maar kan niet doorstappen. Hopelijk gaat dit over.

16-11-2021 | Vrouw | 64
Middenoorontsteking
De kuur van 14 dagen heeft wel geholpen maar wat een bijwerkingen geeft dit middel. Duizelig, moe, zenuwpijn, branderig gevoel van binnen en schimmelinfectie. Hoop dit middel nooit meer te hoeven gebruiken 1 week was nog een te overzien geweest maar 14 dagen wat een bocht is dit geneesmiddel.

25-04-2021 | Man | 64
Blaasontsteking
Ik ben een 64-jarige man die voor de 2de keer in mijn leven (na 10 jaar) een blaasontsteking kreeg en kreeg dit middel (2 x daags 500 mg) voorgegeven voor 10 dagen omdat mijn urine op kweek werd gezet om te kijken of het niet in mijn weefsel aan het groeien was en dit een breed gedragen middel schijnt te zijn (10 jaar geleden kreeg ik 7 dagen anti biotica voor een blaaso[lees meer...]ntsteking, ben de naam kwijt, maar had daar totaal geen bijwerkingen van). Na 1 pil binnen 2 uur hevige hartkloppingen, benauwd, duizelig en laag hartritme. Direct mee gestopt na 1 pil. De genoemde klachten verdwenen in de loop van de nacht en de volgende dag waren ze helemaal weg en voelde ik mij weer prima. Puur vergif is het, neem dit niet. Zijn alternatieven genoeg. Gelukkig bleek uit de kweek dan ik geen infectie had die niet groeide en ik helemaal geen anti biotica hoefde te slikken aleen veel drinken. Nu inmiddels een week verder en al dagen klachtenvrij. Nooit meer deze Troep.

30-11-2018 | Vrouw | 63
Longontsteking
Het is een afgrijselijk middel! Enkele dagen na inname kreeg ik tintelingen in mijn rechterhand. Vervolgens werd mijn rechterhand dik en kreeg ik galbulten op mijn rechter bovenarm. Mijn huisarts gaf aan dat er wel honderd bijverschijnselen zijn en dat ik mij geen zorgde moest maken. Na vier dagen raakte mijn rechterhand verlamd. De vijfde dag raakte mijn rechterarm en lin[lees meer...]kerhand verlamd. De zesde dag werd ik grotendeels verlamd in het ziekenhuis opgenomen. De eerste dagen na de opname was ik erg benauwd en kon ik nauwelijks slikken. Het was een zeer afschuwelijke gewaarwording. Na 19 dagen in het ziekenhuis opgenomen te zijn geweest ben ik nog steeds niet geheel hersteld. De spierkracht is grotendeels terug, maar slechts voor een deel in mijn rechterhand en rechterarm.

18-08-2019 | Vrouw | 62
Oogontsteking
Na 2 dagen moeilijk lopen en pijn knie en onderbeen due dagelijks toenam. Na dag 6 las ik de bijwerkingen pas in de bijsluiter. Pijnlijk en zwelling en leek wel of er uitval was van mijn voet. Zenuwpijn. Kon been nauwelijks nog optillen. Loop nu nog met krukken omdat ik niet kan belast kan lopen. ( 18 dagen geleden gestopt met kuur) Oedeem in li knie en been. Meniscus is g[lees meer...]escheurd zonder trauma! Dat het medicijn nog op de markt is en dat artsen het voorschrijven . De 3 huisartsen die ik gezien waren niet op de hoogte van deze bijwerkingen. De fysiotherapeut wel.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum