ciprofloxacine

Blaasontsteking (139 meningen)
Urineweginfectie (27 meningen)
Nierbekkenontsteking (25 meningen)
Prostaatontsteking (20 meningen)
Bacteriële infectie (10 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

30-03-2019 | Man | 62
ciprofloxacine (100mg/ml)
Blaasontsteking
Heb nooit blaasontsteking gehad. Wordt met blaasdivertikel gediagnosticeerd. Arts zegt dat dit mij gevoelig maakt voor blaasontstekingen en dus verwijderd moet worden samen met prostaatbehandeling. Dus zonder noemenswaardige klachten worden mij 2 operaties aangeraden. Krijg een cystoscopie (kijken in de blaas). 3 dagen na cystoscopie plas ik rode urine en pijn bij plassen.[lees meer...] Krijg ciprofloxacine. Na 5 pillen lopende zure diarree. Ben zeer zwak. Trillingen over hele lijf. Kan niet slapen. Hallucinaties. Daarna trimethoprim. Lukte beter. Maar na 6 dagen kuur nog steeds enterokokken in blaas en krijg is zware hoofdpijn in kleine hersenen. Vervolgens amoxicilline voor 8 dagen. Amoxicilline heb ik afgewisseld met probioticum. Accepteer ik beter. Ligt dit aan probioticum ? Vermoedelijk wel. Heb kijkoperatie ondergaan bij docteur in Aalst. Voortreffelijke service. Ben na de ingreep op nitrofurantoine gezet.

14-04-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Ik heb gekregen bij mijn eerste nierbek ontsteking. En nu krijg ik het als ik blaasonsteking heb. Wat regematig voor komt. Ik ben erg tevreden na al van alles gehad tehebben. Is dit het einige wat helpt bij mij. Ik heb niks geen bijwerking en ik voel de volgende dag al verbetering

22-10-2020 | Vrouw | 60
Darmontsteking
Gedurende een week verergerende buikpijn, huisarts diagnosticeerde diverticulitis. Omdat ik allergisch ben voor gewone penicilline kreeg ik ciprofloxacine. Darmontsteking verminderde direct. S’nachts veel kast van Slapeloosheid en hartkloppingen maar ik ontdekte dat de werking van cafeïne door dit Middelburg versterkt wordt. Geen avond koffie meerdus, dat hielp. Gisteren[lees meer...] gaan wandelen en tijdens de wandeling ontstond pijn in achillespees links. Kuur is vandaag afgelopen, ik doe rustig aan, hopelijk trekt deze achillispeespijn weg.

29-09-2018 | Vrouw | 59
Chronische nierziekte
Chronische nierbekkenontstekingen waardoor al 1 nier verloren is gegaan. Resistentie voor meeste antibiotica (BMRO). Al vaak cyprofloxacine gehad en moet me elke keer door kuur worstelen i.v.m de bijwerkingen (misselijkheid, braken, diarree, geen eetlust, gewrichts- en spierpijn, algehele malaise. Maar infectie (pijn nierloge, hoge koorts, ellendig voelen) begint nu na en[lees meer...]kele dagen gelukkig weer af te nemen. Dus goed maar heftig middel.

31-12-2020 | Vrouw | 58
ciprofloxacine (500mg)
Weinig tot geen last gehad een beetje de gewone dingen. Had het ervoor over want een blaas ontsteking doet heel erg pijn. Ben door de medicatie heen en ik hoop dat na de tweede kuur het over is. We gaan het zien. Had wel hoofdpijn maar ik heb clustermigraine en nu was het een ander hoofdpijn. Was ook een ervaring voor mij. Maar voor de rest ging het wel.

28-08-2021 | Man | 57
Prostaatontsteking
Mijn mening na 2 dagen bij blaasontsteking zou wegkunnen. Ben doorgegaan met ciproflaxine. Bijwerkingen vond ik op zich wel meevallen. Wat wel lang duurde voordat het iets deed en minder over te spreken ben is de werking ervan. Na een dag of drie vier begon de ontsteking iets te verminderen en na bijna 2 weken (maak de 15 daagse kuur wel af) is het nu bijna weg. Of ik nog[lees meer...] klachten na gebruik krijg zoals anderen weet ik nog niet. Ik twijfel of dit wel aan te raden is bij prostaatontsteking. De werking duurt te lang en krijt de ontsteking maar moeizaam weg.

17-08-2021 | Man | 57
Blaasontsteking
Ik heb deze antibiotica gekregen voor blaasontsteking met mogelijk prostaatontsteking daarnaast. Had gehoopt dat de klachten na 1 of 2 dagen al wat zouden verminderen, maar helaas merk ik nog geen verbetering. Heb gelukkig niet zoveel last van bijwerkingen (op sufheid net na innemen van pil en stoelgang is wat dunner). Ik verwacht niet dat het met dit medicijn beter gaat, [lees meer...]heb eerder het idee dat de plasklachten erger zijn geworden. Pijnlijk en moeizaam na de 2e dag. Met 2 paracetamol lukt het nog iets om wat te plassen. Morgen weer naar de dokter voor een ander medicijn, dit is hopeloos.

06-08-2020 | Vrouw | 56

26-01-2020 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Blaasontsteking eerste behandeld met furabid maar koorts komt erbij en loopt op naar 40 dus arts schrijft C voor. Duurt nog in elk geval 10 uur voor de koorts zakt en dan smeek je dat penicilline aanslaat . De misselijkheid was vreselijk daarvoor kreeg ik zetpil (primmer) maar die gaf enigzins verlichting, maar ook hallucinaties en zware nare dromen. Toen mezelf wel gedwon[lees meer...]gen te eten en met eten bleek C dus beter te doen. Primmer gaat terug naar apotheek.

26-01-2020 | Vrouw | 56

19-01-2020 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Dit medicijn gekregen in curacao voor een blaasontsteking, die was zo weg tot daar een goed medicijn, echter na een week begon mijn mond (tandvlees) te zwellen zodanig dat er een abces ontstond en mijn kies getrokken moest worden. De zwelling heb ik nu al 6 dagen en verbetert niet echt. Hoop dat het nu wel een keer gaat gebeuren. Mag geen antibiotica slikken voor de ontst[lees meer...]eking daar ze bang zijn dat het nog meer kapot maakt. Ik lees dit nergens tot nu toe maar wilde het toch even delen. Kijk uit met deze antibiotica.

12-02-2019 | Vrouw | 56
ciprofloxacine (250mg)
Loop al meer dan een half jaar met allerlei klachten en was in 1 1/2 week 9 kilo afgevallen. De laatste weken had ik erge pijn onder mijn onderribben en ben weer naar de huisarts gegaan. Uiteindelijk is eruit gekomen dat ik een blaasontsteking had en ,dat dat door naar mijn nieren was gegaan. Medicatie ciprofloxacine voorgeschreven, 2x daags. Bij de eerste tablet werd ik[lees meer...] al duizelig en vreselijk misselijk. Dat heeft de hele kuur zo standgehouden. Had de huisarts nog even gebeld dat ik zo beroerd was van het middel, maar zij zei dat ik moest proberen het binnen te houden. Heb niet kunnen werken, omdat ik me echt doodziek voelde.' De kuur liep tot vanmorgen, maar heb hem vanmorgen niet meer ingenomen, ik voelde me te ziek. Gisteren urine na laten kijken en dat was schoon. Ben wel naar het ziekenhuis doorverwezen voor een organen onderzoek.

29-09-2020 | Vrouw | 55
ciprofloxacine (500mg)
Ben er zo doodmoe van en voel me grieperig.

22-01-2020 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Geen aanrader!!!! Ik ben er ziek van geworden. Na 2 tabletten gestopt! Wat een troep!

01-09-2018 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Ben er mee gestopt doordat ik me raar voelde vreselijke pijn in mijn maag hoofdpijn vroegtijdig gestopt

03-12-2019 | Vrouw | 54
Nierbekkenontsteking
Zeer effectief (nierbekken en blaasontsteking) maar na 4 dagen moest ik stoppen van huisarts ivm algehele slechte lichamelijke toestand....diarree en misselijkheid waren de grootste boosdoeners. Wel was de infectie na 4 dagen verdwenen, dus wel geholpen, maar liever een minder heftige kuur de volgende keer mocht het weer zover komen.