Ciprofloxacine

Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

17-11-2015

Bacteriële infectie

Ik kreeg deze antibiotica voorgeschreven vanwege een bacterie. 2x 7 dagen duurde de kuur, na de eerste week ben ik ermee gestopt. Constant barstende hoofdpijn, verminderde eetlust, hartkloppingen. Voelde me totaal niet fijn bij deze antibiotica. Heb verder geen andere kuur voorgeschreven, maar 1 ding is zeker. Deze slik ik nooit meer.
23-10-2019

Bacteriële infectie

Ik had een bacterie in mijn maag (helicobacter pylori). Daarom moest ik deze kuur nemen voor 10 dagen. Na de 6 dag, veel pijn in nek uitstralend naar achterhoofd.
02-10-2018

Bacteriële infectie

Kreeg deze kuur vanwege een aanhoudende keelontsteking door de bacterie serratia marcescens. Begon kort na start van de kuur erger te hoesten, klontjes/slierten dik geelgrijs slijm uit de longen kwam veel meer los. Ik ben nu in de derde week en ben nog steeds aan het hoesten, vooral ongeveer een krap uurtje na innemen van de antibiotica komt het hoesten goed op gang. En da[lees meer...]ar ben ik blij mee want de viezigheid moet echt uit de longen los gaan komen. Merk absoluut verbetering, maar het gaat heel heel langzaam. Nu merk ik sinds een dag of drie ook een geweldige bijwerking: de slijmbeursontsteking waar ik al jaren last van heb lijkt minder en ook ben ik ‘s nachts en ‘s morgens niet meer zo verstijfd en verkrampt. Ik strompel normaal ‘s nacht naar het toilet maar nu loop ik zomaar ineens soepel en rechtop. Erg blij met deze kuur! Heb ‘m nog t/m vrijdag (dan drie weken gehad), in bijsluiter en op internet is nergens te vinden hoe lang de kuur moet duren tegen serratia marcescens. Hopelijk is drie weken afdoende.
21-11-2016

Bacteriële infectie

Gekregen tegen infectie met salmonella bacterie. Mijn bijwerkingen: Maagpijn, buikkrampen, hoofdpijn, en ik heb nog steeds vreemde ontlasting.
28-06-2015

Bacteriële infectie

Deze medicijnen moet ik gebruiken tegen de blaasontsteking. Ik heb een getransplanteerde nier. Ter voorkoming van een nierbek ontsteking wat tot gevolg kan hebben dat mijn nieuwe nier wordt aangetast. Misselijkheid is het ergste, slaperigheid, en geïrriteerd. Wie heeft een betere oplossing ?
11-05-2016

Bacteriële infectie

Veel pijn in mijn been, lijkt op spierpijn en buikpijn. 's avonds opgezette buik. Vind dit geen fijne antibiotica. Moest hem 7 dagen gebruiken maar ben na 5 gestopt. Morgen maar even naar de huisarts.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum