Ervaringen met Ciprofloxacine

Nierbekkenontsteking (26 meningen)
Prostaatontsteking (22 meningen)
Longontsteking (8 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

26-10-2023 | Vrouw | 28
Bacteriële infectie
Dit middel gekregen voor een ernstige shigella infectie. Het werkte snel voor de infectie, wat natuurlijk erg fijn is. Alleen 3 dagen nadat ik gestart werd, werd ik al redelijk duizelig. De kuur was 7 dagen in totaal. Inmiddels gestopt, maar de duizeligheid wordt elke dag alleen maar erger. De duizeligheid is inmiddels zo erg dat ik niet meer zelfstandig naar dingen toe ka[lees meer...]n en continu bang ben om te vallen.

05-06-2023 | Vrouw | 50
ciprofloxacine (50mg/ml)
Bacteriële infectie
Opgenomen ivm hevige pijn door ontsteking van endometriose blaasjes. Vijf dagen lang drie verschillende antibiotica via infuus gekregen, daaronder Ciprofloxacine. Na vijf dagen ziekenhuis, ontslagen met een kuur Amoxicilline/Clavulaanzuur. Moet deze vier weken afmaken. Één dag na thuiskomst kon ik 's-morgens plotseling niet meer staan, hevige pijn in de achillespezen. [lees meer...]Contact opgenomen met het ziekenhuis, bleek een bekende bijwerking, maar wacht maar af, de kuur is al gestopt. Na ruim een week is de pijn in mijn linkerbeen iets minder, maar rechts zeker niet. Met maximale dosering paracetamol kan ik nu zonder hulp maar met veel pijn van mijn bed tot aan de wc komen, toxh wel vier meter lopen. Waarom wordt dit middel in vredesnaam zonder onderzoek of dit écht nodig is voorgeschreven. Ik hoop wel dat dit nog over gaat want dat is nog niet zeker begrijp ik. Als je opgenomen wordt en je krijgt medicijnen via een infuus, zouden ze eigenlijk de bijbehorende bijsluiters aan je moeten geven. Als je er over nadenkt, je krijgt een infuus en ze dienen daarmee medicijnen toe, in mijn geval antibiotica, maar informatie over wat ze precies toedienen krijg je niet.

23-07-2020 | Vrouw | 69
Bacteriële infectie
Zowel geestelijk als lichamelijk gesloopt.

21-11-2016 | Vrouw | 53
Bacteriële infectie
Gekregen tegen infectie met salmonella bacterie. Mijn bijwerkingen: Maagpijn, buikkrampen, hoofdpijn, en ik heb nog steeds vreemde ontlasting.

11-05-2016 | Vrouw | 77
Bacteriële infectie
Veel pijn in mijn been, lijkt op spierpijn en buikpijn. 's avonds opgezette buik. Vind dit geen fijne antibiotica. Moest hem 7 dagen gebruiken maar ben na 5 gestopt. Morgen maar even naar de huisarts.

17-11-2015 | Man | 22
Bacteriële infectie
Ik kreeg deze antibiotica voorgeschreven vanwege een bacterie. 2x 7 dagen duurde de kuur, na de eerste week ben ik ermee gestopt. Constant barstende hoofdpijn, verminderde eetlust, hartkloppingen. Voelde me totaal niet fijn bij deze antibiotica. Heb verder geen andere kuur voorgeschreven, maar 1 ding is zeker. Deze slik ik nooit meer.

18-04-2023 | Man | 57
ciprofloxacine (750mg)
Bacteriële infectie
medicijn gekregen voor een bacteriële infectie voet,bijwerking misselijk en veel spierpijnen in kuit enkel en bovenbenen.spierpijn is het ergste nog twee dagen en dan kan ik er mee stoppen hoop dat de spierpijn dan ook voorbij gaat.het middel helpt wel tegen de klachten

13-09-2022 | Vrouw | 52
Bacteriële infectie
Infectie in duim dat met andere antibiotica niet wegging . Toen deze voorgeschreven gekregen voor 2 weken 2 x per dag, geen bijwerkingen eerste week, 2e week vermoeide ogen. Na 10 dagen moeilijk ogen open houden alsof naar bed moet. Na stoppen is dat snel weggegaan. Het middel heeft mijn infectie niet weggehaald helaas, nu op natuurlijke middelen overgegaan en dat slaat we[lees meer...]l aan! Maar als dit middel echt nodig is dan zou ik het weer gebruiken want alleen de laatste 2 dagen maar last en verder niet.

26-11-2019 | Vrouw | 36
Bacteriële infectie
Na alle negatieve berichten hier over deze antibiotica was ik best huiverig om er aan te beginnen. Ik heb echter totaal geen last gehad van bijwerkingen. Morgen slik ik mijn laatste tablet en heb ik er 2 weken kuur op zitten. Het medicijn op zich heeft voor mij niet helemaal het gewenste effect gehad. In overleg met de dermatoloog ben ik er na een week een ander medic[lees meer...]ijn bij gaan gebruiken. Inmiddels wel verbetering, maar het is lastig te meten welk medicijn zijn werk heeft gedaan.

23-10-2019 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
Ik had een bacterie in mijn maag (helicobacter pylori). Daarom moest ik deze kuur nemen voor 10 dagen. Na de 6 dag, veel pijn in nek uitstralend naar achterhoofd.

20-03-2024 | Man | 68
ciprofloxacine (750mg)

slijmvlies braaksel

Ik heb mijn kuur volledig afgemaakt , maar de bijwerkingen heb ik na 6 dagen nog steeds , ik word totaal radeloos

28-06-2015 | Vrouw | 63
Bacteriële infectie
Deze medicijnen moet ik gebruiken tegen de blaasontsteking. Ik heb een getransplanteerde nier. Ter voorkoming van een nierbek ontsteking wat tot gevolg kan hebben dat mijn nieuwe nier wordt aangetast. Misselijkheid is het ergste, slaperigheid, en geïrriteerd. Wie heeft een betere oplossing ?

13-12-2023 | Vrouw | 30
Bacteriële infectie
Dit medicijn is mijn wonder en reddingsmiddel Vorig jaar wekedelen infectie gekregen bij mijn lymfloosbeen, zonder antibiotica is geen optie ivm sepsis bloedvergiftiging. Eerst ander soort antibiotica gekregen, dat hielp onvoldoende, geen enkele arts wilde helpen totdat PET-scan en echografie uitwezen dat ik wekedelen infectie heb. Ik zei doe eens ciprofloxacine, binnen[lees meer...] 1week verdween alle klachten ziekzijn en pijn. Inmiddels weer wekedelen-botinfectie te pakken. En eerst andere antibiotica gekregen, hielpen onvoldoende. Artsen wilden niet helpen, maar wondkweek zei nee bacterie. Ik zei gezien deze heftige pijn en ziekzijn ciprofloxacine en jawel, de klachten gaan verdwijnen. Mijn wonder en reddingsmiddel ! Hierdoor kan ik levenslang antibiotica inname nog vermijden!

06-11-2021 | Vrouw | 33
Bacteriële infectie
Tussen alle horror-verhalen hier een positieve ervaring! Ciprofloxacine gekregen vanwege een heftige kraakbeenvliesontsteking in mijn oor. Eerst tevergeefs 10 dagen amoxilline/clavulaanzuur geslikt, maar na het aantreffen van een beruchte ziekenhuisbacterie in de kweek zijn we overgegaan op ciprofloxacine 500mg 2x daags voor 7 dagen. Ik schrok behoorlijk van de bijsluiter [lees meer...]en de ervaringen op dit platform, maar dat was in mijn geval gelukkig nergens voor nodig. Sterker nog, al na de eerste dag waren de zwelling en de pijn aanzienlijk afgenomen! En dat na bijna 4 weken de deur platlopen bij HA en KNO-arts en heel veel pijnstillers. Hadden ze die kweek maar eerder gemaakt… Los van wat lichte misselijkheid de eerste paar dagen heb ik verder totaal geen last van bijwerkingen. Hierbij moet ik vermelden dat ik nu op dag 6 zit en dus nog niks kan zeggen over klachten na het gebruik. Het zal vast troep zijn, maar voor mij het enige dat heeft geholpen en dat zonder ernstige bijwerkingen. Ik ben een dertiger zonder onderliggende kwalen. Ik heb tegelijkertijd wel probiotica geslikt, misschien helpt dat ook. Voor mij dus enkel een goede ervaring!

30-04-2021 | Vrouw | 47
Bacteriële infectie
Ik had een zeer pijnlijke ontsteking achter een bovenkies, achter de wortelpunt en ook het kaakbot zat deels ontstoken(zichtbaar op foto) , de ontsteking was niet verholpen met wortelkanaalbehandeling (2 x gedaan) , ook niet te behandelen met Amoxicilline wegens een allergie voor penicilline, en het antibioticum "clindamycine" (Dalacin) dat de tandarts initieel gaf hielp [lees meer...]na 3 dozen nog steeds niet, 0.0 beterschap! dan maar de Huisarts bezocht en hij adviseerde dit middel godzijdank. met Ciprofloxacine ben ik EINDELIJK BETER!! De heftige zenuwpijn was 3 a 4 weken een hel. de kloppende zenuwpijn wou met niets overgaan, 4 gram paracetamol/dag, 3 x 600 mg ibuprofen, dozen antibiotica clindamicyne,...niets hielp. Maar vanaf dag 2 Ciprofloxacine werd het steeds beter en op dag 5 was ik volledig pijnvrij!! De kies wordt getrokken binnen 6 dagen, de stomatoloog wou eerst de ontsteking wat tot rust laten komen. Wat bijwerkingen betreft: dag 1 zware hoofdpijn, loom, flauw, wat lichte gewrichtspijn en geen honger. Toch maar even doorgezet, gelukkig maar, want op dag 2 geen bijwerkingen meer!! Ik kan het zeker aanraden!

02-10-2018 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Kreeg deze kuur vanwege een aanhoudende keelontsteking door de bacterie serratia marcescens. Begon kort na start van de kuur erger te hoesten, klontjes/slierten dik geelgrijs slijm uit de longen kwam veel meer los. Ik ben nu in de derde week en ben nog steeds aan het hoesten, vooral ongeveer een krap uurtje na innemen van de antibiotica komt het hoesten goed op gang. En da[lees meer...]ar ben ik blij mee want de viezigheid moet echt uit de longen los gaan komen. Merk absoluut verbetering, maar het gaat heel heel langzaam. Nu merk ik sinds een dag of drie ook een geweldige bijwerking: de slijmbeursontsteking waar ik al jaren last van heb lijkt minder en ook ben ik ‘s nachts en ‘s morgens niet meer zo verstijfd en verkrampt. Ik strompel normaal ‘s nacht naar het toilet maar nu loop ik zomaar ineens soepel en rechtop. Erg blij met deze kuur! Heb ‘m nog t/m vrijdag (dan drie weken gehad), in bijsluiter en op internet is nergens te vinden hoe lang de kuur moet duren tegen serratia marcescens. Hopelijk is drie weken afdoende.