ciprofloxacine

Urineweginfectie (23 meningen)
Nierbekkenontsteking (23 meningen)
Prostaatontsteking (20 meningen)
Bacteriële infectie (9 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

14-10-2021 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
De eerste 2 kuurtjes sloegen niet aan bij m’n blaasontsteking. Daarom nu 7 dagen cyprofloxacine gekregen. Heb 2 dagen om maar ik merk nog niks aan pijn vermindering. Wel zit er niet meer zo veel bloed in m’n urine. Had echter graag gezien dat het wat aan die afgrijselijke pijn zou doen.

20-07-2021 | Vrouw | 46
ciprofloxacine (250mg)
Blaasontsteking
Ik deel mijn ervaring om te waarschuwen voor dit medicijn. Gebruik het niet als het niet echt nodig is en bij eerste tekenen van bijwerkingen direct stoppen. Ik ben niet gestopt na de eerste bijwerkingen omdat ik niet op de hoogte was van de risico's. De bijwerkingen werden uiteindelijk zo heftig dat ik de kuur niet heb afgemaakt. Ik ben nu 8 weken verder na mijn laatste p[lees meer...]il en kamp nog dagelijks met de enorme gevolgen van deze troep: zenuwpijn, brandende aderen, pijn in onderbenen en achillespezen, volledig verkrampte spieren, pijn in gewrichten, vermoeidheid, brainfog, haaruitval en bloedarmoede. Ben nu onder behandeling bij een fysiotherapeut en heb veel informatie kunnen halen van internet zoals bv de wisselwerking van ibuprofen op de bijwerkingen en het belang van magnesium. Er zijn natuurlijk heel veel mensen die dit medicijn slikken en bij wie het gewoon goed gaat maar als je net bij degene hoort bij wie het fout gaat, dan kan het ineens heel slecht met je gaan. Ik was een vitale gezonde vrouw en ben in hele korte tijd veranderd in een wrak. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

14-04-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Ik heb gekregen bij mijn eerste nierbek ontsteking. En nu krijg ik het als ik blaasonsteking heb. Wat regematig voor komt. Ik ben erg tevreden na al van alles gehad tehebben. Is dit het einige wat helpt bij mij. Ik heb niks geen bijwerking en ik voel de volgende dag al verbetering

26-12-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Dit is de 3de keer dit jaar dat ik deze kuur heb. De 1ste 2 keer ben ik op de huisartsenpost beland met 40 graden koorts. Verwaarloosde blaasonsteking tegen nierbekonsteking aan. Ik merkte toen binnen een dag de koorts weg. Voelde mij beter meteen. Nu voor de 3de keer aan deze kuur omdat een lichte kuur niet aansloeg. Nu zoveel last van bijwerkingen zit nu op dag 3 maar h[lees meer...]et is echt bijna niet te doen als ik hem net heb ingenomen.

24-10-2020 | Vrouw | 49
ciprofloxacine (250mg)
Blaasontsteking
Bij deze hoop ik dat iemand die hetzelfde ervaart als ik hierop reageren, omdat ik radeloos ben en mijn dokter niet wil erkennen dat het door de antibiotica komt, voor inname geen pijn in handen, polsen en ellebogen, heb dit voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Kan iemand mij laten weten of dit nog voorbij gaat, en of wat hij of zij hiervoor heeft gedaan of in[lees meer...]genomen om deze bijwerkingen terug weg te krijgen. Heb dit 2 maanden geleden ingenomen en nog steeds veel pijn. Bedankt alvast.

06-08-2020 | Vrouw | 56

24-07-2020 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Heel erge maagpijn. Soms helemaal niet, soms komt het ineens op. Is begonnen nadat ik een paar dagen met dit middel bezig was. Toen ik 4 dagen ermee bezig was, zag ik op een gegeven moment alles dubbel. Ik heb toen mijn ogen dichtgedaan en toen ik ze weer open deed, was mijn beeld normaal. Maar eng was het wel. Daarnaast ook af en toe flink hoofdpijn en spierkrampen in [lees meer...]mijn kuiten en voeten. Allemaal geen heel ernstige dingen, maar vervelend is het wel. Zeker de maagpijn!

24-06-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Na steeds terugkerende blaasontstekingen en verschillende soorten antibiotica geprobeerd te hebben, is mij Ciproxine 500mg voorgeschreven gedurende 10 dagen. De pijn is verminderd na 2 dagen, maar ik zit nu aan mijn 9de dag en heb nog steeds klachten. Bovendien ook heel erge bijwerkingen gehad van de antibiotica. Zit met de handen in het haar.

30-03-2020 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
2de dag last van mijn gewrichten en pijnlijke benen. 3 de dag behoorlijke drukkende pijn op het borst, kortademig, maagzuur, zweten, keelpijn en spierpijn. HA gebeld en moest gelijk met de kuur stoppen. Krijg nu Trimethoprim 300mg.

13-02-2020 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Ik heb een blaasonsteking kreeg een kuur van het merk sandoz waat ik niet tegen kon verwardheid duizelig buikpijn ,gestopt een ander medicijn gekregen dat was deze , na 2 pillen voelde ik al klachten zoals duizelig pijn op de borst spieren die samen trekken rare smaak in mijn mond vreemde trilling op mijn lippen ben nu gestopt hoop dat het gauw uit mijn lijf is wat een t[lees meer...]roep Gebruik het niet meer bijwerkingen dan effectief

02-02-2020 | Vrouw | 18
Blaasontsteking
Na alle horrorverhalen dit medicijn met angst ingenomen. Ik heb dit medicijn gekregen voor een verwaarloosde blaasontsteking met koorts mogelijk ook een nierbekontsteking Nu mijn 4e pil eropzitten en ik merk dat ik wat maagpijn heb en wat verminderde eetlust. Dit is vervelend maar ik probeer juist wel wat te eten zodat mijn maag wat neutraliseert. Ik neem de pillen NIE[lees meer...]T op een nuchtere maag. Misschien een tip! Geen diarree of braken en ook geen spierpijn tot nu toe.

26-01-2020 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Blaasontsteking eerste behandeld met furabid maar koorts komt erbij en loopt op naar 40 dus arts schrijft C voor. Duurt nog in elk geval 10 uur voor de koorts zakt en dan smeek je dat penicilline aanslaat . De misselijkheid was vreselijk daarvoor kreeg ik zetpil (primmer) maar die gaf enigzins verlichting, maar ook hallucinaties en zware nare dromen. Toen mezelf wel gedwon[lees meer...]gen te eten en met eten bleek C dus beter te doen. Primmer gaat terug naar apotheek.

26-01-2020 | Vrouw | 56

22-01-2020 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Geen aanrader!!!! Ik ben er ziek van geworden. Na 2 tabletten gestopt! Wat een troep!

19-01-2020 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Dit medicijn gekregen in curacao voor een blaasontsteking, die was zo weg tot daar een goed medicijn, echter na een week begon mijn mond (tandvlees) te zwellen zodanig dat er een abces ontstond en mijn kies getrokken moest worden. De zwelling heb ik nu al 6 dagen en verbetert niet echt. Hoop dat het nu wel een keer gaat gebeuren. Mag geen antibiotica slikken voor de ontst[lees meer...]eking daar ze bang zijn dat het nog meer kapot maakt. Ik lees dit nergens tot nu toe maar wilde het toch even delen. Kijk uit met deze antibiotica.

17-11-2019 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Beetje angstig na het lezen van alle horror verhalen maar zelf totaal geen bijwerkingen gehad en de kuur sloeg meteen aan.