categorie

Antibiotica - sulfonamides en trimethoprim

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - sulfonamides en trimethoprim

18-06-2020 | Vrouw | 53
co-trimoxazol
Voorgeschreven gekregen van een dermatoloog. Medicijn. Is te groot om in te nemen. Smelt snel en wordt vrijwel misselijk na een half uur. Tijdens het eten of direct erna ingenomen. Veel water drinken. Begin braken en maagpijn. Later niet lekker en pijn in mond en heel erg moe. Slapen ging beter. Misselijk elke keer na inname. Na overleg gehalveerd per dag 440/80 mg. Ook da[lees meer...]n niet lekker en blaren en onststekingen op de tong en mond.

04-02-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ik kreeg voor m’n blaasontsteking dit middel. Ernstige allergische reactie gekregen op dit middel.

31-01-2020 | Vrouw | 6
Oorontsteking
Mijn zoon van zes kreeg dit vanwege een te lang durende infectie (oren en keel) omdat hij allergisch is voor amoxiciline. Het werkte heel snel. De eerste dag van gebruik had hij diarree verder niet. Hij was wel prikkelbaar en bozig gedurende de kuur, maar verder geen bijwerkingen gehad.

Bactrimel

04-01-2020 | Man | 78
Ademhalingsproblemen
Dubbele longontsteking ervaringen op bijwerking na.

10-11-2019 | Vrouw | 42
Nierbekkenontsteking
Slik dit medicijn nu 3dagen en vanaf dag 2 kreeg ikbhevige krampen in arm hand vingers voeten deed gewoon weg heel veel pijn. Het medicijn werkt wel tegen mijn keelontsteking ben nu gestopt met het medicijn en heb een andere antibiotica.

12-10-2019 | Man | 77
EBSD E.COLI INFECTIE

08-10-2019 | Man | 68
Prostaatontsteking
Dit middel heeft mij van de wal in t schip geholpen, klachten verminderden totaal niet, andere klachten traden heftig op huiduitslag, moeheid Voelde me echt ziek, heb dagen in bed gelegen, troebele urine, rode urine, donkere urine koorts/ verhoging

27-09-2019 | Vrouw | 17
Middenoorontsteking
Ik moet 6 capsules per dag. En ik ben 13. Ik heb erg last van diarree en duizelig heid. Ik heb oorontsteking al 2 maanden, maar dan zonder pijn. Er komt nog steeds troep uit. Ik heb al twee keer oordruppels gekregen. Die druppels hielpen niet (werd alleen maar erger). Daarna had ik amdere tabletten. Nu heb ik deze medicijnen.

29-08-2019 | Man | 40
Bijbalontsteking
Op de SEH gelegen ivm de bijwerkingen. Knallende koppijn, dagenlang extreem hoge koorts. Totaal niet kunnen slapen, zelfs niet met tabletten van het ziekenhuis. M'n hele lijf zit onder de rode uitslag. Last van mijn gewrichten. Droge mond. Ik zou dit middel iedereen afraden!!!

29-05-2019 | Vrouw | 40
Nierbekkenontsteking
Beide nieren een nierbekken ontsteking. Dit medicijn eerder gehad bij dezelfde klachten. Het is een echt paardenmiddel, maar. Wat werkt het goed! Enige min punt.. Mijn buik is mega opgezwollen en ik heb hoofdpijn.

24-05-2019 | Vrouw | 67
trimethoprim
Na een antibioticakuur van 5 dagen nog steeds urineweginfectie. Nu dit medicijn, trimethoprim, voor 3 dagen voorgeschreven gekregen. Gisteravond 1e pil ingenomen, 's ochtends misselijk en duizelig. Zie mijn toelichting op de bijwerkingen hierboven. Ik hoop dat het in de loop van de dag beter gaat en de infectie hierna over is (...)

20-05-2019 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Al vijf maanden loop ik rond met een flinke blaasontsteking. In eerste instantie weigerde de arts medicatie voor te schrijven. Want ondanks dat de urine erg vies rook en ik pijn had in mijn vagina, vonden ze in een simpele urinetest nauwelijks iets. Op mijn aandringen is de urine op kweek gezet en daar bleek wel een flinke bacterie uit. Twee Verschillende kuren al gekre[lees meer...]gen inmiddels, maar die bleek ik niet eens te mogen nemen ivm verminderde nierfunctie. Ook met deze huidige medicatie is het oppassen geblazen met nierproblemen. Vanaf dag 1 heb ik ontzettend veel last van bijwerkingen. Met nierproblemen moet ik overogens ook vaak plassen in de nacht en dat mag niet, dus pijn erbij (hopenlijk niet blijvend) dankzij ingehouden plas. Bovendien ruikt de eerate as van de dag nu niet meer zo vies, maar naarmate de dag vordert komt de vieze geur terug. De pijn blijft aanhouden.

10-03-2019 | Vrouw | 36
co-trimoxazol
Eerste twee dagen van de behandeling waren zwaar echr ziek en suf in bed gelegen, krampen, misselijkheid die verschillende uren aanhield, vermoeidheid, hoofdpijn, koude rillingen, spierpijn. Na 2 dagen leek het misselijk gevoeld minder te worden en kon ik stilaan ook terug wat meer eten! Krampen, vermoeidheid, hoofdpijn, rillingen en suf gevoel zijn aangehouden tot na de b[lees meer...]ehandeling, ook al ging eten moeilijk ik heb toch bij elke pil iets proberen eten en veel water gedronken gedurende de dag, het eten' zorgde dat de pillen minder zwaar vielen vooral na de eerste tweede dagen, kuur heeft tien dagen geduurd!

22-02-2019 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
Na 3 dagen ellende met extreme misselijkheid en het gevoel van acute beginnende extreme dementie omdat ik recente gebeurtenissen niet meer wist uiteindelijk in de nacht uren durende sperspasmen en verkrampingen gekregen waarna ik bijna niet op de benen meer kon staan. Volgens apotheker een bekende bijwerking met onbekende frequentie. Direct moeten stoppen en voor mij op ee[lees meer...]n zwarte lijst geplaatst.

14-02-2019 | Vrouw | 62
Urineweginfectie
Geen bijwerkingen en snel van de blaasontsteking af.

19-01-2019 | Vrouw | 50
Pneumonie
Ik heb de zware versie gekregen voor een long infectie met staphylokokken en moraxella cataralis bacterie. Ik ebbin mijn leven veel antibioticum moeten slikken, dit hoort zeker tot de latere generatie , zware kuren. Het lijkt ook of mijn lichaam steeds minder goed tegen die kuren kan, alsof zoveel goede bacterien beschadigd worden die niet meer herstellen. Ik vind de b[lees meer...]ijsluiter en de omschreven bijwerkingen ongeloofwaardig, maar dat vind ik in het algemeen. Vraag een slager om zijn eigen vlees te keuren en het zal veel beter uit de keuring komen dan het in werkelijkheid is.

18-01-2019 | Vrouw | 72
Bacteriële infectie
Vreselijk middel heel de dag beroerd geen eetlust trillen niet kunnen slapen droge mond kuur van 7 dagen weet niet of ik het vol hou.

07-10-2018 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Ik gebruik dit middel ivm een blaas ontsteking. Ik neem 7 dagen lang 2x per dag 1 tablet in. Vanaf dag 1 vervelende bijwerkingen zoals een zeurende hoofdpijn, weinig eetlust, erg onrustig en niet kunnen slapen snachts. Ik heb nog nooit zo veel bijwerkingen gehad bij een medicijn. Vooral de onrust en niet kunnen slapen snachts vond ik erg vervelend. De arts zei al dat het e[lees meer...]en hele sterke antibiotica is. Ook vind ik de pillen erg groot ondanks dat ik ze door midden breek ben ik er bijna in gestikt en moest ik overgeven om de pil uit mijn keel te krijgen. Vandaag is gelukkig de laatste dag van de kuur. Volgens mij is mijn blaasontsteking weg dus het heeft wel geholpen.

08-07-2018 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Kuur van vijf dagen voorgeschreven gekregen. Enkele uren na inname onstonden jeukende blaasjes op mijn gezicht, de jeuk in de schaamstreek was licht. Drie uur na inname van de tweede tablet verergerden de blaasjes en de jeuk zich. Schaamlippen en clitoris opgezet en erge jeuk. Durf de derde tablet niet meer te nemen. Ook jeuk bij de neusvleugels. Blaasontsteking volgens mi[lees meer...]j wel weg.

19-06-2018 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Nul effect op zeer pijnlijke blaasontsteking: na twee dagen leek beter te gaan maar van korte duur (als in: 1 middag). Blaasontsteking lijkt erna vergergerd. Heb vaak vroeger blaasontst gehad en ervaring is dat na 3 dagen pijn echt afzakt en verdwijnt. Na vijf dagen dus geen effect, vandaag andere antibiotica gevraagd schijn nu een mega atoombom pil te krijgen want hoef da[lees meer...]ar maar 1 van voor slapen in te nemen. Ik heb zelden zo slecht effect gehad als met medicijn trimethoprim: de candida kreeg ik er bij op tweede dag van gebruik. Rode bultjes op buik en armen die jeukten.

31-05-2018 | Man | 30
Prostaatontsteking
Kuur gekregen ivm prostaatontsteking. Eerste 3 dagen geen last van bijwerkingen. Na de 3e dag, misselijk. Ook weinig eetlust hierdoor en een vieze metaalsmaak in de mond. Ook een beetje dizzy. Alsof je niet helemaal op de wereld bent. Ook knetterende hoofdpijn. Echt rotzooi! Nog nooit zo ellendig gevoeld van een kuur.

02-03-2018 | Man | 33
Bijbalontsteking
Ik heb het voor een bijbalontsteking. Moet het 2 weken gebruiken maar het werkt niet nu een week bezig en er is nog geen verandering. Voor de cotrimoxazol een week andere antibiotica gehad die ook al niet aansloeg.

17-02-2018 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Nu na een week dit middel gekregen van mijn huisarts voor de zoveelste blaasontsteking nog steeds geen effect te merken en elke keer wordt ik er misselijk van De vorige keer een ander antibiotica gehad een kuur van drie tabletten en was er zo vanaf , deze tabletten ook onkundig groot

04-02-2018 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Het medicijn hielp snel Kort kuurtje is wel fijn Minder bijwerkingen dan nitrofurantoine Alleen de jeuk was bijna ondraaglijk

09-01-2018 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Dit medicijn gekregen na een drietal andere ab-kuurtjes, die niet voldoende werkten. Klachten gingen wel over maar na een paar dagen kreeg ik een beklemmend gevoel op mijn borstbeen. Na het stoppen van de kuur gelijk weer klachten dus daarna weer dezelfde kuur gehad. Nu gelijk vanaf het begin een beklemmend gevoel op mijn borstbeen en hele zere ribben en schouders, ook las[lees meer...]t van andere spieren en gewrichten in mijn lichaam. Toch de kuur maar afgemaakt ivm resistentiegevaar. Nu 2 dagen gestopt en de klachten beginnen af te nemen.

27-11-2017 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Ik heb nog nooit eerder een blaasontsteking gehad. Ik heb ook nog maar zeer zelden antibiotica hoeven gebruiken, gelukkig. Ik ben onbekend met allergieën. Nu dus voor de eerste keer een blaasontsteking en daartegen Trimethoprim 300mg voorgeschreven gekregen. 's Avonds in te nemen drie dagen lang. Na de eerste tablet voelde ik me 's ochtends niet zo lekker. Misselijk, h[lees meer...]oofdpijn, wat spierpijn. Onaangenaam maar te overzien. Na de tweede tablet echter werd ik 's ochtends doodziek wakker. Ik kotste m'n hart uit m'n lijf (nu nog spierpijn van in mijn ribbenkast). Ik had zeer zware hoofdpijn, op het ondragelijke af. Ik hield extreem veel vocht vast over mijn hele lijf, ook in mijn gezicht en in mijn mond. Geschrokken belde ik de huisartsenpost. Belsuit was: direct stoppen met slikken en vooral de zwelling in de gaten houden. Die nam nog iets toe alvorens gelukkig weer af te nemen. Enfin, twee dagen slikken maakten me dus doodziek en hebben bovendien geen enkel effect gehad op de blaasontsteking :( Op naar het volgende medicijn dan maar.

28-07-2017 | Vrouw | 39
Urineweginfectie
Ik liep, zonder dat ik echt klachten daarvan had, al met een urineweginfectie. Ik bleef buikklachten en ook rugklachten houden. Eerst een lichte AB kuur gekregen, deze hielp niet waarop de arts mij de Co-Trimoxazol forte 960 mg voor 10 dg voorschreef. Dit is één paardenmiddel.. sowieso betreft bijwerkingen! Dag 1 t/m 3 weinig bijwerkingen. Was wat vermoeider en af en toe m[lees meer...]inder gefocust. Dag 3 kreeg ik last van hoofdpijnen.. de hele dag door. Ook metaalsmaak, droge mond en niet kunnen slapen 's nachts. Had ook niet het idee dat de kuur aansloeg aangezien ik nog steeds last had van buikkramp en mijn in onderrug. Naast de 2 liter water per dag en het vele plassen daardoor reinigde ik wel mijn nieren steeds. Pijn bij t plassen heb ik nooit gehad dus daar merkte ik niks van. Dag 4 t/m 7 beetje sloom, lamlendig gevoel.. alsof de kracht weg is.. alle energie die je normaal hebt is er niet. Hoofdpijnen blijven aan tevens nacht zweten en verminderde eetlust. Pijn in rug en buik nog niet weg! Op dag 8 kreeg ik een zware migraineaanval erbij en moest mede daardoor en door de verminderd energie in mijn lichaam eerder naar huis van mijn werk. Slapen, slapen, slapen.. Dag 9 stond ik ook weer met migraine op.. gelukkig bij de 3e tablet voor mijn migraine zakte het weg. Maar..ik zat wel onder de uitslag op bovenarmen en op mijn borst. Dit breidde zich in de loop van de dag meer en meer uit..nu zit mijn hele lichaam onder! Het begint iets te jeuken..maar probeer zo min mogelijk te krabben. De huisarts wel op de hoogte gesteld en daarvan een notitie gemaakt. Ze zei me eventueel de kuur af te breken, maar omdat ik morgenochtend de laatste moet innemen en ik sinds dag 8 lichte verbetering rond mijn klachten vd infectie merk ga ik toch de kuur afmaken. Morgen de laatste en hoop dat ik de aankomende nacht door kom. Ook nu weer eerder thuis van mijn werk om mijn energie te sparen. Gelukkig is het vrijdag!

10-07-2017 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Middel erger dan de kwaal

29-05-2017 | Vrouw | 61
Voorhoofdsholteontsteking
Omdat ik manisch depressief ben, mag ik niet alle antibiotica hebben, dus ik had al aangegeven welke ik wilde hebben, maar ik kreeg een andere. Na 2 dagen kon ik niet meer lopen en na 5 dagen zat ik te trillen, vreselijke maagpijn en hoofdpijn. Ik heb nog nooit zoveel oxazepam geslikt, om het te onderdrukken. Een week nadat ik gestopt ben, ging het weer goed met me. Ik kan[lees meer...] nu alleen boos zijn.

24-05-2017 | Man | 65
Urineweginfectie
Dit medicijn gebruikte ik voor onderhoud. Mijn arts heeft mij nu gevraagd te stoppen om te zien of dit medicijn nog relevant is.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5062)
Anticonceptie - overig (3721)
Cholesterol (2878)
Depressie - antidepressiva overig (2704)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2322)
Pijn - morfine-achtigen (2185)
ADHD - psychostimulantia (2043)
Pijn (1972)
Verslavingsziekten (1918)
Bloeddruk - betablokkers (1666)
Maagzuur - protonpompremmers (1553)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1505)
Anticonceptie - eenfase (1378)
Angststoornissen (1199)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1146)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1120)
Depressie - antidepressiva TCA (1037)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (950)