categorie

Antibiotica - sulfonamides en trimethoprim

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - sulfonamides en trimethoprim

16-08-2021 | Man | 51
Prostaatontsteking
Op een dag begin augustus 2020 had ik last van mijn onderbuik. Uiteindelijk plas laten onderzoek en was een blaasontsteking. De blaasontsteking was na later onderzoek wel verdwenen maar de pijn onder in mijn buik niet. Helaas heb ik mij 3x door de huisarts naar huis laten sturen (dat het niks medisch was). Uiteindelijk erg klaar mee met de zeer vervelende pijn en verwijzin[lees meer...]g naar de Uroloog gekregen. Ik zat nog niet op de stoel of hij zei al dat het een prostaatontsteking was. Deze is erg lastig te bestrijden. De eerste kuur (1 pil per dag) heeft nauwelijks geholpen. Daarna kwam de pijn in alle hevigheid terug. Nog voordat ik de belafspraak had met de Uroloog, heb ik hem gebeld en direct een nieuwe kuur gekregen. Hiermee werd de pijn minder en zelfs op momenten helemaal weg. We zijn dan bijna een jaar verder. Onlangs de belafspraak gehad en gezegd dat het bij vlagen terugkomt. Om dit te onderdrukken heb ik een kuur gekregen en kan ik bij pijn een aantal dag slikken. Dat lijkt wel te helpen. Ik doe elke ochtend mijn bekkenbodem en onderrug oefeningen. Voorlopig lijk ik er nog niet vanaf te zijn. Het is wel redelijk onder controle. Ter info: de Uroloog heeft via een camera gekeken en de prostaat was rood. // de pijn zit bij mij dus niet aan mijn aarskant . Dat doet allemaal geen pijn. Bij mij dus echt onder in de buik. Het is een zeer lastige aandoening. Je wordt er op zijn tijd echt moedeloos van.

14-08-2021 | Vrouw | 32
Keelontsteking
Na weken te hebben getobt met keelontsteking en en zeer veel klachten kreeg Ik deze medicijnen. Na in van de 2e pil zo ziek, slap kan niet op m'n benen Staan, verhoging maar vooral die barstende hoofdpijn, misselijk, heel erg moe, gevoel alsof je zware griep hebt, kan niet meer functioneren.

06-08-2021 | Man | 79
Blaasontsteking
Recidiverende blaasontstekingen, die weer de kop opsteken als Bactrimel Forte stopt. Dus nu doorgaan om herinfectie van blaas (kolonisatie?) te voorkomen tot nader urologisch onderzoek de volledige oorzaak hopelijk opspoort. Wel vervelend dat ernstige bijwerking kan optreden vooral bij ouderen, zoals ik ;bemoedigend is dat het middel soms maandenlang gegeven wordt. Dus r[lees meer...]egelmatig volledig bloedbeeld controleren bij langdurig gebruik!

05-08-2021 | Vrouw | 20
Nierbekkenontsteking
Gekregen maar binnen een uur al last van benauwdheid, kom moeilijk in slaap, buikpijn werd erger. Dat al na 1 pil. Pillen zijn vreselijk groot en lastig door je keel te krijgen. Ik vind het vreselijk.

29-07-2021 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
In korte tijd deze antibiotica van de huisarts gekregen maar ik ben geen voorstander van antibiotica.maar volgens de huisarts is er geen andere optie dus ik slik er D Mannose bij om mijn lichaam nog iets beter te helpen. De vorige kkeer was mijn hele weerstand een puinhoop, zo jammer. Als dit achter de rug is ga ik door met de D mannose zodat ik geen rommel meer hoef te[lees meer...] slikken. Ook drink ik enorm veel hete thee en water..ik plas de bacteriën er dan sneller uit

24-06-2021 | Vrouw | 35
Luchtweginfectie
Om langdurige luchtweginfectie te kunnen bestrijden, werd dit medicijn voorgeschreven. 2x per dag 1 pil van 1000! Mg per pil. Een echt paardenmiddel dus. Helaas weinig resultaat en veel bijwerkingen: Hoofdpijn, misselijkheid, koorts en niet kunnen slapen ‘s nachts. Ook werd ik zeer prikkelbaar en emotioneel. Ik heb deze kuur voor 2 weken gekregen, maar helaas niet geholpen[lees meer...].

18-05-2021 | Vrouw | 77
Blaasontsteking
Dit middel 3 dagen voor het slapengaan gebruikt. Werd gelijk misselijk en kreeg hoofdpijn en voelde me heel erg ziek. Heb 3 dagen en nachten op bed gelegen en overgegeven en nog is de blaasontsteking niet over. Snel maar weer naar de dokter.

01-04-2021 | Man | 77
Bacteriële infectie
Na een 7 daagse kuur van Co-trimoxazol forte 960 mg 2/dag blaas/urineweg ontsteking niet verdwenen. Wel minder. Veel bultjes op huid en jeuk, vooral op kuiten en schenen. Verder diepe vermoeidheid, slapeloosheid, lusteloosheid en haast onhoudbare jeuk.

14-03-2021 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Wat een troep is dit. Ik slik ook antidepressiva en dat wordt door co trimoxazol beinvloedt. Ik ben er naar bijna 5 dagen mee gestopt. Ik werd er helemaal gestresst en labiel door. Vreselijk.

02-03-2021 | Vrouw | 70
Blaasontsteking
Deze medicijnen gebruik ik bij een blaasontsteking. Furabid absoluut niet i.v.m. uitslag.

12-01-2021 | Vrouw | 50
Nierbekkenontsteking
10 dagen 2 x per dag 960 mg Co-trimoxazol Forte Cf. ivm nierbekkenonsteking waar ik heel erg misselijk van was, pijn in rug, hoofdpijn en koorts. Diagnose nierbekkenonsteking, eerste tablet ingenomen 23.00 uur en vroeg in ochtend misselijkheid bijna helemaal weg. Pijn in rug en hoofdpijn na 1 dag weg. Paardenmiddel, geweldig! Maar wel 10 dagen last van winderigheid, wei[lees meer...]nig eetlust kan ook door ziekte komen, ik kon geen melkproducten eten want dan diarree en stinkwinden. Na 9 dagen last van pijn in buik in nacht, maagzuur. Ik kon geen vlees eten en moeilijk verteerbare producten. Begonnnen met probiotica na antibioticakuur, na 14 dagen kan ik alles weer eten behalve rauwe groenten. Dus nog een probiotica kuur.

02-01-2021 | Vrouw | 68
Urineweginfectie
Vreselijke ervaring, hartkloppingen, verlies van eetlust. Oververmoeid en desondanks slaapstoornissen. Ik heb me nog nooit zo slecht en slap gevoeld.

05-12-2020 | Vrouw | 24
co-trimoxazol
Ik ben heel bang voor dezen medicijnen. Maar ik moet het in nemen van wegen een e.coli bacterie. Ik ben altijd bang door de misselijkheid over te geven. Erge droge mond en keel. En heel erg moe ik sliep juist ge hele dagen daar door. Nog steeds bezig met de kuur nog steeds pijn dit is al dag 4 en de arts zei dag 2 moet hey weg zijn maar ik mag niet stoppen met dit middel. [lees meer...]Snelle werking nee.

16-09-2020 | Vrouw | 76
Blaasontsteking
Veelvuldig blaasontsteking in 2018. Daarna 2 jaar geen KRAAN WATER meer gedronken, maar bronwater ( Bar le Duc) en Geen blaasontsteking meer gehad die twee jaar. Nu helaas weer de derde keer. Tot op heden antibiotica nitrofurantoïne 4x d 50 mg voor 7 dagen. Nu heftige bijwerkingen van nitro. Misselijk, braken, hoofdpijn en algeheel onwelkome gevoel. In overleg huisarts[lees meer...] gisteren overgegaan naar trimethoprim 7 dagen 1x d van 300 gram. Hoop dat ik daar goed op ga reageren.

04-09-2020 | Vrouw | 81
Blaasontsteking
Loop al 2 maanden met blaasontsteking. 6 keer antibiotica gehad maar kwam steeds terug. Nu dit medicijn gekregen voor een half jaar als onderhoudskuur. Heb veel last van de bijwerkingen. Over drie dagen naar de uroloog

18-06-2020 | Vrouw | 53
co-trimoxazol
Voorgeschreven gekregen van een dermatoloog. Medicijn. Is te groot om in te nemen. Smelt snel en wordt vrijwel misselijk na een half uur. Tijdens het eten of direct erna ingenomen. Veel water drinken. Begin braken en maagpijn. Later niet lekker en pijn in mond en heel erg moe. Slapen ging beter. Misselijk elke keer na inname. Na overleg gehalveerd per dag 440/80 mg. Ook da[lees meer...]n niet lekker en blaren en onststekingen op de tong en mond.

04-02-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ik kreeg voor m’n blaasontsteking dit middel. Ernstige allergische reactie gekregen op dit middel.

31-01-2020 | Vrouw | 6
Oorontsteking
Mijn zoon van zes kreeg dit vanwege een te lang durende infectie (oren en keel) omdat hij allergisch is voor amoxiciline. Het werkte heel snel. De eerste dag van gebruik had hij diarree verder niet. Hij was wel prikkelbaar en bozig gedurende de kuur, maar verder geen bijwerkingen gehad.

04-01-2020 | Man | 78
Ademhalingsproblemen
Dubbele longontsteking ervaringen op bijwerking na.

10-11-2019 | Vrouw | 42
Nierbekkenontsteking
Slik dit medicijn nu 3dagen en vanaf dag 2 kreeg ikbhevige krampen in arm hand vingers voeten deed gewoon weg heel veel pijn. Het medicijn werkt wel tegen mijn keelontsteking ben nu gestopt met het medicijn en heb een andere antibiotica.

Cotrimoxazol

12-10-2019 | Man | 77
cotrimoxazol
EBSD E.COLI INFECTIE

08-10-2019 | Man | 68
Prostaatontsteking
Dit middel heeft mij van de wal in t schip geholpen, klachten verminderden totaal niet, andere klachten traden heftig op huiduitslag, moeheid Voelde me echt ziek, heb dagen in bed gelegen, troebele urine, rode urine, donkere urine koorts/ verhoging

27-09-2019 | Vrouw | 17
Middenoorontsteking
Ik moet 6 capsules per dag. En ik ben 13. Ik heb erg last van diarree en duizelig heid. Ik heb oorontsteking al 2 maanden, maar dan zonder pijn. Er komt nog steeds troep uit. Ik heb al twee keer oordruppels gekregen. Die druppels hielpen niet (werd alleen maar erger). Daarna had ik amdere tabletten. Nu heb ik deze medicijnen.

29-08-2019 | Man | 40
Bijbalontsteking
Op de SEH gelegen ivm de bijwerkingen. Knallende koppijn, dagenlang extreem hoge koorts. Totaal niet kunnen slapen, zelfs niet met tabletten van het ziekenhuis. M'n hele lijf zit onder de rode uitslag. Last van mijn gewrichten. Droge mond. Ik zou dit middel iedereen afraden!!!

29-05-2019 | Vrouw | 40
Nierbekkenontsteking
Beide nieren een nierbekken ontsteking. Dit medicijn eerder gehad bij dezelfde klachten. Het is een echt paardenmiddel, maar. Wat werkt het goed! Enige min punt.. Mijn buik is mega opgezwollen en ik heb hoofdpijn.

24-05-2019 | Vrouw | 67
trimethoprim
Na een antibioticakuur van 5 dagen nog steeds urineweginfectie. Nu dit medicijn, trimethoprim, voor 3 dagen voorgeschreven gekregen. Gisteravond 1e pil ingenomen, 's ochtends misselijk en duizelig. Zie mijn toelichting op de bijwerkingen hierboven. Ik hoop dat het in de loop van de dag beter gaat en de infectie hierna over is (...)

20-05-2019 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Al vijf maanden loop ik rond met een flinke blaasontsteking. In eerste instantie weigerde de arts medicatie voor te schrijven. Want ondanks dat de urine erg vies rook en ik pijn had in mijn vagina, vonden ze in een simpele urinetest nauwelijks iets. Op mijn aandringen is de urine op kweek gezet en daar bleek wel een flinke bacterie uit. Twee Verschillende kuren al gekre[lees meer...]gen inmiddels, maar die bleek ik niet eens te mogen nemen ivm verminderde nierfunctie. Ook met deze huidige medicatie is het oppassen geblazen met nierproblemen. Vanaf dag 1 heb ik ontzettend veel last van bijwerkingen. Met nierproblemen moet ik overogens ook vaak plassen in de nacht en dat mag niet, dus pijn erbij (hopenlijk niet blijvend) dankzij ingehouden plas. Bovendien ruikt de eerate as van de dag nu niet meer zo vies, maar naarmate de dag vordert komt de vieze geur terug. De pijn blijft aanhouden.

10-03-2019 | Vrouw | 36
co-trimoxazol
Eerste twee dagen van de behandeling waren zwaar echr ziek en suf in bed gelegen, krampen, misselijkheid die verschillende uren aanhield, vermoeidheid, hoofdpijn, koude rillingen, spierpijn. Na 2 dagen leek het misselijk gevoeld minder te worden en kon ik stilaan ook terug wat meer eten! Krampen, vermoeidheid, hoofdpijn, rillingen en suf gevoel zijn aangehouden tot na de b[lees meer...]ehandeling, ook al ging eten moeilijk ik heb toch bij elke pil iets proberen eten en veel water gedronken gedurende de dag, het eten' zorgde dat de pillen minder zwaar vielen vooral na de eerste tweede dagen, kuur heeft tien dagen geduurd!

Cotrimoxazol

22-02-2019 | Vrouw | 58
cotrimoxazol
Blaasontsteking
Na 3 dagen ellende met extreme misselijkheid en het gevoel van acute beginnende extreme dementie omdat ik recente gebeurtenissen niet meer wist uiteindelijk in de nacht uren durende sperspasmen en verkrampingen gekregen waarna ik bijna niet op de benen meer kon staan. Volgens apotheker een bekende bijwerking met onbekende frequentie. Direct moeten stoppen en voor mij op ee[lees meer...]n zwarte lijst geplaatst.

14-02-2019 | Vrouw | 62
Urineweginfectie
Geen bijwerkingen en snel van de blaasontsteking af.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5497)
Anticonceptie - overig (4024)
Cholesterol (3005)
Depressie - antidepressiva overig (2850)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2521)
Pijn - morfine-achtigen (2316)
ADHD - psychostimulantia (2246)
Pijn (2093)
Verslavingsziekten (2074)
Bloeddruk - betablokkers (1760)
Maagzuur - protonpompremmers (1641)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1581)
Anticonceptie - eenfase (1459)
Angststoornissen (1300)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1250)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1220)
Depressie - antidepressiva TCA (1102)
Antibiotica - urineweginfectie (1049)