categorie

Antibiotica - sulfonamides en trimethoprim

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - sulfonamides en trimethoprim

23-04-2024 | Man | 67
Urineweginfectie
Ik ben een 67-jarige man en hebt i.v.m. een UIrineweginfectie 10 dagen 2 x daags 960 mg Co-Trimoxazol geslikt. Een meer dan uitstekend middel. Ik was na 4 dagen helemaal van mijn klachten af en wel keurig de (10-daagse) kuur helemaal afgemaakt. Geen enkele bijwerking gekregen, zelfs geen maagpijn/darmklachten. De tabletten kun je op de breuklijn doormidden breken zodat ze[lees meer...] prima, en zonder problemen, in te nemen zijn. Ik kan mij dan ook totaal niet vinden in de "indianenverhalen" dat het een slecht middel is met veel "bijwerkingen". Dat is het nl. totaal niet. Ik kan het een ieder van harte aanbevelen. Het is een topmiddel wat goed en snel werkt en zonder bijwerkingen.

11-04-2024 | Man | 66
Oorontsteking

beenkrampen Jeuk over het hele lichaam huiduitslag hele lichaam koortsig gevoel algemene malaise energieverlies

Hele slechte ervaring met dit middel 960mg Middel werkte niet, en na paar dagen heel veel bijwerkingen, algehele malaise, echt ziek voelen, misselijk, braken, duizeligheid, koortsaanvallen, koude rillingen, spierkrampen in benen, gewrichtspijnen in armen en polsen, hoofdpijn die niet meer met pijnstillers was te onderdrukken en het ergste was huiduitslag over het hele lic[lees meer...]haam met onhoudbare jeuk.

22-03-2024 | Man | 72

Misselijkheid constipatie duizeligheid

Ik gebruik de variant forte van 960 mg. Heb het middel nu een week gebruikt. Het was net of ik een week lang griep heb gehad: misselijk, obstipatie, algehele malaise, geen eetlust, zo nu en dan koortsachtige verschijnselen. Moest dit middel 14 dagen gebruiken. De bijwerkingen hebben mij genoodzaakt na een week te stoppen. Het gaat mij om kwaliteit van leven niet om kwantit[lees meer...]eit.

18-02-2024 | Vrouw | 1
Middenoorontsteking

misselijkheid huilend bittere smaak verlies van eetlust

Dochter (1) kreeg dit na 2 soorten antibiotica en oordruppels als laatste redmiddel tegen oorontsteking. Heeft meer last van dit medicijn dan van haar oren. Moet enorm huilen heel de dag, wil na het toedienen niks meer eten, heeft last van haar darmen. Rotspul. Oor loopt nog steeds.

05-10-2023 | Man | 49
Bijbalontsteking
Na twee kuren met levofloxatine (totaal 26 dagen, resultaat niet afdoende, veel bijwerkingen, diarree, misselijk, hoofdpijn, zere benen) sinds 9 dagen geleden (totaal 14 dagen) met deze andere groep van antibiotica begonnen om de ontsteking te bestrijden. Na 6 dagen eindelijk het gevoel dat de ontsteking begon af te nemen. Wel veel bijwerkingen als erg moe, misselijk en to[lees meer...]taal futloos. Normaal nooit ziek een hoog energie niveau en maar dit is nu gezakt tot ca. 20% van normaal. Ben na dag 3 gestopt met werken omdat dit fysiek niet meer mogelijk was. Trillende handen en totaal geen focus meer. Start iedere dag met een misselijk gevoel na het innemen van de tablet. Tevens weinig smaak en erg gevoelige tong en wangen. Fijn dat de infectie klachten beginnen af te nemen maar de bijwerkingen zijn bij mij nogal aanwezig.

03-09-2023 | Man | 16
Bijbalontsteking
Ik heb een bijbalonsteking en moest hiervoor dit middel innemen. De pijn is ondertussen wel weg, dus het medicijn werkt wel goed, maar de bijwerkingen zijn er te veel aan. Sinds dag 1 voel ik me zo ziek als een hond en heb ik constant last van braakneigingen en een zeer benauwd gevoel, waardoor ik slecht slaap en slecht kan functioneren in mijn dagelijks leven. Ik heb [lees meer...]ook prikkelbare darm and last van stress dus dit was niet echt een fijne ervaring.

17-04-2023 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Nadat Furabid niet genoeg had gewerkt, kreeg ik deze voor 5 dagen. 2x per dag 1 tablet. De 1e nacht kwam ik moeilijk in slaap. Verder geen of nauwelijks bijwerkingen ervaren, terwijl ik altijd voordat ik een nieuwe medicatie neem heel internet uitpluis op mogelijke bijwerkingen. Soms bleef die gigantische tablet half in mijn keel hangen.

15-12-2022 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Het middel werkt goed maar de jeuk is na een week nog aanwezig.

09-12-2022 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Ik heb altijd problemen met medicijnen nu ook weer ik heb zo'n vreselijke jeuk met bulten iedere keer op een andere plek ! maar vanavond de laatste pil en nu maar hopen dat het snel over is.

08-12-2022 | Vrouw | 63
Urineweginfectie
Echt een hele zoektocht geweest, dacht eerst dat ik niet goed ingesteld zou zijn op schildklier, het kwartje valt, morgen in overleg voor andere medicatie.

04-10-2022 | Vrouw | 61
Longontsteking

18-08-2022 | Vrouw | 27
Bronchitis
Wat voel ik mezelf slecht! Ik wist niet dat deze medicijnen ook een aanslag waren op je mentale gezondheid! Ik wil alleen maar in bed liggen, word om de kleinste dingen bloed chagrijnig en ik wil niemand zien of spreken. Ik slik ook antidepressiva en ik heb gelezen dat dat niet zo,n lekkere combinatie is.. Ik wil de kuur wel afmaken maar het is zwaar! Verder last van m[lees meer...]isselijkheid en hartkloppingen.

27-07-2022 | Vrouw | 64
Urineweginfectie
Blaasontsteking gekregen door trastuzemab. Maanden meerdere soorten anti biotica die niet of slechts kort hielpen. Daarom kreeg ik deze voor 6 maanden. Ik slik ze nu ruim 2 maanden. Moet er mee stoppen. Ben al kwetsbaar lichamelijk en psychisch door prive omstandigheden. Daarom werd t eerst daar op gegooid. Ik had dit eerder moeten weten. Dat had me een hoop narighei[lees meer...]d bespaart

13-06-2022 | Vrouw | 70
Blaasontsteking
Medicatie op 480 sterkte is niet meer leverbaar. Medicatie op 960 sterkte geeft ernstige bijwerkingen.

12-06-2022 | Vrouw | 75
Bacteriële infectie
Ik gebruik een week dit middel en ga mij steeds zieker voelen. Het enige voordeel is dat mijn ontstekingswaarden van 98 naar 62 waren gedaald. Dit middel moet ik nog 11 weken slikken. Hoop dat ik dat volhoud

19-04-2022 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
Het helpt goed. Ik gebruik het nu 3 maanden. Mijn haar begint uit te vallen. Komt dat vaker voor?

07-03-2022 | Man | 37
co-trimoxazol
6 jaar geleden ziekte van Whipple ontdekt bij mij. Eerst 4 jaar onder behandeling geweest van het medicijn Doxycycline, uiteindelijk toch resident geworden voor de Whipple. Sinds 2019 begonnen met Co-trimoxazol 960mg 2 keer per dag en waarschijnlijk de rest van mijn leven. Wel wat kleine bijwerkingen maar kan er prima mee leven.

16-01-2022 | Man | 67
Urineweginfectie
Omdat ik erg slecht reageerde op ciprofloxacine heb ik van de uroloog dit middel gekregen toen ik een week na een urologische ingreep een gecompliceerde urineweginfectie kreeg. Binnen twee dagen was de koorts (bijna 40 graden) weg en ook de pijn. De enige bijwerking die ik heb gehad is af en toe een vage misselijkheid maar dit heb ik opgevangen door de tabletten gelijktij[lees meer...]dig in te nemen met een middel tegen misselijkheid. Al met al ben ik er erg tevreden over. Helaas is nu een maand later de infectie weer terug, maar dat schijnt bij urineweginfecties vaker het geval te zijn. Dus maar weer naar de arts...

15-01-2022 | Man | 74
Blaasontsteking
E-colli bacterie. Na 2 dagen in de nacht heel erg zweten beroerd voelen erg onrustig. Lijkt erg op wanneer je lange tijd niet gegeten hebt dat je bloedsuikerspiegel te laag is. Na wat eten van vanille vla ging het beter. De volgende nacht nog erger 6 dextrose tabletten ingenomen en dat werkte. In de ochtend kreeg ik het gevoel dat ik steeds weg raakte. Erg beroerd ged[lees meer...]achten in de war. Uroloog gebeld accuut stoppen. Tabletten bij inslikken gaat zeer slecht blijft kleven. Beste is ze op te lossen in water wat erg snel gebeurd. De arts had gezegd dat het een paardenmiddel is nou dat klopt zoeken. Vreselijk.

15-01-2022 | Man | 74
Blaasontsteking
Vreselijk middel. De 2e nacht erg zweten zonder temperatuur verhoging. Maag erg van slag honger gevoel. Na het innemen van dextrose tabletten ging het beter. Lijkt op dat je bloedsuikerspiegel daalt. Vervolgens in de ochtend van de laatste dag had ik constant het gevoel dat ik flauw zou vallen. Uroloog gebeld moest meteen stoppen.

30-12-2021 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven ondat het ander antibioticum niet hielp. Dir medicijn dus ook niet! Vrijwel direct kreeg ik depressieve gevoelens en was ik erg emotioneel ik dacht dat het van de blaasontsteking kwam maar toen de 5 dagen voorbij waren ging het weer beter Vandaar dat ik wil waarschuwen voor mensen die kwetsbaar zijn zoals ik .

07-11-2021 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Na 2 eerdere antibiotica kuren en een bezoek aan de arts ivm terugkerende symptomen kreeg ik 10 dagen dit medicijn voorgeschreven. Wat een lastig vies ding om in te nemen, gelukkig lukt het met een eetlepel kwark wel aardig, drink er een half glas water achteraan. De eerste 4 dagen van de kuur was ik er echt ziek van. De hele dag extreem moe, misselijk en futloos. Op dag 2[lees meer...] heftige hoofdpijn, kon geen licht meer verdragen. Mijn darmen zijn van slag ondanks een pre- en probiotica supplement (wat ik overigens iedereen kan aanraden!). Na dag 5 ging het beter. Alleen blijf ik gevoelig voor prikkels. Druk bewegende tv beelden, autorijden in regenachtig weer (veel koplampen/reflectie en TL verlichting in de supermarkt komen heel heftig binnen. Na dag 5 steeds misselijk na het innemen van het medicijn. Weinig eetlust en een afkeer voor zoet eten (terwijl ik normaal een enorme zoetekauw ben). Al met al zijn mijn klachten omtrent de blaasontsteking aardig weg met nog 2 dagen te gaan. Hopelijk ben ik over een weekje weer helemaal de oude.

16-08-2021 | Man | 51
Prostaatontsteking
Op een dag begin augustus 2020 had ik last van mijn onderbuik. Uiteindelijk plas laten onderzoek en was een blaasontsteking. De blaasontsteking was na later onderzoek wel verdwenen maar de pijn onder in mijn buik niet. Helaas heb ik mij 3x door de huisarts naar huis laten sturen (dat het niks medisch was). Uiteindelijk erg klaar mee met de zeer vervelende pijn en verwijzin[lees meer...]g naar de Uroloog gekregen. Ik zat nog niet op de stoel of hij zei al dat het een prostaatontsteking was. Deze is erg lastig te bestrijden. De eerste kuur (1 pil per dag) heeft nauwelijks geholpen. Daarna kwam de pijn in alle hevigheid terug. Nog voordat ik de belafspraak had met de Uroloog, heb ik hem gebeld en direct een nieuwe kuur gekregen. Hiermee werd de pijn minder en zelfs op momenten helemaal weg. We zijn dan bijna een jaar verder. Onlangs de belafspraak gehad en gezegd dat het bij vlagen terugkomt. Om dit te onderdrukken heb ik een kuur gekregen en kan ik bij pijn een aantal dag slikken. Dat lijkt wel te helpen. Ik doe elke ochtend mijn bekkenbodem en onderrug oefeningen. Voorlopig lijk ik er nog niet vanaf te zijn. Het is wel redelijk onder controle. Ter info: de Uroloog heeft via een camera gekeken en de prostaat was rood. // de pijn zit bij mij dus niet aan mijn aarskant . Dat doet allemaal geen pijn. Bij mij dus echt onder in de buik. Het is een zeer lastige aandoening. Je wordt er op zijn tijd echt moedeloos van.

14-08-2021 | Vrouw | 32
Keelontsteking
Na weken te hebben getobt met keelontsteking en en zeer veel klachten kreeg Ik deze medicijnen. Na in van de 2e pil zo ziek, slap kan niet op m'n benen Staan, verhoging maar vooral die barstende hoofdpijn, misselijk, heel erg moe, gevoel alsof je zware griep hebt, kan niet meer functioneren.

06-08-2021 | Man | 79
Blaasontsteking
Recidiverende blaasontstekingen, die weer de kop opsteken als Bactrimel Forte stopt. Dus nu doorgaan om herinfectie van blaas (kolonisatie?) te voorkomen tot nader urologisch onderzoek de volledige oorzaak hopelijk opspoort. Wel vervelend dat ernstige bijwerking kan optreden vooral bij ouderen, zoals ik ;bemoedigend is dat het middel soms maandenlang gegeven wordt. Dus r[lees meer...]egelmatig volledig bloedbeeld controleren bij langdurig gebruik!

05-08-2021 | Vrouw | 20
Nierbekkenontsteking
Gekregen maar binnen een uur al last van benauwdheid, kom moeilijk in slaap, buikpijn werd erger. Dat al na 1 pil. Pillen zijn vreselijk groot en lastig door je keel te krijgen. Ik vind het vreselijk.

29-07-2021 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
In korte tijd deze antibiotica van de huisarts gekregen maar ik ben geen voorstander van antibiotica.maar volgens de huisarts is er geen andere optie dus ik slik er D Mannose bij om mijn lichaam nog iets beter te helpen. De vorige kkeer was mijn hele weerstand een puinhoop, zo jammer. Als dit achter de rug is ga ik door met de D mannose zodat ik geen rommel meer hoef te[lees meer...] slikken. Ook drink ik enorm veel hete thee en water..ik plas de bacteriën er dan sneller uit

24-06-2021 | Vrouw | 35
Luchtweginfectie
Om langdurige luchtweginfectie te kunnen bestrijden, werd dit medicijn voorgeschreven. 2x per dag 1 pil van 1000! Mg per pil. Een echt paardenmiddel dus. Helaas weinig resultaat en veel bijwerkingen: Hoofdpijn, misselijkheid, koorts en niet kunnen slapen ‘s nachts. Ook werd ik zeer prikkelbaar en emotioneel. Ik heb deze kuur voor 2 weken gekregen, maar helaas niet geholpen[lees meer...].

18-05-2021 | Vrouw | 77
Blaasontsteking
Dit middel 3 dagen voor het slapengaan gebruikt. Werd gelijk misselijk en kreeg hoofdpijn en voelde me heel erg ziek. Heb 3 dagen en nachten op bed gelegen en overgegeven en nog is de blaasontsteking niet over. Snel maar weer naar de dokter.

Bactrimel

01-04-2021 | Man | 77
Bacteriële infectie
Na een 7 daagse kuur van Co-trimoxazol forte 960 mg 2/dag blaas/urineweg ontsteking niet verdwenen. Wel minder. Veel bultjes op huid en jeuk, vooral op kuiten en schenen. Verder diepe vermoeidheid, slapeloosheid, lusteloosheid en haast onhoudbare jeuk.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4483)
Cholesterol (3286)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2868)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1719)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)