Ervaringen met Co-Trimoxazol

co-trimoxazol

misselijkheid duizeligheid beenkrampen koortsig gevoel Jeuk over het hele lichaam huiduitslag hele lichaam algemene malaise energieverlies huilend constipatie

Blaasontsteking (33 meningen)
Longontsteking (4 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (3 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Infectie (wond) (1 mening)
Vasculitis (1 mening)
Oogontsteking (0 meningen)

17-02-2018 | Vrouw | 56
co-trimoxazol (16/80mg/ml)
Blaasontsteking
Nu na een week dit middel gekregen van mijn huisarts voor de zoveelste blaasontsteking nog steeds geen effect te merken en elke keer wordt ik er misselijk van De vorige keer een ander antibiotica gehad een kuur van drie tabletten en was er zo vanaf , deze tabletten ook onkundig groot

09-01-2018 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Dit medicijn gekregen na een drietal andere ab-kuurtjes, die niet voldoende werkten. Klachten gingen wel over maar na een paar dagen kreeg ik een beklemmend gevoel op mijn borstbeen. Na het stoppen van de kuur gelijk weer klachten dus daarna weer dezelfde kuur gehad. Nu gelijk vanaf het begin een beklemmend gevoel op mijn borstbeen en hele zere ribben en schouders, ook las[lees meer...]t van andere spieren en gewrichten in mijn lichaam. Toch de kuur maar afgemaakt ivm resistentiegevaar. Nu 2 dagen gestopt en de klachten beginnen af te nemen.

28-07-2017 | Vrouw | 39
Urineweginfectie
Ik liep, zonder dat ik echt klachten daarvan had, al met een urineweginfectie. Ik bleef buikklachten en ook rugklachten houden. Eerst een lichte AB kuur gekregen, deze hielp niet waarop de arts mij de Co-Trimoxazol forte 960 mg voor 10 dg voorschreef. Dit is één paardenmiddel.. sowieso betreft bijwerkingen! Dag 1 t/m 3 weinig bijwerkingen. Was wat vermoeider en af en toe m[lees meer...]inder gefocust. Dag 3 kreeg ik last van hoofdpijnen.. de hele dag door. Ook metaalsmaak, droge mond en niet kunnen slapen 's nachts. Had ook niet het idee dat de kuur aansloeg aangezien ik nog steeds last had van buikkramp en mijn in onderrug. Naast de 2 liter water per dag en het vele plassen daardoor reinigde ik wel mijn nieren steeds. Pijn bij t plassen heb ik nooit gehad dus daar merkte ik niks van. Dag 4 t/m 7 beetje sloom, lamlendig gevoel.. alsof de kracht weg is.. alle energie die je normaal hebt is er niet. Hoofdpijnen blijven aan tevens nacht zweten en verminderde eetlust. Pijn in rug en buik nog niet weg! Op dag 8 kreeg ik een zware migraineaanval erbij en moest mede daardoor en door de verminderd energie in mijn lichaam eerder naar huis van mijn werk. Slapen, slapen, slapen.. Dag 9 stond ik ook weer met migraine op.. gelukkig bij de 3e tablet voor mijn migraine zakte het weg. Maar..ik zat wel onder de uitslag op bovenarmen en op mijn borst. Dit breidde zich in de loop van de dag meer en meer uit..nu zit mijn hele lichaam onder! Het begint iets te jeuken..maar probeer zo min mogelijk te krabben. De huisarts wel op de hoogte gesteld en daarvan een notitie gemaakt. Ze zei me eventueel de kuur af te breken, maar omdat ik morgenochtend de laatste moet innemen en ik sinds dag 8 lichte verbetering rond mijn klachten vd infectie merk ga ik toch de kuur afmaken. Morgen de laatste en hoop dat ik de aankomende nacht door kom. Ook nu weer eerder thuis van mijn werk om mijn energie te sparen. Gelukkig is het vrijdag!

29-05-2017 | Vrouw | 61
Voorhoofdsholteontsteking
Omdat ik manisch depressief ben, mag ik niet alle antibiotica hebben, dus ik had al aangegeven welke ik wilde hebben, maar ik kreeg een andere. Na 2 dagen kon ik niet meer lopen en na 5 dagen zat ik te trillen, vreselijke maagpijn en hoofdpijn. Ik heb nog nooit zoveel oxazepam geslikt, om het te onderdrukken. Een week nadat ik gestopt ben, ging het weer goed met me. Ik kan[lees meer...] nu alleen boos zijn.

30-04-2017 | Vrouw | 81
Blaasontsteking
Nadat ik verschillende medicijnen tegen blaasontsteking had voorgeschreven gekregen, waar ik niet tegen kon ( braken ), was CO-TRIMOXAZOL 960 PCH voor mij DE oplossing: geen bijwerkingen en al na 2 dagen geen klachten meer. Voor mijn vakantie vraag ik altijd een kuurtje mee; je kunt nooit weten!!

02-04-2017 | Man | 56
Prostaatontsteking
Ik kreeg een kuur voor 10 dagen. En ben deze op woensdag ochtend gestart. Aanvankelijk verliep de kuur zonder problemen. In een paar dagen werd de pijn van de ontsteking minder en verdween. Ook de drang om, om de 5 minuten te plassen, verdween. Op de achtste dag van de kuur kreeg ik tijdens een wandeling spierpijn in mijn rug en schouders. Ook was ik niet instaat mijn gebr[lees meer...]uikelijke tempo te lopen. (Conditieverlies) Na thuiskomst van de wandeling ben ik direct naar bed gegaan. 2 - 3 Uur later smaakte het eten niet en ik was ook misselijk. Weinig gegeten, wel gewoon de medicatie genomen. Weer een paar uur in bed doorgebracht en uiteindelijk mijn eten eruit gegooid (braken). Waarna ik mijn temperatuur heb opgenomen (37.7°C.). Door een paracetamol te nemen de symptomen onderdrukt en een redelijke nachtrust gehad. Op de negende dag voelde ik me niet fit genoeg om een lange afstand auto te rijden. Dat heeft mijn ernstig zieke vrouw moeten doen. Paracetamol genomen en na enkele uren was ik zelf weer fit genoeg om dat van haar over te nemen. Echter om 11 uur 's ochtends zat ik helemaal onder de rode prikkelende jeukende uitslag. Om de zelfbeheersing om niet te krabben niet te verliezen paracetamol genomen. 's avonds had ik 38.6°C. De nacht naar de tiende dag was een ramp. Veel last van de bijwerkingen gehad en zo lusteloos dat ik pas na een uur de energie had om de verlichtende paracetamol te pakken. 's Ochtends nog opgestaan en ontbeten en de medicatie gebruikt met paracetamol. Op het laatste moment besloten om toch de lange rit met de auto niet te doen en thuis te blijven. 3 Uur geslapen en volgende paracetamol genomen. Daarna ca. 3 uur in een hoek gelegen waarna de energie langzaam terugkomt. Een paar uur te laat volgens het schema toch nog de laatste tablet ingenomen. Ik was het ZO ZAT die bijwerkingen. Gelukkig heeft de laatste tablet het terugkomen van de energie niet belemmert. En ook de misselijkheid bleef weg. Op de elfde dag was ik weer fit genoeg om een lange afstand te sturen. Ik schrijf dit op de twaalfde dag en op de dertiende dag ga ik mijn conditie beproeven. Ben zo blij dat ik van die Prostatitis af ben. En die rode huid begint ook al minder te worden. Dan zal eerdaags de jeuk ook wel verdwijnen.

01-04-2017 | Man | 35
Keelontsteking
Door gestuurd naar specialist door huisarts. Deze heeft dit middel voor gestreden 2x960mg. Icm 4000mg paracetamol. Ernstige keelontsteking en stoken keelamandelen. Binnen 48 uur resultaat. Is door kno-arts vast gesteld. Nu al 7 dagen aan de kuur bezig en moet er nog 7. Maar nergens problemen mee. Dus goed werkend probleemloos middel. (Vond andere reacties zo negatief dat i[lees meer...]k toch maar ff heb gereageerd).

02-02-2017 | Vrouw | 42
Middenoorontsteking
Ik ga morgen mijn laatste pil van dit middel nemen. Ik heb het gekregen voor een middenoorontsteking, maar na bijna een week zit mijn oor nog steeds dicht en hoor ik mijn hart er nog in kloppen. Ik moet eigenlijk een andere antibiotica, maar door alle ervaringen die ik heb gelezen durf ik die niet te nemen ( clindamycine). Daarom ben ik doorgegaan met dit middel, maar zal [lees meer...]blij zijn als dit er op zit. Ik heb overal pijn (gewrichten en spieren), zweet s'nachts als een otter en heb niet echt eetlust.

02-02-2017 | Man | 45
co-trimoxazol (920mg)
Bijbalontsteking
Na 1 dag al merkbaar dat het goed werkt. De zwellingen namen af. Nadeel is dat na de eerste inname ik mij al moe voelde. 2de dag naast mij moe voelen, spierpijn in vooral de nek, stekende hoofdpijn en wazig zien. Deze bijwerkingen had ik ook al met een antibiotica die overigens niet hielp.

04-12-2016 | Man | 54
Bacteriële infectie
Gebruik dit medicijn tegen een infectie (Ziekte van Whipple). Zal dit medicijn minimaal 2 jaar moeten blijven innemen. Het medicijn is effectief tegen de infectie maar veroorzaakt wel een zeurende pijn (bij belasting) in gewrichten, spieren en pezen. Ik ben ook wat eerder moe.

15-08-2016 | Man | 46
Vasculitis
Ik gebruik al jaren 1920mg per dag, voorgeschreven door m'n immunoloog vanwege mijn GPA. De combinatie met vooral prednisolon zorgt er voor dat het aantal bloedingen en gepaard gaande korstvormingen drastisch is verminderd. Vervelend is dat het in doordrukstrips komt en niet in grotere verpakkingen per pot, dat had veel afval gescheeld!

10-08-2016 | Man | 64
Blaasontsteking
Na een andere antibiotica kuur die niet afdoende bleek kreeg ik Co-Trimoxazol Aurobindo Forte voorgeschreven voor 14 dagen. Het middel werkte goed tegen de kwaal, maar de bijwerkingen waren talrijk. Ik was doodmoe, duizelig, trillerig en tot niets meer in staat. Ook geen eetlust meer. Kon alleen nog maar in bed liggen zweten. Vanwege de bijwerkingen de kuur na een week ge[lees meer...]staakt. Dit paardenmiddel wil ik nooit meer gebruiken.

31-07-2016 | Man | 63
COPD
Ik heb dit medicijn altijd op voorraad. Als ik een longaanval (exorsebatie) krijg, start ik met dit medicijn en voorkom ik een ziekenhuisopname.

05-06-2016 | Man | 73
Longontsteking
Ik weet niet of dit medicijn helpt. kreeg het voor geschreven door de longarts i.v.m. longontsteking en long embolie. Innemen van deze tablet is voor mij geen probleem. Het ergste vind ik de lichte metaalachtige smaak bij alles wat ik eet en drink. Sinds ik dit medicijn gebruik heb ik pijn aan de achterkant van mijn kuitbeen wat steeds erger wordt en moeite geeft met lop[lees meer...]en. Ook heb ik slaapproblemen. Tot een 03.00 uur gaat het goed, maar daarna de meeste tijd wakker op een kort hazenslaapje tussendoor. na 06.00 uur is het helemaal over met de slaap. Ook last van trillende handen en bij staan trillende onderbenen.

27-05-2016 | Man | 64
co-trimoxazol (960)
Nierbekkenontsteking
pas begonnen met dit medicijn, nu al trilling in linkervoet.

25-04-2016 | Man | 2
co-trimoxazol (157ml)
Middenoorontsteking
Deze antibiotica gekregen voor mijn zoon van 2 jaar oud, 3 maanden lang, om oorontstekingen te voorkomen. Werkt perfect, hij vindt het lekker dus doet ook mee, geen last gehad van zijn oren sinds hij daarmee is begonnen, geen bijwerkingen, nu maar afwachten totdat de kuur op is, hopelijk komen de oorontstekingen niet meer.