Ervaringen met Co-Trimoxazol

co-trimoxazol

misselijkheid duizeligheid beenkrampen koortsig gevoel Jeuk over het hele lichaam huiduitslag hele lichaam algemene malaise energieverlies huilend constipatie

Blaasontsteking (33 meningen)
Longontsteking (4 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (3 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Infectie (wond) (1 mening)
Vasculitis (1 mening)
Oogontsteking (0 meningen)

14-03-2021 | Vrouw | 53
co-trimoxazol (80/400mg)
Blaasontsteking
Wat een troep is dit. Ik slik ook antidepressiva en dat wordt door co trimoxazol beinvloedt. Ik ben er naar bijna 5 dagen mee gestopt. Ik werd er helemaal gestresst en labiel door. Vreselijk.

12-01-2021 | Vrouw | 50
Nierbekkenontsteking
10 dagen 2 x per dag 960 mg Co-trimoxazol Forte Cf. ivm nierbekkenonsteking waar ik heel erg misselijk van was, pijn in rug, hoofdpijn en koorts. Diagnose nierbekkenonsteking, eerste tablet ingenomen 23.00 uur en vroeg in ochtend misselijkheid bijna helemaal weg. Pijn in rug en hoofdpijn na 1 dag weg. Paardenmiddel, geweldig! Maar wel 10 dagen last van winderigheid, wei[lees meer...]nig eetlust kan ook door ziekte komen, ik kon geen melkproducten eten want dan diarree en stinkwinden. Na 9 dagen last van pijn in buik in nacht, maagzuur. Ik kon geen vlees eten en moeilijk verteerbare producten. Begonnnen met probiotica na antibioticakuur, na 14 dagen kan ik alles weer eten behalve rauwe groenten. Dus nog een probiotica kuur.

05-12-2020 | Vrouw | 24
co-trimoxazol (16/80mg/ml)
Angst
Ik ben heel bang voor dezen medicijnen. Maar ik moet het in nemen van wegen een e.coli bacterie. Ik ben altijd bang door de misselijkheid over te geven. Erge droge mond en keel. En heel erg moe ik sliep juist ge hele dagen daar door. Nog steeds bezig met de kuur nog steeds pijn dit is al dag 4 en de arts zei dag 2 moet hey weg zijn maar ik mag niet stoppen met dit middel. [lees meer...]Snelle werking nee.

18-06-2020 | Vrouw | 53
co-trimoxazol (160/800mg)
Voorgeschreven gekregen van een dermatoloog. Medicijn. Is te groot om in te nemen. Smelt snel en wordt vrijwel misselijk na een half uur. Tijdens het eten of direct erna ingenomen. Veel water drinken. Begin braken en maagpijn. Later niet lekker en pijn in mond en heel erg moe. Slapen ging beter. Misselijk elke keer na inname. Na overleg gehalveerd per dag 440/80 mg. Ook da[lees meer...]n niet lekker en blaren en onststekingen op de tong en mond.

04-02-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ik kreeg voor m’n blaasontsteking dit middel. Ernstige allergische reactie gekregen op dit middel.

31-01-2020 | Vrouw | 6
co-trimoxazol (200/40mg/5ml)
Oorontsteking
Mijn zoon van zes kreeg dit vanwege een te lang durende infectie (oren en keel) omdat hij allergisch is voor amoxiciline. Het werkte heel snel. De eerste dag van gebruik had hij diarree verder niet. Hij was wel prikkelbaar en bozig gedurende de kuur, maar verder geen bijwerkingen gehad.

10-11-2019 | Vrouw | 42
co-trimoxazol (960mg)
Nierbekkenontsteking
Slik dit medicijn nu 3dagen en vanaf dag 2 kreeg ikbhevige krampen in arm hand vingers voeten deed gewoon weg heel veel pijn. Het medicijn werkt wel tegen mijn keelontsteking ben nu gestopt met het medicijn en heb een andere antibiotica.

08-10-2019 | Man | 68
Prostaatontsteking
Dit middel heeft mij van de wal in t schip geholpen, klachten verminderden totaal niet, andere klachten traden heftig op huiduitslag, moeheid Voelde me echt ziek, heb dagen in bed gelegen, troebele urine, rode urine, donkere urine koorts/ verhoging

27-09-2019 | Vrouw | 17
Middenoorontsteking
Ik moet 6 capsules per dag. En ik ben 13. Ik heb erg last van diarree en duizelig heid. Ik heb oorontsteking al 2 maanden, maar dan zonder pijn. Er komt nog steeds troep uit. Ik heb al twee keer oordruppels gekregen. Die druppels hielpen niet (werd alleen maar erger). Daarna had ik amdere tabletten. Nu heb ik deze medicijnen.

29-08-2019 | Man | 40
Bijbalontsteking
Op de SEH gelegen ivm de bijwerkingen. Knallende koppijn, dagenlang extreem hoge koorts. Totaal niet kunnen slapen, zelfs niet met tabletten van het ziekenhuis. M'n hele lijf zit onder de rode uitslag. Last van mijn gewrichten. Droge mond. Ik zou dit middel iedereen afraden!!!

29-05-2019 | Vrouw | 40
Nierbekkenontsteking
Beide nieren een nierbekken ontsteking. Dit medicijn eerder gehad bij dezelfde klachten. Het is een echt paardenmiddel, maar. Wat werkt het goed! Enige min punt.. Mijn buik is mega opgezwollen en ik heb hoofdpijn.

10-03-2019 | Vrouw | 36
co-trimoxazol (160/800mg)
Eerste twee dagen van de behandeling waren zwaar echr ziek en suf in bed gelegen, krampen, misselijkheid die verschillende uren aanhield, vermoeidheid, hoofdpijn, koude rillingen, spierpijn. Na 2 dagen leek het misselijk gevoeld minder te worden en kon ik stilaan ook terug wat meer eten! Krampen, vermoeidheid, hoofdpijn, rillingen en suf gevoel zijn aangehouden tot na de b[lees meer...]ehandeling, ook al ging eten moeilijk ik heb toch bij elke pil iets proberen eten en veel water gedronken gedurende de dag, het eten' zorgde dat de pillen minder zwaar vielen vooral na de eerste tweede dagen, kuur heeft tien dagen geduurd!

18-01-2019 | Vrouw | 72
co-trimoxazol (960)
Bacteriële infectie
Vreselijk middel heel de dag beroerd geen eetlust trillen niet kunnen slapen droge mond kuur van 7 dagen weet niet of ik het vol hou.

07-10-2018 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Ik gebruik dit middel ivm een blaas ontsteking. Ik neem 7 dagen lang 2x per dag 1 tablet in. Vanaf dag 1 vervelende bijwerkingen zoals een zeurende hoofdpijn, weinig eetlust, erg onrustig en niet kunnen slapen snachts. Ik heb nog nooit zo veel bijwerkingen gehad bij een medicijn. Vooral de onrust en niet kunnen slapen snachts vond ik erg vervelend. De arts zei al dat het e[lees meer...]en hele sterke antibiotica is. Ook vind ik de pillen erg groot ondanks dat ik ze door midden breek ben ik er bijna in gestikt en moest ik overgeven om de pil uit mijn keel te krijgen. Vandaag is gelukkig de laatste dag van de kuur. Volgens mij is mijn blaasontsteking weg dus het heeft wel geholpen.

31-05-2018 | Man | 30
Prostaatontsteking
Kuur gekregen ivm prostaatontsteking. Eerste 3 dagen geen last van bijwerkingen. Na de 3e dag, misselijk. Ook weinig eetlust hierdoor en een vieze metaalsmaak in de mond. Ook een beetje dizzy. Alsof je niet helemaal op de wereld bent. Ook knetterende hoofdpijn. Echt rotzooi! Nog nooit zo ellendig gevoeld van een kuur.

02-03-2018 | Man | 33
Bijbalontsteking
Ik heb het voor een bijbalontsteking. Moet het 2 weken gebruiken maar het werkt niet nu een week bezig en er is nog geen verandering. Voor de cotrimoxazol een week andere antibiotica gehad die ook al niet aansloeg.