Ervaringen met Co-Trimoxazol

co-trimoxazol

bittere smaak huilend Misselijkheid misselijkheid constipatie verlies van eetlust duizeligheid

Blaasontsteking (33 meningen)
Longontsteking (4 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (3 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Infectie (wond) (1 mening)
Vasculitis (1 mening)
Oogontsteking (0 meningen)

24-02-2013 | Vrouw | 6
Blaasontsteking
In 1e instanatie had mijn dochter (6jaar) oorontsteking, kreeg daarvoor amox, bleef klachten houden met oa koorts buikpijn, toen bleek ook blaasontsteking, kreeg toen co-tromoxazol. En toen begon ook het niet willen eten en drinken. Kreeg last van braken bij het zien en ruiken van eten. Ze wilde echt helemaal niks meer. Ik vermoede dat de kuur te zwaar was voor haar maagje[lees meer...]. Arts gebeld, en mijn vermoeden verteld. Direct gestopt met kuur. En nu eet en drinkt ze weer. Gelukkig!!

24-01-2013 | Vrouw | 19
co-trimoxazol
Ik moet morgen beginnen met de kuur , ook van 10 dagen 2x per dag. en IK BEN ZO BANG DAT IK HET NIET EENS DURF. Ik begin vanaf morgen ook met mijn nieuwe stage en ik wil echt niet dat dit invloed heeft en dat ik ziek thuis zit i.p.v naar mijn stage te kunnen gaan!! :(

18-01-2013 | Vrouw | 33
Voorhoofdsholteontsteking
Het is een walgelijk zwaar middel en dat 2 weken lang 2x daags. hartkloppingen, zweten,koorts, hoofdpijn, een rood gezwollen hoofd,duizeligheid,verschrikkelijk veel spier en gewrichtspijn. snachts slapeloosheid,20 minuten na inname val ik in een diepe slaap voor de komende 3uur! het is geen pretje maar de onsteking lijkt minder te worden. de baby word er erg sloom van, [lees meer...]en ik voel hem veelminder vaak en krachtig trappelen (28 wk zwanger). hoop dat het kind er geen schade van krijgt! maar er is geen andere keuze...eerst de bacterie dood , bevallen , operen...hopelijk met succes!

10-01-2013 | Vrouw | 21
co-trimoxazol
Voor ontstoken amandelen en een blaasontsteking dit medicijn gekregen; 1 week slikken 2x 960g per dag. De blaasontsteking was snel weg, maar had geen effect op mijn amandelen. Was wat bang om te beginnen door deze site, maar de bijwerkingen vielen op zich mee: beetje snelle hartslag de eerste paar dagen, weinig eetlust, onrustig en opgezette buik.

02-12-2012 | Man | 51
Infectie (wond)
Heb diagnose ziekte van Lyme, en al jarenlang last van chronische luchtwegeninfecties. De longarts vondt twee bacteries in mijn sputum, en schreef dit antbioticum voor. Voelde na een paar uur al het effect; een gevoel van binnen kapotgemaakt te worden, kon gelijk niet meer bij mijn gevoel van welbevinden. 's nachts slecht slapen, steeds weer wakker overal spierpijn, nek[lees meer...] en schouderklachten,oorsuizen, droge mond, geen trek in eten, na een paar dagen zo uitgeput(zelfs de trap op is teveel, gelijk buiten adem).en een ondraaglijk gevoel, dat ik me voor het eerst kan voorstellen, dat mensen suicidaal kunnen worden van medicijnen! Na vier dagen naar de huisarts die anti hystamnica adviseerde, of de longarts te bellen. Dat heb ik de negende dag gedaan zonder contact te krijgen, Tís nu dag elf en moet er nog drie, maar ik kan niet meer ben helemaal op, en geef nog steeds sputum op met infectiemateriaal !?!?

01-12-2012 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
ik werd dood ziek van dit medicijn braken, hoge koorts, rillen , hele erge pijn in ledematen, en vreselijke hoofdpijn. ik neem dit medicijn nooit meer. ben er zo ziek van geworden na 2 tabletten dat ik binnen een dag opgenomen moest worden in het ziekenhuis

02-11-2012 | Vrouw | 44
co-trimoxazol
Heb de medicijnen een week gebruikt . Kreeg last van krampen en buikpijn . Zweten en toen ik dinsdags de laatste pil gepakt heb, stond ik woensdag op en begon de jeukende uitslag .'sAvonds stond ik van hoofd tot tenen letterlijk helemal onder . Kon ik donderdag dus terug naar de huisarts om hier weer medicijnen voor te halen. Dus weer een antibiotica waar ik tegen kan.

29-10-2012 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Tijdens het gebruik van het medicijn had ik steeds wel kwaaltjes zoals buikpijn en licht misselijk gevoel maar na de kuur kreeg ik na 1 dag een explosie van jeuk aan mijn handen en voeten. Ze waren vurig rood en gezwollen en het zakte na een minuut of twintig wel weg maar de volgende dag had ik steeds opnieuw jeukaanvallen.

26-10-2012 | Man | 53
Blaasontsteking
ik ben er zeer ontevreden mee ik heb er mee in de ziekte wet mee gezeten .Om dat het niet vol te houden was ik zat van onder tot boven vol met rood heid en bulten.

26-10-2012 | Vrouw | 44
co-trimoxazol
gebruik nu 4 dagen de tabletten voor ontseking van de luchtwegen. Kan slecht tegen andere medicijnen vanwege de bijwerkingen. Met deze gaat het redelijk. Wel misselijk en moe, af en toe veel zweten, maar ze werken wel goed.

18-10-2012 | Vrouw | 20
Blaasontsteking
Al ruim anderhalve maand bezig met een zeer vervelende en hardnekkige blaasontsteking. Vóór dit middel al 2 kuren antibiotica gehad, deze bleken niet effectief (genoeg). Ik heb het idee dat dit middel wel effectief is. Gebruik hem nu 3 dagen en voel de klachten duidelijk afnemen. Ik was wel een beetje bang geworden van alle reacties op dit medicijn qua bijwerkingen[lees meer...]. Gelukkig heb ik geen ernstige bijwerkingen. Ik ben erg moe en ben af en toe nogal misselijk (maar dit komt waarschijnlijk omdat ik ze niet altijd met voedsel inneem). Eerste tablet gaf wat jeuk over mijn hele lichaam, dit was kortdurend. Het tablet zelf is wel rot in te nemen, er zit geen filmhulsje omheen dus het tablet heeft nogal de neiging te blijven hangen in de keel. Ik voel de tabletjes ook echt door mijn slokdarm heengaan, niet prettig! Conclusie: prima middel.

08-10-2012 | Vrouw | 28
Darmproblemen - diarree
Twee dagen geleden begonnen met deze kuur. Gister wakker geworden met donkerrode, bloeddoorlopen ogen en knallende hoofdpijn. Ook een rood gezwollen gezicht en uitslag op onderbenen en buik. Pijn op de rug (tussen schouderblade) en in mn knieen en ellebogen. HAP gebeld, zij gaven aan gewoon de kuur af te maken.

15-09-2012 | Vrouw | 46
Voorhoofdsholteontsteking
9 Maanden verder met verschillende neussprays, antibiotica, spoelen ed, is dit medicijn voorgeschreven door de KNO voordat er wordt overgegaan naar een operatie. Weinig bijwerkingen na 7 dagen dubbele dosis. Beetje duizelig en iets meer moe. Nog 2 weken te gaan met enkele dosis.Op de helft van de kuur moet ik wel even bloed laten prikken of alles goed is. Heb nog geen eff[lees meer...]ect ondervonden qua vooruitgang maar misschien komt dat nog.

12-09-2012 | Vrouw | 32
Huiduitslag
Heb dit medicijn moeten gebruiken voor een blaasaandoening. Eerste en laatste keer! De eerste paar dagen had ik al last van lichte maagpijn. De 9e dag moest ik accuut stoppen. Ben in het ziekenhuis beland, met een zeer ernstige huiduitslag. Met infuus komt er zelfs geen verbetering:( ik raad iedereen aan om zich eerst te laten onderzoeken voor allergieen. Ben zo erg ziek v[lees meer...]an dit medicijn. Voor mij nooit meer!

16-08-2012 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Midden in de nacht met enige spoed naar de HAP gemoeten. Ernstige huiduitslag, klieren in de keel begonnen snel op te zetten( zichtbaar), pijn in ledematen, fel rode brandende ogen en erge pijn op borst en rug. En dat voor een behandeling gewone blaasontsteking. Twee dagen daarna nog steeds last. Vroegtijdig moeten stoppen.

13-08-2012 | Vrouw | 24
Keelontsteking
Ik krijg co-trimoxacol voor de ontsteking in mijn neus/luchtwegen, of het al beter gaat, dat gevoel kan ik niet echt geven, wel heb ik erg last van de bijwerkingen die het werken zelfs niet mogelijk maken, misselijk, wisselend van wel en geen koorts, sneller zweten, erg duizelig zijn en veel meer moe... slaap snachts slecht door andere pijn in het lichaam, maar overdag kan[lees meer...] ik nog een dutje gaan doen. val gewoon zittend in slaap, waar ik ook zit. Ook zijn ze erg groot en vrij stroef dus innemen is wat lastiger... ik ben in ieder geval erg blij als mijn kno-arts met een oplossing komt en deze kuur gestopt mag worden1